İçeriğe atla

Frédéric Bazille

Frédéric Bazille
Otoportre, 1865-66
Genel bilgiler
Doğum adıJean Frédéric Bazille
Doğum6 Aralık 1841(1841-12-06)
Montpellier, Fransa
Ölüm28 Kasım 1870 (28 yaşında)
Beaune-la-Rolande, Fransa
UyrukFransız
AlanıResim
Katıldığı akımlarİzlenimcilik
Ünlü yapıtlarıCastelnau Manzarası (Pembe Elbise), 1864
Aile Toplantısı, 1867-68
Yaz Mevsiminden Bir Görünüm
, 1869

Jean Frédéric Bazille (6 Aralık 1841 – 28 Kasım 1870), Fransız izlenimci ressam. Eserleri genelde, ön planda figürlerin bulunduğu en plein air (açık havada) çizilmiş peyzajlardır.[1]

Hayatı ve eserleri

Frédéric Bazille

Frédéric Bazille Fransa'nın Montpellier kentinde zengin bir Protestan ailenin çocuğu olarak doğdu. Eugène Delacroix'nın bazı eserlerini gördükten sonra resimle ilgilenmeye başladı. Ailesi, aynı zamanda tıp okuması şartıyla resim eğitimi almasına izin verdi.[1]

Bazille 1859'da tıp eğitimine başladı ve eğitimini devam ettirmek için 1862'de Paris'e taşındı. Burada Pierre-Auguste Renoir ve Alfred Sisley ile tanışarak izlenimci resme yaklaşmaya başladı. Charles Gleyre'in stüdyosunda eğitim gördü. 1864'te tıp sınavlarını veremeyince, tam zamanlı ressamlığa başladı. Yakın arkadaş çevresinde Claude Monet, Alfred Sisley ve Édouard Manet vardı. Maddi açıdan sıkıntısı olmayan Bazille, etrafındaki ressam grubuna kendi stüdyosunda yer verdi ve resim malzemeleri sağladı.[1]

Monet ve Bazille ilk kez 1863 yılında resim yapmak amacıyla Chailley'e gittiler. 1867 yılına gelindiğinde her iki ressam da atölyede kullanılan modellerin yerini tutacak figür arayışına girdiler. Bunun üzerine de arkadaşlarını ve ailelerini kendilerine açık havada poz vermeleri için ikna etmeye çalıştılar. Bazille'in en bilinen eseri olan Orsay Müzesi'ndeki Aile Toplantısı (1867-68) bu çabalar sonucunda ortaya çıktı. Bazille Ailesi olarak da bilinen tablo 1867 Paris Salonu'nda X Ailesi olarak sergilendi.[2] Bazille, resim yapmak için aile fotoğraflarından da yararlandı.

Ressam, önemli eserlerini vermeye başladığında henüz yirmi üç yaşındaydı. Bunlardan biri olan, Orsay Müzesi'ndeki Pembe Elbise tablosunu 1864'te çizdi. Bu tabloda, ressamın kuzini Thérèse des Hours'un portre benzeri görüntüsü arkadan görülürken, resmin arka planında kadının bakmakta olduğu güneş altındaki kasaba manzarası vardır.[3]

1868 ve 1869 yıllarında, sanatçı, gene açık havada içinde çıplak kadın figürlerinin olduğu tablolar yapmaya başladı.[4] 1870 yılındaki Salon'da Yaz Mevsiminden Bir Görünüm ve Lez Irmağı'nda Yıkananlar adlı eserleri sergilendi.

Ressam, Fransa-Prusya Savaşı'nın çıkmasından bir ay sonra, Ağustos 1870'te Zouave alayına katıldı. Aynı yılın 28 Kasım günü Beaune-la-Rolande Muharebesi'nde, yaralanan komutanın yerine geçerek birliğin komutasını aldı ve Alman mevzilerine taarruz başlattı. Başarısız olan bu taarruz sırasında iki defa vuruldu ve savaş alanında öldü. Babası birkaç gün sonra cenazesini aldı ve cenaze töreni bir hafta sonra Montpellier'de yapıldı.[5] Bazille'in son eseri yarım kalmış olan Lez Kıyılarından Manzara'dır.[4]

Galeri

Pierre-Auguste Renoir, Frédéric Bazille Şövalesinde

Kaynakça

  • Pitman, Dianne W. (1998). Bazille: Purity, Pose and Painting in the 1860s. University Park: Penn State University Press. ISBN 978-0-271-01700-6.
  • Rosenblum, Robert (1989). Paintings in the Musée d'Orsay. New York: Stewart, Tabori & Chang. ISBN 1-55670-099-7

Kaynak notları

  1. ^ a b c "WetCanvas bio". 26 Temmuz 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Aralık 2009. 
  2. ^ Sérullaz, Maurice (2004). Empresyonizm: Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. s. 64. ISBN 975-14-0251-4. 
  3. ^ Rosenblum, 1989, p. 225
  4. ^ a b Sérullaz, Maurice (2004). Empresyonizm: Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. s. 65. ISBN 975-14-0251-4. 
  5. ^ Burlington dergisi

Dış bağlantılar


İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">İzlenimcilik</span>

İzlenimcilik veya empresyonizm, ışık, renk ve an kavramını öne çıkartan, doğadaki görünümlerin sürekli değişim içinde olduğundan herhangi bir zamanın herhangi bir anına denk gelen görünümün bir daha aynı şekilde görünemeyeceğini fikrini temel alan sanat akımdır.

<span class="mw-page-title-main">Paul Cézanne</span> Fransız ressam (1839 – 1906)

Paul Cézanne, Fransız post-empresyonist ressam ve gezgin. Modern sanatın gelişmesine yaptığı katkılar ve etkisi nedeniyle çoğu zaman modern sanatın babası olarak anılmıştır. Empresyonizm ile kübizm arasında bir köprü oluşturmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Pierre Auguste Renoir</span> Fransız heykeltıraş ve ressam (1841 – 1919)

Pierre Auguste Renoir, İzlenimcilik akımının başta gelenlerinden Fransız ressam.

Édouard Manet, Fransız ressam. 19. yüzyılda modern hayatı konu alan resimler yapmaya başlamış ilk ressamlardandır. Manet, gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynadı. İlk dönem başyapıtlarından Kırda Öğle Yemeği ve Olympia, kendisinden genç ressamlara esin kaynağı oldu. Daha sonraki yıllarda ise o ressamlar izlenimciliğin en önemli isimleri oldular. Günümüzde, bu iki resim, modern sanatın başlangıcı kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Alfred Sisley</span>

Alfred Sisley, Empresyonist peysaj ressamıdır, Fransa'da doğdu ve hayatının çoğunu Fransa'da geçirdi ancak İngiliz vatandaşıydı. Manzara resmi yapan Empresyonistler arasında en tutarlısıydı. Nadiren figür tablosu yaptı ve Renoir ve Pissarro 'dan farklı olarak İzlenimciliğin sanatsal ihtiyaçlarını karşıladığını gördü.

<span class="mw-page-title-main">Eugène Boudin</span> Fransız ressam (1824 – 1898)

Eugène Boudin, açık havada resim yapan ilk Fransız manzara ressamlarından biriydi.

<i>Kırda Öğle Yemeği</i> (Monet)

Kırda Öğle Yemeği, Fransız ressam Claude Monet'nin 1865'te yapmaya başladığı ve 1866 yılında tamamladığı yağlı boya tablosu. Eser, şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir.

<i>Absent İçenler</i>

Absent İçenler, Edgar Degas'nın 1876 tarihinde tamamladığı yağlı boya tablosu. Eser şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir.

<i>Bellelli Ailesi</i>

Bellelli Ailesi, Edgar Degas'nın 1858 - 1867 tarihleri arasında tamamladığı tahmin edilen yağlı boya tablosu. Degas'nın gençlik dönemi başyapıtı sayılan eser şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir. Ressam bu tablosunda halası ve eşini iki kızlarıyla birlikte betimlemiştir.

Armand Guillaumin, Fransız izlenimci ressam ve taşbaskıcı.

<i>Naile Hanım Portresi</i> Osman Hamdi Beyin yağlı boya tablosu

Naile Hanım Portresi, ressam Osman Hamdi Bey'in eşi Naile Hanım'ı resmettiği bir yağlı boya tablodur.

<span class="mw-page-title-main">Francisco de Zurbaran</span> İspanyol ressam (1598-1664)

Francisco de Zurbarán, 17. yüzyıl İspanyol ressam. Zurbaran Hristiyan dini ve dindarları hakkında resimleri ile isim yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Tintoretto</span> Venedikli ressam (1518/1519-1594)

Jacobo Tintoretto (d. 29 Eylül 1518, Venedik - ö. 31 Mayıs 1594, Venedik), Venedik Cumhuriyetinde doğup büyüyüp yaşamış İtalyan asıllı Venedik Rönesansı ekolüne bağlı ve maniyerist resim akımına dahil bir ressamdı. Jacopo Jacobo Tintoretto çok sayıda resim yapmış ve büyük ölçekli dinsel naratif sahne tabloları; büyük kilise sunak tabloları; Venedik Dükünün Sarayının duvar tabloları; mitolojik ve alegorik konuları içeren tablolar ve portreler ile tanınmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Vincent van Gogh eserleri listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Vincent van Gogh'un eserlerinin listesi Hollandalı ressam Vincent van Gogh (1853-1890) tarafından yapılmış tablo ve diğer eserlerinin tam olmayan bir listedir. Yaşamı süresince çok az değer verilmiş olan ressamın ünü ölümünden sonraki yıllarda giderek artmıştır. Bir rivayete göre van Gogh yaşamı boyunca yalnızca bir resmini satabilmiştir. Kırmızı Üzüm Bağı adlı bu tablo ressam ve sanat koleksiyoneri Anna Boch tarafından 400 franga satın alınmıştır. Günümüzde tarihin en büyük ressamlarından biri ve modern sanatın temellerini atanlardan biri olarak görülmektedir. Van Gogh yirmili yaşlarının sonuna kadar resme başlamadı ve en çok bilinen tablolarını yaşamanın son iki yılında yaptı. Aralarında 900 kadar yağlı boya tablo ve 1.100 çizim ve eskiz bulunan 2.000'den fazla sanat eseri üretti. 2013 yılında Montmajour'da Günbatımı adlı tablosu, 1928'den beri ressama ait olduğu belirlenen ilk büyük boyut eseri olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Jules Bastien-Lepage</span> Fransız ressam (1848 – 1884)

Jules Bastien-Lepage . Fransız ressam. En çok Saman Tarlası gibi kırsal yaşamın duygusal sahneleriyle ve Fransa ve İngiltere'de yaygın olarak taklit edilen rustik dış mekan türü sahneleri ile tanınır. Aynı zamanda bir portreciydi.

<i>Günaydın Bay Courbet</i>

Günaydın Bay Courbet veya orijinal ismiyle Karşılaşma, Fransız ressam Gustave Courbet'nin 1854 yılında bitirdiği, tuval üzerine yağlı boya tablosudur. İçerdiği çeşitli ögelerin kullanımı bakımından simgesellik açısından da önemli olan ve aynı zamanda çok sayıda reprodüksiyona konu olması nedeniyle de ressamın en bilinen eserlerinden biri olarak, günümüzde Montpellier'deki Fabre Müzesinin koleksiyonunun bir parçasıdır.

<i>Bouologne Ormanında Buz Patencileri</i>

Boulogne Ormanı'nda Buz Patencileri, Pierre-Auguste Renoir'ın 1868 kışında yapmış olduğu tuval üstüne yağlıboya manzara resmidir. Resim, genç ve yaşlı birçok Parislinin bir parkın donmuş gölünde boş zamanlarını geçirdiği bir kar manzarasını tasvir eder. Renoir'in soğuk havalardan ve kardan hiç haz etmemesi nedeniyle, bu parka onun sayılı kış manzaralarından biridir.

<span class="mw-page-title-main">Frédéric Bazille Şövalesinin Başında</span>

Frédéric Bazille Şövalesinin Başında, Auguste Renoir'ın Frédéric Bazille'in kendisi için yaptığı 1867 tarihli Renoir portresine yanıt olarak ürettiği, 1867 tarihli tuval üzerine yağlı boya tablosudur. Musée d'Orsay bu tablonun sahibidir ve 2006 yılında Bazille'in doğum yeri olan Montpellier'deki Musée Fabre'ye verilmiştir.

William Sisley'nin Portresi, Fransız asıllı ressam Pierre-Auguste Renoir'ın 1864'te Salon ve Fontainebleau döneminin başlarında yaptığı tuval üzerine yağlı boya tablodur. MWS Portresi adı altında sergilenen ve artık kaybolmuş olduğu düşünülen Yaz Akşamı ile birlikte, 1865'te düzenlenen salon etlinliğinde kabul edilen bir eser olarak bilinmektedir. Muhtemelen mali zorluklarında kendisine yardımcı olması için arkadaşı Alfred Sisley tarafından Renoir'den görevlendirilmişti. Bu resim, İngiliz bir baba olan William'ın Fransa'da işadamı olarak doğan oğlu Sisley tarafından tasvir edilmiştir. William Sisley'nin Portresi şu anda Musée d'Orsay'da saklanmaktadır.

<i>Dikişçi Lise</i>

Dikişçi Lise, Fransız ressam Pierre Auguste Renoir'ın 1867-1868 yıllarında, Fontainebleau döneminde tuval üzerine yaptığı yağlı boya tablodur.Eser şu anda Teksas'taki Dallas Museum of Art koleksiyonunda sergilenmektedir.