İçeriğe atla

Gezinti (tablo)

Gezinti
Sanatçı Claude Monet
Yıl 1875
Tür Tual üzerine yağlı boya
Boyutlar 100 cm × 81 cm (39 in × 32 in)
Konum Ulusal Sanat Galerisi, Washington, DC

Gezinti (FransızcaLa Promenade), Fransız ressam Claude Monet'nin 1875 tarihli tablosudur. Yürüyüş, Güneş Şemsiyeli Kadın, Madam Monet ve Oğlu gibi adlarla da bilinir.

Bu tabloda ressam, Argenteuil'de yaşadıkları dönemde bir yaz günü eşi Camille'i ve oğlu Jean ile birlikte bir tepecik üzerindeyken resmetmiştir. 100 x 81 cm boyutundaki eser, Monet'nin 1870'lerde yaptığı en büyük çalışmadır.

Tablo, ailenin günlük yaşantısından bir sahne yansıtır. Mavi göğün altında elinde yeşil şemsiyesi, üzerinde beyaz elbisesiyle, bir tepeciğin üzerinde izleyiciyi yukarıdan izleyen figür Madam Monet, biraz geride duran altı-yedi yaşlarındaki şapkalı çocuk ise Jean Monet'dir. Resim, yukarıya doğru güçlü bir perspektif oluşturur.[1]

Nisan 1876'da ikinci İzlenimciler Sergisi'nde sergilenen 18 Monet eserinden birisidir. Eser, Kasım 1876'da Dr. Georges de Bellio tarafından satın alındı. Önce Paris'te George Menier, 1965'te ise Amerikalı Paul Mellon'a satıldı. 1983'te Washington'daki Ulusal Sanat Galerisi'ne bağışlandı.[2]

Tablo, sanatçının ikinci eşinin kızı Suzanne Monet'yi güneş şemsiyesiyle açık havada resmettiği ve her ikisi de Paris'te Orsay Müzesi'nde sergilenen çok daha ünlü benzer iki tabloya kaynaklık etmiştir[3][4]

Eser, 9 Ekim 2012-6 Ocak 2013 tarihleri arasında İstanbul'da Sakıp Sabancı Müzesi'nde bir geçici sergide sergilenmiştir.[5]

Kaynakça

  1. ^ "Gezinti". birazresimtaniyalim.blogspot.com.t. 27 Eylül 2015. 5 Şubat 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2016. 
  2. ^ "Woman with a Parasol - Madame Monet and Her Son". www.nga.gov. 5 Şubat 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2016. 
  3. ^ "Woman with a parasol : walk, facing right, facing left". www.intermonet.com. 11 Nisan 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2016. 
  4. ^ Atabilen, Ezgi (14 Ekim 2012). "Üvey torunu Monet'yi anlatıyor". 5 Şubat 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2016. 
  5. ^ Uncu, Erman Ata (9 Ekim 2012). "İstisnai bir Monet sergisi". Radikal gazetesi. 5 Şubat 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2016. 

Galeri

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">İzlenimcilik</span>

İzlenimcilik veya empresyonizm, ışık, renk ve an kavramını öne çıkartan, doğadaki görünümlerin sürekli değişim içinde olduğundan herhangi bir zamanın herhangi bir anına denk gelen görünümün bir daha aynı şekilde görünemeyeceğini fikrini temel alan sanat akımdır.

<span class="mw-page-title-main">Paul Cézanne</span> Fransız ressam (1839 – 1906)

Paul Cézanne, Fransız post-empresyonist ressam ve gezgin. Modern sanatın gelişmesine yaptığı katkılar ve etkisi nedeniyle çoğu zaman modern sanatın babası olarak anılmıştır. Empresyonizm ile kübizm arasında bir köprü oluşturmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Pierre Auguste Renoir</span> Fransız heykeltıraş ve ressam (1841 – 1919)

Pierre Auguste Renoir, İzlenimcilik akımının başta gelenlerinden Fransız ressam.

<span class="mw-page-title-main">Hüseyin Avni Lifij</span> Çerkes asıllı Türk vatandaşı ressam

Hüseyin Avni Lifij, Çerkes asıllı Türk vatandaşı ressam.

Édouard Manet, Fransız ressam. 19. yüzyılda modern hayatı konu alan resimler yapmaya başlamış ilk ressamlardandır. Manet, gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynadı. İlk dönem başyapıtlarından Kırda Öğle Yemeği ve Olympia, kendisinden genç ressamlara esin kaynağı oldu. Daha sonraki yıllarda ise o ressamlar izlenimciliğin en önemli isimleri oldular. Günümüzde, bu iki resim, modern sanatın başlangıcı kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Alfred Sisley</span>

Alfred Sisley, Empresyonist peysaj ressamıdır, Fransa'da doğdu ve hayatının çoğunu Fransa'da geçirdi ancak İngiliz vatandaşıydı. Manzara resmi yapan Empresyonistler arasında en tutarlısıydı. Nadiren figür tablosu yaptı ve Renoir ve Pissarro 'dan farklı olarak İzlenimciliğin sanatsal ihtiyaçlarını karşıladığını gördü.

<span class="mw-page-title-main">Eugène Boudin</span> Fransız ressam (1824 – 1898)

Eugène Boudin, açık havada resim yapan ilk Fransız manzara ressamlarından biriydi.

<span class="mw-page-title-main">Paul Signac</span> Fransız ressam (1863 – 1935)

Paul Victor Jules Signac, Fransız neo-empresyonist ressam. Georges Seurat ile beraber puantilist (noktacı) stili geliştirmiştir.

<i>Balkon</i> (tablo)

Balkon, Fransız ressam Édouard Manet'nin 1868 - 1869 yıllarında yaptığı yağlı boya tablosu. Eser, şu anda Paris'teki Musée d'Orsay'da sergilenmektedir. Ressam, tabloyu ilk olarak 1869'daki Paris Salonu'nda sergilendi. Balkon o sene Salon'da sergilenen iki Manet tablosundan biriydi. Manet'nin sergilenmek üzere seçilen diğer resmi Atölyede Öğle Yemeği olmuştu. Tablonun sol tarafında oturarak poz vermiş olan model, ressam Berthe Morisot idi. Morisot daha sonraki yıllarda Manet'nin erkek kardeşi ile evlenerek aileye girdi.

<span class="mw-page-title-main">Orangerie Müzesi</span> Pariste sanat müzesi

Orangerie Müzesi, Paris'te bulunan bir sanat müzesidir. Müzede izlenimcilik, ard izlenimcilik ve Paris Okulu akımlarına ait tablolar sergilenir. Paul Cézanne, Henri Matisse, Amedeo Modigliani, Claude Monet, Pablo Picasso, Pierre-Auguste Renoir, Henri Rousseau, Chaim Soutine, Alfred Sisley ve Maurice Utrillo gibi ressamların eserleri müzede yer alır.

<i>Venüsün Doğuşu</i> (Cabanel)

Venüs'ün Doğuşu, Fransız ressam Alexandre Cabanel tarafından 1863'te yapılmış, şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenen tablo. Ressamın, 1875'te yaptığı daha küçük bir kopyası New York'taki Metropolitan Museum of Art'tadır.

<i>Sanatçının Stüdyosu</i>

Sanatçının Stüdyosu ya da Ressamın Stüdyosunda Gerçek bir Alegori, Fransız ressam Gustave Courbet'nin 1855 yılında yaptığı tablosu. Şu anda, Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir.

<i>Kırda Öğle Yemeği</i> (Monet)

Kırda Öğle Yemeği, Fransız ressam Claude Monet'nin 1865'te yapmaya başladığı ve 1866 yılında tamamladığı yağlı boya tablosu. Eser, şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir.

<i>Kırda Öğle Yemeği</i> Fransız ressam Édouard Manetnin tablosu

Kırda Öğle Yemeği ya da Kırda Piknik Fransız ressam Édouard Manet'nin 1862 - 1863 yılları arasında tamamladığı tablosudur. Eser, şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Frédéric Bazille</span> Fransız ressam (1841 – 1870)

Jean Frédéric Bazille, Fransız izlenimci ressam. Eserleri genelde, ön planda figürlerin bulunduğu en plein air çizilmiş peyzajlardır.

Gustave Caillebotte, Fransız ressam. İzlenimcilik akımının hem üyesi hem de koruyucularından biridir. Gruptaki diğer sanatçılara göre gerçekçilik akımına daha yakın durmuştur. Caillebotte fotoğrafçılığa olan ilgisi ile de tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Vilhelm Hammershøi</span>

Vilhelm Hammershøi (

<i>Venüsün Doğuşu</i> (Bouguereau)

Venüs'ün Doğuşu, Fransız ressam William-Adolphe Bouguereau tarafından 1879'da yapılmış, şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenen tablo. Fransız akademik sanatının önemli örneklerinden biri olan eser, sanatçısının en ünlü tablosu kabul edilir.

<i>Madam X</i> (portre, Halil Paşa)

Madam X, Ressam Halil Paşa'nın 1889 tarihli yağlı boya tablosu. “Eldivenli Kadın” olarak da bilinir.

<i>La Parisienne</i> (Renoir tablosu)

La Parisienne veya La Dame en bleu, Fransız ressam Pierre Auguste Renoir'ın 1874'te tamamladığı ve şu anda Cardiff Ulusal Müzesi'nde sergilenen bir yağlı boya tablosudur. Eser, Renoir'ın 1874'teki ilk empresyonist sergide sunduğu yedi eserden biridir. Aynı zamanda eser, Ulusal Müze'nin sanat koleksiyonunun en önemli parçalarından biridir.