İçeriğe atla

Glitch

Virtual Boy'un görsel bir glitch'ten etkilendiği başlangıç sahnesi

Glitch, sistemde kısa ömürlü bir arızadır. Genellikle kendini düzelten geçici bir hatayı tanımlamak için kullanılır ve bu nedenle sorunu gidermek zordur. Bu terim, bilgisayar ve elektronik endüstrilerinde, devre bükülmelerinde ve ayrıca video oyunu oynayanlarca kullanılmaktadır. Bug ile glitch arasındaki farklar hakkında tam bir fikir birliği yoktur. Fakat glitch, video oyunu kültüründe oyunun doğasını, oyunun görsellerini, ses veya mekaniklerini muhtemelen geçici olarak değiştirerek, etkileyen küçük hatalar iken bug gerçek bir işlevsellik kırıcı olabilmektedir.

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

Yazılım hatası (bug), bir bilgisayar programının veya yazılım sisteminin yanlış veya beklenmeyen bir sonuç üretmesine ve istenmeyen şekillerde davranmasına neden olan bir hata, kusur ya da arızadır. Hataları bulma ve düzeltme süreci "hata ayıklama" olarak adlandırılır ve genellikle hataları saptamak için resmi teknikler veya araçlar kullanır. 1950'lerden bu yana bazı bilgisayar sistemleri, yapılan işlemler sırasında çeşitli bilgisayar hatalarını caydırmak, tespit etmek veya otomatik olarak düzeltmek için tasarlandı.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

Video oyunu, bilgisayar veya oyun konsolu gibi görüntü sinyali gönderen bir video ile görsel bir kullanıcı arayüzü kullanılarak oynanan oyun türü.

Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<i>A Bugs Life</i> (video oyunu) video oyunu

A Bug's Life Disney/Pixar yapımı bir film ve onun oyunudur.Oyun 1998 ve 1999 yılllarında çeşitli sistemlere uygun olarak çıkarılmıştır.Oyunun hikâye bölümü film ile benzerlik taşımaktadır.Oyun tamamlandığında oyunun film videoları açılmaktadır.Roddy McDowellun ölmeden önceki performansı burada görülebilmektedir.

Video oyunu geliştiricisi takımlı ya da bireysel olarak video oyunları yapan bir yazılım geliştiricidir. Bir geliştirici Sony'nin PlayStation 3'ü, Microsoft'un Xbox 360'ı, Nintendo'nun Wii'si gibi belli video oyunu konsollarına yoğunlaşabilir ya da kişisel bilgisayarlar dahil olmak üzere türlü sistemler için geliştirebilir. Bir oyun geliştirici büyük bir yapım şirketinin takımına dahil olabileceği gibi, kendi başına ya da çok küçük bir ekibin parçası olarak bağımsız oyunlar geliştirebilir.

Swingin' Ape Studios, 2000 yılında kurulmuş bir video oyun geliştirme şirketiridir. Şirketin kurucuları, Midway Games şirketinin yayınladığı Hydro Thunder video oyunu projesinde çalışmışlardır. Daha sonra bu şirket bünyesinden ayrılıp kendi şirketlerini kurdular. İlk oyunlarını 2003 yılında çıkaran şirket, Mayıs 2005 tarihinde Blizzard Entertainment tarafından satın alındı. Daha sonra konsollar için hazırlanan StarCraft: Ghost video oyunu projesinin gelişimi sırasında proje süresiz ertlenmiştir.

Video oyunu yayımcısı, Farklı ülkelerde video oyun yapımcılarının hazırladıkları video oyunlarını pazarlayan ve dağıtımını yapan şirketlere denir.

Bir video oyunu geliştiricisi video oyunları oluşturan bir yazılım geliştiricisidir. Bir geliştirici Sony'nin PlayStation 3'ü, Microsoft'un Xbox 360'ı, Nintendo'nun Wii'si gibi belli video oyunu konsollarına yoğunlaşabilir ya da kişisel bilgisayarlar dahil olmak üzere türlü sistemler için geliştirebilir.

Sega tarafından yayınlanan ve Wii U konsolu için Big Red Button Entertainment tarafından geliştirilen 2014 aksiyon-macera video oyunu.Çıktıktan sonra oyun sayısız hatalardan dolayı eleştirmenlerden son derece olumsuz eleştiriler aldı.

<span class="mw-page-title-main">Pokémon Ruby ve Sapphire</span>

Pokémon Ruby ve Sapphire Bu iki oyun genel olarak Hoenn'da geçer. Bu iki oyunda hem birinci hem ikinci hem de üçüncü nesil pokemonlar görülür. Bu iki oyun dünyada en çok satılan GBA oyunudur. Oyunun içinde 202 tane pokemon vardır.

<span class="mw-page-title-main">MissingNo.</span> Programlama hatasından kaynaklanan Pokémon türü

MissingNo. veya MissingNO, video oyunları Pokémon Red ile Pokémon Blue'da bulunan, oyun hatası sonucu ortaya çıkan gayriresmî bir Pokémon türüdür. "Missing Number" anlamına gelen MissingNo. oyunun geliştiricisi Game Freak tarafından hata işleyicileri olarak kullanılmakta ve bu hata işleyiciler, oyun mevcut olmayan bir Pokémon türüne erişmeye çalıştığında ortaya çıkmaktadır. Oyunda karşılaşılan üç farklı durumda, programlama sorunu nedeniyle oyuncular glitch üzerinden MissingNo. ile karşılaşabilirler.

<span class="mw-page-title-main">ColecoVision</span>

ColecoVision, Coleco tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1982 yılında piyasaya sürülmüş olup Atari 2600 ve Atari 5200 gibi rakiplere kıyasla daha güçlü arcade oyunu sistemlerine, sistemin temel donanımını genişletmek için daha yakın bir deneyim sundu.

Ermac, Mortal Kombat video oyunu serisine ait bir karakterdir. Karakter, serinin ilk oyununda ERMACS adlı bir metinle aksaklık (glitch) sayesinde görüldü. Aldığı ilgi sayesinde geliştiriciler tarafından Ultimate Mortal Kombat 3'ün oynanabilir karakter kadrosuna kırmızı ninja olarak dahil edildi. Ermac sonraki çıkan oyunlarda da yer aldı. Ermac, kendine özgü bir yeniden tasarıma sahip olduğu ve serinin kahramanlarından Liu Kang ile güçlerini birleştirdiği Mortal Kombat: Deceptionda merkezi bir rol oynadıktan sonra Mortal Kombat oyunlarında yinelenen bir karakter haline geldi, ancak sonraki serilerde daha küçük rollere sahip oldu.

Infinity Blade II, Chair Entertainment ve Epic Games tarafından geliştirilen iOS mobil cihazlar için Apple App Store aracılığıyla piyasaya sürülen bir aksiyon rol yapma video oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Glitch sanatı</span>

Glitch sanatı, dijital veya analog hataları estetik amaçlarla kullanmak şeklinde tanımlanır. Dijital verilerin kasten bozulması ya da elektronik cihazların fiziksel olarak manipüle edilmesiyle oluşturulur.

<span class="mw-page-title-main">David OReilly</span>

David OReilly, İrlandalı animatör, yönetmen ve video oyunu geliştiricisidir.

BugGuide, böcekler, örümcekler ve eklem bacaklılarla ilgili gözlemlerini paylaşan hem amatör hem de profesyonel doğa bilimcilerinden oluşan bir web sitesi ve çevrimiçi topluluktur. Web sitesi, bilgilendirici kılavuz sayfalarından ve Amerika Birleşik Devletleri ile Kanada'dan tanımlama ve araştırma için kullanılan binlerce eklem bacaklı fotoğrafından oluşmaktadır. Ticari olmayan site, Iowa Eyalet Üniversitesi Entomoloji Bölümü tarafından barındırılmaktadır. BugGuide, 2003 yılında fotoğrafçı Troy Bartlett tarafından tasarlandı ve 2006'dan beri Iowa Eyalet Üniversitesi'nde entomoloji yardımcı doçenti ve kıdemli sistem analisti John VanDyk tarafından yönetilmektedir. Web sitesi, halkın böceklere yönelik algısını değiştirmeye yardımcı olduğu için tanınmıştır.

Video oyunlarında güçlendirme, video oyunlarında karakterlerin (PC ve NPC) kendilerine bir takım ekstra yetenekler, özel güçler veya geçici etkiler eklemesi veya kazanması durumunu belirten bir video oyun terimidir. Rol yapma oyunlarında seviye atlama olarak; platform, labirent, shoot 'em up ve arcade türü oyunlarda gizli yerlerden veya düşmanlardan düşerek; diğer aksiyon oyunlarında da çeşitli şekillerde karakter gelişimleri veya geçici karakter gelişimleri mevcuttur. Bir platform oyunu olan Super Mario'da karakter süper mantarı yediği zaman geçici olarak karakteri güçlenir ve daha güçlü forma ulaşır.Pac-Man, bir güçlendirme mekaniğine sahip ilk video oyunu olarak kabul edilir.