İçeriğe atla

EverQuest Next

EverQuest Next
GeliştiriciDaybreak Game Company Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıSony Online Entertainment
YapımcılarDave Georgeson, Terry Michaels
ProgramcıSteve Klug
BesteciJeremy Soule
SeriEverQuest Bunu Vikiveri'de düzenleyin
MotorForgelight Engine
PlatformlarMicrosoft Windows, PlayStation 4
ÇıkışTBA[1]
TürDevasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu

EverQuest Next daha önce çıkmış olan EverQuest, EverQuest Online Adventures ve EverQuest II nin halefi olan Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu (MMORPG) dur. Sony Online Entertainment yapımcısı ve yayımcısı olmasıyla birlikte, hala erken dönem yapım aşamasındadır.

Bu oyun daha önce EverQuest ismiyle ortaya çıkmış herhangi bir oyunun, hikâye bakımından devamı olmayacaktır. Norrath isminde "paralel bir dünyada" geçmesi beklenen oyunda, daha önce EverQuest te yer almış karakter ve bölgelerle karşılaşmak mümkün olacak ancak daha farklı ilişkiler ve hikâyeler olarak yer alacak. Geliştiriciler, hala geliştirilmekte olan EverQuest Next in oyun yapısının köklerine dönerek daha çok EverQuest e benzemesi için çaba sarf etmektedir. Sony Online Entertainment daha önce PlanetSide2 ve H1Z1 de kullanılan oyun motoru Forgelight ı EverQuest Next te de kullanmaktadır. Forgelisht detaylı ışıklandırma efektlerine odaklanarak canlı bir dünya ve daha gerçekçi karakterler sunmaktadır.[2]

Gelişim Süreci

Yeni bir EverQuest oyununun gelmekte olduğuna dair ilk belirtiler EverQuest 10th Anniversary Book (2009) isimli kitapta ortaya çıkmıştır.[3]

PAX East 2013'te oyun geliştiricisi Dave Georgeson EverQuest Next isimli yeni bir oyunun varlığını açıkladı.[4] EverQuest Next bölümlere ayrılmış şekilde iki parça halinde gelecek, macera bazlı bir MMORPG ve Landmark isminde bir dünya şekillendirme alet çantası gibi tasarlanmış bir oyun olarak. Landmark hala gelişim süreci devam etmekte olan bir oyundur ve bu evreye dahil olmak isteyen oyuncular başvuruları onaylandığı takdirde oyuna dahil olabilmektedirler. Ayrıca oyunun geliştiricilerinden John Smedley, Landmark'ta tasarlanmış ve ilgi görmüş yapıları daha sonra MMORPG bölümünü aktaracaklarını da söylemektedir.

Sony Online Entertainment Live 2012 organizasyonunda, oyunun baş tasarımcısı John Smedley "Yaptığımız bu oyunun isminin EverQuest olacak olmasından dolayı çok gururlanıyorum. Bu şimdiye kadar tasarlanmış en geniş sandbox oyun olacak... Biz, Norrath'ı baştan sona yeniledik ve bunu gördüğünüzde siz de hak vereceksiniz."[5] iddiasında bulundu. Ayrıca EverQuest Next 'in kısmen oynaması ücretsiz olacağını da belirtti. Bunun anlamı, oyuncu bir kereye mahsus olmak üzere satın alır ve bundan sonra oynamak için aylık bir ücret ödemez.[6]

31 Ocak 2014'te, EverQuest Next'in bir kolu olan Landmark resmi olarak "Alfa" test sürecine geçti. 99.99$ ödeyerek Kurucu Paketi veya 59.99$ ödeyerek Kaşif Paketi alanlar bu sürece dahil olabildiler. Landmark'ın kapalı beta test süreci ise 26 Mart 2014'te başladı.

Ocak 2014'te, John Smedley yaptığı bir açıklamada EverQuest Next'in Playstation 4 için de geleceğini duyurdu.[7]

Şubat 2014'te, John Smedley Reddit üzerinden paylaştığı bir yazıda EverQuest Next'in Oculus Rift'i destekleyeceğini belirtti.[8]

Ağustos 2014'te, SOE Live konferansında EverQuest Next takımı üç adet yeni sınıf açıkladı. Bunlar Tempest, Rahip(Cleric) ve Elementalist. Yeni savaş dinamiklerini gösteren videolar paylaşıldı.[9]

Müzik

Jeremy Soule oyunun müziklerini besteleyen kişidir.[10]

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 20 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Aralık 2014. 
  2. ^ "EverQuest Next". EverQuest Next. 10 Şubat 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Temmuz 2011. 
  3. ^ Tamat (13 Ağustos 2009). "SOE Confirms Development on EverQuest "Next"". ZAM EverQuest. 5 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Aralık 2014. 
  4. ^ Pitcher, Jenna (7 Şubat 2013). "SOE Live 2013 will take place in Las Vegas from Aug 1 to Aug 4, 2013". Polygon. 29 Haziran 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Haziran 2013. 
  5. ^ "SOE Live 2012 Welcome Reception Notes - EverQuest II News & Commentary". The EQ2 Wire. 18 Ekim 2012. 9 Mayıs 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ekim 2012. 
  6. ^ Yoon, Andrew. "Player Studio will be 'backbone' of EverQuest Next's free-to-play economy". Shacknews. 25 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Aralık 2014. 
  7. ^ EverQuest Next Announced For PS4, PlanetSide 2 Update 18 Şubat 2015 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., ign.com article
  8. ^ "EverQuest Next could be the first MMORPG to support the Oculus Rift". 3 Şubat 2014. 25 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Aralık 2014. 
  9. ^ "EverQuest Next New Combat and Classes". 15 Ağustos 2014. 5 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Aralık 2014. 
  10. ^ Bell, Alan (2 Ağustos 2013). "EverQuest Next To Feature Music From Skyrim Composer". 6 Ağustos 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Ağustos 2013. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 2</span> video oyunu konsolu

PlayStation 2 ya da resmî kısaltmasıyla PS2, Sony Computer Entertainment'in PlayStation'dan sonra 2000 yılında ürettiği ikinci video oyunu konsoludur. Yapımı 1998 senesinde duyurulan konsol, 4 Şubat 2000'de Japonya'da, 3 Ağustos 2000'de Kuzey Amerika'da, 10 Eylül 2000'de Avrupa'da satışa sunulmuş, kısa sürede herkes tarafından beğeni kazanmıştır. PlayStation 2 çıkışından itibaren şu ana kadar yaklaşık 150 milyon adet satılmıştır. Kalın ve ince olmak üzere iki ayrı boyutta satışa çıktı. Donanım olarak rakibi Xbox'dan düşük olmasına rağmen yüksek oyun bulunabilirliğiyle Xbox'ın önüne geçmiştir. Yakın bir zamanda ise PlayStation 3, kullanıcılarıyla tanıştı.

<i>Yıldız Geçidi oyunları</i> Vikimedya liste maddesi

Yıldız Geçidi oyunlarının kökeni Roland Emmerich'ın yönetmenliğini yaptığı 1994 yapımı Yıldız Geçidi filmine dayanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu</span> video oyunu türü

Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu ya da sıkça kullanılan orijinal adının kısaltmasıyla MMORPG, çok sayıda oyuncunun bilgisayarlarından veya oyun konsollarından internete bağlanarak birlikte oynadığı, oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü devasa video oyunu türü. 1997 yılından beri gitgide yaygınlaşmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift</span> sanal gerçeklik cihazı

Oculus Rift, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekran serisidir. Kullanıcı için sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik sağlar. Mart 2016 yılında Oculus Rift CV1, Mart 2019 yılında ise Oculus Rift S sunuldu. Kısa adıyla Rift, Amerikalı girişimci Palmer Luckey önderliğindeki Oculus VR şirketi tarafından ve bilgisayar oyunu piyasasının önderlerinden John Carmack desteğiyle geliştirilmektedir.

<i>EverQuest</i> 3D fantezi temalı bir MMORPG oyunu

EverQuest, 3D fantezi temalı bir MMORPG oyunu. 16 Mart 1999 tarihinde yayımlanmıştır. Oyun, 989 Studios tarafından yapılmış, Sony Online Entertainment tarafından yayımlanmıştır. EverQuest, 1990'lı yılların sonlarında en popüler oyunlardan biriydi.

<i>Sword Art Online</i>

Sword Art Online, Reki Kawahara tarafından yazılan light novel serisidir. Hikâye yakın gelecekte geçmekte olup sanal gerçeklik ve MMORPG konularına odaklanmaktadır. 10 Nisan 2009 tarihinde ASCII Media Works'ten Dengeki Bunko tarafından yayın hayatına başlatılan hikâyeler Kuzey Amerikada Yen Press tarafından basıma Ekim 2012 tarihinde başlamıştır.

<i>Shards Online</i>

Shards Online 2016 yılında çıkması planlanan ve Citadel Stuidos tarafından geliştirilen sandbox türünde bir devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur. Citadel Studious'un baş idarecisi Dereck Brinkmann'a göre Ultima Online ve Neverwinter Nights adlı oyunların karışımından ortaya çıkan oyun Shards Online'dır.

<span class="mw-page-title-main">Oculus VR</span>

Oculus VR, Palmer Luckey, Brendan Iribe, Michael Antonov ve Nate Mitchell tarafından kurulan Amerikalı sanal gerçeklik teknoloji ve yazılım ürünleri şirketidir. Sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekran'lar üretir. Temmuz 2012'de Irvine, Kaliforniya'da kuruldu, şimdi Menlo Park, Kaliforniya'da bulunuyor. Şirketin ilk ürünü hala geliştirilme aşamasında olan Oculus Rift'tir. Mart 2014'te Facebook, Inc., 400 milyon dolar nakit, 23.1 milyon adedi hisse senedi olacak şekilde toplam 2 milyar dolar ödeme yaparak satın almıştır.

The Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmış bir MMORPG oyunudur. Microsoft Windows ve OS X için 4 Nisan 2014'te, Steam üzerinde ise 17 Temmuz 2014'te yayınlanmıştır. The Elder Scrolls aksiyon ve fantezi serisinin bir parçası olup, serinin ilk sınırlandırılmamış çok oyunculu oyunudur.

Sword Art Online: Hollow Fragment  Playstation Vita için çıkmış aynı adlı light novel serisinden uyarlama oyundur. Sword Art Online: Infinity Moment oyunundan sonra çıkmış 2. oyundur. Oyun 23 Nisan 2014 tarihinde Japonya'da 19 Ağustos 2014'te Kuzey Amerika'da, 20 Ağustos 2014'te Avrupa ve Avustralya'da satışa sunulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

PlayStation Now, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen bir bulut oyun ve abonelik iş modeli hizmetidir. Bu servis, üyelerin PlayStation 2 ve PlayStation 4 ile PC'deki PlayStation 3 ve PlayStation 4 oyunlarını yayınlamalarına izin verir. PlayStation 2 ve PlayStation 4 oyunları da PlayStation 4'ten indirilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Sanal gerçeklik gözlüğü</span>

Sanal gerçeklik gözlüğü, kullanıcı için sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) sağlayan bir cihazdır. Sanal gerçeklik gözlükleri, video oyunlarında yaygın olarak kullanılır. Ancak simülatörler ve eğitmenler dahil olmak üzere diğer uygulamalarda da kullanılırlar. Bazı sanal gerçeklik gözlüklerinde ayrıca göz takibi sensörleri ve oyun kumandası bulunur.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift S</span>

Oculus Rift S, Facebook Inc.'in bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. 20 Mart 2019'da piyasaya sürüldü. Cihaz, Oculus Rift serisinde birinci nesil Oculus Rift CV1'in yerini aldı. Piyasaya sürüldüğü sırada, Rift S, CV1 ile aynı donanım gereksinimlerine ve yazılım uyumluluğuna sahip olarak 399 $ 'lık aynı fiyat noktasında ticarileştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Quest</span>

Oculus Quest, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir başa takılı ekran ve sanal gerçeklik kulaklığıdır. 21 Mayıs 2019'da piyasaya sürüldü. Bağımsız bir cihaz olarak veya USB aracılığıyla bir bilgisayara bağlanarak PC VR oyunlarıyla birlikte kullanılabilir. İki adet altı serbes dereceli (6DOF) denetleyiciye sahiptir ve Qualcomm Snapdragon 835 sistemi üzerinde çalışır.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Touch</span>

Oculus Touch, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir hareket denetleyicisi türüdür. Oculus Rift CV1, Oculus Rift S ve Oculus Quest sanal gerçeklik sistemlerinde mevcuttur. Denetleyicilerin iki yinelemesi geliştirilmiştir; ilki harici izleme kullanan orijinal Oculus Rift'te, ikincisi ise içten dışa izleme kullanan Rift S ve Oculus Quest ile uyumludur. Oculus Touch'ın ilk yinelemesi 11 Haziran 2015'te ortaya çıktı. Denetleyicinin ikinci bir revizyonu Mart 2019'da hem Oculus Rift S hem de Oculus Quest ile birlikte yayınlandı.

<i>Ratchet & Clank: Rift Apart</i> 2021 video oyunu

Ratchet & Clank: Rift Apart, Insomniac Games tarafından geliştirilen ve PlayStation 5 için Sony Interactive Entertainment tarafından yayınlanan üçüncü şahıs nişancı platform oyunudur. Ratchet & Clank'in 2016'da piyasaya sürülmesinden bu yana serinin ilk oyunu olacak. Haziran 2020'deki PlayStation 5 tanıtım etkinliğinde duyuruldu. 26 Temmuz 2023'te Windows işletim sistemleri için Nixxes Software tarafından bir Windows bağlantı noktası yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Naoki Yoshida</span>

Naoki Yoshida, Square Enix için çalışan bir Japon video oyunu yapımcısı, yönetmeni ve tasarımcısıdır. Dragon Quest X'in baş planlayıcısı ve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn'un yönetmeni ve yapımcısı olarak devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunları (MMORPG'ler) üzerindeki çalışmaları ile tanınır. Orijinal Final Fantasy XIV projesini kurtarmasıyla bilinmektedir. Yoshida, Square Enix'te İcra Kurulu Başkanı, Square Enix'in Yaratıcı İş Birimi III'ün Başkanı ve franchise'ın yayın ve içeriğinin tutarlılığını gözetmekle görevli Final Fantasy Komitesi'nin bir parçasıdır.

Horizon Worlds, Microsoft Windows ve Oculus Quest sistemleri için Reality Labs ve Meta Platforms tarafından geliştirilen ve yayınlanan entegre bir metaverse tabanlı çevrimiçi video oyunudur. Şu anda beta sürümü yayındadır.

Devasa çok oyunculu çevrimiçi oyun, aynı sunucuda yüzlerce hatta binlerce gibi çok sayıda oyuncunun bulunduğu çevrimiçi oyunların genel adıdır. MMO'larda genelde devasa bir sürekli açık dünya bulunur ancak buna istisna MMO'lar da vardır. Bu oyunlar PC'ler, konsollar ve akıllı telefonlar gibi ağa bağlanabilen pek çok cihazda bulunabilir.