İçeriğe atla

Gizli Evlenme

Gizli Evlenme

Milano 1931 basimi "Gizli Evlenme" operasi librettosu baş sayfasi
Özgün isimIl matrimonio segreto
MüzikDomenico Cimarosa
LibrettoGiovanni Bertati
Gala7 Şubat 1792
İlk gösterim yeriBurgtheater, Viyana
Oyuncular
  • Signor Geronimo - Bologna'lı zengin tüccar - bas
  • Elisetta - Geronimo'nun büyük kızı ve Kont Robinson'un sözlüsü - soprano veya mezzo-soprano
  • Carolina - Geronimo'nun küçük kızı ve Paolino'nun gizli karısı- soprano
  • Fidalma - Geronimo'nun kızkardeşi, zengin dul kadın- mezzo-soprano
  • Paolino - Geronimo'nun genç sekreteri Carolina'nın gizli kocası - tenor
  • Kont Robinson - bir soylu İngiliz - bas


Gizli Evlenme (Orijinal İtalyanca adı Il matrimonio segreto, bestesi Domenico Cimarosa tarafından, librettosu "Giovanni Bertati" tarafından, "George Coleman Yaşlı" ve David Garrick tarafından hazırlanan "The Clandestine Marriage (Gizli Evlilik)" adlı tiyatro oyunundan uyarlanarak, İtalyanca olarak hazırlanmış, 8 tablo ihtiva eden 3 perdeden oluşan, imelodramma giocoso janrında bir opera buffa eseri. Eserin prömiyer temsili 7 Şubat 1792'de Burgtheater, Viyana'da Avusturya İmparatoru II. Leopold huzurunda yapılmıştir .

Hazırlanma ve temsiller

Bu eserin prömiyer temsili 7 Şubat 1792'de Burgtheatre, Viyana'da İmparator II.Leopold'un huzurunda verilmiştir. Bu eserden imparator o kadar hoşlanmıştır ki bu temsil sona erince tüm seyircilere ve oyunculara akşam yemeği servisi yapılmış ve bu yemek servisi sona erdikten hemen sonra o gece eserin tümü ikinci bir defa tekrarlanmıştır. Bu nedenle bu opera eseri tarihte en uzun süren "ankor" olarak günümüze kadar kırılamayan bir rekor olduğu iddia edilmiştir.

Eserin İtalya prömiyer temsili 17 Şubat 1793'te La Scala Tiyatrosu, Milano'da ; İngiltere prömiyeri 11 Ocak 1794'te Londra "King's Theatre Tiyatrosu"'nda; Protekiz prömiyeri 6 Ağustos 1794'te Lizbon, "Teatro Nacional de São Carlos"'da; Fransa prömiyeri 10 Mayıs 1801'de Paris "Theatre İtalien Tiyatrosu"'nda verilmiştir. Günümüzde operaevlerinin repertuvarlarının demirbaş eserlerinden olduğu kabul edilmektedir. Mozart'ın opera eserleri yanında en popüler olan 18. yüzyıl opera eseri olduğu iddia edilmektedir. Operabase istatistiklerine göre 2014'ten itibaren 2016 ortasına kadar 11 operaevinde 14 yapımı ve 50 üzerinde temsili yapılmıştır.[1]

Roller

Rol Ses tipi Prömiyerde roller, 7 Şubat 1792
(Orkestra şefi: Domenico Cimarosa)
Signor Geronimo - Bologna'lı bir zengin tüccar bas Giambattista Serafino Blasi
Elisetta - Geronimo'nun büyük kızı ve Kont Robinson'un sözlüsü soprano veya mezzo-soprano Giuseppina Nettelet
Carolina - Geronimo'nun küçük kızı ve Paolino'nun gizli eşi sopranoIrene Tomeoni
Fidalma - Geronimo'nun kızkardeşi, zengin dul kadın mezzo-soprano Dorothea Bussani
Paolino - Geronimo'nun genç sekreteri; gizlice Carolina ile evli tenorSanti Nencini
Kont Robinson - bir soylu İngiliz bas Francesco Benucci.

Konu Özeti

Mekan: bir zengin Bologna'lı tüccar olan Geronimo'nun evi
Zaman: 18.yüzyıl

I. Perde

Bir İngiliz asılı olan Kont Robinson Geronimo'ya bir mektup göndererek, kızının büyük çeyiz ve drahomasını da gözü önüne alarak, onun kızı ile evlenmeye hazır olduğunu bildirmiştir. Geronimo bu talibin büyük kızına olduğunu kabul etmiştir ve Elisette'nin iyi bir evlilik yapacağından emin olmuştur. Özellikle evlenince kontes unvanını alması ona çekici gelmiştir.

Geronimo'nun kızkardeşi zengin bir dul kadın olan Fidelma yeğenlerine kendinin de bir erkeğe âşık olduğunu ve âşık olduğu erkekle evliklik yapmak istediğini açıklar. Fidelma (diğer oyunculardan gizli olmak üzere) seyircilere bu âşık olduğu erkeğin Paolino olduğunu ifşa etmiştir.

Kont Robinson sahneye gelince mektubunun yanlış anlaşıldığını anlar. Kendisi ile evlendirilmek istenen kızın Elisette olduğunu anlar. Halbuki kendisi Carolina ile evlilik yapmak istemektedir ve yapılan yanlışlığın kendini büyük bir hayal kırıklığına uğrattığını açıklar. Kont Carolina ile görüşür ve onun büyük kızkardeşinin drahomasından daha küçük olan drahomasını kabul edeceğini bildirir. Kont, sekreter Paolina'ya yeni bir evlilik kontratı hazırlaması için talimat verir. Carolina, gizlice Paolina ile evli olduğu için, kontun bu evlilik talebini kabul etmemek için bahaneler arar. Konta zaten evli olduğunu ifşa etmemek için, ne onunla ne de herhangi bir başka erkekle evlenmek istemediğini bildirir. Kont Carolina'nın başka bir erkekle ilişkisi olmadığını bildirdiğini zannederek Carolina'ya daha ciddi olarak evlilik teklifine geçer. Carolina bir kontes olmayı hiç istemediğini ve hiçbir gerekli yeteneği olmadığını bildirir. Buna rağmen Kont Carolina'ya kur yapmakta devam eder.

Elisette Kont ile evlenmek istemektedir ve Kontun küçük kardeşine devamlı kur yapmasını Carolina'nın önü ayratması dolayısıyla olduğu sonucuna varır. Elisette küçük kızkadeşini kendine ihanet yapmakla suçlar ve iki kızkardeş arasında bir ağız dalaşı başlar. Halaları olan Fidelma iki kızkardeşin arasına girip özellikle Elisette'yı sakinleştirmeye çalışır. Bu sırada sahneye giren Geronimo aile üyeleri arasında çıkan arbededen şaşırmış ve bu olaya çok canı sıkılmıştır. Her iki kızı da kendinin görüşünü ona anlatmaya çalışırlar ama bu Geronimo'nun aklını daha da karıştırır.

II. Perde

Geronimo Kont'un daha önce hazırlanan ve Elisette ile evlenme kontratına uymasını ve büyük kızı ile evlilik yapmasına ısrar eder. Kont bunu kabul etmez. Kont eğer Carolina ile evlilik yaparsa daha düşük miktarda drahomayı kabule hazır olduğunu bildirir. Bu, tüccar olan Geronimo'ya uygun gelmiştir ve Kont'un teklifine aklı yatkındır. Çünkü hem kızlarından birini evlendirecek hem de daha az drahoma ödeyecektir. Ama kızı Elisette'nin bunu kabul etmesini şart koşar.

Paolina ne yapacağını bilemeden şaşırıp kalmıştır; durumunu evin en yaşlı hanımı olan Fidalma'ya bildirip onun onayını ve desteğini almak niyetiyle onunla konuşmaya başlar. Fakat Fidalma'nın kendini sevdiğini ve onunla evlilik bile düşündüğünü öğrenir. Bu Paolina'ya gayet büyük şok tesiri yapar ve Fidalma'nın önünde bayılır. Bu Fidalma tarafından Paolina'nın kendine yakın ilgisi olduğu olarak yorumlanır. Diğer taraftan Paolina'nin halasi ile bir görüşme yapıp bunun sonunda bayılması Carolina tarafından gözlemlenmiştir ve Carolina olan biteni gizli kocası olan Paolina'nın kendisine halası Fidalma ile ihanet etmesi olarak yorumlar. Fakat Paolina ayılınca Karolina ile konuşarak onu hiç fazla gecikmeden bu evi birlikte bırakıp bir akraba evine sığınacaklarına inandırır.

Kont Robinson, Elisetta ile konuşur ve öna kendi kötü alışkanlıklarını ve fiziksel kusurlarını ayrıntılı olarak anlatır ve böylece Elisette'yi kendi ile evlenmek istemekten caydıracağını düşünür. Fakat Elisetta fikrini değiştirmez. Sonunda Kont Elisette ile birlikte olmaktan nefret ettiğini ona itiraf eder. Babası Geronimo da büyük kızını kont ile evlenme fikrinden caydıramaz.

Fidalma Carolina bir manastıra gönderilip oraya çekilmesi sağlanırsa evhalkı arasındaki ilişkilerin biraz durgunlaşıp belki de iyiye gidebileceğini düşündüğünü söyler. Geronimo bunu kabul eder. Geronimo hemen yakındaki manastırın başrahibesine bir mektup yazarak kızı Carolina'nın manastıra çekilmesine izin vermesini ister. Bu mektubu Paolino hazırlayıp manastıra götürmek üzere sahneden ayrılır.

Bundan gayet kırılıp üzülen Caroline gizli evliliğini ifşa etmek niyeti ile Kont'a bir görüşme yapmayı teklif eder. Fakat daha görüşmede detaylara inemeden büyük kızkardeşi, halası ve babası onları birlikte görürler ve gülerek onları birlikte görerek alaya almaya başlarlar.

Eserin sön finale sahnesinde gayet güldürücü olan bir konuşmadan sonra Carolina ve Paolina on ay önce gizli bir dinsel nikâhla ikisinin evlendiklerini ve bu on ay içinde bir karıkoca gibi birbirlerini sevdiklerini açığa koyarlar. Geronimo ve Fidalma bu ifşaata gayet sinirlenirler; tenkit ve itirazlara başlarlar. Fakat Elisetta ve Kont daha soğukkanlı olarak buna yaklaşırlar; gizli evliliklerini ifşa eden çifti kutlarlar ve sinirleri bozulmuş olan baba ve halaya bu genç evlileri affetmeye teşvik ederler. Bu arada geçmişte ne olmuşsa olsun Kont Robinson ve Elisetta evlenmeye karar verdiklerini de açıklarlar.


Seçilmiş ses ve video kayıtları

Disk ses kayıtları

Yıl Roller:
(Geronimo, Elisetta, Carolina, Fidalma, Paolino, Robinson)
Orkestra Şefi
Orkestra, Koro
Marka
1950 Sesto Bruscantini,
Ornella Rovero,
Alda Noni,
Giulietta Simionato,
Cesare Valletti,
Antonio Cassinelli.
Manno Wolf-Ferrari
Maggio Musicale Fiorentino Orkestra ve Korosu
CD, Warner Fonit Cetra
1956 Carlo Badioli,
Eugenia Ratti,
Graziella Sciutti,
Ebe Stignani,
Luigi Alva,
Franco Calabrese
Nino Sanzogno
Teatro de La Scala, Miláno Orkestra ve korosu
2 CD, EMI
1976 Dietrich Fischer-Dieskau,
Julia Varady,
Arleen Auger,
Julia Hamari,
Ryalnd Davies,
Alberto Rinaldi
Daniel Barenboim
İngiliz Oda Orkestrası
CD, Deutsche Grammophon
1990 Enzo Dar,
Valeria Baiano,
Daniela Mazzucato (Meneghini),
Max René Cosotti,
Bruno De Simone
Angelo Cavallaro,
Marsilya Filarmonik Orkestrası
CD: Memories DR 3107-08; Nuova Era 7014/15
1991 Alfonso Antoniozzi,
Janet Williams,
Susan Patterson,
Gloria Banditelli,
William Matteuzzi,
Petteri Salomaa
Gabrielle Bellini
Eastern Netherlands Orkestrası

CD, Arts Music
1992 Angelo Romero,
Jeannette Fischer,
Elzbieta Szmytka,
Anne-Marie Owens,
Tracey Welborn,
François Le Roux
Jesús López Cobos,
Lozan Oda orketrasi ve Lozan Belediye Tiyatrosu Korosu.
CD, Cascavelle VEL 1022
2008 Cinzia Forte,
Priscille Laplace,
Damiana Pinti,
Alberto Rinaldi,
Aldo Caputo
Giovanni Antonini
Opéra Royal de Wallonie Orlkestra ve Korosu
CD, DYNAMIC

Video DVD disk kayıtları

Yıl Roller:
(Geronimo, Elisetta, Carolina, Fidalma, Paolino, Robinson)
Orkestra Şefi
Orkestra, Koro
Marka
1986 Carlos Feller,
Barbara Daniels,
Georgine Resick,
Márta Szirmay,
David Kuebler,
Claudio Nicolai
Hilary Griffiths,
.Drottningholm Sarayi Tiyatrosu Orketrasi
DVD, Euroarts 205 4548
1986 Enrico Fissore,
Valeria Baiano,
Antonella Bandelli,
Carmen González,
Paolo Barbacini,
Roberto Coviello.
Francis Travis,
Radiotelevisione della Svizzera Italiana Orkestrası
DVD, Opus Arte «Faveo» OA 4021

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  • Bu madde kısmen İngilizce Wikipedia "Il matrimonio segreto" maddesi kaynaklıdır. Online:[1] 16 Ekim 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İngilizce).
  • Bu madde kısmen İtalyanca Wikipedia "Il matrimonio segreto" maddesi kaynaklıdır. Online: [2] 8 Ağustos 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca).
  1. ^ "Operabase". 19 Ekim 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Temmuz 2016. 

Dış kaynaklar

  • Anderson, James, (1993) The Complete Dictionary of Opera and Operetta, Wings Books, ISBN 0-517-09156-9

Dış bağlantılar

  • IMSLP Petrucci Music Library websitesi "Il matrimonio segreto (Cimarosa, Domenico)" maddesi [3] 4 Temmuz 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İngilizce)
  • librettidopera.it websitesinde "Il matrimonio segreto" librettosu [4] 26 Mayıs 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca)
  • YouTube websitesinde "Domenico Cimarosa - Il matrimonio segreto (1792) - complete " maddesinde eserin Eastern Netherlands Orkestrası temsilinin tümünün ses kaydı, [5] (İtalyanca)
  • YouTube websitesinde "IL MATRIMONIO SEGRETO - CIMAROSA-opera completa www.arteturismoe. altervista.org " maddesinde eserin şef:Francis Travis ve Radiotelevisione della Svizzera Italiana Orkestrası temsilinin tümünün video kaydı, [6] 30 Ağustos 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca)

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Figaro'nun Düğünü</span>

Figaro'nun Düğünü asıl İtalyanca ismiyle Le nozze di Figaro, ossia la folle giornata K. 492 katalog sayılı bir opera buffa 'dir. 1786'da Wolfgang Amadeus Mozart tarafından bestelenmiş; liberettosu Lorenzo Da Ponte tarafından hazırlanmıştır ve bir sahne piyesi olan 1784'te Pierre Beaumarchais tarafından Fransızca olarak yazılmış olan La folle journee ou le Mariage de Figaro eserden adapte edilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Evlilik Senedi</span>

Evlilik senedi Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 1-perdelik fars veya komik operadır. Gaetano Rossi tarafından yazılan libretto "Camilli Federici (1791)" tarafından yazılan bir oyundan ve daha önce bunu kullanarak "Carlo Coccia"'nin bir opera eserininin Giuseppe Checcherini tarafından yazılan librettosundan uyarlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Domenico Cimarosa</span>

Domenica Cimerosa, klasik opera müziği dönemi içinde çalışan ve bu dönem ilkelerine uygun operalar hazırlamış olan Napoli ekolüne dahil bir İtalyan asıllı besteci. Çalışma hayatı döneminde 80 kadar opera bestelemiştir ve en beğenilen eseri Il matrimonio segreto (1792) olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Tamerlano</span>

Tamerlano (Timur) George Frideric Handel tarafından bestelenmiş üç perdelik "Dramma per musica" janrında bir opera seria eseridir. Libretto İtalyanca olarak "Nicola Francesco Haym" tarafından "Agostin Piovene"'in Francesco Gasparini için hazırladığı Tamerlano librettosu; Bizanslı tarihçi Dukas'in Historia'sına dayanan Jacques Pradon'un nesir eseri Tamerlan ou La Mort de Bajazet adlı eserlerinden uyarlanarak hazırlanmıştır. Bu eser Londra'da bulunan "Royal Academy of Music" opera şarkıcıları trupu için hazırlanmış ve prömiyer temsili 31 Ekim 1724'te "King's Theatre" Tiyatrosu, Londra'da sahnelenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Semele (opera)</span>

Semele George Frideric Handel tarafından, liberettosu İngilizce olarak hazırlanmış ve prömiyeri 10 Şubat 1744'te Londra Covent Garden Tiyatrosu'nda sahnelenmiş 3 perdeden oluşan bir 'müziksel dram' veya opera ve oratoryo.

<span class="mw-page-title-main">İyi Tabiatlı Kız</span> Niccolò Piccinni operası

İyi Tabiatlı Kız, bestesi Niccolò Piccinni tarafından, librettosu Carlo Goldoni tarafından İngiliz yazar Samuel Richardson'un yazdığı "Pamela or Virtue Rewarded" romanından uyarlanarak İtalyanca olarak hazırlanmış, üç perdeden oluşan, dramma giocoso janrında bir opera buffa eseri. Eserin prömiyer temsili 6 Şubat 1760'ta Teatro delle Dame, Roma'da yapılmıştir ve bu temsilde tüm roller erkek şarkıcılar tarafından oynanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">La finta giardiniera</span>

Finta Giardiniera İtalyanca adı ile genellikle anılan; Türkçe adı Bahçıvan Taklidçisi Genç Kız olan, bestesi daha 18 yaşında olan Wolfgang Amadeus Mozart tarafından, İtalyanca liberettosu tartışmalı olarak günümüzde Giuseppe Petrosellini'ye atıfedilen ama uzun bir dönem Ranieri de Cazalbigi'ye atıflı olan bir uvertür ve 3 perde ihtiva eden bir opera buffa janrında opera eseri.

<span class="mw-page-title-main">Lucio Silla</span>

Lucio Silla (İtalyanca adı: Lucio Silla olan, İtalyanca liberettosu Giovanni de Gamerra tarafından Pietro Metastasio tarafından yapilan eklerle hazirlanmış o zaman daha 16 yaşında olan Wolfgang Amadeus Mozart tarafından bestelenmiş 3 perde ihtiva eden bir opera seria janrında opera eseri.

<span class="mw-page-title-main">Bay Bruskino</span> Rossini tarafından bestelenen 1-perdelik operatik fars veya komik opera

Bay Bruskino, Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 1-perdelik operatik fars veya komik operadır. Venedik'li şair Giuseppe Maria Foppa tarafından yazılan libretto "Alissan de Chazet ve E.T.M. Ourry" tarafından Fransızca yazılan Le fils par hasard, ou ruse et folie adlı bir tiyatro fars oyunundan uyarlanmıştır. Bu eserin prömiyer temsili 27 Ocak, 1813'te Venedik'te "Teatro San Moise Tiyatrosu"'nda yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">İpek Merdiven</span>

İpek Merdiven Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 1-perdelik operatik fars veya komik operadır. Venedik'li şair Giuseppe Maria Foppa tarafından yazılan libretto "Eugène de Planard" tarafından Fransızca yazılan L'Échelle de Soie adlı bir tiyatro fars oyunundan uyarlanmıştır. Bu eserin prömiyer temsili 9 Mayıs, 1812'de Venedik'te "Teatro San Moise Tiyatrosu"'nda yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Elizabet, İngiltere kraliçesi</span>

Elizabet, İngiltere kraliçesi Gioacchino Rossini tarafından bestelenmiş iki perdelik dramma per musica janrinda operadır. Eserin librettosu, İngiliz yazar "Sophie Lee" tarafından İngiltere Kraliçesi I. Elizabeth'in hayatı hakkında İngilizce yazdığı tarihsel roman olan The Recess, or a Tale of other Times (1783-1785) adlı eserinden uyarlanarak İtalyanca Carlo Federici tarafından hazırlanmış Il paggio di Leicester (Leicester'in Genç Erkek Hizmetlisi adli tiyatro oyunundan uyarlanarak İtalyanca olarak Giovanni Schmidt tarafından yazılmıştır. Eserin prömiyer temsili 4 Ekim 1815'te Napoli'de San Carlo Tiyatrosu'nda verilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Ayda Dünya</span>

Ayda Dünya Hob. dizini: 28-7, libretto'su 1750'de Carlo Goldoni tarafından İtalyanca yazılmış; besteci Joseph Haydn tarafından hazırlanmış "opera buffa" janrında bir 3 perdelik operadır. İlk temsili 3 Ağustos 1777'de modern Macaristan'da Eszterháza'da yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Lodoiska</span>

Lodoiska, İtalyan asıllı ama Fransa'da çalışan Luigi Cherubini tarafından 1791'de bestelenmiş "comédie-héroique" türünde üç perdelik opera eseridir. Opera'nın orijinal Fransızca librettosu Claude-François Fillette-Loraux tarafından Fransız yazar Jean-Baptiste Louvet de Coudray'un yazmış olduğu "Les Aventures du Chevalier de Faublas"'da bulunan bir hikâyeden uyarılarak hazırlanmıştır. Bu eserin prömiyer temsili 18 Temmuz 1791'da Théâtre Feydeau Tiyatrosu, Paris, Fransa'da sahneye konulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Le astuzie femminili</span>

Kadınlık Fendi, bestesi Domenico Cimarosa tarafından, librettosu "Giuseppe Palomba" tarafından Giovanni Bertati'nin L'amor rende sagace adlı liberettosundan uyarlanarak İtalyanca olarak hazırlanmış, 2 perdeden oluşan, melodramma giocoso janrında bir opera eseri. Eserin prömiyer temsili 26 Agustos 1794'te Teatro dei Fiorentini, Napoli'da yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Una Cosa Rara</span>

Nadir Şey, bestesi İspanyol Katalan asıllı ama Viyana'da çalışan Vicente Martín y Soler tarafından, librettosu ("Lorenzo Da Pontei" tarafından "Luis Vélez de Guevara" tarafından yazılmış olan "La luna de la Sierra" adlı tiyatro oyunundan uyarlanarak, İtalyanca olarak hazırlanmış, 2 perdeden oluşan, dramma giocoso janrında bir opera eseri. Eserin prömiyer temsili 17 Kasım 1786'de Burgtheater, Viyana'da yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Sevil Berberi (Paisiello)</span>

Sevil Berberi Opus:R 1.64, libretto'su İtalyanca olarak "Giuseppe Petrosellini" tarafından Fransız Pierre Augustin Caron de Beaumarchais'nin yazdığı "Le Barbier de Séville" adlı komedi tiyatro oyunundan uyarlanarak yazılmış; besteci Giovanni Paisiello tarafından hazırlanmış "dramma giocoso" janrında bir 2 perdelik opera buffadır. İlk temsili 26 Eylül 1782'de Sankt-Peterburg Rusya'da Ermitaj Sarayı'nda "Zimnevo Dvortsa" salonunda yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Nina (opera)</span> Giovanni Paisiellodan bir opera

Nina, , libretto'su İtalyanca olarak "Giambatista Lorenzi" tarafından yazılmış; besteci Giovanni Paisiello tarafından hazırlanmış "a commedia per musica" adı verilen komedi janrında bir opera buffa'dır.

<span class="mw-page-title-main">Otello (Rossini)</span>

Otello Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 3-perdelik operatik müzikli dram janrında bir operadır. Salsa Markisi Francesco Mario Berio tarafından İtalyanca olarak yazılan opera librettosu, 1792'de Jean François Ducis'in Fransızca çevirisi Othello ou Le More du Venise oyununa ve 1813'te Giovanni Carlo Baron Cosenzas'ın İtalyanca çevirisi olarak hazırladığı Othello oyununa dayandırılmıştır. Bu Fransızca ve İtalyanca oyun eserlerinin orijinali ise tanınmış İngiliz oyun yazarı William Shakespeare'in 1603 basımlı İngilizce yazılmış Othello, the Moore of Venice tregedyasıdır.

<span class="mw-page-title-main">İphigenia Aulide'de</span>

İphigenia Aulide'de Christoph Willibald Gluck tarafından Fransızca olarak hazırlanmış 4 perdelik bir trajedik opera. Eserin librettosu Nicolas-François Guillard tarafından Fransızca olarak tanınmış Fransız trajedi yazarı Jean Racine'in antik Yunan mitinden uyarlanarak yazdığı "İphigenie (1674)" trajedisinden uyarlanarak yazılmıştır. Eserin prömiyer temsili 19 Nisan 1774'te Paris'te "Académie Royale de Musique" tarafından yapılmıştır. Bu eser Fransız opera sahnesinde temsil edilen ilk Fransızca opera eseri olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Reims'e Seyahat</span>

Reims'e Seyahat veya Altın Zambak Oteli orijinal olarak üç perdelik "dramma giocoso" tarzında hazırlanan ama günümüzde 1 perdelik "opera bufa" tarzında olduğu kabul edilen bir operadır. Luigi Balocchi tarafından İtalyanca yazılan bu opera eserinin librettosu, kısmen orijinal Madame de Steal tarafından Fransızca olarak hazırlanmış olan Corinne ou l'Italie romanından uyarlanmıştır.