İçeriğe atla

Erotik edebiyat

Erotik edebiyat, birey ya da topluluk olarak insanın erotik yaşamını gözlemci, itirafçı, eleştirel, dadaist ve benzeri şekillerde ortaya koyan edebiyat türüdür. İlk ve en başarılı örneklerini Pierre Louys, Sappho, Marquis de Sade gibi isimler vermiştir.

Sansür

Fransız edebiyatında asıl yerini bulan bu tür, Geç Amerikan döneminde de büyük ilgi görmüştür. Dünya genelinde bu türdeki eserlerin büyük çoğunluğu başta sansürlemeye, yasaklamaya uğramıştır.

Türün temsilcileri

İlgili Araştırma Makaleleri

1814 (MDCCCXIV) cumartesi günü başlayan bir yıldır.

<span class="mw-page-title-main">Hayâlî Bey</span> Osmanlı şairi

Hayâlî Bey (خيالى) Türk Divan edebiyatı şairinin mahlası. Asıl Adı Mehmet'tir. “Bekâr Memi” diye anılmıştır. Eserleri zengin bir hayal gücüyle yazılmış, ince ve duyarlı bir üsluba sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Peter Weiss</span> Alman yazar

Peter Weiss, Alman yazar.

Tasavvuf, kelime anlamıyla "sufi olmak, sufiye yolunu izlemek" demektir. Tasavvuf ehline mutasavvıf ya da sufi denir. Tasavvuf edebiyatı ise tasavvufla uğraşan kişilerin ortaya koyduğu ürünleri kapsayan edebiyat türüdür. Halk edebiyatının "tasavvufi halk edebiyatı" türü 12. yüzyılda Ahmed Yesevi ile başladı. Konusu Allah'a ulaşmanın yolları, ahlak ve nefsin terbiyesidir. Anadolu’nun bu alandaki ilk ve en ünlü şairi Yunus Emre’dir.

Münşeat', divan edebiyatında nesir yazarlarının yazdıkları yazılara ve bu yazıların toplandığı mecmualara (dergilere) denir.

<span class="mw-page-title-main">Marquis de Sade</span> Fransız erotik edebiyat yazarı ve sadizmin öncüsü

Donatien Alphonse François le Marquis de Sade, Fransız aristokrat ve felsefe yazarıdır. Erotik edebiyatın önemli yazarlarındandır. Genellikle sert pornografik yazılar yazardı.

<span class="mw-page-title-main">Erotik</span> Cinsel olarak uyarılan konularla önemli ölçüde ilgili olan medya, edebiyat veya sanat

Erotik, geniş anlamda herhangi bir edebi veya sanatsal eserdir. Şehvetli, cinsel uyarıcı veya tahrik edicidir, ancak genellikle pornografik olarak kabul edilmez. Erotik sanat, resim, heykel, drama, film veya müzik dahil olmak üzere erotik içeriği tasvir etmek için herhangi bir sanatsal formu kullanabilir. Erotik edebiyat ve erotik fotoğrafçılık popüler türler haline geldi.

<span class="mw-page-title-main">Sadomazoşizm</span> Sadizm, karşısındaki kişiye acı vermek veya eziyet etmekten seksüel bir haz duymanın adıdır.

Sadizm, karşısındaki kişiye acı vermek veya eziyet etmekten seksüel bir haz duymanın adıdır. Bu adın kaynağı, Fransız filozof ve sadistik öykü yazarı Marquis de Sade'den gelmektedir. Sadizm'in acıyı duyan taraf açısından karşıtı olan olgu ise mazoşizm olup kendisine acı verilmesinden, eziyet edilmesinden cinsel bir zevk alma duygusudur. Genellikle, dövülme, aşağılanma, bağlanma, işkence edilme, vb. seksüel fanteziler içerir. Bazen de kişilerden biri köle olur ve diğer kişi ona tasma takar. Bu isim ağırlıklı olarak mazoşist bir içeriği olan "Venus in Furs" romanıyla tanınan 19. yüzyıl yazarlarından Leopold von Sacher-Masoch'dan gelmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Porno film</span> Cinsel ilişki barındıran film türü

Porno film, pornografik film, erotik film veya seks filmi, izleyicileri cinsel olarak tatmin etmek amacıyla kurgulanmış, sansürsüz cinsel ilişki veya aktiviteler barındıran filmlerdir. Pornografik filmler genellikle cinsel fantezilerin de eklendiği cinsel ilişki veya çıplaklık gibi erotik anlamda uyarıcı malzeme içerir. 1900'lü yılların başında, film yapımının icadından kısa bir süre sonra, bu tür filmlerin ilk örnekleri ortaya çıkmıştır.

Sadist, başkalarına acı çektirerek zihnen doyum sağlayan kimse anlamına gelir. Sadist sözcüğü, sadizmin fikir babası Fransız aristokrat ve yazar Marquis de Sade'nin isminden türetilmiştir. Fransızca kökenli bir kelimedir.

Sade, aşağıdaki anlamlara gelebilir:

<span class="mw-page-title-main">Justine</span> Marquis de Sade eseri

Justine — Fransız düşünür Marquis de Sade'ın en önemli eserlerinden birisidir.

Marki (marquis), Fransızcadan gelen bir kelimedir. Aristokratik bir rütbedir. Fransa'da bir soyluluk unvanıdır. Örnek: Marquis de Sade

<i>Salo ya da Sodomun 120 Günü</i>

Salo ya da Sodom'un 120 Günü 1975 İtalya Fransa ortak yapımı dramatik filmdir. Özgün adı Salò o le 120 giornate di Sodoma ya da daha yaygın bilinen şekliyle kısaca Salò'dur. Pier Paolo Pasolini'nin yönettiği film Türkiye'de önce Mart 1992'de 11. Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde, sonra da Nisan 2007'de 26. Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde gösterilmişti. Passolini, Sergio Citti ile birlikte filmin senaryosunu da yazmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Aşk romanı</span>

Aşk romanı, edebiyat′da bir roman türü.

<span class="mw-page-title-main">Erotik asfiksi</span> parafili çeşidi

Erotik asfiksi, otoerotik asfiksi, seksüel mastürbatif asfiksi veya seksüel asfiksi, kişinin mastürbasyon esnasında daha fazla haz almak için kendisini oksijensiz bırakmasından ileri gelen boğulma.

Marat/Sade , 1963 yılında Peter Weiss tarafından yazılan oyun.

<i>Düşlerin Efendisi</i>

Düşlerin Efendisi, 2000 yapımı dönem filmidir. Philip Kaufman'ın yönettiği yapımın olay örgüsü Doug Wright'ın Obie Ödülü kazanan öyküsünden uyarlanmıştır. Marquis de Sade'ın son yıllarını konu alan filmin başrollerinde Geoffrey Rush, Joaquin Phoenix, Michael Caine ve Kate Winslet boy göstermiştir.

<span class="mw-page-title-main">Cinsel fantezi</span>

Cinsel fantezi veya erotik fantezi, zihinsel bir görüntü veya düşünce modelidir. Bir kişinin cinselliğini harekete geçirir, cinsel uyarılma yaratabilir veya geliştirebilir. Cinsel bir fantezi kişinin hayal gücü veya hafızası ile yaratılabilir ve özerk olarak tetiklenebilir. Erotik edebiyat veya pornografi, fiziksel bir nesne veya başka bir kişiye cinsel cazibe gibi dış uyarılma da olabilir.

Sodom'un 120 Günü Fransız yazar ve asilzade Donatien Alphonse François, Marquis de Sade tarafından 1785'te yazılan ve el yazması yeniden keşfedildikten sonra 1904'te yayınlanan yarım kalmış bir romandır. Hem pornografik hem de erotik olarak tanımlanan romanın konusu, bir kışın dört ayında, seks partileri yoluyla nihai cinsel tatmini aramaya çalışan ve kendilerini Almanya'da Kara Orman'ın kalbinde, çoğu erkek ve kadın gençlerden oluşan otuz altı kurbandan oluşan bir haremle erişilemeyen bir kalede mühürleyen dört zengin, erkek çapkının faaliyetleri etrafında döner. Bu sırada, hayatlarının ve maceralarının hikâyelerini anlatmaları için dört kadın genelev sahibiyle anlaşırlar; genelev sahiplerinin anlatılarında yer alan suçlar ve işkenceler çapkınları da benzer şekilde kurbanlarını istismar etmeye ve işkence etmeye sevk eder ki bu giderek şiddetlenen, şiddeti artan ve katliamlarla son bulan bir durumdur.