İçeriğe atla

Final Fantasy XII

Final Fantasy XII
Final Fantasy XII logosu
GeliştiriciSquare Enix
YayımcıSquare Enix
Yönetmen
  • Hiroyuki Ito
  • Hiroshi Minagawa
YapımcıHiroyuki Ito
TasarımcıHiroyuki Ito
ProgramcıTakashi Katano
Sanatçılar
  • Akihiko Yoshida
  • Hideo Minaba
  • Isamu Kamikokuryo
Senaristler
Besteciler
  • Hitoshi Sakimoto
  • Hayato Matsuo
  • Masaharu Iwata
SeriFinal Fantasy
Platformlar
Çıkış
  • JP: 16 Mart 2006
  • KA: 31 Ekim 2006
  • AU: 22 Şubat 2007
  • AVR: 23 Şubat 2007
International Zodiac Job System
  • JP: 9 Ağustos 2007
The Zodiac Age
PlayStation 4
  • : 11 Temmuz 2017
  • JP: 13 Temmuz 2017
Windows
  • : 2 Şubat 2018
Switch, Xbox One
  • JP: 25 Nisan 2019
  • : 30 Nisan 2019
TürRol yapma
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Final Fantasy XII (JaponcaファイナルファンタジーXII Fainaru Fantajī Tuerubu), 2006 yılında Square Enix tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin 12. oyunu olup 16 Mart 2006 tarihinde piyasaya sürüldü. Oyun, açık dünya, kesintisiz bir savaş sistemi, kontrol edilebilir bir kamera, oyuncunun savaştaki karakterlerin yapay zekâsını kontrol etmesini sağlayan özelleştirilebilir bir "gambit" sistemi, hangi yeteneklerin ve ekipmanların karakterler tarafından kullanılabileceğini belirleyen bir “lisans” sistemi ve oyuncunun, oyunun açık dünyasında giderek zorlaşan canavarları bulup yenmesini sağlayan bir avlanma görevi olmak üzere seriye birkaç yenilik getirdi. Final Fantasy XII, ayrıca Chocobos ve Moogles gibi serideki önceki oyunlardan elementleri de içermektedir.[1]

Final Fantasy XII, Archadia ve Rozarria imparatorluklarının sonsuz bir savaş sürdürdüğü kurgusal Ivalice topraklarında geçmektedir. Küçük bir krallık olan Dalmasca, savaşan uluslararasında kalmaktadır. Dalmasca, Archadia tarafından ilhak edildiğinde, prensesi Ashe, bir direniş hareketi başlatır. Mücadele sırasında, bir zeplin komutasında gökyüzü korsanlığı olmayı hayal eden genç bir maceracı Vaan ile tanışır. Bir grup müttefik gruba hızla katılırlar ve birlikte, Archadia İmparatorluğu'na karşı savaşırlar.

Final Fantasy XII eleştirel beğeni topladı ve birçok kez Yılın Oyunu ödülünü kazandı. Kasım 2009 itibarıyla, oyun PlayStation 2'de dünya çapında altı milyonun üzerinde kopya sattı. 2007'de Nintendo DS için bir devamı olan Final Fantasy XII: Revenant Wings yayımlandı. Zodiac Age adlı International Zodiac Job System yüksek çözünürlüklü remastered versiyonu PlayStation 4, Microsoft Windows, Nintendo Switch ve Xbox One için piyasaya sürüldü.

Kaynakça

  1. ^ Square Enix, (Ed.) (2006). Final Fantasy XII North American instruction manual. Square Enix. s. 12. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Chrono Trigger</span>

Chrono Trigger Square Co. Ltd. tarafından çıkartılan RPG tarzı bir Super Nintendo oyunudur. Japonya'da 11 Mart 1995'te çıkan bu oyun, Kuzey Amerika'da da 22 Ağustos'ta satılmaya başlamıştır. Oyunun hikâyesi genç maceraperestlerin zaman içinde dolaşarak yok olmuş geleceklerini kurtarması üzerinedir. Olacak felaketi engellemek için dünyayı kurtarmaya çalışırlar.

Final Fantasy XV, aksiyon rol yapma türündeki video oyunu. Square Enix firması tarafından geliştirilmiş olup 2016 yılında PlayStation 4 ve Xbox One platformlarına, 2018 yılında Microsoft Windows ve son olarak 2019 yılında Stadia platformuna çıkış yapmıştır. Final Fantasy serisinin on beşinci oyunudur. Oyun, açık dünya ve Kingdom Hearts serisindeki gibi aksiyon tabanlı savaş sistemi içermektedir. Silah, araç seyahati ve kamp gibi diğer unsurlar da yapılabilmektedir. Oyunun çıkışından sonra indirilebilir içerik ile daha fazla oynanabilir karakterler ve çok oyunculu mod eklenmiştir.

Final Fantasy VI Square Soft. tarafından, Super Nintendo Entertainment System için geliştirilen bir rol yapma oyunudur. İlki 1994 yılında yayınlanan serinin altıncı oyunudur.

Final Fantasy X, 2001 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin onuncu oyunu olup Temmuz 2001'de Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyun, Final Fantasy serisinin tamamen önceden oluşturulmuş zeminlerden tamamen üç boyutlu alanlara geçişini işaretler ve aynı zamanda seslendirme özelliğine sahip ilk oyundur. Final Fantasy X, Aktif Zamanlı Savaş (ATB) sistemi yerine "Koşullu Sıra Tabanlı Savaş" (CTB) sistemine sahiptir ve "Sphere Grid" adı verilen yeni bir seviyeleme sistemi kullanmaktadır.

Final Fantasy II, 1988 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin ikinci oyunu olup 17 Aralık 1988 tarihinde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve daha sonra WonderSwan Color, PlayStation, Game Boy Advance, PlayStation Portable ve birden fazla mobil ve akıllı telefon sürümleri de çıkmıştır.

Final Fantasy IV, 1991 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin dördüncü oyunu olup 19 Temmuz 1990 tarihinde Japonya'da ve 23 Kasım 1991 tarihinde de Kuzey Amerika'da Final Fantasy II adıyla Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Final Fantasy V, 1992 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin beşinci oyunu olup 6 Aralık 1992 tarihinde Japonya'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü. 1994 yılında yayınlanan Final Fantasy: Legend of the Crystals adlı orijinal video animasyonu oyundaki olayların devamını anlatmaktadır.

Final Fantasy IX, 2000 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin dokuzuncu oyunu olup 7 Temmuz 2000 tarihinde Japonya'da, 13 Kasım 2000 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 16 Şubat 2001 tarihinde Avrupa'da PlayStation için piyasaya sürüldü. Final Fantasy VIII ile birlikte geliştirilmiş olup Final Fantasy VI, Final Fantasy VII ve Final Fantasy VIII 'in fütüristik ortamından uzaklaşarak önceki oyunlarda olduğu gibi Orta Çağ stiline geri dönüş yaptı. Sonuç olarak, orijinal Final Fantasy 'den ağır bir şekilde etkilendi ve oyunların geri kalanına imalar sunmaktadır. Bu yaklaşıma rağmen, oyun Aktif Zamanlı Etkinlik, "Mognet" ve beceri sistemleri gibi serilere yeni özellikler kattı.

Final Fantasy XIII, 2009 yılında Square Enix tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin 13. oyunu olup Aralık 2009 tarihinde Japonya'da ve Mart 2010 tarihinde de dünyanın geri kalanında PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya sürüldü. Oyun, hızlı tempolu dövüş, "Crystarium" adı verilen karakterler için hangi yeteneklerin geliştirildiğini belirlemeye yönelik yeni bir sistem ve hangi yeteneklerin karakterler tarafından kullanıldığını kontrol etmek için özelleştirilebilir bir "Paradigma" sistemi ile birlikte toplanan canavarlar, chocobos ve hava gemileri gibi, dizideki önceki oyunların öğeleri de içermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Japonya Oyun Ödülleri</span>

Japonya Oyun Ödülleri, Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığınca 1996 yılından beri video oyunu endüstrisine yönelik düzenlenen ödül töreni. Etkinlik yalnızca Japon video oyunu endüstrisine yönelik olmayıp aynı zamanda uluslararası video oyunlar da adaylık alabilmektedir.

Final Fantasy XIII-2, Square Enix tarafından PlayStation 3 ve Xbox 360 için geliştirilen ve yayımlanan bir rol yapma video oyunudur. 2011'de Japonya'da, 2012'de Kuzey Amerika ve PAL bölgelerinde piyasaya sürüldü ve 2014'te Microsoft Windows'a, 2015'te ise iOS ve Android'e taşındı. XIII-2, 2009 rol yapma oyunu Final Fantasy XIII'ün doğrudan devamı ve Fabula Nova Crystallis alt serisinin bir parçasıdır.

Kingdom Hearts, Square tarafından geliştirilen 2002 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin ilk oyunu olup Square ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2002 tarihinde Japonya, aynı yılın Eylül ayında Kuzey Amerika ve Kasım ayında Avrupa ve Avustralasya'da PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyunun yeni ve ek içerik içeren genişletilmiş bir yeniden sürümü olan Kingdom Hearts Final Mix, Aralık 2002'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 1.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts: Chain of Memories, Square Enix ve Jupiter tarafından geliştirilen 2004 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin ikinci oyunu olup Square Enix ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Kasım 2004 tarihinde Japonya, aynı yılın Aralık ayında Kuzey Amerika ve 2005 yılında Avrupa ve Avustralasya'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Oyunun Playstation 2 sürümü olan Re:Chain of Memories, Mart 2007 tarihinde Japonya ve Aralık 2008 tarihinde Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyunun Re:Chain of Memories versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 1.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts II, Square Enix tarafından geliştirilen 2005 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin üçüncü oyunu olup Square ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Aralık 2005 tarihinde Japonya, Mart 2006 tarihinde Kuzey Amerika ve aynı yılın Eylül ayında Avrupa ve Avustralasya'da PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyunun yeni ve ek içerik içeren genişletilmiş bir yeniden sürümü olan Kingdom Hearts II Final Mix, Mart 2007'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts Coded, Square Enix tarafından geliştirilen 2008 yapımı bir aralıklı aksiyon-rol yapma bulmaca video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin dördüncü oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Kasım 2008 tarihinde Japonya'da cep telefonları için piyasaya sürüldü. Oyunun Nintendo DS sürümü olan Kingdom Hearts Re:coded, Ekim 2010 tarihinde Japonya ve Ocak 2011 tarihinde Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralasya'da piyasaya sürüldü. Oyunun sinematik yeniden yapım versiyonu PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts 358/2 Days, h.a.n.d. tarafından geliştirilen 2009 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin beşinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mayıs 2009 tarihinde Japonya, Eylül 2009 tarihinde Kuzey Amerika ve Ekim 2009 tarihinde Avrupa ve Avustralasya'da Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için Kingdom Hearts HD 1.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts Birth by Sleep, Square Enix tarafından geliştirilen 2010 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin altıncı oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2010 tarihinde Japonya ve Eylül 2010 tarihinde Kuzey Amerika ve PAL bölgesinde PlayStation Portable için piyasaya sürüldü. Oyunun uluslararası sürümü olan Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix, Ocak 2011'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, Square Enix tarafından geliştirilen 2012 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin yedinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2012 tarihinde Japonya ve aynı yılın Temmuz ayında diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyunun yüksek çözünürlükte yeniden düzenlenmiş sürümü olan Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.8 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts III, Square Enix tarafından geliştirilen 2019 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin 12. oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2019 tarihinde PlayStation 4 ve Xbox One, Mart 2021 tarihinde Microsoft Windows ve Şubat 2022 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Final Fantasy XIV Square Enix tarafından geliştirilen ve yayınlanan devasa çok oyunculu bir çevrimiçi rol yapma oyunudur (MMORPG). Naoki Yoshida'nın yönettiği ve yapımcılığını üstlendiği ve Ağustos 2013'te PlayStation 3 ve Windows için dünya çapında piyasaya sürülen bu oyun, başarısız olan 2010 sürümünün yerini aldı. Ardından ise PlayStation 4, OS X, PlayStation 5 ve Xbox Series X ve Series S desteği geldi. Final Fantasy XIV, orijinal versiyonu sona erdiren yıkıcı Yedinci Umbral Felaketi'nden beş yıl sonra, Eorzea'nın fantezi bölgesinde geçiyor. Felaket'te, yaşlı ilkel Bahamut, Dalamud adlı eski bir uzay istasyonu olan hapishanesinden kaçarak ve Eorzea'da bir kıyamet başlatır. Orijinal versiyonun oyuncu karakteri, zamansal büyü sayesinde kaçar ve A Realm Reborn'un başlangıcında yeniden ortaya çıkar. Eorzea iyileşmesini sağlamlaştırırken, oyuncunun Garlean İmparatorluğu'nun yeniden alevlenen istilasına karşı koyması gerekiyor.