İçeriğe atla

Gerçek zamanlı iletişim

Gerçek zamanlı iletişim, gerçek zaman sistemleri için anlık iletişimi garantisini vermek amacıyla oluşturulmuş yazılım protokollerinin veya donanımlarının yer aldığı kategoridir.[1]

Uzay araçları için bir iletişim ağı olan SpaceWire gerçek zamanlı iletişimi desteklemektedir.[2]

Zaman Tetiklemeli Ethernet, karmaşık ve çok atlamalı (multi-hop) Ethernet ağlarında gerçek zamanlı senkron iletişimi destekler.

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ Sharad Sundaresan; Riccardo Bettati. "Distributed Connection Management for Real-Time Communication over Wormhole-Routed Networks" 25 Aralık 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.. 1997.
  2. ^ Dr Barry M Cook; Paul Walker. "Ethernet over SpaceWire - software issues" 26 Kasım 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.. 2007.

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar ağı</span> kaynaklarını paylaşmak üzere birbirine bağlanmış iki veya daha fazla bilgisayarın oluşturduğu yapı

Bilgisayar ağı, küçük bir alan içerisindeki veya uzak mesafelerdeki bilgisayarların ve/veya iletişim cihazını iletişim hatları aracılığıyla birbirine bağlandığı, dolayısıyla bilgi ve sistem kaynaklarının farklı kullanıcılar tarafından paylaşıldığı, bir yerden başka bir yere veri aktarımının mümkün olduğu iletişim sistemidir. En az iki bilgisayarı birbirine bağlayarak bir ağ oluşturulur. 1980'li yıllarla birlikte, Ethernet ve LAN teknolojisinin gelişmesiyle, kişisel bilgisayarlar ve ofisler bilgisayar ağlarına kavuşmuştur. En bilinen ve en büyük bilgisayar ağı, İnternettir.

<span class="mw-page-title-main">VoIP</span>

VoIP, IP üzerinden ses, video veya mesaj gönderilmesidir. İnternet veya bilgisayar ağları üzerinden çalıştığı için genellikle daha ucuz, bazen bedavadır. Bu nedenle günümüzden en çok tercih edilen telekomünikasyon iletişim yönetimidir. Analog hatları VoIP'e dönüştürmek için VoIP Gateway cihazları kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">Yerel alan ağı</span>

Yerel alan ağı, ev, okul, laboratuvar, iş binaları gibi sınırlı coğrafi alanda bilgisayarları ve araçları birbirine bağlayan bir bilgisayar ağıdır.

<span class="mw-page-title-main">UDP</span>

UDP, TCP/IP protokol takımının iki aktarım katmanı protokolünden birisidir. Verileri bağlantı kurmadan yollar.

Eşzamansız Aktarım Modu, verileri, 53 byte sabit büyüklüğünde hücreler halinde ileten bir ağ tekniğidir. Veri iletimi için paket anahtarlamanın bir türü sayılabilecek bir yöntem olan hücre aktarımı tekniğini kullanır. Bu teknik sanal devreler oluşturarak devre anahtarlamanın avantajlarından da faydalanır.

<span class="mw-page-title-main">Ethernet</span> Bilgisayar ağı teknolojisi

Ethernet, Yerel ağlar için kullanılan Veri Çerçevesi tabanlı bilgisayar ağı teknolojileri ailesi. Kelimenin kökeni etherden gelmektedir. OSI ağ modelinin Fiziksel katmanı için Veri bağlantısı katmanı/ Ortam erişim kontrolü üzerinden ağ erişimi yoluyla bir dizi kablolama ve sinyalleşme standardı ve ortak bir adresleme formatı tanımlar.

<span class="mw-page-title-main">Ağ köprüsü</span>

Ağ köprüsü, bilgisayar biliminde iki bilgisayar ağını birine bağlayan ağ öğelerinden birine verilen addır. Bu işlem OSI yedi katman modelinin ikincisi olan veri bağ katmanında gerçekleşir. Bu özelliği sebebiyle çalışma prensibi 3. katmanı kullanan yönelticiden ve 1. katmanı kullanan yineleyiciden farklıdır.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

RASPPPoE, ethernet bağdaştırıcları üzerinden bağlantı kurmaya yarayan bir internet protokolüdür.

<span class="mw-page-title-main">Metro Ethernet</span>

Metro Ethernet, Ethernet standardını temel alan bir Şehir Ağı'dır. Aboneleri daha büyük servislere ya da Internet'e bağlamak için kullanılır. Şirketler metro Ethernet'i, kendi ofislerini birbirine bağlamak için de kullanabilirler.

<span class="mw-page-title-main">Ortak yol topolojisi</span> bir istemci grubunun veri yolu adı verilen bir paylaşılmış iletişim hattı üzerinden bağlı olduğu ağ mimarisi

Ortak Yol (BUS) Topolojisi, bir istemci grubunun veri yolu adı verilen bir paylaşılmış iletişim hattı üzerinden bağlı olduğu ağ mimarisidir. Bilgisayar veri yoluna birçok örnek vardır, çoğu bilgisayarın anakartında olduğu gibi ethernet ağlarının bazı versiyonlarında da mevcuttur.

Tolapai, Intel'in system-on-a-chip (SoC) ile bir x86 işlemci çekirdeği birleştirerek ürettiği gömülü işlemcinin kod adıdır, DDR2 bellek denetleyicileri, I / O kontrol ve güvenlik işlevleri için QuickAssist Entegre hızlandırıcı birim ilave edilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Storage area network</span>

Storage area network (SAN), Türkçe literatüründeki adı ile Depolama alan ağı; büyük ağ kullanıcılarına hizmet vermek üzere veritabanı sunucuları ile birlikte farklı tipteki veri depolama cihazlarını birbirine bağlayan ve bu cihazlar arasında veri alışverişine olanak veren özel amaçlı, yüksek hızlı bir ağdır. Bir depolama alan ağı, yönetim katmanına fiziksel bağlantılar sağlayan ve aynı zamanda bilgisayar sistemlerini, depo birimlerini ve bu birimlerin aralarındaki bağlantıları düzenleyen bir iletişim altyapısından oluşmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Ağ arabirim denetleyicisi</span>

Ağ arabirim denetleyicisi, ağ arabirim kartı, ağ bağdaştırıcısı, LAN bağdaştırıcısı ya da fiziksel ağ arabirimi; bilgisayarlarla ağın iletişim kurmasını sağlayan, ethernet olarak adlandırılan ağa fiziksel olarak bağlanan ağ arabirim kartıdır. Anakart üzerinde bulunan yuvaya yerleştirilerek bilgisayar ağlarında bulunan diğer bilgisayarlarla veri alışverişini sağlamakta kullanılır. Ağda bulunan bu sistemleri birbirinden ayırt etmek için kendilerine özgü olan Mac adreslerini kullanırlar.

<span class="mw-page-title-main">İsviçre Uzay Ofisi</span>

İsviçre Uzay Ofisi (İUO) İsviçre ulusal uzay programını yürütmekten sorumlu kurum. 2000'lerin başında yaklaşık 110 milyon dolarlık bir bütçe ile 16. en yüksek bütçeli kamu uzay ajansı olmuştur. İUO, İsviçre Federal Konseyi tarafından "İsviçre uzay politikasını planlama ve uygulamaktan sorumlu olan idari birim" olarak tanımlanmaktadır. İUO aynı zamanda Avrupa Uzay Ajansı'nın üyesidir. Kurum 2005 yılında Avrupa Uzay Ajansı bütçesinin % 3.30'unu finanse etmiştir

Ağ donanımı, bir bilgisayar ağındaki aygıtlar arasında iletişim ve etkileşim için gerekli olan elektronik aygıtlardır. Özellikle, bir bilgisayar ağında veri aktarımına aracılık ederler. Son alıcı olan veya veri üreten birimlere host, uç sistemler veya veri terminal ekipmanı denir.

<span class="mw-page-title-main">SoftEther VPN</span> Baymuhammet

SoftEther VPN, Tsukuba Üniversitesi'nden Daiyuu Nobori'nin yüksek lisans tezi araştırması kapsamında geliştirilen ücretsiz bir açık kaynak kodlu, çapraz platform, çoklu protokol destekli VPN çözümüdür. SoftEther VPN, SSL VPN, L2TP/IPsec, OpenVPN ve Microsoft Güvenli Yuva Tünel Protokolü gibi VPN iletişim kurallarını tek bir VPN sunucusundan verilecek şekilde desteklemektedir. 4 Ocak 2014 tarihinde GPLv2 lisansını kullanarak yayınlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Google Play Oyunlar</span> Google tarafından işletilen bir çevrim içi oyun hizmeti ve SDK

Google Play Oyunlar Android işletim sistemi için Google tarafından işletilen bir çevrimiçi oyun hizmeti ve SDK'dır. Google Play hizmetine dahildir. Gerçek zamanlı çok oyunculu oyun yetenekleri, bulut tasarrufları, sosyal ve halka açık afiş tabloları, başarılar ve korsanlıkla mücadele özellikleri içerir. Hizmet, geliştiricilerin bu özellikleri kendilerinin geliştirmesine gerek kalmadan oyunlarında özellik eklemelerine olanak tanır. Google Play Oyunlar hizmeti, Google I/O 2013 Geliştirici Konferansı'nda tanıtıldı. 2016'dan itibaren, Google Play aracılığıyla yayınlanan on binlerce oyun hizmeti destekliyor.

WebRTC, web tarayıcılarına ve mobil uygulamalara basit uygulama geliştirme arayüzü (API'ler) aracılığıyla gerçek zamanlı iletişim (RTC) sağlayan ücretsiz, açık kaynaklı bir projedir. Direkt olarak eşler arası iletişime izin vermesi ile, eklenti yükleme veya uygulama indirme ihtiyacını ortadan kaldırarak, ses ve video iletişiminin web sayfalarında kolaylıkla kullanılmasını sağlar. Apple, Google, Microsoft, Mozilla ve Opera tarafından desteklenen WebRTC, World Wide Web Konsorsiyumu (W3C) ve İnternet Mühendisliği Görev Gücü (IETF) aracılığıyla standartlaştırılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Uzay ve zamanın felsefesi</span>

Uzay ve zaman felsefesi, uzay ve zamanın ontolojisi, epistemolojisi ve karakterini çevreleyen konularla ilgilenen felsefe dalıdır.