Gesi Bağları, Kayseri'nin Gesi beldesi kökenli olduğu düşünülen türkü. Garbis Bakırcıyan, Udi Bogos, Refik Başaran, Nezahat Bayram, Nida Tüfekçi, Yıldız Ayhan, Müzeyyen Senar, Hacer Buluş, Nebahat Yıldız gibi sanatçılar tarafından seslendirildi. Barış Manço ve Selda Bağcan bu türküyü yorumlamıştır.
Hey Onbeşli, Anadolu'da yaygın olarak söylenen, Anadolu dışında da çeşitlemeleri bulunan bir türküdür.
Ormandan Gel İzmir'e ait türküdür.9/8 lik karşılamadır.Mahmut Celalettin Efendi tarafından söylenmiştir.Mahmut Celalettin Efendi bu türküyü Vay Anam Vay olarak da söylemiştir.Müzik ve sözlerde iki kayıt arasında farklar vardır.Odeon tarafından plak kayıtı yapılmıştır.Ormandan Gel olarak Uşak varyantı vardır.Evlerine Ben Varamadım Tavşandan olarak Acıpayam varyantı vardır.Acıpayam da zeybek olarak oynanır.
Evlerinin Önü Mersin İzmir'den derlenmiş türküdür.Antonis Diamantidis(Antonis Dalgas),Lefteris Menemenlis Türkçe seslendirmiştir. İzmir kaynaklı 9/8 lik Abdal zeybeğidir. Kordon zeybeği'nin sözlü halidir.Bergama türküsü olan Entarisi Mavili bu türkünün bir versiyonudur.Roza Eskenazi Yunanca olarak "Αν περνάς κι αν δεν περνάς" sözleri ile bu türküyü söylemiştir.
Evlerinin Önü Yonca Kerkük'den derlenmiş türküdür. Kaynak kişisi Abdülvahit Küzecioğlu derleyen ve notaya alan Emin Aldemirdir. TRT Türk Halk Müziği arşivine 2287 repertuar numarası ile kayıtlıdır. Hüseyni makamında ve 4/4 lük ritme sahiptir. Bu türkü birçok dilde söylenmiştir. Nermine Memmedova Evlerinin Önü Yonca olarak söylemiştir. Giota Lydia Yunanca olarak Γύρνα πάλι γύρνα söylemiştir. Jan Karat Jirane Hala Hala olarak Arapça söylenmiştir. Sargon Gabriel Asmar olarak Süryanice söylemiştir. Kemani Minas Efendi Evlerinin Önü Asma olarak söylemiştir.
Bahçelerde Enginar Leylim Yar mahur makamında 2/4'lük ritime sahip türküdür. Süheyla Hanım Kanto olarak söylenmiştir.
Armudu Taşlayalım İzmir'den derlenmiş türküdür.İzmir kaynaklı Çiftetellidir.Suzan Yakar tarafından söylenmiştir.Benzer sözlerle Malatya türküsü vardır.Bu iki türkünün müziği birbirinden farklıdır. Yunanca olarak "Θα σπασω κουπες" sözleri ile bu türküyü Marika Papagika, Lefteris Menemenlis, Kostas Karipis tarafından söylemiştir.
Ayağında Kundura Hüseyni makamında,4/4 lük ritime sahip türküdür.
Mendilimin Yeşili Nuri Halil Poyraz'dan derlenen Sabâ makamındaki türküdür. Yöresi İstanbul'dur. Bu türkü TRT kayıtlarına göre 02.11.1949 tarihinde Muzaffer Sarısözen tarafından derlenmiştir. Türkçe olarak, 1953 yılında New Yorklu Ermeni şarkıcı Bogos Kirecciyan tarafından Mendilim Yeşili adlı kaydıyla geniş kitlelere yayılmış ve popüler hale getirilmiştir. İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezinde kayıtlı Aman Doktor Kantosu olarak iki çeşitlemesi bulunmaktadır. Yayın tarihi olarak 1928 öncesi yazmaktadır. Gıda-yı Ruh ve Müntehabat adlı yayında yayınlanmıştır.
Asmalı Mencere Saba ve Uşşak makamında,9/8 lik ritime sahip zeybektir.Muzaffer Sarısözen tarafından kaynak kişi Müjgan Aüaoğlu'dan derlenip notaya alınan türkü, 490 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.Yemen'de çatışmada ölen Osmanlı askerleri için yakılmış bir ağıttır ve bu türde ağıtlara örnek teşkil eder.
Ankara'nın Taşına Bak 2/4 basit usullü, La Kerem ayağında bir lirik türküdür. Kerem ayağındadır. Bozuk (la-re-sol) ile bağlama (la-re-mi) düzenlerinde çalınabilir. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenmiştir. Padişah Sultan Vahdeddin döneminde türkü ortaya çıkmıştır. Padişah Sultan Vahdeddin döneminde Anadolu halkı kendisini Osmanlı'nın tebaası olarak görmektedir. Türkünün orijinal sözlerindeki “Osmanlıyız” ifadesi Cumhuriyet kurulunca çıkarılmıştır.
Aman Aman Nalbandım Hüseyni,9/8 lik ritime sahip abdal zeybeğidir .Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü,204 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Ayva Çiçek Açmış, Muhayyerkürdi makamında, 2/4'lik ritime sahip türküdür. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü, 509 numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. Ayva Çiçek Açmış olarak Kaptanzâde Ali Rıza Bey bestesi vardır. Müzik farklıdır.
Gemilerde Tâlim Var hicaz makamında,9/8 lik ritime sahip abdal zeybeğidir. Muzaffer Sarısözen tarafından kaynak kişi Sarı Recep'den derlenip notaya alınan türkü, 252 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezinde kayıtlı Recebim (Deniz Üstünde Balık), Deniz Üstünde Balık Okkalıktır Okkalık ve Recebim (Gemilerde Talim Var) olarak çeşitlemeleri bulunmaktadır.
Sabahın Seher Vaktinde gülizar makamında,9/8 lik ritime sahip karşılamadır. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü, 827 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. Türkü ile ilgili ulaşabildiğimiz en eski bilgiye Hammâmîzâde İsmâil Dede Efendi'de rastlıyoruz. Türk Halk Türküleri - Ignácz Kúnos - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları (1.baskı), Ocak 1998, s.77-78'de bu türkü yer almıştır.
Hekimoğlu Derler Benim Aslıma çargah makamında ,4/4 lük ritime sahip türküdür. Ümit Tokcan tarafından derlenip notaya alınan türkü, 110 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Uyan Sunam Uyan (Şafak Söktü), hüseyni makamında 4/4'lük ritime sahip türküdür. Ali Canlı tarafından derlenip notaya alınan türkü, 3163 numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Sıra Sıra Siniler (Cilveli Kanaryam) mahur makamında,4/4 lük ritime sahip türküdür. Neriman Altındağ Tüfekçi tarafından derlenip notaya alınan türkü, 2336 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Katina'nın elinde makina dikemez, 9/8'lik ritime sahip türküdür. Karşılama veya zeybek olarak geçmektedir.Kanto bir şarkıdır. Seyfi Dursunoğlu ile hatırlanan bir türküdür.
Sarı Zeybek, bir Türk halk müziği şarkısıdır. Yaşar Bey, Deniz Kızı Eftalya, Hâfız Ahmet Bey, Nuri Cemil Bey, İbrahim Efendi tarafından söylenmiştir. Selim Sırrı Tarcan 1916 yılında çok beğendiği bu türküden esinlenerek yeni bir oyun meydana getirmiştir. Adını da Tarcan Zeybeği koymuştur. Tarcan Zeybeğinin sözleri aynı olsa da müziği farklıdır. Yaşar Bey'in plak kaydında yöre olarak İzmir görülmektedir.