İçeriğe atla

Geometry Dash

Geometry Dash
GeliştiriciRobert Nicholas Christian Topala
YayımcıRobtop Games
TasarımcıRobert Topala Bunu Vikiveri'de düzenleyin
SeriGeometry Dash
MotorCocos 20X
PlatformlarAndroid, IOS, PC, Windows Phone
Çıkış13 Ağustos 2013
TürRitim Oyunu
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Resmî sitewww.boomlings.com

Geometry Dash, İsveçli geliştirici Robert Topala "RobTop" tarafından geliştirilen müzik platform oyunudur. İlk sürümü 13 Ağustos 2013'te Android ve iOS'ta, Steam sürümü 22 Aralık 2014'te yayınlandı. Geometry Dash'te oyuncular seviyenin sonuna kadar ilerleyen bir simgeyi kontrol ediyor; şarkının ritmine göre hareket ederek dikenler, duvarlar gibi engellere çarpmadan seviyeyi tamamlamaya çalışıyor.

Geometry Dash 22 resmi seviyeden oluşur. Oyuncuların kendi özel seviyelerini oluşturabilecekleri, çevrimiçi olarak paylaşabilecekleri ve diğer oyuncular tarafından tasarlanan seviyeleri oynayabilecekleri bir seviye oluşturma sistemine sahiptir. Resmi seviyelere ek olarak oyun içi içerikte günlük seviyeler ve oyuncular tarafından oluşturulan belirli seviyeler öne çıkarılmıştır. Yıldızlar, madeni paralar, küreler, aylar veya elmaslar gibi oyun içi para birimleri; resmi seviyeler, oyuncular tarafından oluşturulan seviyeler ve sandıklar gibi çeşitli kaynaklardan elde edilebilir.

Orijinal oyuna ek olarak seriye dört yan oyun daha yapıldı: Geometry Dash Meltdown, Geometry Dash World, Geometry Dash SubZero ve Geometry Dash Lite.

Oynanış

Geometry Dash; dokunmatik ekran, klavye, fare veya kontrolcü ile oynanabilir. Oyuncu, bir seviyenin sonuna ulaşmak için tuşlara basarak veya basılı tutarak simgeyi hareket ettirir.

Oyuncu diken, duvar veya testere bıçağı gibi bir engele çarparsa seviye baştan başlar. Ayrıca oyuncuların bir seviyeyi araştırması veya pratik yapmasını sağlayan, ilerleme kaydedilmeyen bir "alıştırma modu" da vardır. Oyun içi müziğin zamanlaması ve ritmi, oyunun kilit parçalandandır ve genellikle birbiriyle uyumludur.

Oyun sırasında oyuncunun simgesi, her etkileşimde farklı davranan sekiz farklı oyun modundan birinin şeklini alır. Oyuncu hareketi, oyuncunun sekiz oyun modu arasında geçiş yapmasına, yerçekimini tersine çevirmesine, simgelerinin boyutunu değiştirmesine, hareketlerinin yönünü yansıtmasına, hızlarını değiştirmesine veya ışınlanmasına izin veren portallar tarafından daha da karmaşık hale getirilir. Ayrıca, oyuncuyu farklı yönlerde hareket ettirmek veya yerçekimini değiştirmek için pedler ve küreler kullanılabilir.

Geometry Dash'in tam sürümünde 22 resmi seviye vardır ve bunların 19'u kurulum sırasında açılır. Diğer üçü, tüm resmi seviyelerde gizlenmiş belirli sayıda gizli para gerektirir. Her seviye tamamlandığında oyuncu küre ve yıldız ile ödüllendirilir. Resmi seviyeler, zorluk açısından istikrarlı bir şekilde ilerler. Düzeyler yedi zorluk derecesine göre kategorize edilir: Otomatik (1), Kolay (2), Normal (3), Zor (4, 5), Daha Zor (6, 7), Çılgın (Insane) (8, 9) ve Demon (10) (ek bir sayaç [zorluk] içerir). Oyuncular, simge veya renk gibi ödüllerin kilidini açan başarılar kazanabilir. Oyuncular ayrıca simge veya renk elde etmek için oyun içi para birimlerini (küre ve elmas paçaları) kullanan beş mağazadan yararlanabilir. Bu üç mağazadan birini açmak için 200 elmas, diğerini açmak için 500 elmas, başka bir diğerini açmak için 1000 tane ve sonuncusunu açmak için 2000 tane gerekmektedir, kalanı ise (varsayılan) elmas gerektirmez.

Oyunun tam sürümü, kullanıcı tarafından oluşturulan seviyeleri yükleme ve indirme özelliğine sahiptir. İçerik oluşturucu, yüklenmeden önce normal modda kullanıcı tarafından yerleştirilen tüm jetonlarla seviyesini tamamlamalıdır. Bu süreç doğrulama olarak bilinir. Doğrulamadan sonra yapılan değişiklikler, seviyeyi tekrar doğrulanmamış hale getirecektir. Bazı özel seviyelerin Topala tarafından belirlenen belirli bir zorluğu vardır. Bir seviyenin yaratıcısı, oyuncuları veya oyunun moderatörleri bu kararı etkileyebilir. Kullanıcı tarafından oluşturulan seviyeler, resmi seviyelerde kullanılan beş derecelendirme dahil olmak üzere 12 zorluk derecesine ayrılabilir. Otomatik zorluk, tamamlanması için girdi gerektirmeyen 'otomatik' seviyeler için ayrılmıştır. Ek olarak, Demon zorluğunun beş çeşidi vardır: Kolay, Orta, Zor, Çılgın ve Sıra dışı. Oyuncular; kullanıcı tarafından oluşturulan onaylanmış seviyelerde, her zorluk tamamlandığında belirli sayıda yıldızla ödüllendirir. Fakat platform seviyeleri tamamlandığında size aynı sayıda yıldız yerine ay verir.

Geliştirme

Geometry Dash, profesyonel olarak RobTop olarak bilinen İsveçli video oyunu geliştiricisi Robert Nicholas Christian Topala (23 Şubat 1987 doğumlu)[1] tarafından 13 Ağustos 2013'te erişime açıldı. 6 Haziran 2010'da Topala, ilk video oyunu Bounce Ball Thingy'yi Newgrounds'ta oluşturdu ve üniversitede inşaat mühendisliği okurken onu geliştirdi. Daha sonra video oyunu endüstrisine daha fazla ilgi duymaya başladığı için kursunu bıraktı.[2]

Topala tek başına çalışmaya karar verdi ve 2012'de RobTop Games'i kurdu. RobTop Games altında ürettiği ilk video oyunu, 5 Kasım 2012'de mobil cihazlar için piyasaya sürülen bir bulmaca video oyunu olan Boomlings'ti.[3][4]|ölüurl=hayır Topala, Memory Mastermind (2013) dahil olmak üzere video oyunları üretmeye devam etti. Ve 2. Boomlings oyunu Boomlings MatchUp'u yaptı (2013).[5][6]

Topala'ya göre oyun, herhangi bir yönde hareket edebilecek bir proje olarak başladı. 'Sadece çarpıp zıplayabilen bir küp içeren bir şablon olarak başladı' ve 'gerçekten ayrıntılı bir plan yoktu' [7] açıklamalarını yaptı.  Daha önce bilgisayar için geliştirdi, ancak daha sonra planını değiştirdi ve onu bir mobil oyun haline getirmek için girişimlerde bulundu. Topala, The Impossible Game'den ilham aldı ve oyunu oluşturup App Store ve Google Play Store'a götürmesi yaklaşık dört ay sürdü. Beta sürümünde, oyun Geometry Jump olarak adlandırıldı, ancak daha sonra Geometry Dash olarak değiştirildi. Oyun Cocos2d oyun motoru üzerinde geliştirilmiştir.[8]

Müzik

Resmi seviyelerde kullanılan çeşitli müzik parçaları ForeverBound, DJVI, Step, DJ-Nate, Waterflame, F-777, MDK, Kevin Macleod ve RobTop'un kendisi tarafından oluşturulmuştur.

Seviye oluşturucular Newgrounds.com web sitesinin müzik deposundan çeşitli sanatçıların şarkılarını seçebilirler. 22 resmi seviyedeki müzik, her şarkının ilgili seviyesinin kilidini açmak zorunda kalmadan da kullanılabilir.

Ve ayrıca, Newgrounds web sitesi ve ana oyun müzikleri dışında 2.2 güncellemesi ile gelen Music Library (Müzik Arşivi) ile de Newgrounds'da olmayan müzikleri seviyelerde kullanılabilir.

  1. ^ "Robert Topala (37 år) Upplands Väsby Ratsit" (İsveççe). 5 Kasım 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2024. 
  2. ^ Dormehl, Luke (27 Haziran 2014). "Smart strategies fuel Geometry Dash's slow jog to success". Cult of Mac (İngilizce). 12 Aralık 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2024. 
  3. ^ "[GAME][2.2+] Boomlings". XDA Forums (İngilizce). 5 Kasım 2012. 11 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2024. 
  4. ^ "Boomlings Review - 148Apps". www.148apps.com. 12 Aralık 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2024. 
  5. ^ "[GAME][2.2+] Memory Mastermind". XDA Forums (İngilizce). 17 Ocak 2013. Erişim tarihi: 6 Mart 2024. 
  6. ^ "BoomLings MatchUp! – Review". iPhoneGamerUK (İngilizce). 23 Mart 2013. 5 Kasım 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2024. 
  7. ^ "Akıllı stratejiler, Geometry Dash'in yavaş koşusunu başarıya götürüyor" (İngilizce). 31 Temmuz 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  8. ^ "Cocos Game Showcase" (İngilizce). 29 Ağustos 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. 

2.2 Güncellemesi [1]

2.2 Güncellemesi, Geometry Dash'in 19 Aralık 2023'te Steam, Android ve iOS için 20:30 EST'de yayınlanan on ikinci büyük güncellemesidir.  1] Güncelleme, ana seviye Dash'i, yeni kamera kontrollerini, seviyeler için işlem sonrası efektleri ve salınım formunu tanıtıyor. Ek olarak, 2.2 Güncellemesi, The Tower'daki türe sahip dört seviyenin yanı sıra serbest dolaşıma izin veren platform seviyeleri ekledi. Ayrıca iki yeni mağaza, çok sayıda yeni simge, ikinci bir parça seti, Listeler ve belirli formlar için gemi izleri ve animasyonlar gibi yeni özelleştirme seçenekleri ekledi.

  • Yeni "Swingcopter" oyun modu eklendi.
  • MDK'nın orijinal bir şarkısını kullanan "Dash" adlı bir seviye eklendi. Bu, adı açıklanana kadar RobTop ve MDK tarafından "gizli şarkı" olarak anıldı.
    • Hinkik'in aynı adlı şarkısını kullanan başka bir seviye olan "Explorers" da bu güncelleme için planlanmıştı, ancak RobTop seviyenin ertelendiğini açıkladı.
  • “Mechanic” ve elmasları para birimi olarak alan “Elmas Dükkanı” eklendi
  • Çok oyunculu mod (Versus Modu olarak bilinir) için oyuncuların bir seviyeyi tamamlamak için yarışmasına olanak tanıyan bir düğme eklendi.
    • Ertelendi, ancak RobTop 2.21'de çıkmasının muhtemel olduğunu söyledi
  • Steam için FPS seçeneği (1000 FPS'ye kadar) ve FPS'den bağımsız olarak sabit mekanikler eklendi.
  • Hazine Odası'nda 10, 25, 50 veya 100 anahtarlık yeni sandık türleri eklendi.
  • Hazine Odası menüsü yeniden tasarlandı.
  • Sınırlı oyun modları için serbest uçuş modu eklendi (Ship, Ball, UFO, Wave, Spider, Swingcopter)
    • Bu seçenek Cube ve Robot oyun modları için mevcut değildir.
  • Oyuncunun otomatik olarak sağa hareket etmek yerine istediği zaman sola ve sağa hareket etmesini sağlayan Platformer Modu.
    • Platform modunda "The Tower", "The Sewers", "The Cellar" ve "The Secret Hollow" olmak üzere 4 resmi seviye eklendi.
  • World Gauntlet eklendi
  • Galaxy Gauntlet eklendi
  • Universe Gauntlet eklendi
  • Discord Gauntlet eklendi
  • Split Gauntlet eklendi
  • Sonradan Castle Gauntlet eklendi
  • 2.21'e ertelenen "The Map" için bir düğme eklendi.
  • 2.21'e ertelenen Event Seviyeleri için bir düğme eklendi.
  • Mevcut yerçekiminizi tersine çeviren yeni bir yeşil portal eklendi.
  • Oyuncuyu üstlerindeki/altlarındaki mevcut en yakın platforma (yerçekimine bağlı olarak) ışınlayan ve ardından oyuncunun mevcut yerçekimini değiştiren yeni bir mor küre ve pad eklendi. Mor kürenin yönü özelleştirilebilir.
  • Platform seviyelerini geçerek kazanılan “aylar” eklendi.
  • Özel liste oluşturma eklendi.

Editör özellikleri

  • 86 yeni trigger eklendi.
  • Oyuncunun bir seviyede geriye gitmesini sağlayan reverse trigger'ı eklendi.
  • Kamera manipülasyon tetikleyicileri: Yakınlaştırma, Statik, Offset, Döndürme, Edge ve Guide triggerları eklendi.
  • Rastgele 2 grubu etkinleştiren rastgele trigger eklendi.
    • AdvRand trigger aynı şekilde çalışır ancak aynı anda daha fazla grubu etkinleştirebilir.
  • Seviyeyi bitiren "End" trigger'ı eklendi.
  • P1/P2'yi Gizle, BG'yi Devre Dışı Bırak vb. gibi şeyleri ayarlamanıza izin veren seçenekler trigger'ı eklendi.
  • Basılı tutarken simgenizin zıplamasını durduran Atlama triggerı eklendi.
  • Dokunma ile tetiklenen nesneye benzer şekilde davranabilen yeni "Area Triggerları” eklendi.
  • Nesneleri ölçeklendiren ölçek trigger'ı eklendi.
  • Yerçekimi trigger'ı, yerçekimi seviyesinin orta seviyede değiştirilmesini sağlar.
  • Oyuncunun bir seviyede yana doğru gitmesini sağlayan "Arrow" trigger eklendi.
  • Seviyenin hızını değiştiren TimeWarp trigger.
  • Ekran efekti triggerları: Gradient, Gölgelendirici, Shock Wave, Shock Line, Glitch, Chromatic, Pixelate, Lens Circle, Bulanıklaştırma, Şişkinlik, Sıkıştırma, Gri Tonlama, Sepia ve Renkleri Ters Çevirme triggerları eklendi.
  • Grupları canlandırmanıza izin veren ana kare sistemi eklendi.
  • Grup kimliklerini farklı olaylara bağlamanıza olanak tanıyan bir Etkinlik bağlantısı tetikleyicisi eklendi.
    • Etkinlikler, iniş, zıplama, robot zıplama, küre zıplamaları vb. gibi oyuncu eylemleridir.
    • Bir etkinlik, bir ortaya çıkma tetikleyicisine bağlanabilir, böylece onu istediğiniz kadar genişletebilirsiniz. Ve aynı etkinlik için birden fazla bağlantınız olabilir.
  • Nesne sınırı 40.000, 80.000 ve sonsuz olarak ayarlandı.
    • 80 binden fazla nesne içeren seviyelerde ikinci bir simge ve uyarı bulunur.
    • Seviyelerin çok büyük olmasını önlemek için seviyelerin maksimum yükleme boyutu olacaktır.
  • Maksimum grup sayısı 9999'a yükseldi.
  • Yalnızca uzunluk ve genişliği ayarlayan yeni bir ölçek sistemi eklendi.
    • Nesneler artık bir bütün olarak veya belirli bir eksen üzerinde ölçeklendirilebilir, ayrıca gerilebilir ve deforme edilebilir.
  • 39 yeni arka plan ve en az 2 zemin daha eklendi.
  • 48 yeni yazı tipi eklendi.
  • Yeni bir "Particle" editörü eklendi.
  • Döngü aracı oluşturma eklendi.
  • Yeni bloklar ve süslemeler eklendi.
  • Sürtünmeyi azaltan katı cisimler için "Buz Bloğu" adı verilen yeni seçenek eklendi.
  • Katı cisimleri dokunulmaz yapan "dokunulmaz" adlı yeni seçenek eklendi.
  • Uzun bloklar için için Y sınırında artış.
  • Işınlanma portallarının bağlantısı kesilebilir ve tüm eksenlerde hareket ettirilebilir.
  • Yaklaşık 400-500 blok içeren yeni piksel sanatı bloğu sekmesinin yanı sıra piksel süsleme koleksiyonları
  • Hareketi nesnelerin dönüşü yönünde zorlayan yeni "Kuvvet Bloğu"
    • Normal moddayken yalnızca Y ekseninde ve Platform modunda ise her iki eksende hareket eder
  • Hareket tetikleyicileri için kamera x/y seçeneğine kilitle seçeneği eklendi.
  • Renk seçimi için RGB ve Hex değerleri eklendi.
  • Alım tetikleyicisi için "Sayımı Geçersiz Kıl" seçeneği eklendi.
  • "Fade Time" artık Alpha Trigger'ına artık doğrudan klavye ile yazılabilir
  • "Rotate" Trigger'ı için "Optimizasyonu devre dışı bırak" seçeneği eklendi.
    • Çarpışma tetikleyicisi artık oyuncuyu BlockA/B kimliği olarak kullanabilir ("P" olarak görüntülenir)
  • Birkaç yeni animasyonlu nesne eklendi.
    • Bu nesnelerin animasyonunu, büyük olasılıkla Animasyon Trigger'ı ile tetikleme yeteneği
  • "Kafa vuruşu" bloğuna benzer yeni akıllı blok, ancak blok vurulduğunda yerçekimini değiştirir
  • Blok tasarımlarını belirlenen şablonlara göre otomatik olarak yerleştiren yeni editör "otomatik çizim" sistemi
  • Dokunma veya Ortaya Çıkma ile tetiklenen geçiş Trigger'ı kullanma yeteneği eklendi.
  • İndirilen herhangi bir ses efektini çalmak için bir SFX Trigger'ı eklendi.
    • Hız, hacim ve perde düzenlenebilir.
    • Bir Yankı, Döngü, FFT ve Zaman Uyumsuz seçeneğinin tümü etkinleştirilebilir.
  • 2.206 güncellemesi ile “No Copyright Songs” (NCS) müzik kütüphanesi oyuna eklendi.
  • Ayrıca, 2.206 sürümü ile editör levellerinde “Ignore Damage” özelliği geldi.

Diğer özellikler

  • Yenilenen kullanıcı araması eklendi.
  • Sabit bir skor tablosu eklendi.
  • Açılabilir ölüm sesleri eklendi.
  • Sırasıyla 'Legendary' ve 'Myhtic' olarak adlandırılan, 3 ve 4 seviye oluşturucu puanı veren 'Epic'den daha yüksek seviyeli iki derecelendirme eklendi.
  • Oynat düğmesindeki seviyeler için animasyon yükleme ve seviyenin yüklenmesi çok uzun sürdüğünde bir 'iptal' düğmesi eklendi.
  • Optimize edilmiş oyun, hata düzeltmeleri ve özellikle mobil cihazlarda iyileştirilmiş performans ve kare hızı artık var.
  • Mana küreleri, Demon (iblis) anahtarları ve elmaslar için yeni kullanımlar eklendi.
  • 'Earth', 'Metal', 'Blood', 'Light' ve 'Soul' adlı 5 yeni parça eklendi.
    • Yukarıda adı geçen 5 parça, 2.1 Güncellemesinde eklenen orijinal 5 parçaya benzer şekilde ayrı bir 'Bonus Kilit Açma' koleksiyonuna da sahip
  • Şarkı kimlikleri (ID) artık 7 basamak uzunluğunda olabilir.
  • Özel menü ve Practice modu müziği değiştirebilme özelliği eklendi.
  • Elmas "parçaları" (resmi olmayan ad - yeni dükkan için kullanılacaktır, harcanabilir elmaslar, profilinizde bulunan ve kalıcı olan elmaslardan ayrı olarak).
  • Bir portalda veya atlama halkasında etkilerini gösteren küçük simgeler gösteren renk körü destek ayarları eklendi.
  • Yüzdeyi yüzde birine kadar etkinleştiren bir seçenek eklendi.

Kaldırılan Özellikler

  • Bu hizmet 1 Ekim 2018'de kapandığı için Everyplay desteği çıkarıldı. (İleride eklenebilir)
  • Nesne sınırı kaldırılmıştır.
  • "Hall of Fame" sekmesi 2.2 güncellemesinden itibaren kaldırılmıştır.
  • Oynatıcı ışıması yada “glow” artık eklemeli karıştırma kullanmamaktadır.

Geometry Dash Lite Sürümleri

21 Aralık 2017'de Geometry Dash Lite, aşağıdakilerle 2.2'ye güncellendi:

  • Yeni seviye "Electroman Adventures"!
  • Hata Düzeltmeleri ve ince ayarlar.
  • Yeni renk sistemi eklendi.
    • Duraklatma menüsünden "kaydet" düğmesi kaldırıldı.

27 Mayıs 2022'de Geometry Dash Lite, aşağıdakilerle 2.21'e güncellendi:

  • Yeni seviye "Electrodynamix"!
  • Yeni Demon seviyesi "Clubstep"!
  • Yeni kilit açmalar!
  • Hata düzeltmeleri ve ince ayarlar var.

26 Haziran 2022'de Geometry Dash Lite, aşağıdakilerle 2.21.3'e güncellendi:

  • Yeni seviye "Hexagon Force"!
  • Yeni kilit açmaları!
  • Hata düzeltmeleri ve tweakler.

Önemsiz Bilgiler

  • 14 Ağustos 2021'de RobTopGames, Youtube'da 2.2 Güncellemesi için resmi ön gösterimi yayınladı ve 1670 gün veya yaklaşık dört buçuk yıldan fazla bir süre ile en uzun bekleme rekorunu kırdı.
  • 21 Ekim 2023'te RobTopGames, YouTube'da 2.2 Güncellemesinin resmi fragmanını yayınladı ve 2469 gün veya yaklaşık altı yıl dokuz aydan fazla bir süre ile bir fragman için en uzun bekleme rekorunu kırdı.
  • 2.2 Güncellemesi, 6 yıl, 11 ay ve 3 gün (2528 gün) veya 2.1 ve 2.11 Güncellemeleri ayrı kabul edilirse yaklaşık 6 yıl 1 ay (2220 gün) ile herhangi bir Geometry Dash güncellemesi arasında en uzun bekleme süresine sahip oldu.
    • 21 Haziran 2020 itibarıyla, Geometry Dash topluluğu oyunun varlığının yarısını 2.2 için veya diğer tüm büyük güncellemeler için bekleme süresinin toplamını bekliyordu.
    • 20 Şubat 2022 itibarıyla, 2.11 bekleme süresi de dahil olmak üzere, ana Geometry Dash oyunu, herhangi bir güncelleme yapılmadan tüm varlığının yarısını kaybetmişti.
    • 30 Nisan 2022 itibarıyla, buna Geometry Dash SubZero'nun piyasaya sürülmesi de dahildir, yani bir franchise olarak Geometry Dash, herhangi bir resmi içerik güncellemesi olmadan varlığının yarısını kaybetmiştir.
    • 9 Temmuz 2022, 2.1'in Steam'de yayınlanmasından bu yana 2.000. gün oldu ve bu nedenle 2.2'yi beklemenin 2.000. günü oldu.
    • 20 Aralık 2023 itibarıyla, 2.2'nin çıkması oyunun varlığının üçte ikisini veya önceki tüm güncellemelerin toplam süresinin iki katını aldı.
  • 2.2 Güncellemesi şu anda en çok önizlemeye ve ön gösterime sahip güncellemedir.
  • 2.2 Güncellemesi başlangıçta küçük bir güncelleme olacaktı, ancak RobTop "güncellemenin zaman geçtikçe daha da büyüdüğünü" belirtti.
    • 2.11 Güncellemesi başlangıçta 2.2'nin kısa bir süre sonra yayınlayacağı küçük bir "ön güncelleme" olarak tasarlanmıştı, ancak altı yıldan fazla bir süre boyunca en son güncelleme olarak kaldı.
  • 2.2 Güncellemesinin daha önce planlanan birçok çıkış tarihi vardı. Başlangıçta, başka bir bağımsız genişlemenin yanı sıra 2020 Noel'inden önce hem Geometry Dash hem de Geometry Dash World için piyasaya sürülmesi planlanıyordu. RobTop ayrıca güncellemeyi 2022'nin sonundan önce yayınlamayı planladı.  Bu, 2023'ün ilk yarısında olacak şekilde daha da ayarlandı, ancak şimdi onaylanmış bir çıkış tarihine sahip olduğu gün gibi açık, çünkü oyununun silinmesini kısıtlamak için bunu yapması GEREKTİ.
    • RobTop ayrıca daha önce üçüncü ön gösteriminden sonra güncellemeyi yayınlamaya odaklanacağını belirtmişti. Güncellemeye dördüncü ön bakıştan sonra, 2.2 Güncellemesinin planlanan çıkış tarihinin Ekim 2023 olduğu ve daha sonra Kasım 2023'e erteleneceği resmi olarak duyuruldu. Ardından, inceleme onay gecikmeleri nedeniyle Aralık 2023'te piyasaya sürülebileceği söylendi. 19 Aralık 2023'te vizyona girdi.
  • RobTop, 2.1 piyasaya sürülmeden önce 2.2 için planlarını açıklamaya başladı ve yeni kamera kontrollerini tanıttı.
    • Ayrıca bunu 2.2'nin geliştirilmesi sırasında 2.3 Güncellemesi için yaptı ve başka bir yeni oyun moduyla dalga geçti.
  • 2.2 Güncellemesi, yeni bir oyun kipi içeren art arda dördüncü güncellemedir.
  • 2.2 Güncellemesi, en az 65 yeni özellik ile Geometry Dash'in şimdiye kadarki en büyük ve muhtemelen en ağır güncellemesidir. Boyutu 150 megabayt civarındadır ve bu da onu boyut olarak en büyük güncelleme yapar.
    • Özelliklerden biri, Robtop'un 25.000'den fazla Ses Efekti olduğunu doğruladığı Ses Efektleri.
      • Bu özellik ilk olarak 2.3 güncellemesine dahil edilmek üzere belirtilmişti (RobTop tarafından Discord'da 12 Aralık 2019'da yayınlanan bir gönderiye göre).
  • Haziran 2023 itibarıyla, 700'den fazla simge arasından seçim yapabileceğiniz simgelerin iki katından fazlası olacak
    • Ayrıca Robtop tarafından onaylandığı üzere Haziran 2023 itibarıyla aralarından seçim yapabileceğiniz 4000'den fazla blok kimliği bulunmaktadır.
    • 2.2'de piyasaya sürülmesi beklenen yeni oyun modu da dahil olmak üzere her oyun modu için en az bir yeni önizleme ortaya çıktı.
  • Bu güncellemenin simge yarışması sonuçları, aşağıdakiler de dahil olmak üzere Geometry Dash topluluğuna atıfta bulunan birkaç Paskalya Yumurtası içeriyor:
    • Juniper, Technical, AmorAltra, AeonAir, Viprin ve daha fazlası gibi simgeleriyle temsil edilen bir dizi ünlü içerik oluşturucu ve yayıncı.
    • İlk sonuç görüntüsünde "PP" etiketli bir işaret, AmorAltra tarafından PP seviyesine atıfta bulunulur.
    • İlk görüntüde yüzleri olan sarı altıgenlerle kaplı bir bina, Bluskys'in C.S.Q.N.'sine, aynı zamanda MotleyOrc ve ScorchVX'in B'sine atıfta bulunuyor
    • İkinci sonuç görüntüsünde, Jayuff'un Your Brain on Drugs seviyesindeki Jeremy karakterine benzeyen kırmızı bir daire karakteri.
    • İkinci görüntüde sudan gri ve kırmızı bir küp (Alkali) avlayan mavi ve beyaz bir küp (Rafer), Rafer'ın In Silico ve Sky Tower seviyeleri için yapılan animasyonlara bir gönderme.
    • İkinci resimde yeşil gülen yüzü olan bir bilgisayar, büyük olasılıkla 1374'ün Computer Talk'una bir referans.
    • Knots ve Xender Game'in orijinal karakterleri, Dream Flower'a atıfta bulunarak ikinci görüntüde piknik yapıyor.
    • Üçüncü görüntüde, ScorchVX tarafından Magma Bound'u temsil eden bir yanardağ.
    • Üçüncü görüntüde Spu7nix'in HOW seviyesinden 3D benzeri "Wave".
    • Üçüncü resimde Rafer tarafından SLAM'dan büyük lav canavarı.
    • Dördüncü görüntünün arka planında CastleMania, The Mayhem War, Better Than Reality ve Ultra Violence gibi popüler "Bossfight" seviyelerine atıfta bulunan birden fazla büyük karakter.
    • Dördüncü görüntüde penguenlerden biri ve Serponge'un Mastergame'inden bir balçık.
  • 2.2 özelliklerinin kullanımına izin veren Geometry Dash spinoff oyunlarından oluşturulan birden fazla saldırıya uğramış/değiştirilmiş APK (uygulamaları yüklemek ve çalıştırmak için kullanılan Android uygulama paketleri) olmuştur:
    • SMJS, Geometry Dash World, Geometry Dash SubZero, Geometry Dash Meltdown ve Geometry Dash Lite'ın kamera efektleri ve kaldırılmış nesne sınırı gibi yeni 2.2 özelliklerinin kullanımına izin veren, ancak yeni oyun modunu, yeni eldivenleri, çok oyunculu özelliği veya herhangi bir yeni sır, mağaza veya simgeyi içermeyen sürümlerini oluşturdu. [doğrulama gerekli]
    • Blaze tarafından, 2.2 seviye düzenleyicinin 2019 sürümüne erişilebildiği değiştirilmiş bir APK yayınlandı. Bu düzenleyicinin içinde, diğerlerinin yanı sıra daha fazla kamera kontrolü, piksel sanat blokları ve yeni oyun modu gibi diğer 2.2 düzenleyicilerin içinde olmayan birçok şey var. Bu daha sonra "GDPS Editor" özel sunucusunda yeniden çalışıldı. [doğrulama gerekli]
    • Cvolton, 2022'deki ilgili 2.2 güncellemelerinden sonra Geometry Dash Lite, Geometry Dash World ve Geometry Dash Meltdown'nun tam kilidini açtı.
    • RobTop'un kendisi bu sürümlerin var olduğunu fark ediyor ve bunların "gerçekten eski bir sürüm" olduğunu ve umursamadığı hakkında yorum yaptı, ancak onlarla oluşturulan seviyelerdeki hataları ve oyun sorunlarını tespit etmesi onun için yararlı oldu.
  • Change of Scene gibi birçok ünlü seviyede, yeni güncelleme nedeniyle dekorasyon hataları var.
  • 2.2'de değişen fizikler (yerçekimi gibi) yüzünden bazı seviyeler imkansız hale geldi.

Geometry Dash Lite [1][2]

Geometry Dash Lite, iOS ve Android için Geometry Dash'in ücretsiz, reklam destekli lite sürümüdür. Tam sürümden (1.8 Güncellemesindekilere karşılık gelen) sınırlı başarılar, simgeler ve koleksiyonlar içeren 16 seviye içerir. Belirli kilidi açılabilir verileri kullanıcı hesapları aracılığıyla tam sürüme aktarma yeteneği de mevcuttur.

Geometry Dash SubZero [1][3]

Geometry Dash SubZero, RobTop Games tarafından geliştirilip yayınlanan ve 21 Aralık 2017'de iOS ve Android için piyasaya sürülen ve ilk olarak 12 Aralık 2017'de duyurulan Geometry Dash'in reklam destekli ücretsiz bir genişletme uygulamasıdır. Sınırlı başarılar, simgeler ve koleksiyonlar içeren 3 özel seviyeye sahiptir. Belirli kilidi açılabilir verileri kullanıcı hesapları aracılığıyla tam sürüme aktarma yeteneği de mevcuttur. Blaze tarafından, 2.2 seviye düzenleyicinin 2019 sürümüne erişilebildiği değiştirilmiş bir APK yayınlandı. Bu düzenleyicinin içinde, diğerlerinin yanı sıra daha fazla kamera kontrolü, piksel sanat blokları ve yeni oyun modu gibi diğer 2.2 düzenleyicilerin içinde olmayan birçok şey var. Bu daha sonra "GDPS Editor 2.2 SubZero" özel sunucusunda yeniden çalışıldı.

Geometry Dash Meltdown[1][4]

Geometry Dash Meltdown, RobTop Games tarafından geliştirilip yayınlanan ve 19 Aralık 2015'te iOS ve Android için piyasaya sürülen Geometry Dash'in reklam destekli ücretsiz bir genişletme uygulamasıdır. Sınırlı başarılar, simgeler ve koleksiyonlar içeren 3 özel seviyeye sahiptir. Belirli kilidi açılabilir verileri kullanıcı hesapları aracılığıyla tam sürüme aktarma yeteneği de mevcuttur.

Geometry Dash World[1][5]

Geometry Dash World, RobTop Games tarafından geliştirilen ve yayınlanan ve iOS için 21 Aralık 2016'da ve Android için 22 Aralık 2016'da piyasaya sürülen Geometry Dash'in ücretsiz bir reklam destekli genişletme uygulamasıdır. Her biri 5 seviyeden oluşan 2 dünyaya bölünmüş, sırayla oynanması gereken 10 özel kısa seviyeye sahiptir. Oyun, Geometry Dash'in tam sürümünün küçültülmüş bir yapısıdır ve ilk olarak 2.1 Güncellemesinden önceki ilk sürümle ve yine 2.2 Güncellemesinden önceki bir güncellemeyle, tam sürümün gelecek bir güncellemesinde bazı yeni içerikler için iki kez önizleme görevi görmüştür. Sınırlı da olsa çeşitli başarılar, simgeler, koleksiyonlar, mağazalar ve kasalar mevcuttur. Belirli kilidi açılabilir verileri kullanıcı hesapları aracılığıyla tam sürüme aktarma yeteneği de mevcuttur. Ek olarak, tüm ana seviyeler tamamlandıktan sonra, günlük seviye, haftalık Demon ve diğer öne çıkan seviyeler dahil olmak üzere kullanıcı seviyesi seçimlerine erişim verilir.

İlerideki Güncellemelerde Gelmeyecek Özellikler

  • Kendi ses dosyalarımızı Geometry Dash'e ekleyemeyeceğiz.
  • (İyi) Bir abonelik paketi gelmeyecek.
  • Daha fazla Harita Paketi (Map Pack) gelmeyecek.
  • Platform moduna "Wave ve "Swingcopter" modu gelmeyecek. (Robtop, "Wave" modu ile ilgili bir şeyler düşünüyor olabilir.)
  • Geometry Dash Meltdown, World ve Subzero seviyeleri ana oyuna gelmeyecek.
  • "Hitboxlar" asla değişmeyecek. Sebebi, bu oyunun en az 1 seviyesini imkansız kılardı.
  • Yan oyunlar 2.2 seviyeleri ile güncellenmeyecek.
  • Yeşil ve siyah padlar eklenmeyecek.

Kaynakça

  1. ^ a b c d e "Geometry Dash Wiki". geometry-dash.fandom.com (İngilizce). 31 Aralık 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Aralık 2023. 
  2. ^ "Geometry Dash Lite". Geometry Dash Wiki (İngilizce). 29 Şubat 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mart 2024. 
  3. ^ "Geometry Dash SubZero". Geometry Dash Wiki (İngilizce). 8 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mart 2024. 
  4. ^ "Geometry Dash Meltdown". Geometry Dash Wiki (İngilizce). 8 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mart 2024. 
  5. ^ "Geometry Dash World". Geometry Dash Wiki (İngilizce). 8 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mart 2024. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Minecraft, Mojang Studios tarafından geliştirilen ve yayınlanan 2011 yapımı bir sandbox oyunudur. Başlangıçta Markus “Notch” Persson tarafından Java programlama dili kullanılarak yaratılan oyun, Mayıs 2009'dan 18 Kasım 2011'deki tam sürümüne kadar birçok halka açık test yapısının yayınlanmasıyla iki yıl boyunca geliştirildi. Oyunun tam sürümünün ardından Persson, Jens “Jeb” Bergensten'e oyunun geliştirme kontrolünü verdi. Yayınlanmasından bu yana geçen yıllarda, başta 4J Studios tarafından olmak üzere akıllı telefonlar ve çeşitli video oyun konsolları da dâhil olmak üzere çeşitli platformlara taşındı. 2014 yılında Mojang ve Minecraft fikri mülkiyeti, Microsoft tarafından 2,5 milyar ABD doları karşılığında satın alındı. Minecraft, 300 milyondan fazla kopya satışı ve 2023 itibarıyla aylık yaklaşık 140 milyon aktif oyuncusuyla tüm zamanların en çok satan video oyunu haline geldi.

Counter-Strike: Global Offensive ya da kısa adıyla CS:GO, Valve ve Hidden Path Entertainment tarafından geliştirilen çevrimiçi birinci şahıs nişancı oyunudur. Counter-Strike serisinin dördüncü oyunudur. Ağustos 2012'de Microsoft Windows, macOS, Xbox 360 ve PlayStation 3 için piyasaya sürülürken, Linux sürümü 2014'te piyasaya sürülmüştür. Oyunun Steam mağazasındaki adı 27 Eylül 2023 tarihinde Source 2 oyun motoruna geçilmesi ile Counter-Strike 2 olarak değiştirilmiştir. Counter-Strike: Global Offensive, oyun motoru güncellemesinden sonra kısa bir süre erişilemez olarak kalsa da, sonradan güncellemeden önceki versiyonu oyunun "betalar" bölümüne eklenmiştir.

<i>Transformice</i> Farelerden oluşan bir oyun

Transformice, takma adları Melibellule ve Tigrounette olarak bilinen Fransız tasarımcılar tarafından oluşturulmuş bağımsız çok oyunculu bir platform tarayıcı oyunudur. Melibellule oyunun grafiklerini tasarlarken, Tigrounette fonksiyonlarla uğraşmıştır. Oyun 1 Mayıs 2010'da çıkış yapmıştır. Oyun 30 Ocak 2015'te Steam'e eklenmiştir.

<i>Euro Truck Simulator 2</i> 2012 video oyunu

Euro Truck Simulator 2, SCS Software tarafından geliştirilmiş açık dünya kamyon simülasyonudur. Günümüz Avrupa'sını temel alan oyun 18 Ekim 2012'de Microsoft Windows için açık geliştirme olarak çıkmıştır.

iOS 7 2013 mobil işletim sistemi

iOS 7 Apple Inc. tarafından iOS 6'in ardılı olarak tasarlanan mobil işletim sisteminin 7. versiyonudur. 10 Haziran'da gerçekleşen 2013 Worldwide Developers Conference'da duyurulmuş ve 2013 sonbaharında piyasaya sürüleceği açıklanmıştır. 10 Haziran 2013'te iOS 7 Beta 1 duyuruldu ve WWDC açılış konuşmasının ardından iOS Geliştirici Programı kayıtlı geliştiriciler için yayınlandı. Versiyon iPhone 4 ve iPod Touch 'de desteklendi. 24 Haziran 2013 tarihinde geliştiriciler için OS 7 Beta 2 serbest bırakıldı ve iPad 2 ve iPad Mini için destek eklenildi.10 Eylül 2013 tarihinde, iPhone olayında iOS 7 sürümünün kamuya iPhone, iPod Touch ve iPad için, 18 Eylül 2013 tarihinde yayımlanacağı duyuruldu. iOS 7 Golden Master olaydan kısa bir süre sonra serbest bırakıldı.Sürümün resmi tanıtımı ise 18 Eylül 2013'te gerçekleşti. 10 Mart 2014 tarihinde 2013'te iOS 7-in piyasaya sürüldüğünden bu yana ilk günceleme olan halka iOS 7.1 yayınlandı. 2014 yılında Apple'ın WWDC Konferansı'nda, şirketin CEO'su Tim Cook, iOS 7-in tüm iOS cihazların üzerinde % 89 yüklü olduğunu açıkladı. Apple ayrıca İos 7-in logosunu da yeniledi, yeni logo artık ince ve kırmızı-mavi renklerde tasarlanmıştır.iOS 7 sürümü 17 Eylül 2014 tarihinde iOS 8 ile evezlendi.iPhone 4 için destek 2014 yılında iOS 8-in cihazda bulunamayacağına göre kesildi. iOS 7 versiyonuna ise desteğin 2017 yılında durdurulması bekleniyor.

<span class="mw-page-title-main">Android Honeycomb</span>

Android Honeycomb veya Android 3.0–3.2.6 "Honeycomb" Android sürümünün Google tarafından geliştirilen 8. versiyonudur. Sürümün ismi "petek" anlamındadır. İlk 3.0 versiyonu 22 Şubat 2011 yılında yayımlandı. Sürümle beraber, Motorola Xoom adlı tablet tanıtıldı. Bundan önce sunulmuş sürümler yalnızca akıllı telefonlar için uyumlu idi. Bununla, ilk kez Android işletim sistemi tabletlere yol açtı. Sürüm Linux kernel 2.6.36 bazında hazırlanmıştır. Android Honeycomb yalnızca tabletler için tasarlanmış ve sadece tabletlerde bulunan tek Android sürümüdür. Android 3.0 Honeycomb, tabletlere özel geniş ekranı ve holografik kullanıcı arayüzü ile büyük ilgi topladı.

<span class="mw-page-title-main">Android Marshmallow</span> Android işletim sisteminin 6. ana sürümü

Android Marshmallow veya Android 6.0-6.0.1 Marshmallow, Android sürümünün Google tarafından geliştirilen 13. versiyonudur. Yeni sürüm hakkında bilgileri Google şirketinin CEO'su Sundar Pichai 28 Mayıs 2015 yılında Google I/O konferansında açıkladı. Genel olarak Google yeni sürümünün kod ismini "L" harfinden sonra "Android M" olarak isimlendirdi. Sürüm Android Lollipopun geliştirilmiş versiyonu olarak yeni izinler mimarisi, bağlamsal asistanları için yeni API'ler, arka plan aktivitesini azaltan yeni bir güç yönetim sistemi, Parmak izi tanıma ve USB-C desteği, verileri ve uygulamaları SD karta taşıma ve onları birincil depolama şeklinde kullanma özelliği gibi özellikleri vardır.

iOS 6 2012 mobil işletim sistemi

İOS 6 iOS sürümünün Apple tarafından yaratılan ve geliştirilen 6. versiyonu olan mobil işletim sistemidir.İlk 6.0 versiyonu 19 Eylül 2012 yılında yayınlanmıştır.Yeni özelliklere Apple tarafından geliştirilen verilerle Maps uygulaması,biletleri ve Sadakat kartı saklamak için Wallet uygulaması,geliştirilmiş Siri ve kullanıcı tarafından bilinen alıcılardan posta kutularına 'VIP' mesajlar alabilme yeteneği eklendi.iOS 6 2005 yılından şirkette işletim sisteminin oluşturulmasını sağlayan Scott Forstall tarafından denetlenecek son sürüm oldu.

<span class="mw-page-title-main">OS X Mountain Lion</span> işletim sistemi

OS X Mountain Lion veya OS X 10.8 Mountain Lion OS X işletim sisteminin 9.büyük sürümü olup, Macintosh bilgisayarlar için Apple Inc.in masaüstü ve sunucu işletim sistemidir. Sürümün takma ismi "dağ aslanı"dır. 12A269 (GM) yazılımda yapılmıştır.Bu sürümün temelini Darwin işletim sistemi oluşturur.Sürümün Unamesi "Darwin 12.0"dir.Geliştiricilere göre, yeni versiyon Mac OS X Lion ile karşılaştırıldığında 200'ün üzerinde yeni özellik içerir.OS X Mountain Lion, 25 Temmuz 2012 tarihinde satın almak için yayımlandı ve Apple'ın Mac App Store üzerinden indirmek için serbest bırakıldı. Şu ana kadar tanıtılmış olan OS X sürümleri Apple Software Update aracılığı ile sunuldu, Mountain Lion bu bakımdan Mac App Store üzerinden indirilen ilk sürüm oldu. İşletim sistemi, Apple'ın Online Game Center ve iCloud servisleri ile entegrasyon ve yeni malware engelleme sistemi Gatekeeper sistemini kazandı, Safari web tarayıcısı ise sürüm 6-ya güncellendi.Mountain Lion, 10.8.1 sürüm için bir güncelleştirme Ağustos 23, 2012 tarihinde serbest bırakıldı.

<i>Grand Theft Auto Online</i> 2013te yayımlanan çok oyunculu video oyunu

Grand Theft Auto Online, Rockstar North tarafından geliştirilen ve Rockstar Games tarafından yayınlanan çevrimiçi çok oyunculu bir aksiyon-macera oyunudur. PlayStation 3 ve Xbox 360 için 1 Ekim 2013'te, PlayStation 4 ve Xbox One için 18 Kasım 2014'te, Windows için 14 Nisan 2015'te ve PlayStation 5 ve Xbox Series X/S için 15 Mart 2022'de. Oyun, Grand Theft Auto V'in çevrimiçi bileşenidir. Kurgusal San Andreas eyaletinde geçen,Grand Theft Auto Online, 30'a kadar oyuncunun açık dünya ortamını keşfetmesine ve işbirlikçi veya rekabetçi oyun maçlarına katılmasına izin verir.

<span class="mw-page-title-main">Android Nougat</span> Android işletim sisteminin yedinci ana sürümü

Android 7.0 - 7.1.2 "Nougat" Android sürümünün Google tarafından geliştirilen 14. versiyonudur. Yeni sürümün daha önceki kod adı Android N oldu. 9 Mart 2016 tarihinde önce mevcut Nexus cihazları için fabrika görüntüleri ile bir geliştirici önizlemesi olarak yeni "Android Beta Programı" ile piyasaya sürüldü. Versiyon API level 24'te oluşturulmuştur. Resmen ilk olarak Google Nexus cihazları için güncelleme almakla, 22 Ağustos 2016 tarihinde serbest bırakıldı. LG V20, Nuga ile piyasaya çıkan ilk akıllı telefon oldu.

<span class="mw-page-title-main">One UI</span> Samsung tarafından tasarlanan ve Samsungun önceki arayüzlerine kıyasla daha kolay bir kullanım sağlayan arayüz.

One UI, Samsung Electronics tarafından Android cihazları için geliştirilen bir yazılım yerleşimidir. Samsung Experience ve TouchWiz'in ardından, geniş ekranlı akıllı telefonların tek elle kullanılmasını kolaylaştırmak için özel optimizasyonlarla daha da kolaylaştırılacak şekilde tasarlanmıştır. Samsung'un 2018'deki geliştirici konferansında tanıtıldı ve ilk olarak Samsung firmware güncellemelerinin bir parçası olarak Android P ile tanıtıldı.

FIFA 20, EA Vancouver tarafından geliştirilen ve Electronic Arts şirketinin yayımcılığını yaptığı spor simülasyon video oyunu olarak sunulması planlanan FIFA serisi. 12 Haziran 2019 tarihinde yapılan E3 2019 basın konferansında, oyunun 27 Eylül 2019 tarihinde PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch ve Microsoft Windows platformlarında çıkmış olacağı açıklanmıştır. FIFA serisinin 27. oyunudur. Real Madrid'in kanat oyuncusu Eden Hazard, oyunun Standart sürümünün kapağında yer alırken; Liverpool'un defans oyuncusu Virgil van Dijk ise Şampiyonlar sürümünün kapağında yer almıştır. Daha sonra, Ultimate sürümünün kapağına eski Juventus ve Real Madrid orta sahası Zinedine Zidane eklenmiştir.

PlayStation Portable sistem yazılımı, PlayStation Portable için resmi bir ürün yazılımıdır. PocketStation'un ardılı, PlayStation Vita sistem yazılımının öncülü oldu. LiveArea'yı grafik kabuğu olarak kullanır. PlayStation 3 konsoluna benzer şekilde XrossMediaBar'ı (XMB) kullanıcı arayüzü olarak kullanır. Güncellemeler, PlayStation Portable homebrew uygulamalarının ve eklentilerinin sistemde yürütülmesini önlemek için yeni güvenlik fonksiyonlarının yanı sıra güvenlik yamalarını da ekler. Güncellemeler dört şekilde elde edilebilir:

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 3 sistem yazılımı</span>

PlayStation 3 sistem yazılımı, PlayStation 3'ün güncellenebilir bellenimi ve işletim sistemidir. Sony'nin Playstation 3 için kullandığı taban, hem FreeBSD'nin hem de CellOS adlı NetBSD'nin bir çatalıdır. PlayStation 2 Linux'un ardılı, PlayStation 4 sistem yazılımının öncülüdür.

Nintendo 3DS sistem yazılımı, Nintendo, Nintendo IRD, Nintendo SPD, Nintendo SDD tarafından yaratılan, Nintendo 3DS video oyun konsolları ailesinde bulunan bir dizi güncellenebilir ürün yazılımı sürümü ve yazılımıdır. Nintendo DSi sistem yazılımının ardılıdır. Sistemin İnternet bağlantısı üzerinden indirilen güncellemeler, Nintendo'nun özellikler ve yazılım ekleyip kaldırmasına izin verir. Tüm güncellemeler ayrıca önceki güncellemelerdeki tüm değişiklikleri de içerir.

<span class="mw-page-title-main">Samsung Galaxy A5 (2015)</span> Android işletim sistemini kullanan Samsung akıllı telefon modeli

Samsung Galaxy A5 (2015); Samsung Electronics tarafından üretilmiş, Samsung Galaxy A serisi'ne ait Android işletim sistemini kullanan bir akıllı telefondur. İlk nesil Samsung Galaxy A5 modelidir. Orta-üst seviye bir cihaz olan Galaxy A5, kendisiyle ilişkili olan ve daha ufak ekranı bulunan Samsung Galaxy A3 (2015) ile birlikte 30 Ekim 2014'te tanıtılmıştır; sonra Ocak 2015'te, cihazla ilişkili olan ve daha büyük ekranı bulunan Samsung Galaxy A7 (2015) tanıtılmıştır. Cihazın halefi, ilk olarak Samsung Galaxy S6'da kullanılan metal-cam tasarımın bulunduğu Samsung Galaxy A5 (2016)'dır.

<span class="mw-page-title-main">OnePlus 5T</span>

OnePlus 5T; OnePlus tarafından üretilmiş, satışa çıkarılmış ve pazarlanmış; Android işletim sistemini kullanan bir akıllı telefondur. Cihaz, 16 Kasım 2017'de YouTube'dan canlı yayınlanan basın etkinliğinde tanıtılmıştır. Cihaz, 21 Kasım 2017'de satışa çıkmıştır. Cihaz, sadece 5 ay önce tanıtılmış selefi OnePlus 5'in güncellenmiş halidir. Cihazdaki dikkat çeken değişikliklerden bazıları; daha büyük ekran, daha ufak olan çerçeveler ve parmak izi okuyucusunun ön taraf yerine arka panele konumlandırılmasıdır. OnePlus 6, 17 Mayıs 2018'de OnePlus 5T'nin yerini almıştır.

HTC Inspire 4G, AT&T Mobility üzerinden "4G" markalı olarak satılan ilk akıllı telefondur. Cihaz ilk olarak Ocak 2011'de CES'te duyurulmuş ve Şubat 2011'de satışa çıkarılmıştır. Inspire 4G, Avrupa'da satılan HTC Desire HD'nin bir modelidir; bu nedenle bu iki cihazın tasarımları aynıdır ve Inspire'daki AT&T HSPA+ 4G ağ desteği özelliği haricinde benzer özelliklere sahiptir.

Samsung Galaxy A7 (2015); Samsung Electronics tarafından üretilmiş, Samsung Galaxy A serisi'ne ait Android işletim sistemini kullanan bir akıllı telefondur. İlk nesil Samsung Galaxy A7 modelidir. Orta-üst seviye bir cihaz olan Galaxy A7, Şubat 2015'te tanıtılmıştır. Cihazın halefi, ilk olarak Samsung Galaxy S6'da kullanılan metal-cam tasarımın bulunduğu Samsung Galaxy A7 (2016)'dır. Samsung Galaxy A7 2015 Android 4.4.4 ile tanıtılmıştır ve bu telefon için güncel sürüm Android 6.0.1 Marshmallow'dur.