İçeriğe atla

Final Fantasy IV

Final Fantasy IV
Final Fantasy IV logosu
GeliştiriciSquare
YayımcıSquare
YönetmenHironobu Sakaguchi
YapımcıMasafumi Miyamoto
TasarımcıTakashi Tokita
ProgramcıKen Narita
SanatçıYoshitaka Amano
Senaristler
  • Hironobu Sakaguchi[1]
  • Takashi Tokita
BesteciNobuo Uematsu
SeriFinal Fantasy
Platformlar
Çıkış
  • Super Famicom/SNES
    • JP: 19 Temmuz 1991
    • KA: 23 Kasım 1991
  • PlayStation
    • JP: 21 Mart 1997
    • KA: 29 Haziran 2001
    • AVR: 27 Şubat 2002
  • WonderSwan Color
    • JP: 29 Mart 2002
  • Game Boy Advance
    • KA: 12 Aralık 2005
    • JP: 15 Aralık 2005
    • AVR: 2 Haziran 2006
  • i-mode
    • JP: 5 Ekim 2009
  • EZweb
    • JP: 10 Aralık 2009
  • Yahoo!
    • JP: 13 Ocak 2010
  • PlayStation Portable
    • JP: 24 Mart 2011
    • KA: 19 Nisan 2011
    • AVR: 21 Nisan 2011
    • AU: 28 Nisan 2011
TürRol yapma
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun
co-op mode Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Final Fantasy IV (JaponcaファイナルファンタジーIV Fainaru Fantajī Fō), 1991 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin dördüncü oyunu olup 19 Temmuz 1990 tarihinde Japonya'da ve 23 Kasım 1991 tarihinde de Kuzey Amerika'da Final Fantasy II adıyla Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Oyunun hikâyesi, büyücü Golbez'in güçlü kristalleri ele geçirmesini ve dünyayı yok etmesini önlemeye çalıştığı karanlık bir şövalye Cecil'i takip etmektedir. Cecil, bu göreve sık sık değişen bir müttefikler grubuyla katılmaktadır. Final Fantasy IV, Final Fantasy serisinin ana parçası hale gelen yenilikleri ve genel olarak rol yapma oyunlarını tanıttı. "Active Time Battle" sistemi sonraki beş Final Fantasy oyununda kullanıldı ve serideki önceki oyunların aksine, Final Fantasy IV her karaktere değiştirilemez karakter sınıfı verdi.[2]

Oyunun çeşitli enkarnasyonları dünya çapında dört milyondan fazla kopya sattı. Final Fantasy IV: The After Years adlı devam oyunu, Japonya'da cep telefonları için 2008'de ve dünya genelinde de 1 Haziran 2009 tarihinde Wii Shop Channel aracılığıyla yayınlandı. 2011'de, Final Fantasy IV ve The After Years, PlayStation Portable için piyasaya sürüldü. 2011'de Final Fantasy IV: The Complete Collection derlemisinin parçası olarak Final Fantasy IV, The After Years ve ikisi arasında geçen Final Fantasy IV: Interlude tanıtıldı. Nintendo DS remake portları 2012'de iOS, 2013'te Android ve 2014'te Windows için piyasaya sürüldü.

Kaynakça

  1. ^ "Interview with Hironobu Sakaguchi". Shūkan Famitsu. ASCII. 5 Haziran 1998. 17 Temmuz 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2019. 
  2. ^ Square Co. (1991). Final Fantasy II instruction manual. Square Co. s. 74. SFS-F4-USA-1. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Chrono Trigger</span>

Chrono Trigger Square Co. Ltd. tarafından çıkartılan RPG tarzı bir Super Nintendo oyunudur. Japonya'da 11 Mart 1995'te çıkan bu oyun, Kuzey Amerika'da da 22 Ağustos'ta satılmaya başlamıştır. Oyunun hikâyesi genç maceraperestlerin zaman içinde dolaşarak yok olmuş geleceklerini kurtarması üzerinedir. Olacak felaketi engellemek için dünyayı kurtarmaya çalışırlar.

<span class="mw-page-title-main">Square Enix</span> Japonya merkezli video oyunu şirketi

Square Enix Holdings Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 1 Nisan 2003 tarihinde Enix Corporation ile Square şirketlerinin birleşmesi sonucu kurulmuş olup şirketinin %80 hissesi eski adıyla Square şirketine aittir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinjuku semtinde yer almaktadır.

Final Fantasy VI Square Soft. tarafından, Super Nintendo Entertainment System için geliştirilen bir rol yapma oyunudur. İlki 1994 yılında yayınlanan serinin altıncı oyunudur.

Final Fantasy X, 2001 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin onuncu oyunu olup Temmuz 2001'de Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyun, Final Fantasy serisinin tamamen önceden oluşturulmuş zeminlerden tamamen üç boyutlu alanlara geçişini işaretler ve aynı zamanda seslendirme özelliğine sahip ilk oyundur. Final Fantasy X, Aktif Zamanlı Savaş (ATB) sistemi yerine "Koşullu Sıra Tabanlı Savaş" (CTB) sistemine sahiptir ve "Sphere Grid" adı verilen yeni bir seviyeleme sistemi kullanmaktadır.

Final Fantasy XII, 2006 yılında Square Enix tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin 12. oyunu olup 16 Mart 2006 tarihinde piyasaya sürüldü. Oyun, açık dünya, kesintisiz bir savaş sistemi, kontrol edilebilir bir kamera, oyuncunun savaştaki karakterlerin yapay zekâsını kontrol etmesini sağlayan özelleştirilebilir bir "gambit" sistemi, hangi yeteneklerin ve ekipmanların karakterler tarafından kullanılabileceğini belirleyen bir “lisans” sistemi ve oyuncunun, oyunun açık dünyasında giderek zorlaşan canavarları bulup yenmesini sağlayan bir avlanma görevi olmak üzere seriye birkaç yenilik getirdi. Final Fantasy XII, ayrıca Chocobos ve Moogles gibi serideki önceki oyunlardan elementleri de içermektedir.

Final Fantasy II, 1988 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin ikinci oyunu olup 17 Aralık 1988 tarihinde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve daha sonra WonderSwan Color, PlayStation, Game Boy Advance, PlayStation Portable ve birden fazla mobil ve akıllı telefon sürümleri de çıkmıştır.

Final Fantasy III, 1990 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin üçüncü oyunu olup 27 Nisan 1990 tarihinde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve daha sonra remake versiyonları çeşitli konsollar ile birden fazla mobil ve akıllı telefon sürümleri de çıkmıştır. İş değiştirme sistemini içeren ilk Final Fantasy oyunudur.

Final Fantasy V, 1992 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin beşinci oyunu olup 6 Aralık 1992 tarihinde Japonya'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü. 1994 yılında yayınlanan Final Fantasy: Legend of the Crystals adlı orijinal video animasyonu oyundaki olayların devamını anlatmaktadır.

Final Fantasy IX, 2000 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin dokuzuncu oyunu olup 7 Temmuz 2000 tarihinde Japonya'da, 13 Kasım 2000 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 16 Şubat 2001 tarihinde Avrupa'da PlayStation için piyasaya sürüldü. Final Fantasy VIII ile birlikte geliştirilmiş olup Final Fantasy VI, Final Fantasy VII ve Final Fantasy VIII 'in fütüristik ortamından uzaklaşarak önceki oyunlarda olduğu gibi Orta Çağ stiline geri dönüş yaptı. Sonuç olarak, orijinal Final Fantasy 'den ağır bir şekilde etkilendi ve oyunların geri kalanına imalar sunmaktadır. Bu yaklaşıma rağmen, oyun Aktif Zamanlı Etkinlik, "Mognet" ve beceri sistemleri gibi serilere yeni özellikler kattı.

Final Fantasy XIII, 2009 yılında Square Enix tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin 13. oyunu olup Aralık 2009 tarihinde Japonya'da ve Mart 2010 tarihinde de dünyanın geri kalanında PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya sürüldü. Oyun, hızlı tempolu dövüş, "Crystarium" adı verilen karakterler için hangi yeteneklerin geliştirildiğini belirlemeye yönelik yeni bir sistem ve hangi yeteneklerin karakterler tarafından kullanıldığını kontrol etmek için özelleştirilebilir bir "Paradigma" sistemi ile birlikte toplanan canavarlar, chocobos ve hava gemileri gibi, dizideki önceki oyunların öğeleri de içermektedir.

Dragon Quest, Armor Project tarafından geliştirilen ve Square Enix tarafından yayınlanan bir rol yapma video oyunu serisidir. 1986'da yayınlanan ilk oyunuyla, 11 ana oyununun yanı sıra çok sayıda yan oyunu ile ana serideki hemen her oyunla ilgili çok sayıda manga, anime ve roman uyarlaması bulunmaktadır.

<i>Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars</i>

Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars, 1996 yılında Square tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir rol yapma video oyunudur. Oyun, Mario serisindeki ilk rol yapma oyunu olup 9 Mart 1996 tarihinde Japonya ve 13 Mayıs 1996 tarihinde Kuzey Amerika'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Final Fantasy XIII-2, Square Enix tarafından PlayStation 3 ve Xbox 360 için geliştirilen ve yayımlanan bir rol yapma video oyunudur. 2011'de Japonya'da, 2012'de Kuzey Amerika ve PAL bölgelerinde piyasaya sürüldü ve 2014'te Microsoft Windows'a, 2015'te ise iOS ve Android'e taşındı. XIII-2, 2009 rol yapma oyunu Final Fantasy XIII'ün doğrudan devamı ve Fabula Nova Crystallis alt serisinin bir parçasıdır.

Kingdom Hearts, Square tarafından geliştirilen 2002 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin ilk oyunu olup Square ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2002 tarihinde Japonya, aynı yılın Eylül ayında Kuzey Amerika ve Kasım ayında Avrupa ve Avustralasya'da PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyunun yeni ve ek içerik içeren genişletilmiş bir yeniden sürümü olan Kingdom Hearts Final Mix, Aralık 2002'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 1.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts II, Square Enix tarafından geliştirilen 2005 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin üçüncü oyunu olup Square ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Aralık 2005 tarihinde Japonya, Mart 2006 tarihinde Kuzey Amerika ve aynı yılın Eylül ayında Avrupa ve Avustralasya'da PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyunun yeni ve ek içerik içeren genişletilmiş bir yeniden sürümü olan Kingdom Hearts II Final Mix, Mart 2007'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts Coded, Square Enix tarafından geliştirilen 2008 yapımı bir aralıklı aksiyon-rol yapma bulmaca video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin dördüncü oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Kasım 2008 tarihinde Japonya'da cep telefonları için piyasaya sürüldü. Oyunun Nintendo DS sürümü olan Kingdom Hearts Re:coded, Ekim 2010 tarihinde Japonya ve Ocak 2011 tarihinde Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralasya'da piyasaya sürüldü. Oyunun sinematik yeniden yapım versiyonu PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts 358/2 Days, h.a.n.d. tarafından geliştirilen 2009 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin beşinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mayıs 2009 tarihinde Japonya, Eylül 2009 tarihinde Kuzey Amerika ve Ekim 2009 tarihinde Avrupa ve Avustralasya'da Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için Kingdom Hearts HD 1.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts Birth by Sleep, Square Enix tarafından geliştirilen 2010 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin altıncı oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2010 tarihinde Japonya ve Eylül 2010 tarihinde Kuzey Amerika ve PAL bölgesinde PlayStation Portable için piyasaya sürüldü. Oyunun uluslararası sürümü olan Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix, Ocak 2011'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, Square Enix tarafından geliştirilen 2012 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin yedinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2012 tarihinde Japonya ve aynı yılın Temmuz ayında diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyunun yüksek çözünürlükte yeniden düzenlenmiş sürümü olan Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.8 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts III, Square Enix tarafından geliştirilen 2019 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin 12. oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2019 tarihinde PlayStation 4 ve Xbox One, Mart 2021 tarihinde Microsoft Windows ve Şubat 2022 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.