Pazarlama firmaların veya şirketlerin, herhangi ürün veya hizmet'lerin müşterilerinin ilgisini çekeceğini tayin etmeleri ve satış, hizmet, ticaret, reklam, iletişim ve işletme idaresi geliştirmeleri için stratejileri belirlemeleri sürecidir. Pazarlama süreci, bir bütünleştirilmiş süreç olup bunun vasıtasıyla firmalar müşterileri için değer yaratmakta ve bunun karşılığında müşterilerden deger kapabilmek için güçlü müşteri ilişkileri kurmaktadırlar.
El Cem Tunus'ta bir kent ve turizm merkezi. Afrika kıtasındaki en etkileyici Roma dönemi harabelerine sahiptir. Nüfusu 2004 sayımına göre 18.302 kişidir.
Tek oyunculu video oyunlarında, oturuma yalnızca bir oyuncunun giriş yapabildiği ve oynanışın daha fazlasına müsaade etmediği durum, tek oyunculu olarak adlandırılır. "Tek oyunculu oyun", oyunu sadece bir kişinin yönlendirebildiğini anlatmak amacıyla kullanılırken; "tek oyunculu biçim", oynanışın çok oyunculu olabilme seçeneğini de beraberinde getirir. Tek oyuncu biçimi ikiye ayrılır:
- Sanal rakiplere (botlara) karşı yapılan tek oyunculu biçim.
- Oyunda, oyuncunun kendisinden başka hiçbir sanal rakibin (botlar) veya gerçek oyuncunun bulunmaması.
Sosyal medya, kullanıcıların internette aradığı, kullandığı ve içerik ürettiği interaktif iletişim platformdur. Geleneksel medya’dan Web 2.0’ın kullanılmaya başlamasıyla, tek yönlü içerik paylaşımından, çift taraflı içerik alışverişine erişim sağlanılan medya iletişimidir. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan İnternet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği içeriklere ulaşabilmektedir. Küçük gruplar arasında gerçekleşen diyaloglar ve paylaşımlar giderek, kullanıcı bazlı içerik üretimini giderek arttırmakta, amatör içerikleri dijital dünyada birer değere dönüştürmektedir.
E-pazarlama, markanın ve yapılan işin tanıtımını yapmak ve tüm pazarlama uygulamalarını desteklemek amacı ile internet, mobil ve interaktif platformların kullanarak yapılan çalışmalardır.
IGN, 1996'da kurulmuş video oyunlarıyla ilgili inceleme yapan ve haber yayınlayan internet sitesidir.
Sosyal Medya Pazarlama, sosyal medya siteleri aracılığıyla trafik kazanma ve dikkat çekme işlemiyle ilgilidir. Her ne kadar e-pazarlama ve dijital pazarlama terimleri akademik çevrede hâlâ baskın olsa da, sosyal medya pazarlaması hem uygulayıcılar hem de araştırmacılar için giderek daha popüler hale geliyor. Yıllar boyunca popüler sosyal ağ sitelerine örnek olarak Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Myspace, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, YouTube ve Threads, ayrıca Telegram ve WhatsApp gibi anlık mesajlaşmalar aittir. Bu ağlar kullanıcıların reklamlarını hiper hedefleyebilecekleri önde gelen platformlardır. Sosyal medyada tanıtım için uygun içerik türleri arasında yazı, video ve resim paylaşımları, hikayeler, canlı yayınlar, müşteri beğenmeleri ve yorumları, infografikler ve kaliteli görsel içerikler bulunur. Reklamverenler, Google AdSense gibi dijital araçları kullanarak, reklamlarıyla sosyal girişimcilik, aktivizm veya video oyunlarıyla ilgilenen kişiler gibi çok spesifik demografik grupları hedefleyebilir. Sosyal medya sadece halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama aracı olarak değil aynı zamanda bir iletişim kanalı olarak da kullanılabilir.
Versus Evil, LLC, ABD merkezli bağımsız bir video oyun yayımcısıdır. Şirket, bağımsız oyun geliştiricilerine rekabet gücü yüksek video oyun pazarında maddi ve manevî olarak başarılı olmasına yardımcı olmak için kuruldu. Eskiden Bethesda Softworks'ün 15 yıllık sanayi uzmanı Steve Escalante'nin liderliğinde Versus Evil'ın hizmetleri arasında marka pazarlaması, topluluk, sosyal, halkla ilişkiler, yaratım, üretim, kalite güvencesi, yasal, dağıtım ve diğer genel işler de dahil olmak üzere tam bir yayıncılık paketi bulunmaktadır. Versus Evil'ın personeli Kaliforniya, Teksas, Maryland, New York ve Londra'da bulunuyor.
Dijital pazarlama, elektronik bir cihaz veya internet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsar. Ürün veya hizmetlerin elektronik ortamda çevrimiçi şekilde tanıtılmasını sağlar.
Vault Haziran 2005'te The Coca-Cola Company tarafından piyasaya sürülen ve Aralık 2011'e kadar pazarlanan şekerli bir alkolsüz içecekti. Yapay olarak aromalı bir hibrit enerji içeceği olarak lanse edildi. Coca-Cola Vault “Soda gibi içecekler, enerji içeceği gibi başladı” sloganıyla sloganıyla pazarlıyordu.
İnternet ünlüsü, sosyal medya kişiliği, fenomen, influencer veya mikro ünlü, şöhretlerini internet aracılığıyla edinmiş veya geliştirmiş kişidir. Sosyal medyanın yükselişi insanların küresel bir hayran ve takipçi kitlesine ulaşmalarına yardımcı olmuştur.
Satış, belirli bir zaman diliminde satılan mal veya hizmet sayısı ile ilgili faaliyetlerdir.
İlişki pazarlaması, satış işlemlerinden ziyade müşteriyi elde tutmayı ve memnuniyeti vurgulayan, doğrudan pazarlama ve hizmet pazarlaması kampanyalarından geliştirilen bir pazarlama şeklidir. Diğer pazarlama biçimlerinden farklıdır, çünkü müşteri ilişkilerinin uzun vadeli değerini tanır ve iletişimi müdahaleci reklam ve satış promosyon mesajlarının ötesine taşır. İnternet ve mobil platformların büyümesiyle, teknoloji, demografi ve müşteri hizmetleri veri toplamanın ötesine geçen müşterilerle ilişkileri yönetmeye yönelik araçlar gibi daha işbirlikçi ve sosyal iletişim kanalları açtıkça ilişki pazarlaması gelişmeye devam etti. İlişki pazarlaması, gelen pazarlamayı, arama motoru optimizasyonu ve stratejik içeriği, halkla ilişkileri, sosyal medyayı ve uygulama geliştirmeyi içerir.
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimini yönetmek için bir yaklaşımdır. Müşterilerle olan iş ilişkilerini geliştirmek, özellikle müşteriyi elde tutmaya ve sonuçta satış büyümesini artırmaya odaklanarak, bir şirket ile müşterilerin geçmişi hakkındaki veri analizini kullanır. Salesforce ve Microsoft Dynamics CRM gibi müşteri ilişkileri yönetimi hizmetleri var.
Sosyal etki, bir sosyal statü biçimidir. Etki bireylerin sosyal çevrenin taleplerini karşılamak için davranışlarını değiştirme biçimini ifade eder. Birçok biçim alır ve uygunluk, toplumsallaşma, akran baskısı, itaat, liderlik, ikna, satış ve pazarlamada görülebilir. 1958'de Harvard psikoloğu Herbert Kelman üç geniş sosyal etki çeşidi belirlemiştir.
YouTube'un sosyal etkisi, YouTube sitesinin sosyal etki özellikleridir. Dünyanın en büyük video barındırma web sitesi ve dünya genelinde hem Alexa, hem de SimilarWeb sıralamasında en çok ziyaret edilen ikinci web sitesi olan YouTube, bazı bireysel YouTube videolarıyla birçok alanda sosyal etki yarattı. Son dönemlerde YouTuber, video blogger gibi meslekler, YouTube pazarlaması, YouTube ilişkileri terimleri ortaya çıktı.
Ziff Davis (ZD) olarak da bilinen Ziff Davis, LLC 1927 yılında kurulmuş bir Amerikan dijital medya ve internet şirketidir. Ziff Davis'in markaları ve mülkleri, müşterilerine birden çok platform ve cihaz üzerinden reklamcılık, performans pazarlaması, veri hizmetleri ve lisanslama çözümleri sunmaktadır.
Müşteri hizmetleri, satın almadan önce, satın alma sırasında ve sonrasında müşterilere hizmet sağlanmasıdır. Genel bir satış süreci açısından, müşteri hizmetleri, bir kuruluşun gelir elde etme yeteneğinde önemli bir rol oynar. Müşteri hizmetleri, ürün önerileri sunma, sorunları ve şikayetleri çözme veya genel sorulara yanıt verme gibi işlemleri kapsar.
Etkileyici, TR 40 33 Productions tarafından, ilk bölümü 28 Kasım 2021 tarihinde yayımlanan, yönetmenliğini Hande Türkel’in üstlendiği, yapımcılığını Murat Cemcir ve Manolya Şen’in yaptığı, senaryosunu ise Murat Kepez’in yazdığı dram türündeki, psikolojik ve romantik öğeler barındıran Türk yapımı GAİN dizisidir. 2 sezondan oluşan dizi, 7 Ocak 2023 tarihinde yayımlanan 20. bölümü ile final yaptı.
Spor pazarlaması, spor türleri ile ilgili bir pazarlama'dır. Spor pazarlaması; spor yayını, reklam, sosyal medya, dijital platformlar, bilet satışları, ticaret ve topluluk ilişkileri dahil olmak üzere spor endüstrisinin çok çeşitli sektörlerini içerir.