İçeriğe atla

Facepunch Studios

Facepunch Studios LTD.
TipLimited şirket (LTD)
EndüstriVideo oyunları
Kuruluş2009[1]
KurucuGarry Newman
Genel merkeziWalsall, İngiltere
Önemli kişilerGarry Newman, Craig Gwilt
ÜrünGarry's Mod
Rust
Gelirartış US$ 22 milyon (2006-Aralık 2013)[2]
artış US$ 55 milyon (Aralık 2013-2014)[3][4][5][6][7][8]
Çalışan sayısıartış 11 (2006-2013)[9]
artış 25 (2013-2014)[10][11]
Web sitesifacepunchstudios.com

Facepunch Studios LTD (Facepunch, FPS veya FP), merkezi Walsall, İngiltere'de olan bir bağımsız video oyunu geliştiricisi. Resmi olarak Mart 2009'da Garry Newman tarafından kurulmuştur.[1] Şirket Garry's Mod ve Rust oyunlarıyla tanınır.[12]

Oyunlar

Yıl İsim Tür Platform(lar)
2006 Garry's ModSandboxLinux, macOS, Microsoft Windows
2018 RustHayatta kalmamacOS, Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
ClatterStratejiMicrosoft Windows
2019 ChippyNişancıMicrosoft Windows
Duyurulacak S&boxSandboxMicrosoft Windows

Forumlar

5 Temmuz 2013'te Facepunch forumları

Facepunch Studios'un çeşitli başlıklardan oluşan forumları vardır. Bunların arasında Garry's Mod ve Rust da vardır.

Site, asıl olarak şirketin ilk oyunu Facewound için yapılmıştır ama daha sonra 2004'te Garry's Mod'un yayımlanmasıyla site daha genel bir hal almıştır ve 49,350 aktif kullanıcısı olan bir site haline gelmiştir.[13]

Kaynakça

  1. ^ a b "FACEPUNCH STUDIOS LTD", Companies House, Company No. 06848626 
  2. ^ Newman, Garry (5 Mart 2013). "Mailbag | garry's blofg". garry's blofg. 17 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2013. 
  3. ^ Newman, Garry (21 Şubat 2014). "Garry's Mod has just broke $30,000,000 !". Gamasutra. Twitter. 11 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Şubat 2014. 
  4. ^ Wawro, Alex (3 Ocak 2014). "Garry's Mod creator finds unexpected success with new game Rust". Gamasutra. Think Services. 11 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2014. 
  5. ^ Petitte, Omri (11 Şubat 2014). "Rust hits 1 million sales after two months". PC Gamer UK. Future plc. 6 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Şubat 2014. 
  6. ^ Newman, Garry (21 Şubat 2014). "And if my calculations are correct". Twitter. Twitter, Inc. 11 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Şubat 2014. 
  7. ^ Newman, Garry (23 Mayıs 2014). "Now that 1.6 million people have bought the game we feel we need to make things happen a bit faster than that". PlayRust, Inc. 2 Haziran 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mayıs 2014. 
  8. ^ Newman, Garry (27 Haziran 2014). "In other news.. Garry's Mod sold 152,000 copies in one day during the Steam Sale.. 50 times the normal daily average!". Twitter, Inc. 22 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2014. 
  9. ^ "Official Facepunch Studios website". 6 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Ağustos 2013. 
  10. ^ "Official Facepunch Studios Member Website". 3 Ocak 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Haziran 2014. 
  11. ^ Narcisse, Evan (28 Temmuz 2014). "Some Fans Pissed At Rust Creators For Working On New Game [UPDATE]". Kotaku. Gawker Media. 7 Haziran 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Temmuz 2014. 
  12. ^ "Play Rust". 12 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2013. 
  13. ^ "Arşivlenmiş kopya". 28 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Kasım 2018. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Garrys Mod</i> 2006 video oyunu

Garry's Mod veya GMOD, Half-Life 2 üzerine kurulan bir Sandbox modudur. Bu mod ile kullanıcılar, oyunun içerisindeki materyalleri kullanarak birçok şey yaratabilirler. Bunlar kullanıcının hayal gücüne kalmış şeylerdir. Makineler, robotlar, karikatürler...
Garry's Mod, sadece kullanıcıya oyunun içerisindeki materyalleri kullanabilmesi için kolaylık sağlar. Modun temeli yerçekimi kanunlarına dayanmaktadır.

Source motoru, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir 3B, oyun motorudur. Bu motor, Microsoft Windows, OS X, Linux, Xbox, Xbox 360 ve PlayStation 3 tarafından desteklenir.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

Media Molecule, merkezi Guildford, Surrey'de bulunan Britanyalı video oyunu geliştirme stüdyosu. 4 Ocak 2006'da, Lionhead Studios eski çalışanları Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith ve Kareem Ettouney tarafından kuruldu. Şirketin kurucuları, Media Molecule kurulmadan önce Healey'nin önderliğinde Rag Doll Kung Fu adlı oyunu yayımlamışlardı.

HeroEngine, özellikle MMO biçimindeki oyunları oluşturmak için Simutronics Corporation tarafından geliştirilen bir 3B oyun motoru ve sunucu teknoloji platformu. Aslında şirketin kendi oyunu Hero's Journey için geliştirilmiş olan motor, fuarlarda birçok ödül kazanmış ve o zamandan bugüne BioWare Austin ve Stray Bullet Games gibi diğer şirketler tarafından lisansı alınmıştır.

AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! – A Reckless Disregard for Gravity, Dejobaan Games tarafından geliştirilen, 3 Eylül 2009 tarihinde Microsoft Windows platformu için yayımlanan bir simülasyon video oyunudur.

ZeniMax Media Inc., yan kuruluşları aracılığıyla video oyunları geliştiren ve yayımlayan bir şirkettir.

Rust, Facepunch Studios tarafından geliştirilen Steam'den dijital dağıtım yapılan bir hayatta kalma video oyunudur. 11 Aralık 2013 tarihinde Mac, Linux, Microsoft Windows'a yayımlandı ve erken erişim aşamasındaydı. 14 Haziran 2014 tarihinde yeniden erken erişim aşamasında oldu. Oyun Unity 5 oyun motorunu kullanarak yapılıyor. Rust Steam'de Erken Erişim'de birçok güncelleme yapıldı. Oyun, çıkışını 8 Şubat 2018 tarihinde yaptı. Oyunun mekaniği yeniliklerinde çok oyunculu ve internet bağlantısı gerekli oldu. Ark: Survival Evolved ve H1Z1 benzer oyunlarla karşılaştırılmıştır. Rust oyunundaki amaç hayatta kalmaktır. Oyunda bulunan malzemelerle el işçiliği yapıp ve hayvanlardan yararlanıp yiyecek yiyerek hayatta kalınabilir. Oyunda ölmemekten emin olmak için oyuncu kendi istatistiklerini izleyebilir.

Hybe Co., Ltd. ya da 2005-2021 yılları arasındaki adıyla Big Hit Entertainment, 2005 yılında eski JYP yapımcısı Bang Si-hyuk, diğer adıyla "Hitman Bang" tarafından kurulan Güney Kore merkezli plak şirketidir.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

<span class="mw-page-title-main">Tencent</span> Çin merkezli teknoloji ve yatırım şirketi

Tencent Holdings Limited, Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.

The Legend of Zelda: A Link to the Past & Four Swords, 2002 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dokuzuncu oyunu olup 2 Aralık 2002 tarihinde Kuzey Amerika'da, 14 Mart 2003 tarihinde Japonya'da ve 28 Mart 2003 tarihinde Avrupa'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Kasette, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun değiştirilmiş bir portu ve The Legend of Zelda: Four Swords adlı orijinal çok oyunculu oyun bulunur.

Bu liste, tüm zamanların en çok satan video oyunlarını göstermektedir. Bugüne kadar en çok satan video oyunu, Mojang tarafından Mayıs 2009 tarihinde bilgisayar, mobil ve konsol gibi pek çok platformda yayımlanan açık dünya oyunu Minecraft, bütün platformalarda 300,000,000'dan fazla kopya satmıştır. EA tarafından yayımlanan Tetris ile Grand Theft Auto V, 100 milyondan fazla kopya satan diğer video oyunlarıdır. Tek bir platformda en çok satan oyun ise Wii konsolu için piyasaya sürülmüş olan yaklaşık 83 milyon satışla Wii Sports'dur.

THQ Nordic GmbH Viyana merkezli bir Avusturyalı video oyunu yayıncısıdır. 2011 yılında kurulan, Embracer Group'un birincil dağıtım yan kuruluşudur. Başlangıçta ana şirket olarak Nordic Games olarak adlandırılan şirket, ana şirket 2014'te "THQ" ticari markasını aldıktan sonra Ağustos 2016'da iki şirket de THQ Nordic olarak yeniden adlandırıldı. THQ Nordic çekirdek portföyü JoWooD Entertainment'dan ve onun alt şirketleri olan DreamCatcher Interactive ve The Adventure Company'den 2011 yılında, THQ'dan 2013 yılında ve NovaLogic'ten 2016 yılında alınan varlıklar gibi diğer geliştirici ve yayıncılardan elde edilen varlıkları kapsar. THQ Nordic, zaman içerisinde Black Forest Games, Bugbear Entertainment, Gunfire Games, HandyGames, Piranha Bytes ve Rainbow Studios gibi çeşitli yan stüdyolar satın aldı ve kurdu.

<span class="mw-page-title-main">Avalanche Studios Group</span>

Avalanche Studios Group, Stockholm merkezli İsveç video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıdır. Avalanche Studios, Expansive Worlds ve Systemic Reaction şirketlerinin üst şirketidir. Mart 2003'te Linus Blomberg ve Christofer Sundber tarafından kurulan Avalnche Studios açık dünya geliştirme projelerine odaklanmıştır ve projeleri kendi Apex oyun motorunda geliştirir. Şirket Just Cause oyun serisini geliştirmesi ile tanınır.

Hytale, Hypixel Studios tarafından geliştirilen ve yakında çıkacak bir sandbox oyunudur. Oyun, 2015 yılında Minecraft'ın çok oyunculu sunucularından biri olan Hypixel'in geliştiricileri tarafından, daha sonra stüdyoyu tamamen satın alan Riot Games'in desteğiyle ve oyunu fonlamasıyla geliştirilmeye başladı.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Studios</span>

PlayStation Studios, Sony Interactive Entertainment'in video oyunu geliştirme bölümüdür. Şirket, 14 Eylül 2005 tarihinde kurulmuştur. Şirketin merkezi Kaliforniya'nın San Mateo kentinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Harvey Smith (oyun tasarımcısı)</span>

Harvey Smith, Arkane Studios'ta çalışan Amerikalı bir video oyunu tasarımcısı ve yazarıdır.

Bu, en az bir milyon kopya satan veya sevk eden kişisel bilgisayar oyunlarının listesidir. Bir oyun birden fazla platformda yayınlandıysa, satış rakamları listesi yalnızca bilgisayar satışları içindir. Satış rakamları her zaman halka açık olmadığından bu liste kapsamlı değildir.