İçeriğe atla

Five Nights at Freddy's 3

Five Nights at Freddy's 3
GeliştiriciScott Cawthon
YayımcıScott Cawthon
SeriFive Nights at Freddy's
MotorClickteam Fusion 2.5
PlatformlarMicrosoft Windows
Android
iOS
PlayStation 4
Xbox One
Nintendo Switch
ÇıkışMicrosoft Windows
  • : 2 Mart 2015 (2015-03-02)
Android
  • : 7 Mart 2015 (2015-03-07)
iOS
  • : 12 Mart 2015 (2015-03-12)
TürHayatta kalma-korku oyunu
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Five Nights at Freddy's 3, Scott Cawthon tarafından üretilmiş hayatta kalma-korku oyunu türündeki bağımsız video oyunudur. Five Nights at Freddy's serisinin 3. oyunudur. Oyun, 2 Mart 2015'te Steam üzerinden yayımlandı. 7 Mart 2015'te oyununun Android cizhazlara uyumlu sürümü yayımlandı.[1] 12 Mart 2015'te oyununun İOS sürümü yayımlandı.[2] Oyun, eleştirmenlerden olumlu eleştiriler aldı. Serinin 4. oyunu Five Nights at Freddy's 4, 23 Temmuz 2015'te yayımlandı.

Oyun, jumpscare'lar ve öncüllerinin cazibesinden yoksun olduğu için eleştirilmesine rağmen, mekaniği için eleştirmenlerden genellikle olumlu eleştiriler aldı. Serinin dördüncü oyunu Five Nights at Freddy's 4 23 Temmuz 2015'te, kronolojik devam oyunu Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator ise 4 Aralık 2017'de piyasaya sürüldü.

Oynayış

Oyun, serideki önceki oyunlardan biraz sapma gösterir. İlk 2 seride oyuncular, 12:00 ila 6:00 (gerçek zamanlı 4 dakika) saatleri arası süren gece vardiyalarından birçok canavarla mücadele ederek hayatta hayatta kalmaya çalışırlar. Bu sefer fark, yalnızca tek bir animasyonel varlığın olması (Bu oyunda oyuncuya zarar vermeyen, ancak gece vardiyasında hayatta kalma çabalarını engellemeye çalışan, önceki seriden kalma bazı animatronikler olsa da). Oyun, Fazbear Şirketi tarafından işletilen eski Fazbear's Fright restoranında başlıyor. Fazbear Şirketi işlettiği restoranlarda meydana gelen çeşitli olayların cazibesinden yararlanmayı amaçlıyor.

Oyuncular iki farklı kamera sistemini (binadaki güvenlik kameraları ve havalandırma sistemi içindeki kameralar) ve üç alt sistemi izlemelidir. Bunlar: Ses (Bu animatroniği oyuncunun ofisinden uzaklaştırmaya yarıyor), güvenlik kameraları (Animatroniğin yerini gözlemek ve animatroniğin hareketlerini izlemek için kullanılır) havalandırma (Halüsinasyonları görmemek için kullanılır). Bu alt sistemler zaman zaman arızalanabilir ve istenmeyen sorunlarla karşılaşmamak için hemen yeniden çalışır hâle getirilmesi gerekir.Havalandırma kanalları (springtrap'in havalandırma yolu ile size saldırmasını önler)Springtrap'in size saldırmaması için onun olduğu havalandırma kanalını bulmalı ve springtrap'in olduğu kanala iki kez üst üste tıklayarak Springtrap'in gelmesini önlemeniz gerekir.

Oyun, ilerledikçe zorluk seviyesi gittikçe artan beş geceden oluşur ve bu beş gecenin tamamlanması durumunda daha zorlu olan "Nightmare" gecesinin kilidini açılır. Bir geceden diğerine geçerken düşük çözünürlüklü bir mini oyun çıkar. Oyuncu, oyunu çözmek için bu mini oyunlarda ilk oyundan kalma bir animatroniği yönlendirerek dağınık hâldeki bazı belirsiz ipuçlarını çözmeye çalışır. Bu ipuçlarını çözen oyuncu, "good ending"in yanı sıra ek bir mini oyun ve bir hile menüsü gibi bonus ödüllerin kilidini açacaktır.[3]

Eğer oyuncu "Nightmare" gecesini tamamlarsa hile menüsünün kilidini açar. Hile menüsü, oyuncuların animatroniğin daha agresif davranmasını sağlayarak oyunu zorlaştırması gibi oyuncunun becerilerine göre ayarlanabilen çeşitli seçenekler sunar.

Konu

Five Nights at Freddy's 3, Freddy Fazbear's Pizza'nın kapanması ve yıkılmasından 30 yıl sonrasını anlatıyor.[4] Oyuncu, Freddy Fazbear's Pizza'nın çözülememiş korkunç gizemlerinden esinlenerek korku temalı bir eğlence restoranı olarak açılan Fazbear's Fright'te gece bekçisi olarak işe başlar. Restoran henüz halka açılmadan önce oyuncu, bir hafta boyunca güvenlik görevlisi olarak gece vardiyasında (12:00-06:00 saatleri arasında) çalışacak, odalara ve havalandırma kanallarına yerleştirilen güvenlik kameraları sayesinde restoranı gözleyecektir.[5] Buna ek olarak kameralar, ses ve havalandırma olmak üzere üç işletim sisteminin durumunu izlemeli ve bu sistemler arızalanmaya başlarsa bunları yeniden başlatmalıdır. Kamera sorunları, video akışının tamamen kaybolmasına neden olur. Sistem arızaları kendi kendine meydana gelebilir veya önceki serilerden (FNaF 1 ve 2) kalma animatroniklerin hayaletleri tarafından tetiklenebilir.

İlk geceden sonra Fazbear's Fright'taki personel, Springtrap olarak bilinen, bozulmuş ve ağır hasar görmüş bir tavşan animatroniği serbest bırakır. Oyuncu artık animatroniğin güvenlik ofise girmesini ve kendisine saldırmasını önlemelidir, aksi takdirde oyun sona erer. Oyuncun; animatroniğin ilerlemesini engellemek için havalandırma kanallarının belirli noktalarını kapatabilir, ancak ofis kapısını veya havalandırma deliğini kapatamaz. Ses sistemi, o anda arızalı değilse, Springtrap'ı ofisten uzaklaştıracak sesler çalmak için kullanılabilir.[6] Havalandırma sistemi arızalanırsa, oyuncunun gözü yavaş yavaş kararır ve bu da Springtrap'ın oyuncunun ofisine kolayca ilerlemesine ve oyuncuya karşı saldırıya geçmesine neden olur. Bazen oyuncu gerçek Springtrap'ın saldırısına uğramadan önce kamerada birden fazla Springtrap'a rastlayabilir.

Gece ilerlerken oyuncu, ilk iki oyundaki telefon aramalarına benzer şekilde çalışanlara hem insanlar hem de animatronik iç iskeletlerin giyebildiği Springlock kostümünü nasıl kullanacaklarını öğreten bir dizi eğitim kaseti dinler. Ne var ki daha sonraki kasetler kostümün yaylı kilit mekanizmasının çalışmamasından doğan bir dizi ölümcül kazadan dolayı çalışanları takımı kullanmaktan vazgeçirir. Düşük çözünürlüklü mini-oyunlar lokantanın sorunlu geçmişine işaret eder; özellikle ilk dört gecenin mini-oyunu, orijinal animatronikleri daha önce Five Nights at Freddy's 2'de lokantanın geçmişi boyunca gerçekleşmiş çeşitli cinayetlerden sorumlu kişi olarak görülen “Mor adam” tarafından saldırıya uğrayıp vahşice yok edilmeden önce Freddy'nin koyu mor bir versiyonunu takip ederken gösterir.

Beşinci gecenin mini-oyununda, animatronik köşesinde yaşayan beş çocuğun hayaleti, Spring Bonnie kostümü içinde saklanarak korunmaya çalışan mor adama köşeye sıkıştırır. Ancak kostümün arızalı yaylı kilit mekanizması bozulur ve katilleri kan kaybından ölmekte olan çocuklar ortadan kaybolurken mor adam kostüm içinde sıkışır. Sonra içinde hâlâ adamın çürüyen cesedi olan kostümün, adamın ruhu tarafından ele geçirildiği ve böylece Springtrap'e dönüştüğü anlaşılır.

Animatronikler

  • Springtrap Oyunda baş düşman olan karakter. Springtrap ekrandan kaybolduğunda onun dikkatini başka yöne çekmek için oyuncuların sesleri kullanması gerekir.

Hayalet animatronikler

Oyunda kısa süreli görünen ve oyuncuyu korkuturken aynı zamanda tüm sistemlerin kapanmasına neden olan küçük düşman karakterler.

  • "Hayalet Freddy"
  • "Hayalet Chica"
  • "Hayalet Foxy"
  • "Hayalet Balloon Boy"
  • "Hayalet Marionette (Kukla)"
  • "Hayalet Mangle"

Gelişim

Ocak 2015'te, Scott Cawthon'un web sitesinde serinin üçüncü oyunuyla ilgili yeni bir resim yüklendi.[7] Kısa bir süre sonra, Five Nights at Freddy's 2'deki animatroniklerin hurdaya çıkarıldığını gösteren ikinci bir görüntü yayımlandı.[8] Çeşitli tanıtım resimleri yayımlandıktan sonra 26 Ocak 2015'te oyunun bir tanıtım videosu yayımlandı.[9] Oyun aynı gün Steam Greenlight'a gönderildi ve daha sonra kabul edildi.[10]

Yayımlama

1 Mart 2015'te YouTuberlar için oyunun demo sürümü yayımlandı. 2 Mart 2015'te oyunun tam sürümü yayımlandı.[4] Oyunun Android ve iOS versiyonu 12 Mart 2015'te yayımlandı.

İncelemeler

Five Nights at Freddy's 3, inceleme toplayıcısı Metacritic'e göre "karışık veya ortalama" yorumlar aldı ve Windows sürümüne 100 üzerinden 68 puan verdi.

PC Gamer'dan Omri Petitte, Five Nights at Freddy's 3'e 100 üzerinden 77 puan vererek elden geçirilmiş kamera sistemini ve Springtrap'i övdü, ancak diğer animatroniklerin zıplamalarının "üçüncü gece biraz bayatladığı" yorumunu yaptı. Daha eleştirel bir incelemede Destructoid'den Nic Rowen oyuna 10 üzerinden 6,5 puan verdi ve oyunu "teknik açıdan en yetkin ve mekanik açıdan en tatmin edici bölüm" olarak görmesine rağmen Springtrap ve Fazbear's Fright'ı "orijinal oyuncuların ve mekanların cazibesinden" yoksun olduğu için beğenmediğini belirtti.

Kaynakça

  1. ^ "Available on Android". 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mart 2015. 
  2. ^ "Now on iTunes!". 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Temmuz 2015. 
  3. ^ Scott Cawthon (2 Mart 2015). Five Nights at Freddy's 3. PC. 
  4. ^ a b "Surprise! Five Night's At Freddy's 3 Just Came Out". Kotaku. 2 Mart 2015. 3 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mart 2015. 
  5. ^ Scott Cawthon (2 Mart 2015). Five Nights at Freddy's 3. PC. Like, the attraction opens in like, a week. So we had to make sure everything works, and nothing catches on fire![...]So not only will you be monitoring the people on the cameras they pass through, y'know, to make sure no one steals anything or makes out in the corner, but you'll also be a part of the show. 
  6. ^ Scott Cawthon (2 Mart 2015). Five Nights at Freddy's 3. PC. 
  7. ^ "Five Nights at Freddy's 3 Teased -- Report". GameSpot. CBS Interactive. 3 Ocak 2015. 7 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Ocak 2015. 
  8. ^ Mike Villarreal (21 Ocak 2015). "Toy animatronics to return in Five Nights at Freddy's 3?". nerdreactor. 1 Temmuz 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Ocak 2015. 
  9. ^ Scott Cawthon (26 Ocak 2015). "Five Nights at Freddy's 3 Teaser Trailer". YouTube. 11 Temmuz 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mart 2015. 
  10. ^ Scott Cawthon (26 Ocak 2015). "Steam Greenlight: Five Nights at Freddy's 3". Steam Greenlight. 12 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mart 2015. 
  11. ^ "Five Nights at Freddy's 3 for PC Reviews". Metacritic. 2 Mart 2015. 8 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Temmuz 2018. 
  12. ^ Rowen, Nic (8 Mart 2015). "Review: Five Nights at Freddy's 3". Destructoid. 9 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  13. ^ Oxford, Nadia (9 Mart 2015). "Five Nights at Freddy's 3 Review: Playing Cat-and-Mouse With a Rabbit". Gamezebo. 11 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Aralık 2021. 
  14. ^ Otero, Cesar (3 Temmuz 2017). "Five Nights at Freddy's 3". MeriStation (İspanyolca). 19 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mart 2022. 
  15. ^ Vogel, Mitch (5 Aralık 2019). "Review: Five Nights at Freddy's 3 - Proof Of The Law Of Diminishing Returns". Nintendo Life. 6 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mart 2022. 
  16. ^ Petitte, Omri (20 Mart 2015). "Five Nights at Freddy's 3 review". PC Gamer. Future plc. 23 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  17. ^ Musgrave, Shaun (27 Mart 2015). "'Five Nights At Freddy's 3' Review – The Final Nightmare?". TouchArcade. 29 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Temmuz 2018. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Counter-Strike veya kısaca CS, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir birinci şahıs nişancı türünde taktiksel aksiyon video oyunu serisidir. Ayrıca Nexon tarafından geliştirilen Counter-Strike Neo, Counter-Strike Online, Counter-Strike Nexon: Zombies ve Counter-Strike Online 2 adlı yan oyunları da mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">Steam Machine</span>

Steam Machine, oyun konsolu benzeri bir deneyim sağlamak için Valve'ın SteamOS'sini çalıştırmak üzere tasarlanmış bir dizi önceden oluşturulmuş küçük form faktörlü oyun bilgisayarıydı. Birkaç bilgisayar satıcısı, kendi Steam makineleri sürümlerini perakende satış için geliştirmek üzere Valve ile anlaştı ve Valve'ın gereksinimlerine ek olarak Microsoft Windows ile çift önyükleme seçenekleri ve bilgisayarı yükseltme yeteneği gibi ek seçenekler sundu. Tüketiciler, Steam OS'de yer alan Valve'ın aynı adı taşıyan popüler Steam mağazası aracılığıyla Steam Makineleri dijital olarak video oyunları satın alabilirler.

<i>Agar.io</i> 2015 yapımı internet oyunu

Agar.io, çevrimiçi çok oyunculu bir strateji ve aksiyon oyunudur. Brezilyalı oyun geliştiricisi Matheus Valadares tarafından geliştirilen oyun, 28 Nisan 2015'te ağ tarayıcıları, 8 Temmuz 2015'te ise Miniclip tarafından iOS ve Android platformları için yayımlandı. Oyunda oyuncular, bir petri kabını temsil eden bir haritada bir veya daha fazla dairesel hücreyi kontrol ederler. Oyundaki amaç, oyuncunun kontrol ettiği hücreden daha küçük olan agar ile hücreleri yiyerek ve kendi hücrelerini yiyebilecek daha büyük hücrelerden kaçınarak, mümkün olduğunca fazla kütle kazanmaktır. Her oyuncu bir hücre ile başlar, ancak oyuncular yeterli bir kütleye ulaştığında oyuncuların bir hücreyi bölerek birden fazla hücreyi kontrol etmelerine izin verilebilir. Oyunun ismi, bakterileri kültürleme için kullanılan agar maddesinden gelmektedir.

Squad, Offworld Industries tarafından geliştirilen bir Birinci Şahıs Taktik nişancı oyunudur. Steam üzerinden oynanır ve birçok ödül kazanmış bir Battlefield 2 modu olan Project Reality'nin manevi halefi sayılır. Squad, 15 Aralık 2015'te Steam Erken Erişime açılmıştır.

<i>Five Nights at Freddys</i> (video oyunu) Video oyunu

Five Nights at Freddy's, Scott Cawthon tarafından geliştirilen hayatta kalma-korku oyunudur. Oyuncu, "Freddy Fazbear's Pizza" adlı pizza restoranında gece güvenlik görevlisi olan Mike Schmidt rolünü üstlenir. Schmidt, geceleri restoranda dolaşan katil animatronik karakterlerle karşı karşıya gelmeden vardiyasını tamamlamalıdır. Oyuncunun vardiya boyunca animatronikleri izlemek için güvenlik kameralarına ve karakterleri kilitleyebilen bir dizi çelik kapıya erişimi vardır. Kameraları ve kapıları kullanmak oyuncunun sınırlı elektriğini tüketir ve tüm gücün tükenmesi bu araçların çalışamaz hâle gelmesine neden olur.

<i>Five Nights at Freddys 2</i> video oyunu

Five Nights at Freddy's 2, Scott Cawthon tarafından üretilen hayatta kalma-korku oyunu türündeki bağımsız video oyunudur. Five Nights at Freddy's serisinin 2. oyunudur. Oyunun aslında 25 Aralık 2014 tarihinde ya da 2015'te belirsiz bir tarihte piyasaya sürülmesi bekleniyordu ancak demoyu yayınlama ile ilgili sorunların oluşması nedeniyle 10 Kasım 2014'te Steam üzerinden yayınlandı. Oyunun Android sürümü 13 Kasım 2014'te yayınlandı. İlk oyunun aksine bu oyunda kapanabilir kapılar yoktur. Serinin sonraki oyunu Five Nights at Freddy's 3, 2 Mart 2015'te yayınlandı.

<i>Five Nights at Freddys 4</i> video oyunu

Five Nights at Freddy's 4 Scott Cawthon tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir hayatta kalma korku oyunudur. Five Nights at Freddy's serisinin dördüncü bölümüdür. Oyun, oyuncunun kendisini takip eden animatroniklerin saldırısından kaçınması gereken bir çocuğun yatak odasında geçer.

<i>Five Nights at Freddys</i>

Five Nights at Freddy's Scott Cawthon tarafından Multimedia Fusion ile üretilen, tasarlanan, geliştirilen ve yayımlanan hayatta kalma-korku oyunu türündeki bağımsız video oyunu serisidir. Fakat bazı oyunları llumix ve Steel Wool Studios adlı Firmalar tarafından yapılmıştır.

<i>Five Nights at Freddys: Sister Location</i> 2016 video oyunu

Five Nights at Freddy's: Sister Location, Scott Cawthon tarafından geliştirilmiş bir hayatta kalma korku oyunudur. Aynı zamanda Five Nights at Freddy's (FNaF) serisinin 5. oyunudur. İlk olarak 7 Ekim 2016’da Steam ve Game Jolt’ta piyasaya sürüldü. Oyunun Android sürümü 22 Aralık 2016’da, iOS sürümü 3 Ocak 2017’de yayınlandı. Bu oyunda önceki oyunlardan farklı olarak kısıtlı da olsa oyuncu hareket edebiliyor. Serinin sonraki oyunu Freddy Fazbear’s Pizzeria Simulator, 4 Aralık 2017’de yayınlandı.

<i>Ultimate Custom Night</i> 2016 point-and-click survival horror video game

Ultimate Custom Night, Scott Cawthon tarafından yaratılmış bir hayatta kalma korku oyunudur. Five Nights at Freddy's oyun serisinin yedinci oyunudur. Oyun ilk olarak 27 Haziran 2018’de Steam ve Game Jolt’ta ücretsiz olarak yayınlandı. Oyunun iOS ve Android sürümleri ise 28 Nisan 2020’de yayınlandı.

<i>Freddy Fazbears Pizzeria Simulator</i> 2017 video oyunu

Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator Scott Cawthon tarafından yapılan Five Nights at Freddy's serisinin altıncı oyunudur. Oyun ilk olarak 4 Aralık 2017'de Steam ve Game Jolt üzerinden yayımlandı. Oyunun Android ve iOS sürümü ise 13 Ağustos 2019‘da yayımlandı.

Scott Braden Cawthon Amerikalı eski video oyunu geliştiricisi ve yazardır. 2014 yılında yaptığı Five Nights at Freddy's'ın yaratıcısı olarak tanınıyor. Bağımsız olarak piyasaya sürülen oyun popülerlik kazandı. Cawthon, 2014'ten 2021'de emekli olana kadar ana seride üç spin-off'a ek olarak 10 oyun geliştirdi. Ayrıca The Silver Eyes (2015) romanı da dahil olmak üzere Five Nights at Freddy's'e dayanan birkaç hikâye yazdı.

Freddy'nin Pizza Dükkânı'nda Beş Gece: Gümüş Gözler, 2015 yılında Scott Cawthon ve Kira Breed-Wrisley tarafından yazılan gizem-korku romanıdır. Konusu, Cawthon'un en çok satan korku video oyunu serisi Five Nights at Freddy's'e dayanıyor ve Cawthon oyun serisinde meydana gelen olayların ilk romanı için bir fikir olduğunu söylüyor.

Five Nights at Freddy's: Security Breach, Steel Wool Studios tarafından geliştirilen ve ScottGames tarafından yayınlanan 2021 hayatta kalma korku video oyunudur. Five Nights at Freddy's: Help Wanted'daki olaylardan sonra geçen Five Nights at Freddy's serisinin sekizinci ana taksiti ve genel olarak on üçüncü taksitidir. Piyasaya sürülmeden önce 15 Eylül 2021 tarihinde GameJolt'da demosu yayınlanan oyunun, Microsoft Windows, PlayStation 4 ve PlayStation 5 için tam sürümü 16 Aralık 2021'de piyasaya sürüldü.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted, 2019 yılında yayınlanan serinin sekizinci video oyunudur. Sanal gerçeklik veya bilgisayar üzerinden oynanabilir ve serinin ilk Sanal gerçeklik ile oynanabilen oyunudur.

FNaF World, Scott Cawthon tarafından yaratılan bağımsız bir rol yapma video oyunudur. Five Nights at Freddy's serisinin ilk resmi bölümü ve genel olarak beşinci oyunudur. Oyun, 21 Ocak 2016'da Microsoft Windows ve 12 Ocak 2017'de Android için piyasaya sürüldü, ancak bitmemiş bir oyun ve büyük miktarda hata ile geldi, bu da kötü alımlara ve nihayetinde oyunun dijital mağazalardan kaldırılması kararına yol açtı. 8 Şubat 2016'da oyun güncellendi ve Game Jolt'ta ücretsiz olarak yeniden yayınlandı.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.

<span class="mw-page-title-main">Steam Link</span>

Steam Link, kişisel bir bilgisayardan veya Steam Machine'den kablosuz olarak bir mobil cihaza veya başka bir monitöre Steam içeriği akışı sağlamak için Valve Corporation tarafından yapılmış bir donanım ve yazılım çözümüdür. Steam Link, ilk olarak Kasım 2015'te Steam Makinelerinin çıkışıyla birlikte bir donanım aygıtı olarak piyasaya sürüldü. Valve, mobil cihazlar ve akıllı televizyonlar için yazılım tabanlı Steam Link uygulamasını desteklemek ve Raspberry Pi mikro bilgisayarı için bir yazılım paketi olarak Steam Link sağlamak adına Kasım 2018'de Steam Link donanım cihazını durdurdu.

<i>Freddynin Pizza Dükkanında Beş Gece</i>

Five Nights at Freddy's filmi, Emma Tammi tarafından Scott Cawthon ve Seth Cuddeback ile birlikte yazdığı bir senaryodan yönetilen, Cawthon tarafından yaratılan ve geliştirilen aynı adlı video oyunu serisine dayanan, Amerikan doğaüstü korku filmi.

<span class="mw-page-title-main">Wallpaper Engine</span>

Wallpaper Engine, Android'de eşlik eden bir uygulamaya sahip Windows için bir uygulamadır ve kullanıcıların feshedilmiş Windows DreamScene'e benzer animasyonlu ve etkileşimli duvar kağıtları kullanmasına ve oluşturmasına olanak tanır. Duvar kağıtları, kullanıcı tarafından oluşturulan indirilebilir içerik olarak Steam Atölyesi işlevi aracılığıyla paylaşılır. Kendi işleme motoruna sahiptir ve bir parçacık sistem düzenleyicisi ve ek duvar kağıdı mantığı için SceneScript adlı bir JavaScript çatalı dahil olmak üzere 2B ve 3B duvar kağıtlarının oluşturulmasına izin veren bir duvar kağıdı düzenleyicisi sağlar. Ayrıca video dosyalarını, ses dosyalarını, web sayfalarını ve bazı 3B uygulamaları duvar kağıdı olarak kullanmayı destekler.