Xfire birden fazla ek programın oyunlar için getirdiği özellikleri tek bir çatı altında toplayan yazılım platformuydu. Xfire kullanarak arkadaşlarınız ile:
- Mesajlaşabilir,
- Hangi oyunları oynadıklarını görebilir,
- Hangi sunucularda oynadıklarına bakabilir,
- Tek tıklama ile onlara katılabilirsiniz.
Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.
Bilgisayar ve bazı taşınabilir çoklu ortam aygıtları ile, bir ya da birden fazla kişinin, genel ağa (internet) bağlanarak bilgisayar oyunları oynanması paylaşımına "çevrimiçi oyun" denir.
Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.
Adventure Game Studio (AGS), grafiksel macera oyunları yapmaya yarayan açık kaynak kodlu geliştirme aracıdır. Orta seviye oyun tasarımcılarına yöneliktir ve tümleşik geliştirme ortamını (IDE) bünyesinde bulundurması sayesinde oyun mantığını işlemek için C'den faydalanılır.
Strateji oyunu veya stratejik oyun oyuncuların kendilerine özel taktiklerinin büyük önem taşıdığı, karar verme becerisi gerektiren oyundur. Bütün strateji oyunları farklı şekillerde düşündürmeyi ve tipik olarak durumsal farkındalık gerektirir.
Oyun, genellikle iyi vakit geçirmeye yarayan, eğlendirici ve bu sebeple bazen bir eğitim aracı olarak da kullanılabilen etkinlik. Oyun, ücret karşılığında yapılan işlerden ve estetik ya da ideolojik unsurların bir ifadesi olan sanattan farklıdır. Buna karşın net bir ayrım da yoktur: Profesyonel oyuncuların rekabet ettiği spor müsabakaları, mahjong, solitaire ya da bazı video oyunları buna örnek gösterilebilir.
Call of Duty: Infinite Warfare, Infinity Ward tarafından geliştirilen, Activision tarafından ise yayımcılığı yapılan birinci şahıs nişancı türünde bir video oyunudur. Call of Duty serisinin 13. oyunudur. Oyunun çıkış tarihi tüm platformlar için 4 Kasım 2016 dır.
Bulmaca oyunu, bulmaca çözme üzerine kurulu video oyunu türüdür. Farklı bulmaca çeşitleri ile oyuncunun mantık, örüntü tanıma, sıralama ve kelime tamamlama gibi problem çözme kabiliyetleri sınanır. Oyuncunun bir bulmacayı çözmek için sınırsız zamanı olabileceği gibi basit bulmacaları zaman kısıtıyla çözmesi gerekebilir.
Virtual Console (VC), Nintendo'nun Wii ve Wii U ev video oyun konsolları ile Nintendo 3DS taşınabilir oyun konsolu için indirilebilir video oyunları için bir hattır.
Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir.
Mario Power Tennis, 2011 yılında Camelot Software Planning tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir spor video oyunudur. Oyun, Mario Tennis serisinin dördüncü oyunu olup 2004 sonlarında Japonya ve Kuzey Amerika'da ve 2005 başlarında PAL bölgesinde GameCube için piyasaya sürüldü.
Sonic Adventure, 1998 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin altıncı oyunu olup Aralık 1998 tarihinde Japonya ve Eylül 1999 tarihinde diğer ülkelerde Dreamcast için piyasaya sürüldü.
Sonic Adventure 2, 2001 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin yedinci oyunu olup Sonic Adventure oyununun devamıdır ve Haziran 2001 tarihinde Dreamcast için piyasaya sürüldü.
Sonic Advance, 2001 yılında Dips ve Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic serisinin 10. yıldönümü için hazırlanmış olup 20 Aralık 2001 tarihinde Japonya ve daha sonraki aylarda diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü.
Yaygın olarak bilinen bir müzik video oyunu, oyunun anlamlı ve genellikle neredeyse tamamen müzikal bir skor veya bireysel şarkılarla etkileşimleri etrafında yönlendirildiği bir video oyunudur. Müzik video oyunları çeşitli biçimler alabilir ve genellikle "ritmik olarak oluşturulmuş bulmacalar" ortak kullanımı nedeniyle bulmaca oyunuları ile gruplandırılır.
Hey Ash, Ne Oynuyorsun?(Ya da orijinal adıyla "Hey Ash, Whatcha Playin'?") (HAWP) çekimleri 2008 yılında başlayan ve 2011 yılından itibaren ilk başta bağımsız olarak sonradan Destructoid ve GameTrailers sponsorluğu ile Youtube da yayınlanmaya başlayan A.B.D yapımı,bağımsız bir skeç komedi web dizisidir.Anthony Burch ve Ashly Burch kardeşler tarafından oluşturulmuştur. Dizi, video oyunlarının temalarını, sektör olaylarını ve toplumsal etkilerini incelemek için gerçeküstü mizah ve kardeş rekabeti konseptini kullanmaktadır ve her bölüm tek bir oyuna odaklanmaktadır HAWP, üretiminin ilk yılı için Destructoid' çatısı altında projelerini devam ettirdi ve 2013 yılına kadar GameTrailers'a ortak oldu ve o zamandan beri YouTube'da bağımsız olarak yayınlandı. dizi 60 milyondan fazla izlendi.
Club Penguin, 2017'de sona eren çevrimiçi devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu (MMO) Club Penguin'in piyasaya sürülmesiyle 2005 yılında oluşturulan bir Disney franchise'ıydı. Club Penguin çeşitli konsol video oyunlarına, kitaplara ve televizyon programlarına ilham verdi. Oyunun yerini, mobil ve masaüstünde yayınlanan ve 2018'de sonlandırılan Club Penguin Island adlı halefi aldı ve franchise etkin bir şekilde sona erdi.
Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.
Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.