İçeriğe atla

Ganbarion

Ganbarion Co., Ltd.
KuruluşAğustos 13, 1999
Genel merkeziChūō-ku, ,
Önemli kişilerChikako Yamakura
Çalışan sayısı93[1]

Ganbarion, 13 Ağustos 1999'da kurulmuş bir Japon video oyun şirketidir. Firmanın amacı, ev ve video oyun yazılımlarının planlanması ve geliştirilmesidir.[2] Ganbarion'un en ünlü müşterileri Bandai Namco Entertainment ve Nintendo'dur . En dikkat çekici eserleri arasında popüler manga ve anime One Piece, Jump Super Stars, Jump Ultimate Stars ve Pandora's Tower'a dayanan oyunlar bulunur. Ayrıca Nintendo EAD ile Wii Fit U'yu birlikte geliştirdiler.

Geliştirilen oyunlar

  • From TV Animation - One Piece: Grand Battle! (2001) (Sadece Japonya ve Avrupa'da yayınlandı)[3]
  • From TV Animation - One Piece: Grand Battle! 2 (2002) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[4]
  • Azumanga Donjara Daioh (2002) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[5]
  • One Piece Grand Battle! 3 (2003) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[6]
  • Vattroller X (2004) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[7]
  • One Piece Grand Battle! Rush (2005) (Japonya dışındaki ismi "Grand Battle")[8]
  • Jump Super Stars (2005)[9]
  • One Piece: Grand Adventure (2006) (Sadece Kuzey Amerika ve Avrupa'da yayınlandı)
  • Jump Ultimate Stars (2006)[10]
  • One Piece: Unlimited Adventure (2007) (Sadece Kuzey Amerika ve Avrupa'da yayınlandı)[11]
  • One Piece: Unlimited Cruise (2008-2009) (Sadece Japonya ve Avrupa'da yayınlandı)[12][13]
  • One Piece: Gigant Battle (2010)[14]
  • Pandora's Tower (2011)[15]
  • Issho ni Asobou! Dream Theme Park (2011) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[16]
  • Wii Fit U (2013, co-developed with Nintendo EAD)[17]
  • One Piece: Unlimited World RED (2014)[18]
  • One Piece: Super Grand Battle! X (2014) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[19]
  • World Trigger: Smash Borders (2015) (Sadece Japonya'da yayınlandı)[20]
  • Golondia (2015) [21]
  • Dragon Ball Fusions (2016)[22]
  • Shurado (2017)[23]
  • One Piece: World Seeker (2019)[24]

Kaynakça

  1. ^ "GANBARION | Corporate profile". www.ganbarion.co.jp. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Eylül 2019. 
  2. ^ "Archived copy". 1 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mart 2012. 
  3. ^ "Archived copy". 24 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  4. ^ "Archived copy". 24 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  5. ^ "Archived copy". 25 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  6. ^ "Archived copy". 24 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  7. ^ "Archived copy". 25 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  8. ^ "Archived copy". 11 Aralık 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  9. ^ "Archived copy". 3 Şubat 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Mayıs 2014. 
  10. ^ "Archived copy". 7 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Mayıs 2014. 
  11. ^ "Archived copy". 25 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  12. ^ "Archived copy". 5 Mart 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  13. ^ "Archived copy". 5 Mart 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  14. ^ "Archived copy". 21 Şubat 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2011. 
  15. ^ "Archived copy". 24 Temmuz 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Nisan 2011. 
  16. ^ "Archived copy". 31 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Aralık 2014. 
  17. ^ "Pandora's Tower Creator Ganbarion Is Co-Developing Wii Fit U". Nintendo Life. 4 Ekim 2013. 5 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2013. 
  18. ^ "Archived copy". 20 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2013. 
  19. ^ "Archived copy". 26 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Ocak 2016. 
  20. ^ "Archived copy". 26 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Ocak 2016. 
  21. ^ "ゴロンディア(GOLONDIA)". 14 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Aralık 2016. 
  22. ^ Romano (21 Ocak 2016). "Dragon Ball: Project Fusion teaser website opened [Update] - Gematsu". Gematsu (İngilizce). 24 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Aralık 2016. 
  23. ^ "Shurado". 21 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Temmuz 2020. 
  24. ^ "One Piece: World Seeker coming west for PS4, Xbox One, and PC in 2018". 11 Aralık 2017. 23 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Temmuz 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

Oyungezer, 2007 yılında kurulan ve Seti Yapım ve Yayıncılık tarafından yayımlanan aylık bağımsız oyun dergisidir. Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş., Vogel Burda'yı aldıktan sonra LeveL dergisinden ayrılan yazar topluluğu, bir araya gelerek Oyungezer'i oluşturmuşlardır. İlk sayısı Kasım 2007'de çıkan dergi, 2016 yılının Kasım ayında 9. yaşını kutlamıştır. Oyungezer, Türkiye'deki çeşitli oyun sitelerinde bahsi geçen bir yayındır. Oyungezer'de oyunlar hakkında haberlerin, oyun platformları için çıkmış veya çıkacak oyunların incelemelerin yer aldığı bölümler haricinde donanım, okur mektupları ve kültür içerikli bölümler vardır.

Yedinci nesil video oyunu konsolları 22 Kasım 2005'te Microsoft'un Xbox 360 oyun konsolunun piyasaya sürülmesiyle başladı. Ardından 17 Kasım 2006'da Sony Interactive Entertainment'ın PlayStation 3, ertesi yıl da 19 Kasım 2006'da Nintendo'nun Wii oyun konsollarının piyasaya sürülmesiyle devam etti. Her yeni oyun konsolu yeni teknolojileri de beraberinde getirdi. Örneğin Xbox 360, yüksek çözünürlüklü video (HD) kalitesinde oyunlar sundu, PlayStation 3 yerleşik bir 3D Blu-ray Disc oynatıcı aracılığıyla HD film oynatma olanağı sundu, Wii ise, kontrol cihazlarını hareket sensörlerini oyun çubuklarına entegre ederek farklı bir deneyim sundu. Böylece Wii kontrolcüleri, oyun içi eylemleri kontrol etmek üzere hareket ettirilebilir, bu da oyuncuların oyun sırasında hareket yoluyla gerçek dünyadaki eylemleri simüle etmelerini sağlar. Bu nesil ile birlikte, video oyun konsolları küresel BT altyapısının önemli bir parçası haline geldi; 2007 yılında video oyun konsollarının dünyanın genel amaçlı bilgisayarlar gücünün %25'ini temsil ettiği tahmin edilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Wii U</span> 2012 yılında Nintendo tarafından piyasaya sürülen oyun konsolu

Wii U, Nintendo'nun Wii'nin ardılı olarak piyasaya sürdüğü ev konsolu. 18 Kasım 2012'de Amerika'da 30 Kasım 2012'de Avrupa'da ve 8 Aralık 2012'de Japonya'da satışa sunulmuştur. Ancak, Nintendo Türkiye distrübitör'ü Nortec Euroasia kapandığından Türkiye'ye resmi olarak satışa sunulmamıştır. Cihaz, sekizinci neslin ilk konsolu olarak kabul edilip Microsoft'un Xbox One'ı ve Sony'nin PlayStation 4'ü ile karşılaştırılır.

Mojang Studios, Mayıs 2009'da İsveç'te kurulmuş video oyunu geliştirici şirketi. Minecraft, Scrolls gibi oyunların yaratıcısıdır. 2014 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. Mojang'ın kurucusu Markus Alexej Persson'dur. Merkezi İsveç Maria Skolgata Stockholm'dadır. 17 Mayıs 2020 tarihinde Mojang adı, Mojang Studios olarak yeniden adlandırılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch</span> 2017 oyun konsolu

Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.

Team Ninja, Japonya merkezli bir video oyunu şirketidir. Şirket 1 Ocak 1995 tarihinde Tecmo'nun yan kuruluşu olarak kurulmuştur. Özellikle Ninja Gaiden ve Dead or Alive oyun serileri ile bilinmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinjuku semtinde yer almaktadır.

<i>Kahramanlık Akademim</i>

Kahramanlık Akademim, Kōhei Horikoshi tarafından yazılan bir süper kahraman manga serisidir. Seri, Temmuz 2014 tarihinden bu yana Shueisha'nın Weekly Shōnen Jump dergisinde yayınlanmaktadır. Seri, süper güçlerin sıradan hale geldiği bir dünyada doğmuş, ancak süper güçleri olmamasına karşın yine de kendisi bir süper kahraman olmayı hayal eden Izuku Midoriya'yı takip etmektedir. Ek olarak Boku no Hero Academia: Smash!!, Vigilante: Boku no Hero Academia Illegals ve Boku no Hero Academia: Team-Up Missions gibi yan manga serileri de bulunmaktadır.

Oyun konsolları tarihi içerisinde sekizinci nesil oyun konsolları, 2012 yılı itibarıyla piyasaya sunulmuş olan mevcut grubu tanımlamaktadır. Sekizinci nesil dahilinde rekabet eden firmalar Nintendo, Microsoft ve Sony firmalarıdır. Ev video oyun konsolları için sekizinci nesil, Wii U'nun 18 Kasım 2012 tarihinde piyasaya sürülmesiyle başladı ve PlayStation 4'ün 15 Kasım 2013'te ve Xbox One'ın 22 Kasım 2013'te piyasaya sürülmesiyle devam etti. Wii U'nun üretimi 31 Ocak 2017'de durdurulmuş olup yerini 3 Mart 2017'de piyasaya sürülen Nintendo Switch aldı. Bu konsollar, yedinci nesil öncülleri olan Nintendo'nun Wii, Sony'nin PlayStation 3 ve Microsoft'un Xbox 360 halefleridir.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

Hyrule Warriors, 2014 yılında Omega Force ve Team Ninja tarafından geliştirilen hack and slash oyunudur. Oyun, Ağustos 2014 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Wii U için piyasaya sürüldü. Koei Tecmo ve Nintendo işbirliği sonucu ortaya çıkmış olup Koei Tecmo'nun Dynasty Warriors ile Nintendo'nun The Legend of Zelda oyunları arasında geçen bir oyundur. Hyrule Warriors, Wii U'nun en çok satan oyunlarından biridir.

<i>Mario Party</i> parti video oyunu serisidir

Mario Party, Hudson Soft ve daha sonra NDcube tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir parti video oyunu serisidir. Seri, Super Mario serisinin bir yan ürünü olup en fazla dört, bazen de sekiz oyuncu veya bilgisayar kontrollü karakterler ile oynamaya olanak tanıyan, genellikle öngörülemeyen çok oyunculu modları da içeren parti oyun öğeleriyle tanınmaktadır.

Super Mario All-Stars, 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform karşılaştırma video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin Super Mario Bros., Super Mario Bros.: The Lost Levels, Super Mario Bros. 2 ve Super Mario Bros. 3 oyunlarının karşılaştırılmalı remakeleri olup Temmuz 1993 tarihinde Japonya ve daha sonra diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Galaxy 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 11. oyunu olup 1 Kasım 2007 tarihinde Japonya ve sonraki haftalarda diğer ülkelerde Wii için piyasaya sürüldü.

Just Dance, Ubisoft tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir ritim oyun serisidir. Dizinin ismi aynı isimli Lady Gaga şarkısından sonra verildi. orijinal Just Dance oyunu 2009 yılında Wii'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da piyasaya sürüldü.

Just Dance 2019, Ubisoft tarafından geliştirilmiş bir dans ritim oyunudur. 11 Haziran 2018'de E3 basın toplantısında serinin onuncu ana bölümü olarak tanıtıldı ve 23 Ekim 2018'de Nintendo Switch, Wii, Wii U, PlayStation 4, Xbox One ve Xbox'ta yayınlandı. Kuzey Amerika'da 360. Ayrıca 25 Ekim 2018'de Avrupa ve Avustralya'da yayınlandı. Aynı zamanda dünya çapında Xbox 360 için piyasaya sürülen en son oyun oldu. Ubisoft tarafından Wii U için yapılan son oyundur.

Just Dance 2020, Ubisoft tarafından geliştirilen bir dans ritim oyunudur. 5 Kasım 2019'da Nintendo Switch, Wii, PlayStation 4, Xbox için yayınlandı. Aynı zamanda Stadia'da yayınlanan serinin ilk oyunuydu. Oyun, 12 Mart 2020'de Japonya'daki Nintendo Switch için özel olarak yayınlandı.

ABBA: You Can Dance, Fransız oyun şirketi Ubisoft tarafından geliştirilen Wii için bir dans video oyunudur.15 Kasım 2011'de Kuzey Amerika'da 24 Kasım 2011'de Avustralya'da ve 25 Kasım 2011'de Avrupa'da yayınlandı. Oyun Just Dance serisinin bir yan ürünüdür ve İsveç pop grubu ABBA'nın 25 şarkısına sahiptir ve 2 oyuncunun USB mikrofonlar aracılığıyla şarkı söylemesini sağlayan bir " Karaoke Modu" içerir.

Just Dance 2018 Ubisoft tarafından geliştirilen bir danstır ritim oyunu. 12 Haziran 2017'de E3 dizinin dokuzuncu ana taksit olarak basın toplantısı ve 24 Ekim 2017'de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii, Wii U ve Nintendo Switch oynanılması planlanmaktaydı.

<span class="mw-page-title-main">Klasik kontrol şemasını destekleyen Wii oyunları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Bu liste, Classic Controller/Classic Controller Pro veya GameCube kumandasının kullanımına izin veren Wii oyunlarını içerir. Classic Controller ve GameCube kumandası, bazı TurboGrafx-16 oyunları dışında, tüm Virtual Console oyunları için de kullanılabildiğinden, bu liste Nintendo'nun Virtual Console’unda yayınlanan oyunları içermez. Listedeki oyunların çoğu, başta Gamecube olmak üzere Sony (PlayStation) ve Microsoft (Xbox) gibi birincil kontrolcüle tipik çift-çubuklu oyun kumandaları olan önceki neslin konsollarında yayımlanmış oyunların, portu, yeniden yapımı veya devam oyunudur. Listedeki bazı Wii oyunları ise, sistemin en önemli özelliği olan Hareket denetleyicisinden hiç yaralanmadıkları için geleneksel kontrolleri destekler.