İçeriğe atla

Gizlilik oyunu

Gizlilik oyunu, oyuncunun rakiplerinden kaçınmak veya üstesinden gelmek için öncelikle gizlilik kullandığı bir tür video oyunu türüdür. Bu tarz oyunlar, oyuncunun gizlenerek veya kılık değiştirerek görünmeden kalmasına izin verir. Bazı oyunlar, oyuncunun gizli bir yaklaşım veya doğrudan saldırganlara saldırması arasında seçim yapmasına izin verirken, oyuncuya gizliliğin daha fazla kullanılması için ödüllendirir. Gizlilik oyunları, özel kuvvetler operatörleri, casuslar, hırsızlar, ninjalar veya suikastçılar olan ana karakterlere casusluk, terörle mücadele ve haydut temalar kullandı. Bazı oyunlar, birinci şahıs nişancılar ve platformcular gibi gizli unsurları da diğer türlerle birleştirdi.

Gizlilik oyunun unsurları, düşmanlarla yüzleşmekten kaçınmak suretiyle Pac-Man (1980) de dahil olmak üzere çeşitli oyunlara atfedilebilir.[1] İlk labirent oyunları, Manbiki Shounen (1979), Lupin III (1980), Castle Wolfenstein (1981), 005 (1981) ve Metal Gear (1987) dahil olmak üzere birçok oyunun ortaya çıkmasıyla yatırıldı. Bu tür 1998 yılında, Tenchu: Stealth Assassins, Metal Gear Solid ve Thief: The Dark Project ile o yıl piyasaya sürülen ana başarı oldu. Bu oyunları Hitman ve Splinter Cell gibi diğer başarılı gizli seriler izledi.

Kaynakça

  1. ^ Al-Kaisy, Muhammad (10 Haziran 2011). "The history and meaning behind the 'Stealth genre'". Gamasutra. 9 Kasım 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Eylül 2019. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Metal Gear Solid</i> 1998 yapımı video oyunu

Metal Gear Solid, Metal Gear serisinin üçüncü oyunudur. Önceki oyunlar; Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake'tir. Bu oyundan sonra yapılmış olan Metal Gear oyunları ise Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 2:Substance, Metal Gear Solid 3:Snake Eater, Metal Gear Solid 3: Subsistence, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ve Metal Gear Solid: Peace Walker'dir. Metal Gear Solid: Peace Walker, PSP için yapıldı. Metal Gear Solid: Rising isimli bir oyun PS3, Xbox360 ve PC'e çıkmak üzere yapım aşamasındadır. Aynı zamanda Nintendo Gamecube için Metal Gear Solid: The Twin Snakes oyunu çıkarılmıştır ki bu Metal Gear Solid'in grafiklerinin geliştirilmiş versiyonudur. İlk MGS'den çok üstün grafiklere ve efektlere sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Oyun motoru</span>

Oyun motoru, kişilerin veya şirketlerin oyun geliştirmek amacıyla kullandığı ücretli veya ücretsiz olan programlara verilen isimdir. Bu program, esasında kütüphanelerden oluşmuş bir yapıdır. Bu kütüphanelerin içinde bilgisayar programlama dilleri ile tanımlanmış fonksiyonlar, sınıflar vb. veriler bulunmaktadır. Kişi oyun motorunu kullandığında, başkası tarafından önceden tanımlanmış olan bu verileri kullanarak oyun geliştirir. Oyun motorunun geliştiriciye sağladığı fayda; önceden başkası tarafından kodlanarak tanımlanmış olan bu verileri yeniden kodlama zahmetinden kurtarması ve bunun sonucunda daha az kod ve bunun getirdiği daha az karmaşıklıktır, zamandan tasarruf etmesini de sağlar.

<i>Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty</i>

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (ˈmetl ɡɪə ˈsɒlɪd tuː sʌnz ˈʌv lɪbətɪ 2001 yılında çıkan ve Konami tarafından geliştirilen bir gizlilik- aksiyon oyunudur. Metal Gear serisinin yedinci, yönetmen Hideo Kojima tarafından yapılan dördüncü oyunudur ve Metal Gear Solid'in doğrudan devam oyunudur. İlk olarak 12 Ekim 2001 tarihinde Playstation 2 için, genişletilmiş sürümü Metal Gear Solid 2: Substance da bir sene sonra Xbox ve Windows için çıkmıştır. Daha sonra oyunun remastered sürümü Metal Gear Solid HD Collection adı altında Playstation 3, Xbox 360 ve Playstation Vita'ya çıkmıştır.

<i>Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots</i>

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots , Kojima Productions tarafından PlayStation 3 için özel olarak geliştirilerek, Konami tarafından 3 Mart, 2008'de dünya çapında dağıtılan bir gizlilik-aksiyon, video oyunu. Metal Gear Solid serisinin 7. oyunu olması ile birlikte Solid Snake karakterinin yeralacağı son Metal Gear oyunu olmaktadır.

<i>Metal Gear Solid V: The Phantom Pain</i>

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain; Kojima Productions ve Konami Digital Entertainment tarafından geliştirilen; Konami tarafından ise yayımcılığı yapılmış olan bir video oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Araç simülasyon oyunu</span>

Araç simülasyon oyunları, araçların çeşitli işletimsel sistemler tarafından gerçekçi bir şekilde yorumlanarak oyuncuya sunulan video oyunlarıdır. Otomobil, uçak, deniz taşıtları, uzay araçları, askeri araçlar vb. çeşitli araçları ve taşıtları içerir. Oyuncunun, sürücünün perspektifinden bu taşıtları kullanmasına veya rakip araçlar ile mücadele etmesine olanak sağlar. Oyunlar genellikle gerçekçiliğe dayalıdır ve yakıt yönetimi, belirlenen noktaya ve belirlenen zamanda yapılan yolcu ve yük teslimatlarını içerebilir.

Kojima Productions Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştiricisidir. Şirket, 1 Nisan 2005 tarihinde Hideo Kojima tarafından Konami'nin yan kuruluşu olarak kurulmuş olup 2015 yılında bağımsız bir stüdyo haline geldi. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almaktadır.

Dragon Quest, Armor Project tarafından geliştirilen ve Square Enix tarafından yayınlanan bir rol yapma video oyunu serisidir. 1986'da yayınlanan ilk oyunuyla, 11 ana oyununun yanı sıra çok sayıda yan oyunu ile ana serideki hemen her oyunla ilgili çok sayıda manga, anime ve roman uyarlaması bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Müzik video oyunu</span>

Yaygın olarak bilinen bir müzik video oyunu, oyunun anlamlı ve genellikle neredeyse tamamen müzikal bir skor veya bireysel şarkılarla etkileşimleri etrafında yönlendirildiği bir video oyunudur. Müzik video oyunları çeşitli biçimler alabilir ve genellikle "ritmik olarak oluşturulmuş bulmacalar" ortak kullanımı nedeniyle bulmaca oyunuları ile gruplandırılır.

Metal Gear, Konami tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera video oyunu serisidir. Seri, genellikle, nükleer silahları fırlatma kabiliyetine sahip iki ayaklı yürüme tankı olan "Metal Gear" adı verilen süper silahı bulma görevi verilen özel kuvvetler görevlisini takip etmektedir. İlk Metal Gear oyunu 1987 yılında MSX2 için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Can (video oyunu)</span>

Video oyunlarında can, bir oyuncu-karakterin sahip olduğu, oyunun başlangıcı ile bitişi arasındaki süre olarak tanımlanan bir oyun sırasıdır. Canlar bir ile oyun sona ermeden denemede sonlu sayısına atıfta üzerinde oyun. Bazen, özellikle her yaştan oyunlarda, birinin " hayatını " kaybetmenin ürkütücü imalarından kaçınmak için bir şans veya deneme olarak adlandırılır. Genel olarak, oyuncu tüm sağlık puanlarını kaybederse, bir can kaybeder. Tüm canları kaybetmek genellikle oyuncu-karakterine " oyunun bitmesini " sağlayarak onları ya yeniden başlamaya ya da oyunu durdurmaya zorlar.

Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.

Labirent video oyunları, 1980'li yılların başında popülerleşmiş bir video oyunu türüdür. Bu video oyun türünü diğer oyunlardan farklı kılan şey, oyunun bir labirent ortamında geçmesidir. Oyuncunun hızlı kararlar vererek labirent içerisindeki tehditlerden kaçması ve görevlerini tamamlaması gerekmektedir. Labirent içerisinde birden fazla yaratık veya oyuncu olabilir, zaman kısıtlaması bulunabilir. 1980 yılında Pac-Man video oyununun çıkmasıyla o zamana kadarki labirent anlayışı değişmiş, oyuncunun labirent içerisinde tek bir yol ile ilgilenmesini gerektiren durumlardan ziyade bütün koridorları taramasını gerektiren oyunlar yapılmaya başlanmıştır.

Deste oluşturma oyunları, bir deste oluşturmanın esas oynanış unsuru olduğu kart oyunları veya kutu oyunlarını ifade eder. Deste oluşturma oyunları, her oyuncunun kendine has bir destesi olması yönüyle kart koleksiyonu oyunlarına benzer. Bununla birlikte kart koleksiyon oyunlarından farklı olarak kartlar rastgele paketlerde satılmaz ve deste büyük oranda oyundan önce değil oyun sırasında oluşturulur.

<span class="mw-page-title-main">Sandbox oyunu</span>

Sandbox oyunu, genellikle önceden belirlenmiş bir hedef olmaksızın ve alternatif olarak oyuncunun kendisi için belirlediği bir hedefle, oyuncuya etkileşim için büyük ölçüde yaratıcılık sağlayan bir oyun öğesi içeren bir video oyun türüdür. Bu tür oyunların herhangi bir amacı olmayabilir ve bazen oyun dışı veya yazılım oyuncakları olarak anılır. Daha sık olarak, sandbox oyunları, bu yaratıcı unsurların diğer türlere dahil edilmesinden ve yeni ortaya çıkan oyunlara izin verilmesinden kaynaklanır. Sandbox oyunları genellikle oyuncuya oyun dünyasında hareket ve ilerleme özgürlüğü veren bir açık dünya konseptiyle ilişkilendirilir. "Korumalı alan" terimi, çocukların içinde istedikleri hemen hemen her şeyi yaratmalarına izin veren bir sanal alanın doğasından gelir.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.

<span class="mw-page-title-main">Gizli nesne bulma oyunu</span>

Gizli nesne bulma oyunu veya kısaca nesne bulma oyunu, oyuncunun bir sahnede yer alan gizli nesneleri bulması üzerine kurulu bir bulmaca video oyunu türüdür. Gizli nesne bulma oyunları, gündelik oyunlar arasında popüler bir türdür. Nesne bulma oyunlarında genellikle ekrandaki karmaşık nesneler arasında hangi ögelerin bulması gerektiğinin listesi oyuncuya sunulur. Nesne bulma oyunlarının deneme sürümleri genellikle bedava indirilebilir ve oyunlar çoğu zaman dedektiflik hikâyeleri, macera, gotik ve gizem temalarını kullanır.

<span class="mw-page-title-main">Fox Engine</span>

Fox Engine Konami oyunlarında kullanılmak üzere Kojima Productions tarafından inşa edilen bir oyun motorudur. Motorun gelişimi, "dünyanın en iyi motorunu" yapma hedefiyle 2008'deki Metal Gear Solid 4'ün tamamlanmasından sonra başladı. Fox Engine motorunu kullanan ve ticari olarak yayınlanan ilk oyun PES 2014'dür.

Metal Gear Rising: Revengeance, PlatinumGames tarafından geliştirilip, Konami tarafından yayınlanan bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, PlayStation 3 ve Xbox 360 için Şubat 2013, Windows ve OS X için Ocak ve Eylül 2014, Nvidia Shield için ise Ocak 2016'da yayınlanmıştır.