İçeriğe atla

Garry's Mod

Garry's Mod
GeliştiriciFacepunch Studios
YayımcıValve
TasarımcıGarry Newman
ProgramcıGarry Newman
MotorSource
PlatformlarMicrosoft Windows
Mac OS X
Linux
Çıkış
  • Windows
  • 29 Kasım 2006
  • Mac OS X
  • 23 Eylül 2010
  • Linux
  • 5 Haziran 2013
TürSandbox
ModlarTek oyunculu, çok oyunculu

Garry's Mod veya GMOD, Half-Life 2 üzerine kurulan bir Sandbox modudur. Bu mod ile kullanıcılar, oyunun içerisindeki materyalleri kullanarak birçok şey yaratabilirler. Bunlar kullanıcının hayal gücüne kalmış şeylerdir. Makineler, robotlar, karikatürler...
Garry's Mod, sadece kullanıcıya oyunun içerisindeki materyalleri kullanabilmesi için kolaylık sağlar. Modun temeli yerçekimi kanunlarına dayanmaktadır.

Genel

Garry's Mod'dan bir ekran görüntüsü

Garry's Mod, 10 Ağustos 2005'te Garry Newman tarafından yaratılmıştır. Mod ilk çıktığında, oldukça basitti. O zamandan bu zamana modun birçok versiyonu çıktı. Ve şu an kullanılan versiyonu, Garry's Mod 13'tür.
Mod, Steam aracılığıyla 9.99 dolara satın alınabilmektedir. Ancak internette Garry's Mod'un ücretsiz 9. sürümleri de mevcuttur. Fakat 9. sürüm 10. sürüme göre kullanıcıya daha az olanaklar sağlamaktadır. Bu yüzden 10. sürüm tercih edilmektedir.
Garry's Mod'un çoğu oyun modlarının çalışabilmesi için kullanıcının aşağıdaki oyunlardan en azından birine sahip olması gerekmektedir:

Ödüller

Garry's Mod üç adet yılın modu ödülü kazanmıştır:

Devam Oyunu

Garry's Mod'un devam oyunu Sandbox (stilize biçimiyle S&box) ismiyle geliştirilmeye devam etmektedir.[1]

Kaynakça

  1. ^ "s&box". sbox.facepunch.com (İngilizce). 27 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ocak 2023. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Counter-Strike veya kısaca CS, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir birinci şahıs nişancı türünde taktiksel aksiyon video oyunu serisidir. Ayrıca Nexon tarafından geliştirilen Counter-Strike Neo, Counter-Strike Online, Counter-Strike Nexon: Zombies ve Counter-Strike Online 2 adlı yan oyunları da mevcuttur.

<i>Half-Life</i> 1998 video oyunu

Half-Life, 1998 yılında Valve tarafından üretilen ve Sierra Studios tarafından yayımlanan birinci şahıs nişancı bilimkurgu video oyunudur. Oyun, serinin ilk oyunu olmakla beraber aynı zamanda Valve'ın ürettiği ilk oyundur.

Valve Corporation ; Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanları Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirket. Özellikle 1998 yılında geliştirdikleri birinci şahıs nişancı türündeki bilimkurgu-aksiyon oyunu Half-Life ile birçok video oyunu eleştirmeninden beğeniler almıştır. Geliştirdikleri bir diğer birinci şahıs nişancı türündeki aksiyon oyunu Counter-Strike, dünya çapında en fazla kullanıcıya sahip birinci şahıs nişancı oyunu olarak bir fenomene dönüşmüştür.

<i>Half-Life 2</i> 2004 video oyunu

Half-Life 2, bilimkurgu temalı, birinci tekil şahıs gözünden oynanan, Half-Life'ın devamı olarak Valve Corporation tarafından yapılan bir bilgisayar oyunu. Valve Corporation tarafından geliştirilen oyun 16 Kasım 2004 tarihinde piyasaya çıkarılmıştır. 2004 yılında 40'ın üzerinde yılın oyunu ödülü almıştır. Oyunun ana karakteri Gordon Freeman ise gelmiş geçmiş en iyi oyun karakteri seçilmiştir. 7 Aralık 2012'de yapılan 10. Spike TV Video Oyun Ödülleri'nde son on yılın en iyi oyunu seçilmiştir

<i>Half-Life 2: Episode One</i> 2006 video oyunu

Half-Life 2: Episode One, Valve Corporation tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur ve 1 Haziran 2006'da yayımlanmıştır. 2004'te yayımlanan Half-Life 2'nin birinci devam bölümüdür. Valve'in Half-Life 2'nin devamını bölümler olarak getireceğine karar vermeden önceki ismi Half-Life 2: Aftermath'dir. Half-Life 2'nin de kullandığı Source motorunu kullanır. Oyun yeni ışıklandırma ve animasyon teknolojileri getirmiştir. Ayrıca yardımcı yapay zekayı da daha iyi hale getirmiştir.

vi Metin düzenleme yazılımı

vi, 1976 yılında BSD'nin ilk sürümleri için Bill Joy tarafından yazılmış ekran yönelimli metin düzenleme yazılımıdır.

Day of Defeat: Source, çok oyunculu destekli ve Half-Life için bir mod olarak üretilmiş Day of Defeat adlı bilgisayar oyununun geliştirilerek yeniden piyasaya sürülen versiyonudur. Source motoru ile donanmış oyun, Steam üzerinden dağıtılmıştır. Aynı zamanda HDR teknolojisi kullanan ilk Source motorlu oyun özelliğini taşımaktadır. Oyun, II. Dünya Savaşı atmosferi altında Avrupa'da hazırlanmış belirli senaryolar içinde geçer ve ABD ile Nazi Almanyası birlikleri arasında taktiksel takım oyunu üzerine kuruludur.

Source motoru, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir 3B, oyun motorudur. Bu motor, Microsoft Windows, OS X, Linux, Xbox, Xbox 360 ve PlayStation 3 tarafından desteklenir.

<span class="mw-page-title-main">Steam</span> çevrimiçi içerik sunan, dijital dağıtım ve hak yönetimi platformu

Steam, Valve Corporation tarafından geliştirilen, bir dijital dağıtım, dijital hak yönetimi, çok oyunculu oynanış ve iletişim sunan platformdur. Oyunların geniş çapta dağıtımı ve onlarla ilgili çoklu ortamların tamamen internet üzerinden yayılımı için kullanılmaktadır. Pek çok oyun, eklenti paketi, yazılım, video ve oyunlar ile ilgili programların satışı Steam üzerinden yapılmakta ve bu sayede bilgisayara doğrudan çevrimiçi olarak indirilebilmektedir. Ayrıca Steam, kullanım açısından performans sağlayan sistem tepsisi/sistem çekmecesi ve görev çubuğundaki pozisyonu ile benzerlerinden ayrılır.

<span class="mw-page-title-main">Zombie Panic! Source</span> 2007 video oyunu

Zombie Panic! Source zombi türü film ve oyunların örneklerinden çok oyunculu birinci şahıs nişancılı Half-Life 2 düzenlemesi. Oyun, ücretsiz olarak indirilebilen Half-Life düzenlemesi Zombie Panic! serisindendir.

Black Mesa, Valve'ın 1998'de piyasaya sürdüğü Half-Life oyununun Crowbar Collective tarafından yeniden geliştirilip ilk sürümü 14 Eylül 2012'de ücretsiz olarak sunulan ve tam sürümü 6 Mart 2020'de yayımlanan bilimkurgu türündeki yeniden yapım oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Steam Machine</span>

Steam Machine, oyun konsolu benzeri bir deneyim sağlamak için Valve'ın SteamOS'sini çalıştırmak üzere tasarlanmış bir dizi önceden oluşturulmuş küçük form faktörlü oyun bilgisayarıydı. Birkaç bilgisayar satıcısı, kendi Steam makineleri sürümlerini perakende satış için geliştirmek üzere Valve ile anlaştı ve Valve'ın gereksinimlerine ek olarak Microsoft Windows ile çift önyükleme seçenekleri ve bilgisayarı yükseltme yeteneği gibi ek seçenekler sundu. Tüketiciler, Steam OS'de yer alan Valve'ın aynı adı taşıyan popüler Steam mağazası aracılığıyla Steam Makineleri dijital olarak video oyunları satın alabilirler.

Source Filmmaker, Valve tarafından animasyon filmleri oluşturmak için yayınlanan ve Source oyun motorunu kullanan bir 3 boyutlu bilgisayar grafik yazılımı aracıdır. Source Filmmaker, Team Fortress 2, Left 4 Dead serisi ve Half-Life 2 gibi çeşitli Source oyunları için topluluk tabanlı birçok animasyonlu kısa film oluşturmak için kullanılmıştır.

<i>Ricochet</i> (2000 video oyunu)

Ricochet, çok oyunculu bir Half-Life modudur ve GoldSource motoru üzerinde çalışır. Valve Corporation tarafından geliştirilmiştir ve orijinal çıkış tarihi 1 Kasım 2000'dir. Ricochet resmî bir moddur ve Steam üzerinden satın alımı mevcuttur. Fakat Steam yayınlanmadan önce Half-Life'ı perakende olarak satın alanlara ücretsiz olarak verilmiştir.

<i>The Stanley Parable</i> 2013 video oyunu

The Stanley Parable, Davey Wreden tarafından tasarlanan interaktif kurgu türündeki bir video oyunudur. Oyun, ilk olarak 27 Temmuz 2011'de Half-Life 2 için ücretsiz bir mod olarak yayımlandı. Oyunun yeni hikâye unsurları içeren bağımsız bir yüksek çözünürlüklü yeniden yapımı; Davey Wreden ile birlikte Source motoru modelleyicisi William Pugh tarafından, Galactic Cafe stüdyosunun adı altında tasarlandı. Yeniden yapım, 2012'de Steam Greenlight üzerinden duyuruldu ve oyuncu topluluğu tarafından onaylandı. 17 Ekim 2013'te Microsoft Windows için yayımlanan oyunun ilerleyen güncellemeleriyle 19 Aralık 2013'te macOS, 9 Eylül 2015'te Linux desteği eklendi.

<i>Counter-Strike</i> (video oyunu) Valve yapımı video oyunu (1999)

Counter-Strike, Valve tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. Başlangıçta, 1999'da Minh "Gooseman" Le ve Jess Cliffe tarafından, Le ve Cliffe işe alınmadan ve oyunun fikir hakkı edinilmeden önce bir Half-Life modifikasyonu olarak geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Counter-Strike, 2000 yılında Valve tarafından Microsoft Windows için piyasaya sürülmüştür. Oyun, Counter-Strike serisinin ilkidir. Xbox'ta, OS X ve Linux'ta birkaç yeniden yapımı (remake) ve porting'i yayımlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Minetest</span>

Minetest, gönüllülük esasıyla geliştirilmiş özgür yazılım sandbox oyunudur. Halka açık ilk sürüm, Kasım 2010 tarihinde Perttu Ahola tarafından geliştirilen ve Web üzerinden paylaşılan Minetest 0.0.1 idi. Minetest, C++ dili kullanılarak Ilrrlich Engine üzerine yazılmıştır ve Linux, FreeBSD, Windows, MacOS ile Android platformları için sürümleri mevcuttur. Minetest, Lua ile mod ve oyunların geliştirmeleri için kullanıcılara API sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Source 2</span> video oyunu motoru

Source 2, Valve tarafından orijinal Source motorunun halefi olarak geliştirilen bir video oyun motorudur. Motor ilk olarak 2015 yılında duyuruldu ve hemen ardından Dota 2'de kullanılmaya başlandı. Artifact, Dota Underlords, Half-Life: Alyx ve Counter-Strike 2 gibi diğer Valve oyunları da Source 2 motoruyla geliştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Sandbox oyunu</span>

Sandbox oyunu, genellikle önceden belirlenmiş bir hedef olmaksızın ve alternatif olarak oyuncunun kendisi için belirlediği bir hedefle, oyuncuya etkileşim için büyük ölçüde yaratıcılık sağlayan bir oyun öğesi içeren bir video oyun türüdür. Bu tür oyunların herhangi bir amacı olmayabilir ve bazen oyun dışı veya yazılım oyuncakları olarak anılır. Daha sık olarak, sandbox oyunları, bu yaratıcı unsurların diğer türlere dahil edilmesinden ve yeni ortaya çıkan oyunlara izin verilmesinden kaynaklanır. Sandbox oyunları genellikle oyuncuya oyun dünyasında hareket ve ilerleme özgürlüğü veren bir açık dünya konseptiyle ilişkilendirilir. "Korumalı alan" terimi, çocukların içinde istedikleri hemen hemen her şeyi yaratmalarına izin veren bir sanal alanın doğasından gelir.

<span class="mw-page-title-main">Marc Laidlaw</span> Amerikalı yazar

Marc Laidlaw, Amerikan bilimkurgu korku yazarı. Oyun dünyasında 1998 yılından 2016 yılına kadar çalıştığı Valve'ın en ünlü oyunu olan Half-Life'ın senaryosunu yazmasıyla tanınır.