İçeriğe atla

Ex-ex-gay

Ex-ex-gay insanlar, cinsel yönelimlerini heteroseksüel olarak değiştirmek amacıyla eskiden ex-gay harekete katılan, ancak daha sonra heteroseksüel olmayan yönelime sahip olduklarını kamuya açık bir şekilde ifade eden kişilerdir.[1][2]

Exodus International gibi ex-gay hareketindeki kuruluşlar, LGBT bir kişinin programa katılımının cinsel yönelimlerini heteroseksüel olarak değiştirebileceği iddiasıyla dönüşüm terapisi sunuyor.[3] Bu tür bir programlamaya ABD'deki Ulusal Sosyal Hizmet Çalışanları Derneği, Amerikan Psikoloji Derneği, Amerikan Psikiyatri Birliği, Amerikan Danışmanlık Derneği ve Amerikan Pediatri Akademisi dahil olmak üzere büyük tıbbi kuruluşlar tarafından karşı çıkılmaktadır.[4] Amerikan Psikiyatri Birliği, dönüşüm terapisini cinsel yönelimi değiştirmede etkisiz ve LGBT kişinin refahına zararlı olarak tanımlıyor.[5][6] İngiliz Psikanaliz Konseyi, Kraliyet Psikiyatristler Koleji, Pink Therapy, Ulusal Danışmanlık Derneği, İngiliz Danışmanlık ve Psikoterapi Derneği, İngiliz Psikoloji Derneği ve LGBT hakları grubu Stonewall ile ortak bir broşür yayınlayan Birleşik Krallık Psikoterapi Konseyi de bu tür uygulamalara karşı çıkıyor.[7][8]

Halka açık üç ex-ex-gay kişi Günter Baum, Peterson Toscano ve Christine Bakke'dir. Nisan 2007'de Toscano ve Bakke, ex-ex-gayler için çevrimiçi bir kaynak olan Beyond Ex-Gay'i kurdu. Haziran 2007'de, Soulforce ve Irvine, California Üniversitesi'ndeki LGBT Kaynak Merkezi ile birlikte, ilk Ex-Gay Survivor Konferansı'nı düzenledi.

1979'da Exodus International'ın kurucu ortağı Michael Bussee ve ortağı Gary Cooper gruptan ayrıldı ve birlikte bir yaşam sözü töreni düzenledi.[9] 27 Haziran 2007'de Bussee, eski Exodus liderleri Jeremy Marks ve Darlene Bogle ile birlikte Exodus'taki rolleri için halka açık bir özür yayınladı.[10] Exodus, 20 Haziran 2013'te bir organizasyon olarak dağıldı.

Ex gay hareketini artık desteklemeyen insanlar

  • Günter Baum, Almanya'da ex-gay hizmeti kurdu. Daha sonra, gey Hristiyanların cinselliklerini kabul etmelerine ve inançlarıyla uzlaştırmalarına yardımcı olan Zwischenraum'u kurdu.
  • Exodus International'ın kurucu ortakları Michael Bussee ve Gary Cooper organizasyondan ayrıldı ve 1979'da bir yaşam sözü töreni düzenledi. Bussee, Exodus'un ve ex-gay hareketinin açık sözlü bir eleştirmeni olmaya devam etti.[9][11] Haziran 2007'de Bussee, ex-gay hareketindeki rolü için bir özür yayınladı.[12]
  • Ben Gresham, on altı yaşında başlayarak üç yıllık ex-gay terapisinden geçen Avustralyalı kişidir.[13] ABC TV'nin The Hack Half Hour, SX News ve Triple J (radyo) dahil olmak üzere ex-gay programların tehlikeleri ve bunlarla ilişkili psikolojik zarar olarak gördüğü şeyler hakkında medyada yer alıyor.[14] Bununla birlikte Gresham, kilise kökenli LGBT kişilere destek sunan "Freedom 2 b[e]"nin bir parçası.
  • Noe Gutierrez, 2004 yılında Warren Throckmorton'ın ex-gay videosu I Do Exist'te göründü. Bu, Gutierrez'in daha önce It's Elementary olarak bilinen eşcinsel gençlere yönelik bir videoda göründüğü için biraz dikkat çekti. Gutierrez daha sonra ex-gay hareketinden ayrıldı ve deneyimleri hakkında yazdı.[15]
  • Focus on the Family'nin ex-gay hizmeti Love Won Out'un kurucusu ve Exodus International North America'nın eski başkanı John Paulk, eski eşcinsel statüsü iddiasından vazgeçti. cinsel yönelim değişikliğinin etkili olduğunu reddetti ve 2013'te resmi olarak verdiği zarar için özür diledi.[16]
  • John Smid, eşcinselleri heteroseksüellere dönüştürmek için önde gelen bir sözcü olarak görev yaptığı Memphis'in ex-gay hizmeti Love In Action'ın eski direktörüdür.[17] 2011 yılında, Love In Action görevinden ayrıldıktan yıllar sonra, eşcinsel olduğunu ve "eşcinselden heteroseksüele geçiş yaşayan bir erkekle hiç tanışmadığını" söyledi.[18]
  • Peterson Toscano, 17 yıldır ex-gay hareketine katılan bir aktördür. Homo No Mo Halfway House'da Doin' Time adlı tek kişilik bir hiciv yapıyor ve Christine Bakke ile ex-gay deneyimlerinden çıkan insanlar için bir destek sitesi olan Beyond Ex-Gay'i yönetiyor.
  • Anthony Venn-Brown, Assemblies of God'da eski bir Avustralyalı evanjelist ve A Life of Unlearning adlı kitabında, Avustralya'nın ilk ex-gay programındaki deneyimini anlatan bir yazardır.[19] Venn-Brown, kilise kökenli ve ex-gay hareketinden yerlerinden edilmiş LGBT kişilere destek sunan "Freedom 2b" nin ortak kurucusu.[20] 2007'de, geçmiş eylemleri için alenen özür dileyen beş Avustralyalı ex-gay liderin açıklamasının yayınlanmasını koordine etti.[21] Anthony Venn-Brown, Avustralya, Yeni Zelanda ve Asya'daki ex-gay faaliyetlerini izlemede ve "ex-gay mitine" karşı koymada liderdir.[22]
  • McKrae Game, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en büyük dönüşüm terapisi programlarından biri olan Hope for Wholeness'i kurdu. Programdan kovulduktan iki yıl sonra, Haziran 2019'da eşcinsel olarak açıldı.[23][24][25]
  • Rich Wyler'in dönüşüm terapisi kuruluşu Brothers on a Road Less Traveled tarafından sunulan bir hafta sonu programını yürüten bir danışman olan David Matheson, Wyler'ın LGBT kâr amacı gütmeyen Truth Wins Out tarafından alınan farklı bir özel Facebook mesajının ardından 2019'un başlarında Facebook aracılığıyla açıldı.[26]

Kaynakça

  1. ^ "Journal; Lott's Lesbian Ally Frank Rich". The New York Times. July 22, 1998. June 1, 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: October 17, 2013. 
  2. ^ Holland, Gale (19 Ağustos 1998). "Seeking the Heterosexual Within - Page 2 - News - Los Angeles". LAWeekly.com. LA Weekly. 17 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  3. ^ "Ex-Ex-Gay Reparations". Thestranger.com. 22 Haziran 2006. 22 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  4. ^ "Just the Facts about Sexual Orientation & Youth: A Primer for Principals, Educators & School Personnel". Apa.org. 23 Şubat 2007. 13 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  5. ^ "COPP Position Statement on Therapies Focused on Attempts to Change Sexual Orientation (Reparative or Conversion Therapies)". psych.org. Mart 2000. 23 Şubat 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ekim 2020. "...the American Psychiatric Association opposes any psychiatric treatment, such as 'reparative' or conversion therapy, which is based upon the assumption that homosexuality per se is a mental disorder or based upon the a priori assumption that a patient should change his/her sexual homosexual orientation... 
  6. ^ "Sexuality". Apa.org. 23 Ağustos 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  7. ^ "Conversion therapy: Consensus statement" (PDF). healthylives.stonewall.org.uk. The United Kingdom Council for Psychotherapy. 4 March 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 5 January 2015. 
  8. ^ "Reparative Therapy". healthylives.stonewall.org.uk. Stonewall. 8 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2015. 
  9. ^ a b Their story is one of the foci of the documentary One Nation Under God (1993), directed by Teodoro Maniaci and Francine Rzeznik.
  10. ^ "Apology from Former Ex-Gay Leaders". beyondexgay.com. 27 Haziran 2007. 20 Aralık 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ocak 2009. As former leaders of ex-gay ministries, we apologize to those individuals and families who believed our message that there is something inherently wrong with being gay, lesbian, bisexual, or transgender. Some who heard our message were compelled to try to change an integral part of themselves, bringing harm to themselves and their families. Although we acted in good faith, we have since witnessed the isolation, shame, fear, and loss of faith that this message creates. We apologize for our part in the message of broken truth we spoke on behalf of Exodus and other organizations. We call on other former ex-gay leaders to join the healing and reconciliation process by adding their names to this apology. We encourage current leaders of ex-gay programs to have the courage to evaluate the fruit of their programs. We ask them to consider the long-term effects of their ministry. 
  11. ^ Simon, Stephanie (18 Haziran 2007). "Approaching agreement in debate over homosexuality; More conservative Christians say being gay isn't a choice that can be changed by prayer". Los Angeles Times. 
  12. ^ Bussee, Michael (27 Haziran 2007). "Apology from Former Ex-Gay Leaders". beyondexgay.com. 12 Aralık 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ocak 2009. 
  13. ^ Gresham, Benjamin (31 Ekim 2010). "Christian, happy and gay. Yes, it's possible!". SX News. Evolution Publishing. 12 Kasım 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ekim 2020. 
  14. ^ "Reconciling Sexuality & Faith: Ben Gresham's Story", ABC television's Hack Half Hour, February 27, 2009
  15. ^ Gutierrez, Noe (16 Mayıs 2008). "Noe Gutierrez: What I Learned From Ex-Gay Ministry". exgaywatch.com. 20 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  16. ^ Brydum, Sunnivie (24 Nisan 2013). "John Paulk Formally Renounces, Apologizes for Harmful 'Ex-Gay' Movement". Advocate.com. 17 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  17. ^ "Ministry seeks to lead away from gay life". Arizona Daily Star. 8 Kasım 1997. 11 Ekim 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ekim 2011. 
  18. ^ Wayne Besen (12 Ekim 2011). "Former 'Ex-Gay' Activist Admits Gay People Don't Change". Falls Church News-Press. 15 Ekim 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ekim 2011. 
  19. ^ "Anthony Venn-Brown: Book". Gayambassador1.blogspot.com.au. 17 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  20. ^ "Gay, Lesbian, Bisexual, Trans & Intersex from Christian backgrounds". freedom2b. 16 Eylül 2013. 17 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  21. ^ "Ambassadors & Bridge Builders International: Five of Australia's Ex-gay Leaders Change Perspective – But why has it taken so long?". Gayambassador.blogspot.com.au. 17 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2013. 
  22. ^ Venn-Brown, Anthony (23 Temmuz 2012). "Ex-gay Away". Gay News Network. 25 Temmuz 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ekim 2020. 
  23. ^ Associated Press (3 Eylül 2019). "Conversion therapy crusader has something to say: He's gay". NBC. 3 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Eylül 2019. 
  24. ^ Goldstein, Joelle (24 Eylül 2019). "Conversion Therapy Founder Comes Out Publicly as Gay After 20 Years of Leading Homophobic Program". PEOPLE.com (İngilizce). 5 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Kasım 2019. 
  25. ^ McKrae Game." Newsmakers Online, Gale, 2019. Gale In Context: Biography, https://link.gale.com/apps/doc/K1618007025/BIC?u=wikipedia&sid=BIC&xid=3f2c61f1. Accessed 27 Jan. 2020
  26. ^ Julie Compton (23 Ocak 2019). "Once-prominent 'conversion therapist' will now 'pursue life as a gay man'". NBC. 26 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Eylül 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Gey, eşcinsel anlamında bir sıfat, terim ve isim. Genellikle eşcinsel erkekleri belirtmek üzere kullanılan terim, aynı zamanda eşcinsel kadınları tanımlamak için de kullanılmaktadır. Türkçeye İngilizcedeki "gay" kelimesinden; İngilizceye ise Eski Fransızcadaki "gai" kökeninden geçmiştir. Aslen "neşeli, umursamaz" ve "canlı renkli, gösterişli" anlamlarına gelen gey terimi ilk olarak 1960'lı yıllardan itibaren erkek eşcinseller tarafından kendilerini tanımlamak amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. İngilizcedeki "gay" kelimesinin diğer anlamlarında kullanımı da zamanla yok olmaya yüz tutmuştur. Kadın eşcinsel anlamına gelen lezbiyen kelimesi ise 1800'lü yıllardan beri kullanılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Eşcinsellik</span> Aynı cinsiyetteki insanlar arasındaki romantiklik, cinsel çekim ya da cinsel davranış

Eşcinsellik veya homoseksüellik, aynı cinsiyetteki insanlar arasındaki romantizm, cinsel çekim ya da cinsel davranıştır. Eşcinsellik, bir yönelim olarak “kişiyi ağırlıklı olarak ya da tümüyle kendisiyle aynı cinsiyette olan kişilere karşı romantik ya da cinsel çekimleri yaşamaya yönlendiren kalıcı kişisel nitelik” olarak ifade edilir. Aynı zamanda kişiyi bu çekimlere dayanan davranışlarla ilişkili kimlik hissi ve bu çekimleri paylaşan diğer kişilerden oluşan topluluğa olan üyeliğini de tanımlar.

Biseksüellik, hem erkeklere hem de kadınlara veya birden fazla cinsiyete yönelik romantik veya cinsel çekim ya da cinsel davranıştır.

<span class="mw-page-title-main">Onur Yürüyüşü</span> Haziran ayında gerçekleştirilen LGBTQ+ ve LGBTQ+ destekçileri tarafından yapılan yürüyüş

Onur Yürüyüşü, her yıl Haziran ayının sonlarında Dünya genelinde kutlanan ve Stonewall ayaklanmasının yıl dönümünde gerçekleştirilen, LGBT bireyler ve LGBT bireylere destek veren kişilerin katılımıyla gerçekleşen bir dizi etkinlikler ve törenler bütünüdür. LGBT topluluğunda onur yürüyüşü veya gey onur yürüyüşü gibi isimlerle de bilinir. Bir dizi etkinliklerin ve geçiş törenlerinin gerçekleştirildiği etkinlikler Stonewall ayaklanmaları anısına gerçekleştirilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Stonewall ayaklanmaları</span> 1969da eşcinsel hakları adına New Yorkta kendiliğinden ortaya çıkmış olan isyanlar

Stonewall ayaklanmaları, ABD'nin New York şehrinin Greenwich Village semtinde yer alan Stonewall Inn adındaki bir bara 28 Haziran 1969'da yapılan bir polis baskınından sonra başlayan bir dizi gösteri ve direniş eylemleridir. Bu gösteriler ABD tarihinde eşcinsellere ve cinsel azınlıklara baskı uygulayan bir sisteme karşı ilk açık direniş olarak tanımlanmaktadır. Başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere tüm dünyadaki eşcinsel hakları hareketini tetikleyen olay olarak da kabul edilir.

Gey dostu; LGBT kültürü içerisinde eşcinseller arasındaki bireysel ilişkileri ifade eden eşcinsel ilişki ve eşcinsel seksi destekleyen, tüm yönelimlere saygılı olan, eşit davranan ve onları yargılamayan bir çevre yaratmak amacıyla eşcinsellere ve LGBT topluluğunun her üyesi dahil olmak üzere; açık ve onları hoş karşılayan, diğer mekanlardaki olabilecek homofobik tavırlara ve yasaklara karşı gey mekanları, politikaları, insanları veya kurumları ifade eder. Gelişmiş batı ülkelerinde ve yine birçok medeni ülkede eşcinsellerin kendilerini rahat hissettikleri, onlara özel; saunalar, sinemalar ve gey dostu konaklama ile diğer LGBT mekanları bulunmaktadır.

Zap, 1970'ler boyunca ABD'de kullanıma giren bir tür doğrudan eylemdir. Gey kurtuluş grubu Gay Activists Alliance'ın popüler ettiği zap, hem eşcinseller hem de heteroseksüellerin dikkatlerini LGBT haklarına çevirmek amacı ile bir kamu şahsiyeti utandırmak için tasarlanan gürültülü bir kamu gösteri idi.

<span class="mw-page-title-main">Afrika'da LGBT hakları</span>

Afrika'da lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender (LGBT) hakları dünyanın diğer bölgeleriyle kıyaslandığında oldukça kısıtlıdır. BBC eşcinselliğin 38 Afrika ülkesinde yasa dışı olduğu tahmin etmektedir. 13 devlette ise eşcinsellik yasaldır ya da bu konuyla ilgili yasa yoktur.

<span class="mw-page-title-main">Gey bar</span>

Gey bar veya Gay bar, lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender müşterilere yönelik bir eğlenme, içme tesisidir. LGBT bireylerin bir araya gelme, eğlenme noktalarından biri olarak kabul edilir. Bilinmesi açısından "erkek barı, kız barı, gey kulübü, gey barı, eşcinsel barı, lezbiyen barı" gibi isimlerle de tanımlanabilmektedir. eşcinsel turizminin önemli bir parçasını oluşturur.

<span class="mw-page-title-main">Azerbaycan'da LGBT hakları</span>

Azerbaycan'da LGBT hakları, Azerbaycan sınırları içerisindeki eşcinsel bireylerin yaşam biçimidir. Azerbaycan'da LGBT bireyler için hiçbir yasal güvence bulunmamakla birlikte ülke genelinde homofobik yaklaşım bulunmaktadır.

LGBT topluluğu veya LGBT toplumu, lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender (LGBT) bireylerin ortak çıkarları, sorunları ve hedefleri doğrultusunda birleşmesi, bir bütün haline gelmesi. LGBT olup farklı sorunları olan gruplar, topluluklar, altkültürel hareketler, gey mahalleleri ve LGBT örgütlerinden oluşmaktadır. Bu amaçla oluşturulan LGBT topluluğu eşcinsel bireylerin insan hakları hareketinin temelini attı.

LGBT'lerin evlat edinmesi, eşcinsel ebeveyn veya diğer cinsel yönelim, kimliğine sahip LGBT'ler tarafından gönüllü evlat edinme hakkını ifade eder. LGBT bireylerin evlat edinme kriterleri serbest olduğu ülkelerde yasa ve kanunlarla şekillendirilmiştir. Günümüzde eşcinsel evliliğin yasal olduğu ülkeler başta olmak üzere birçok ülke LGBT bireylere istekleri doğrultusunda evlat edinme hakkı tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">LGBT ebeveynliği</span>

LGBT ebeveynlik, bir veya birden fazla çocuğu ebeveyn veya koruyucu aile olarak yetiştiren lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender kişileri ifade eder. Buna şunlar dahildir: Eşcinsel çiftler tarafından yetiştirilen çocuklar, bekar LGBT ebeveynler tarafından yetiştirilen çocuklar ve en az bir eşin LGBT'li olduğu karşı cinsten bir çift tarafından yetiştirilen çocuklar.

<span class="mw-page-title-main">Dick Leitsch</span>

Richard Joseph Leitsch, Amerikalı LGBT Hakları aktivisti ve gazeteci. Kendisi Louisville, Kentucky'de doğdu. 1960'larda Mattachine Topluluğu adlı eşcinsel hakları grubu başkanıydı. LGBT topluluğunu desteklemek için protestolar sırasında birçok yürüyüşe ve toplantıya liderlik etti. Stonewall isyanları sırasında Leitsch, isyanı bildiren ilk gay gazeteciydi.

Dönüşüm terapisi, bireyin cinsel yönelim, cinsiyet kimliği veya cinsiyet ifadesini tıbbi veya psikolojik yöntemler kullanarak eşcinsel veya biseksüelden heteroseksüele, transtan cisgendera dönüştürmeyi amaçlayan sözdebilim uygulamalarına verilen genel isimdir. Cinsel yönelim veya kimliğin değiştirilebileceğine dair güvenilir bir kanıt yoktur ve sağlık kurumları dönüşüm terapisi uygulamalarının etkisiz ve potansiyel olarak zararlı olduğu konusunda uyarılarda bulunmuştur. Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık'taki tıp, bilim ve devlet kuruluşları, dönüşüm terapisinin geçerliliği, etkinliği ve etiği konusundaki endişelerini dile getirmişlerdir. Günümüzde birçok sağlık kuruluşu bireylerin cinsel kimlik veya yönelimlerini patolojize etmenin depresyon, anksiyete, intihar eğilimi, benlik utancı gibi ağır ruh sağlığı sorunlarına sebep olduğunu belirterek dönüşüm terapisi uygulamasına şiddetle karşı çıkmaktadır. Asya, Avrupa, Okyanusya ve Amerika'daki çeşitli devletler dönüşüm terapisine karşı yasalar çıkarmıştır. Birçok sivil toplum örgütü dönüşüm terapisi uygulamasının bir insan hakkı ihlali olduğunun altını çizmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Malta'da LGBT hakları</span>

Malta'da lezbiyen, gey, biseksüel ve trans (LGBT) hakları, diğer Avrupa ülkeleriyle karşılaştırıldığında bile en yüksek standartlardadır. Geç 20. ve erken 21. yüzyılları boyunca LGBT topluluğunun hakları konusunda daha fazla farkındalık yaratıldı ve 1973 yılında hemcins cinsel ilişkileri eşit bir cinsel rüşt yaşıyla yasallaştırıldı.

<span class="mw-page-title-main">Fransa'da LGBT hakları</span>

Fransa'da lezbiyen, gey, biseksüel, transseksüel (LGBT) hakları, dünya genelinde LGBT hakları konusunda en ileri düzeyde tanınan ve korunan hakları içermektedir. Aynı cinsten cinsel ilişki, Ancien Régime sırasında genellikle ölüm cezasıyla sonuçlanan büyük bir suç olmasına rağmen, eşcinselliğin suç olmasıyla ilgili tüm yasalar Fransız Devrimi'nin ardından 1791'de yürürlükten kaldırılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Libya'da LGBT hakları</span>

Libya'daki lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender (LGBT) kişiler, LGBT olmayan sakinlerin yaşamadığı yasal zorluklarla karşı karşıyadırlar. Kaddafi rejiminin 2011'de düşmesinden bu yana, Libya'da eşcinselliğe ilişkin durum değişmedi.

<span class="mw-page-title-main">Bangladeş'te LGBT hakları</span>

Bangladeş'te lezbiyen, gey, biseksüel ve trans (LGBT) bireyler, kendi hakları açısından ağır baskılarla yüzleşmektedir. Bangladeş toplumu arasındaki muhafazakâr görüşlerin yaygınlığı nedeniyle, eşcinsellere yönelik olumsuz tutumlar da yaygındır. Eşcinselliğe ilişkin Bangladeş mevzuatı, Britanya Hindistanı'nın 1860 yılında uygulamış olduğu Section 377 kanunundan miras alınmış olup eşcinselliği yasaklamaktadır. Bu yasaya göre, hemcins cinsel faaliyetlerinde bulunmanın cezası hapis cezasıdır. Ayrıca eşcinsel bireylerin açılması, toplumsal dışlanma, nefret ya da şiddet nedeniyle tehlikelidir.

LGBT muhafazakârlığı, LGBT bireyleri muhafazakâr siyasi görüşlerle tanımlayan bir siyasi terimdir. Aynı zamanda, farklı anlamları olan iki spesifik alt kategoriye ayrılan iki farklı tanım için kullanılır.[kime göre?] İlk alt kategorik terim olan Stonewall öncesi LGBT muhafazakârlığı, genel veya özel olarak LGBT sosyal bağlamı veya ortamında geleneksel muhafazakârlık ideolojisini benimseyen ve destekleyen LGBT bireyleri ifade etmektedir. İkinci alt kategorik terim olan Stonewall sonrası LGBT muhafazakârlığı, finansal, kültürel ve siyasi açıdan muhafazakâr görüşlere sahip veya bu görüşleri onaylayan LGBT bireyleri ifade etmektedir. Stonewall sonrası muhafazakârların sosyal görüşleri de genel olarak muhafazakâr olmakla birlikte, aynı zamanda eşcinsel çiftler için evlilik eşitliği, eşcinsel ailelerin tanınması ve genel olarak toplumdaki LGBT bireyler için sivil eşitlik gibi konularda kendi kaderini tayın hakkı ve daha yeni bir sosyo-tarihsel "eşcinsel onayını" yansıtmaktadır, Ayrıca LGBT yaşamında dinin olumlu bir rol oynadığını düşünmekle birlikte, her konuda tam bir görüş birliği söz konusu değildir: özellikle "kimlik yönetimi" dinamikleri ve politikaları ile çeşitli yasal ve siyasi konularda savunucuları farklı görüşlere ayrılır. Stoneweall öncesi dönem, eşcinsel evliliğe veya diğer LGBTQ haklarına karşı olan LGBT bireyleri tanımlarken, ikinci dönem, aksine, genellikle hem heteroseksüeller hem de eşcinseller için yasal bir kurum olarak evliliği kesin bir şekilde destekleyen ve aynı zamanda daha genel olarak ekonomik ve siyasi muhafazakarlığı tercih eden kendini onaylayan eşcinselleri ifade eder. Muhafazakâr fikir ve politikaları savunarak kendini onaylayan LGBT savunucularının sayısı, 1970'lerde modern LGBT sosyal hareketlerinin ortaya çıkmasından sonra daha belirgin hale geldi. Bu hareket, siyasi gücün daha fazla konsolide edilmesini sağlamak için LGBT kimliğinin onaylanmasını teşvik etti. O dönemlerde "kendinden nefret eden" olarak etiketlenen birçok eşcinsel muhafazakâr, eşcinsel karşıtı sosyal muhafazakâr politikacıların LGBT haklarına karşı en örgütlü muhalefete öncülük ettiği hareketleri destekledi. Günümüzde LGBT muhafazakârların realpolitik ve ideolojik durumları, kendi öz tanımlarına ve her ülkenin sosyopolitik, kültürel ve yasal LGBT hakları ortamına göre değişmektedir.