İçeriğe atla

GoldSrc

GoldSrc
Geliştirici(ler)Valve
Programlama diliC, C++
GoldSrc oyun motorunu kullanan Half-Life oyunun logosu.

GoldSrc ya da GoldSource ismiyle bilinen oyun motoru Valve Corporation tarafından Quake motoru yeniden düzenlenerek oluşturulmuştur. İlk olarak Half-Life (1998) isimli oyunda kullanılmıştır. GoldSrc motorunun arkasından çıkan takipçisi ise Half-Life 2'yi destekleyen Source motoru olmuştur.

Günümüzde GoldSrc oyun motoru kullanılmamaktadır. Yerini Source ve Source 2 oyun motorları almıştır.

Geliştirilme

GoldSrc ilk olarak 1996 yılında geliştirilmeye başlanmıştır. Dönemin popüler oyunu Quake'in motoru baz alınarak geliştirilmiştir. GoldSrc temelinde Quake oyun motoru yatmaktadır. Lakin Quake motorunun büyük bir kısmı ağır modifikasyonlar geçirmiştir. Gabe Newell, motorda kullanılan kodun büyük bir kısmının Valve tarafından yeniden oluşturulduğunu belirtiyor. Örneğin GoldSrc motorunun yapay zeka sistemleri sıfırdan yapılmıştır.[1]

Lisanslı GoldSrc Oyunları

Yıl İsim Geliştirici(ler) Yayımcı(lar)
1998 Half-LifeValve Sierra Entertainment, Valve (dijital)
1999 Half-Life: Opposing ForceGearbox, Valve
Team Fortress ClassicValve Valve, Sierra Entertainment (dijital)
Sven Co-opSven Co-op team Sven Co-op team
2000 Counter-StrikeValve Sierra Entertainment
Gunman ChroniclesRewolf Entertainment Sierra Entertainment
RicochetValve Valve
2001 Deathmatch Classic
Half-Life: Blue ShiftGearbox, Valve Sierra Entertainment, Valve (dijital)
Half-Life: DecayGearboxSierra Entertainment
2002 James Bond 007: NightfireEurocom, GearboxElectronic Arts
2003 Day of DefeatValve Activision, Valve (dijital)
Counter-Strike NeoNamcoNamco
2004 Counter-Strike: Condition ZeroValve, Ritual Entertainment, Gearbox, Turtle Rock StudiosSierra Entertainment, Valve (dijital)
2008 Counter-Strike OnlineValve, NexonNexon
2013 Cry of FearTeam Psykskallar Team Psykskallar
2014 Counter-Strike Nexon: StudioValve, NexonNexon

Kaynakça

  1. ^ "VERC · Half-Life's Code Basis". web.archive.org. 1 Mart 2007. 7 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2021. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Counter-Strike veya kısaca CS, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir birinci şahıs nişancı türünde taktiksel aksiyon video oyunu serisidir. Ayrıca Nexon tarafından geliştirilen Counter-Strike Neo, Counter-Strike Online, Counter-Strike Nexon: Zombies ve Counter-Strike Online 2 adlı yan oyunları da mevcuttur.

<i>Half-Life</i> 1998 video oyunu

Half-Life, 1998 yılında Valve tarafından üretilen ve Sierra Studios tarafından yayımlanan birinci şahıs nişancı bilimkurgu video oyunudur. Oyun, serinin ilk oyunu olmakla beraber aynı zamanda Valve'ın ürettiği ilk oyundur.

Valve Corporation ; Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanları Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirket. Özellikle 1998 yılında geliştirdikleri birinci şahıs nişancı türündeki bilimkurgu-aksiyon oyunu Half-Life ile birçok video oyunu eleştirmeninden beğeniler almıştır. Geliştirdikleri bir diğer birinci şahıs nişancı türündeki aksiyon oyunu Counter-Strike, dünya çapında en fazla kullanıcıya sahip birinci şahıs nişancı oyunu olarak bir fenomene dönüşmüştür.

<i>Half-Life 2</i> 2004 video oyunu

Half-Life 2, bilimkurgu temalı, birinci tekil şahıs gözünden oynanan, Half-Life'ın devamı olarak Valve Corporation tarafından yapılan bir bilgisayar oyunu. Valve Corporation tarafından geliştirilen oyun 16 Kasım 2004 tarihinde piyasaya çıkarılmıştır. 2004 yılında 40'ın üzerinde yılın oyunu ödülü almıştır. Oyunun ana karakteri Gordon Freeman ise gelmiş geçmiş en iyi oyun karakteri seçilmiştir. 7 Aralık 2012'de yapılan 10. Spike TV Video Oyun Ödülleri'nde son on yılın en iyi oyunu seçilmiştir

<i>Half-Life 2: Episode One</i> 2006 video oyunu

Half-Life 2: Episode One, Valve Corporation tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur ve 1 Haziran 2006'da yayımlanmıştır. 2004'te yayımlanan Half-Life 2'nin birinci devam bölümüdür. Valve'in Half-Life 2'nin devamını bölümler olarak getireceğine karar vermeden önceki ismi Half-Life 2: Aftermath'dir. Half-Life 2'nin de kullandığı Source motorunu kullanır. Oyun yeni ışıklandırma ve animasyon teknolojileri getirmiştir. Ayrıca yardımcı yapay zekayı da daha iyi hale getirmiştir.

<i>Half-Life</i> (seri) Valveın geliştirdiği birinci şahıs nişancı türündeki bilimkurgu video oyunu serisi

Half-Life, Valve tarafından geliştirilen, bir birinci şahıs nişancı türünden bilimkurgu video oyunu serisidir. Oyunun simgesi Yunanca lambda (λ) harfidir. Aynı zamanda ilk Half-Life oyunundaki Lambda Core adlı bölüm de ismini buradan almaktadır. En fazla satmış oyunlar arasındadır.

Source motoru, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir 3B, oyun motorudur. Bu motor, Microsoft Windows, OS X, Linux, Xbox, Xbox 360 ve PlayStation 3 tarafından desteklenir.

Quake motoru, id Software tarafından 1996 çıkışlı Quake için yazılmış bir oyun motorudur. Gerçek zamanlı doğru 3B rendering özellikli ve GNU General Public License (GPL) tarafından lisanslanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Gabe Newell</span> Oyun geliştirici, yazılımcı ve iş insanı

Gabe Logan Newell ya da GabeN, Valve Corporation şirketinin kurucularındandır ve icra kurulu başkanıdır. Half-Life adlı video oyununu yapmıştır.

Black Mesa, Valve'ın 1998'de piyasaya sürdüğü Half-Life oyununun Crowbar Collective tarafından yeniden geliştirilip ilk sürümü 14 Eylül 2012'de ücretsiz olarak sunulan ve tam sürümü 6 Mart 2020'de yayımlanan bilimkurgu türündeki yeniden yapım oyunudur.

Source Filmmaker, Valve tarafından animasyon filmleri oluşturmak için yayınlanan ve Source oyun motorunu kullanan bir 3 boyutlu bilgisayar grafik yazılımı aracıdır. Source Filmmaker, Team Fortress 2, Left 4 Dead serisi ve Half-Life 2 gibi çeşitli Source oyunları için topluluk tabanlı birçok animasyonlu kısa film oluşturmak için kullanılmıştır.

Valve Corporation, Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanı Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan, video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirkettir. Tüm oyunları GoldSrc, Source ve Source 2 motorlarıyla geliştirilmiştir.

<i>Ricochet</i> (2000 video oyunu)

Ricochet, çok oyunculu bir Half-Life modudur ve GoldSource motoru üzerinde çalışır. Valve Corporation tarafından geliştirilmiştir ve orijinal çıkış tarihi 1 Kasım 2000'dir. Ricochet resmî bir moddur ve Steam üzerinden satın alımı mevcuttur. Fakat Steam yayınlanmadan önce Half-Life'ı perakende olarak satın alanlara ücretsiz olarak verilmiştir.

Counter-Strike: Condition Zero veya kısaca CS: CZ, 23 Mart 2004 tarihinde, çıkan bir birinci şahıs nişancı video oyunu. GoldSrc Half-Life motoru kullanılarak yayımlanmıştır.

<i>Half-Life: Alyx</i> 2020 video oyunu

Half-Life: Alyx, Valve tarafından geliştirilen ve yayımlanan birinci şahıs nişancı sanal gerçeklik oyunudur. Half-Life 2: Episode Two'dan sonra yayımlanmış ilk Half-Life oyunudur. Konusu Half-Life ile Half-Life 2 arasında geçmektedir. Oyuncu, bir Combine süper silahını ele geçirmekle görevlendirilen Alyx Vance'i kontrol eder. Oyun; bir sanal gerçeklik oyunudur ve oyuncu, nesnelerle etkileşime geçmek için Half-Life 2'deki yer çekimi silahına benzeyen "yer çekimi eldivenlerini" kullanır. Serideki fizik tabanlı bulmaca, çatışma ve keşif yapma ögeleri bu oyunda da mevcuttur; ayrıca hayatta kalma-korku ögeleri de yer alır.

<i>Counter-Strike</i> (video oyunu) Valve yapımı video oyunu (1999)

Counter-Strike, Valve tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. Başlangıçta, 1999'da Minh "Gooseman" Le ve Jess Cliffe tarafından, Le ve Cliffe işe alınmadan ve oyunun fikir hakkı edinilmeden önce bir Half-Life modifikasyonu olarak geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Counter-Strike, 2000 yılında Valve tarafından Microsoft Windows için piyasaya sürülmüştür. Oyun, Counter-Strike serisinin ilkidir. Xbox'ta, OS X ve Linux'ta birkaç yeniden yapımı (remake) ve porting'i yayımlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Source 2</span> video oyunu motoru

Source 2, Valve tarafından orijinal Source motorunun halefi olarak geliştirilen bir video oyun motorudur. Motor ilk olarak 2015 yılında duyuruldu ve hemen ardından Dota 2'de kullanılmaya başlandı. Artifact, Dota Underlords, Half-Life: Alyx ve Counter-Strike 2 gibi diğer Valve oyunları da Source 2 motoruyla geliştirildi.

Half-Life: Source, Valve'ın 1998 yılında piyasaya sürdüğü Half-Life video oyununun Source motoru kullanılarak yeniden yapılmış halidir. 16 Kasım 2004 tarihinde yayımlanan oyun, ana oyundan farklı olarak daha gerçekçi ışıklandırma ve yansımalar gibi bazı yenilikler sunmaktadır.

Deathmatch Classic, Valve tarafından 2001 yılında yayınlanan Half-Life için çok oyunculu bir moddur. Çıktığı dönem 1.1.0.7 yaması ile ücretsiz olarak oynanabiliyordu. Şu an Steam'de ücretlidir.

Crowbar Collective Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir bağımsız oyun geliştirme stüdyosudur. Oyun dünyasına, FPS(Birinci Şahıs Nişancı) dünyasını baştan değiştiren Valve Corporation yapımı Half-Life oyununun yeniden yapımı ile çıkmışlardır.