İçeriğe atla

Europa Universalis II

Europa Universalis II
GeliştiriciParadox Development Studio
YayımcılarStrategy First, Pan Vision, Ubisoft
YapımcılarPeter Kullgard, Fredrik Malmberg
TasarımcılarJohan Andersson, Joakim Bergqwist
ProgramcıJohan Andersson
SanatçıTimo Väisänen
SeriEuropa Universalis Bunu Vikiveri'de düzenleyin
MotorEuropa Engine
PlatformlarMicrosoft Windows, MacOS
Çıkış11 Aralık 2001
TürStrateji
ModlarTek oyunculu oyun, Çok oyunculu oyun

Europa Universalis II, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Strategy First, Pan Vision ve Ubisoft tarafından 11 Aralık 2001 tarihinde çıkış yapan ve motoru Europa Engine olan strateji türündeki video oyunudur. Tek oyunculu ve Çok oyunculu olmak üzere 2 tür mod seçeneği vardır.

Oynanış

Oyunda, oyuncu 500 yıl boyunca tek bir devleti kontrol eder, ekonomisini, askeri, ittifaklarını, bilimsel gelişimi, keşif ve kolonizasyonu, dini işleri ve iç istikrarı yönetir. Buna ek olarak, yıllık rastgele etkinlikler ve ayrıca tarihsel kayıtlara dayalı olarak önceden yapılmış yüzlerce etkinlik, büyük bir oyun mücadelesi imkanı sağlar. Oyun, Keşif Çağı, Amerikan Devrimi ve Napolyon Savaşları sırasında gerçekleşen oyunlar dahil olmak üzere çeşitli tarihi senaryolarla birlikte gelir. Büyük Senaryo, oyuncuların tek bir dünya gücünü seçmelerine ve Orta Çağ'ın sonundan 19. yüzyıla kadar ona rehberlik etmelerine olanak tanır. Büyük Senaryo, esasen Avusturya, İngiltere, Fransa, Polonya, Portekiz, Rusya, İspanya, İsveç ve Osmanlı İmparatorluğu gibi zamanın büyük Avrupa güçlerine yönelik olsa da, oyuncuların oynamayı seçebilecekleri çeşitli devletler vardır.

Eklenti

Asia Chapters

Asia Chapters, Asya pazarları için piyasaya sürüldü ve Asya tarihine odaklanan yeni grafikler ve senaryolar eklendi, harita daha ayrıntılı bir hale getirildi ve Japonya, Kore ve Çin'deki bazı eyaletler eklendi.

Ayrıca bakınız

Kaynakça

Dış Bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Hearts of Iron</i> Paradox Interactive tarafından yayımlanan II. Dünya Savaşı konulu strateji oyunu

Hearts of Iron İsveç asıllı Paradox Interactive'in II. Dünya Savaşı konulu oyunu. Bu oyunda ABD'den Yeni Zelanda'ya kadar 1936-1948 arasındaki tüm ülkeler vardır.

Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.

<i>Europa Universalis III</i> 2007 tarihli video oyunu

Europa Universalis III (EU3), Paradox Interactive'in Europa Universalis serisinin 3. oyunudur.

<i>Civilization V</i> 2010 çıkışlı sıra tabanlı strateji video oyunu

Sid Meier's Civilization V Firaxis Games tarafından geliştirilen 4X strateji oyunudur. Oyun Microsoft Windows için Eylül 2010'da, OS X için Kasım 2010'da, Linux için ise Haziran 2014'te çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Paradox Interactive</span> İsveç merkezli bir oyun dağıtım şirketi

Paradox Interactive, İsveç'in başkenti Stockholm merkezli bir oyun dağıtım şirketidir. Aynı şirketin geliştiricisi olan Paradox Development Studio'nun oyunlarının dağıtımcılığını yapmaktadır. Genellikle tarih-strateji tabanlı oyunlar üzerinde çalışmaktadır.

<i>Europa Universalis IV</i> strateji video oyunu

Europa Universalis IV, Paradox Development Studio tarafından geliştirilmiş ve Paradox Interactive tarafından yayımlanmış strateji oyunu. Europa Universalis serisinin 4. oyunudur. 13 Ağustos 2013'te yayınlanmıştır. Kısaca EUIV ya da EU4 olarak da bilinir.

<i>Hearts of Iron II</i>

Hearts of Iron II, Paradox Interactive'in yapımını üstlendiğini Hearts of Iron serisinin ikinci oyunudur. Serinin ilk oyunu gibi diplomasi ve savaş üzerine kurulu olan strateji oyunu, 1936-1948 yılları arasında, oyuncuya o dönem var olan ülkelerden birini seçme ve yönetme imkânı sunmaktadır.

East vs. West – A Hearts of Iron Game, BL-Logic tarafından geliştirilmiş ve Paradox Interactive tarafından yayımlanması planmış ancak daha sonra vazgeçilmiş Soğuk Savaş dönemini konu alan ve 1946-1991 tarihleri arasında geçen bir gerçek zamanlı strateji oyunudur.

<i>Hearts of Iron IV</i> 2016 da piyasaya sürülen 2. Dünya Savaşı odaklı büyük strateji savaş oyunu

Hearts of Iron IV, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayımlanan büyük strateji savaş oyunudur. Oyun, 6 Haziran 2016 tarihinde piyasa sürülmüştür. 2009 çıkışlı Hearts of Iron III'ün ardılı ve Hearts of Iron serisinin son oyunu olmakla beraber en popüler olanıdır. Diğer Hearts of Iron serisi oyunları gibi II. Dünya Savaşı'na odaklanır. Oyuncular tek oyunculu modda 1936 ve 1939 olmak üzere iki başlangıç tarihinden birini seçer ve dünyadaki herhangi bir ülkeyle ister tarihsel ister tarihsel olmayan bir yoldan ülkesini geliştirerek savaşta zafer kazanmaya çalışır. Çok oyunculu modda, tek oyunculu modda olduğu gibi, oyuncu tarafsız ya da istediği bir yol izleyecek şekilde oynayarak diplomasi, ticaret, ajanlık yapabilir, fabrika inşa edebilir veya bombalayabilir.

<span class="mw-page-title-main">Paradox Development Studio</span> İsveçli video oyun geliştiricisi

Paradox Development Studio İsveçli video oyun geliştiricisi. Firma 1995 senesinde kurulmuştur, Europa Universalis, Hearts of Iron, Crusader Kings, Victoria ve Stellaris gibi strateji oyun serileriyle tanınır.

Victoria II Paradox Development Studio tarafından geliştirilmiş ve Paradox Interactive tarafından yayımlanmış strateji oyunudur. Tıpkı serinin bir önceki oyununda olduğu üzere Victoria II'de oyuncu 19. yüzyılda bir ülkenin yönetimini ele alır ve bu ülkenin politik, diplomatik, ekonomik, askeri ve teknolojik yönlerinde söz sahibi olur. Oyunun zaman dilimi 1836 ila 1936 arasıdır.

<span class="mw-page-title-main">Johan Andersson</span> İsveçli video oyun tasarımcısı ve yapımcısı

Johan Andersson Paradox Interactive için çalışan bir video oyunu tasarımcısı ve yapımcısıdır.

<i>Hearts of Iron III</i> 2009 video oyunu

Hearts of Iron III, Europa Universalis III'ün geliştiricisi olan Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından 7 Ağustos 2009 tarihinde yayımlanan II.Dünya Savaşı odaklı, tek oyunculu ve çok oyunculu olmak üzere 2 tür mod seçeneği bulunan, Europa Universalis III gibi motoru Clausewitz Engine olan strateji türündeki video oyunudur.

<i>Crusader Kings</i> 2004 video oyunu

Crusader Kings, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan strateji türündeki bir video oyunudur. Oyunun motoru Europa Engine'dir. Oyunda tek oyunculu ve çok oyunculu olmak üzere iki tür mod seçeneği vardır.

<i>Darkest Hour: A Hearts of Iron Game</i> 2011 video oyunu

Darkest Hour: A Hearts of Iron Game, Darkest Hourt Team tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından 5 nisan 2011 tarihinde yayımlanan, motoru Europa Engine olan tek oyunculu ve çok oyunculu mod seçenekleri olan strateji türündeki bir oyundur.

Europa Universalis, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen Blackstar Interactive, Vision Park, Strategy First ve Koch Media tarafından yayımlanan strateji türündeki bir video oyunudur. Çıkış tarihi 20 Ekim 2000'dir. Tek oyunculu ve Çok oyunculu olmak üzere 2 tür mod seçeneği vardır.

Victoria: An Empire Under the Sun, Paradox Entertainment tarafından geliştirilen PAN Vision ve Strategy First tarafından Kasım 2003'te yayımlanan motoru Europa Engine olan strateji türündeki bir video oyunudur.

<i>Sengoku</i> (video oyunu, 2011)

Sengoku, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından 13 Ekim 2011 tarihinde yayımlanan Tek oyunculu ve Çok oyunculu mod seçenekleri olan strateji türündeki bir video oyunudur.

March of the Eagles, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen Paradox Interactive tarafından 19 Şubat 2013 tarihinde yayımlanan tek oyunculu ve çok oyunculu mod seçenekleri olan strateji türündeki bir video oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Büyük strateji savaş oyunu</span> video oyunu türü

Büyük strateji savaş oyunu veya büyük strateji oyunu (GSG), bir ulus devletin veya imparatorluğun kaynaklarının kontrolünü ve idaresini içeren, askeri strateji odaklı savaş oyunudur. Büyük strateji oyunları, genellikle karmaşıklıkları ve bunun sonucunda ortaya çıkan kullanım zorluğu ile diğer strateji oyunlarından ayrılır. Oyuncu, ordularının yönetimini sağlar ancak oyuncunun kendisi savaşta yer almaz, orduların sevk ve idaresini gerçekleştirir. 4X oyunlarıyla örtüşen bir yapıya sahip olsa da 4X oyunlarından farklılık gösterir; oyuncuların oyunu açık bir dünyayı keşfetme ve ilerletme konusunda eşit derecede değil, belirli bir düzene bağlı oldukları anlamına gelir.