İçeriğe atla

Feargus Urquhart

Feargus Urquhart
Doğum Tarihi 19 Nisan 1970
Mesleği Yönetim Kurulu Başkanı,
Şirket Obsidian Entertainment
Feargus Urquhart (2013)

Feargus Urquhart, (d. 1970) bilgisayar ve video oyunu geliştiricisi.

Urquhart en bilinen çalışmaları Intarplay Entertainment şirketindeyken Black Isle ekibininin başkanlığını yaparken çıkardığı oyunlardır. Bu ekib dönemin önemli oyurlarından olan Icewind Dale, Planescape: Torment, Castles 2: Siege and Conquest ve Fallout 2 oyunlarını geliştirdi. Bir süre sonra fikir ayrılıkları nedeniyle Intarplay Entertainment şirketinden ayrılan ve Black Isle başkanlığını bırakan Urquhart, kendi şirketi olan Obsidian Entertainment'ı kurmuştur. Şu anda Obsidian'da Fallout New Vegas oyununu geliştiren ekibe başkanlık yapmaktadır.

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Electronic Arts Inc. (EA), merkezi Redwood, Kaliforniya'da bulunan Amerikalı bir video oyun şirketi. Mayıs 2020 itibarıyla Amerika ve Avrupa'da kâr ve piyasa değeri bakımından ikinci en büyük oyun şirketidir.

Aşağıdaki listede video oyun geliştiricilerin tam listesi bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

Fallout 2 yapımcılığı ilk oyundaki gibi Interplay tarafından üstlenilen ve yine Black Isle tarafından geliştirilen rol yapma oyunu. 30 Kasım 1998 tarihinde piyasaya sürülen bilgisayar oyunu takipçisi olduğu Fallout'tan daha çok satmayı başarmış, birçok oyun eleştirmeni tarafından tarihin en iyi rol yapma oyunu seçilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Lionhead Studios</span> Birleşik Krallık merkezli bilgisayar oyunları geliştiren bir şirket

Lionhead Studios Birleşik Krallık'ta bulunan ve Peter Molyneux tarafından kurulan bilgisayar oyunları geliştiren bir şirketti. Microsoft Studios tarafından Nisan 2006 tarihinde satın alınmıştır. Yine Peter Molyneux tarafından kurulan Bullfrog şirketinin devamı olarak başlayan Lionhead şirketinin ilk oyunu 2001 yılında Electronic Arts tarafından yayınlanan Black & White oldu. Şirketin ismi Mark Webley'in hamsterından gelmektedir.

Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.

<span class="mw-page-title-main">Swizz Beatz</span> Amerikalı müzik yapımcısı

Kasseem Dean, sahne adıyla Swizz Beatz, Amerikalı hip hop müzik yapımcısı ve rapçi. Full Surface Records şirketinin kurucusudur.

<span class="mw-page-title-main">Black Isle Studios</span>

Black Isle Interplay Entertainment isimli bilgisayar ve video oyun geliştiren ve yayınlayan şirketin bir birimi olarak kurulmuştu. Temel amacı Interplay Entertainment için Rol Yapma Oyunu (RYO) geliştirmekti. Birim 1996 senesinde oluşturulmuş ve Black Isle ismini 1998 senesinde almıştı. Stüdyo ismini, Black Isle yöneticilerinden olan Feargus Urquhart'ın İskoçya'da doğduğu bölgeden almıştır.

<i>Fallout: New Vegas</i> 2010 yapımı video oyunu

Fallout: New Vegas, Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayımlanan Fallout serisi oyunudur. New Vegas, bir devam oyunu niteliği taşımasa da Fallout 3'te kullanılan oyun motorunu kullanır. Post apokaliptik Vegas’ta geçen Fallout: New Vegas'ın çıkış tarihi Avrupa için 22 Ekim 2010'dur.

<span class="mw-page-title-main">GameSpy</span>

GameSpy ya da GameSpy Industries, Inc. oyun websitelerine ağ hizmeti sağlayan, online video oyunlarına servis ve yazılım desteği sunan IGN Entertainment'in bir parçası. GameSpy hayata 1996'da QSpy ismindeki internet Quake server arama programı ile başladı. Şirket merkezi Kaliforniya Costa Mesada bulunuyor ve News Corporation şirketi tarafından işletiliyor. 92.3% hisse oranıyla ana şirket, 8 Eylül 2005'te $650 milyon dolara satın alan IGN'dir. GameSpy'ın PlayStation 2, PlayStation 3, PSP, Xbox, Xbox 360, Nintendo GameCube, Wii, Game Boy Advance, Nintendo DS, N-Gage, Wireless, PC ve Retrogaming için bölümleri vardır. GameSpy ayrıca yarı-haftalık olarak yayınlanan GameSpy Debriefings adındaki Podcast da yayınlamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Paradox Interactive</span> İsveç merkezli bir oyun dağıtım şirketi

Paradox Interactive, İsveç'in başkenti Stockholm merkezli bir oyun dağıtım şirketidir. Aynı şirketin geliştiricisi olan Paradox Development Studio'nun oyunlarının dağıtımcılığını yapmaktadır. Genellikle tarih-strateji tabanlı oyunlar üzerinde çalışmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Demir Adam</span> Marvel Comics karakteri

Iron Man, Amerika merkezli çizgi roman şirketi Marvel Comics tarafından yayımlanan çizgi romanlarda görülen kurgusal karakter. Gerçek isminin Anthony Edward Stark olmasına karşın daha çok Tony Stark olarak tanınmaktadır. İlk olarak Mart 1963'te, 1959-1968 yılları arasında yayımlanan "Tales of Suspense" isimli çizgi roman serisinin 39. sayısında görünmüştür. Karakterin ilk hikâyesi Stan Lee ve kardeşi Larry Lieber tarafından yazılmış olup Don Heck tarafından çizilmiştir. Jack Kirby ise karakterin orijinal savaş zırhını tasarlamıştır. İlk görünüşünün ardından Eylül 1963'te; Thor, Hulk, Ant-Man ve Wasp ile birlikte Avengers (Yenilmezler) ekibini kurmuş ve Mayıs 1968'de kendisine ait çizgi roman serisine başlamıştır.

2005 yılında merkezi İstanbul olmak üzere, Almanya'da Köln ve Amerika Birleşik Devletleri'nde Los Angeles olmak üzere 2 yabancı ofisi de bulunan müzik yapım, konser organizasyon ve menajerlik şirketidir.

Aniplex Inc., bir Japon animasyon ve müzik yapım ve dağıtım şirketidir. Şirket Eylül 1995 tarihinde kurulmuş olup Sony Music Entertainment Japan'ın yan kuruluşudur. Aniplex Fullmetal Alchemist, Blood: The Last Vampire, Persona 4: The Animation, Birdy the Mighty, Angel Beats!, Rurouni Kenshin, Charlotte ve Black Butler gibi çeşitli anime serilerinin planlanması, üretilmesi ve dağıtımı ile ilgilenmiştir. Şirket aynı zamanda oyuncaklar, oyunlar, kırtasiye, yiyecek ve popüler karakterleri içeren diğer öğelerin üretimi ve satışı ile de ilgilenmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chiyoda semtinde yer almaktadır.

<i>Pillars of Eternity</i> bilgisayar oyunu

Pillars of Eternity, Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayımlanan bir rol yapma oyunu. Microsoft Windows, OS X ve Linux sürümleri 26 Mart 2015'te, Xbox One ve PlayStation 4 sürümleri de 29 Ağustos 2017 tarihinde piyasaya sürülmüştür. Oyun, Planescape: Torment ile birlikte Baldur's Gate ve Icewind Dale serilerinin fikren devamıdır. Obsidian, Eylül 2012'de oyun için Kickstarter ile bir kitle fonlaması kampanyası başlatmış ve kampanya, o dönemin en çok finanse edilen video oyunu olarak 4 milyon doları elde etmiştir. Oyun Unity motorunu kullanmaktadır.

Obsidian Entertainment, Inc., şirket merkezi Irvine, Kaliforniya'da bulunan bağımsız bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. 2003 yılında Black Isle Studios'un kapanışından sonra eski Black Isle çalışanları Feargus Urquhart, Chris Avellone, Chris Parker, Darren Monahan ve Chris Jones tarafından kuruldu.

<i>Tyranny</i> (video oyunu) 2016 video oyunu

Tyranny, Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan bir rol yapma oyunudur. Oyun, 10 Kasım 2016'da Microsoft Windows, OS X ve Linux için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

Fallout, Interplay Entertainment tarafından yaratılmış bir post-apokaliptik RPG video oyunu serisidir. Seri 22. ve 23. yüzyıllarda geçmektedir ve senaryoda atompunk ve retrofuturistik tasarımlardan, 1950'lerin Amerika Birleşik Devletleri'nin savaş sonrası kültüründen, teknoloji vaatlerinden ve nükleer yok oluş korkusundan ilham alınmıştır. Fallout'un yapımında, Fallout serisinin öncüsü kabul edilen, Interplay Productions tarafından geliştirilen 1988 oyunu Wasteland'den bolca esinlenilmiştir.

Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır.