İçeriğe atla

Empire Earth II

Empire Earth II
GeliştiriciRockstar New England Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıVivendi Universal
YapımcıMad Doc Software
TasarımcılarDr. Ian Lane Davis, Steven W. Nadeau
MotorGamebryo
PlatformPC (Windows)
Çıkış26 Nisan 2005
TürGZS (RTS)
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Empire Earth II veya kısaca E.E.2, gerçek zamanlı strateji oyunudur. Oyunun geliştiricisi Mad Doc Software olup yayımcısı Vivendi Universal'dır. Oyunun çıkış tarihi ise 26 Nisan 2005'tir.[1] Günümüzde kapalı olan Stainless Steel Studios adlı şirketin geliştirdiği ve 2001 yılının en çok satan oyunlarından Empire Earth'ün devamı niteliğinde olan oyun, 15 çağ ve 14 farklı uygarlık içermektedir.[2]

Oyunun Kore, Almanya ve Amerika olmak üzere üç farklı oyun senaryosu mevcuttur. Oyun olumlu tepkiler topladığı gibi Game Rankings'te ortalama 79% oy aldı.[3] Oyunun yine Mad Doc Software tarafından yayımlanan genişleme paketi Empire Earth II: The Art of Supremacy 14 Şubat 2006'da satışa sunuldu.

Oynanış

Modern zamanlarda yapılan bir savaş görüntüsü.

Empire Earth II, serinin bir önceki oyununa göre yeni birtakım oynanış özelliklerine sahiptir. Bunlardan biri olan ekranın içinde yer alan ekran özelliği sayesinde sağ alt köşedeki küçük ekran aracılığıyla, ana ekranda görülemeyen bir yerdeki birim kontrol edilebilmektedir. Yine oyundaki Vatandaş Yöneticisi (The Citizen Manager) sayesinde boşta duran veya başka işlerde çalışan vatandaşların, istek doğrultusunda işlere atanması sağlanabilmektedir. Bunun yanında yeni diplomasi sistemi sayesinde başka devletlere kaynak gönderilebilmekte, ateşkes imzalanabilmekte ve başka devletlere karşı savaş ilan edilebilmektedir. Savaş planlama sistemi de oyundaki bir başka yeni özelliktir. Bu özellik doğrultusunda savaş haritası üzerinden devletlerin savaştaki görevleri çizilip gönderilebilmektedir. Yeni bir ödül sistemi olan taç sistemi, oyuncuların amaçlarına göre yeni stratejik eklentiler sağlamaktadır. Bu ödüller, askeri, ekonomik ve imparatorluk alanında kullanılabilir olup her çağa göre değişmektedir. Tüm bunların dışında hava durumu da yeni bir özelliktir. Hava olaylarındaki değişimler sadece görüntü olarak değil, savaşların ve diğer tüm etkinliklerin veriminde de etkili olmaktadır.

Hazır savaşların ve özel senaryoların dışında oyunda bir çatışma seçeneği de yer almaktadır. Bu özellik sayesinde oyuncuların hem bilgisayarla, hem de birbirleriyle savaş yapmasına izin verilmektedir. Hazır savaşların ve senaryolardan farklı olarak, kazanma koşulları çatışma seçeneğinde hiç değişmemektedir. Bu özellikte çoklu olarak da oynanabilen sekiz farklı mod mevcuttur. Ancak oyun, 1 Kasım 2008'den itibaren sunucusuz olarak oynanmakta olup, sadece yerel alan ağı (LAN) ile oynanabilmektedir.[4][5] Oyunda on beş çağ bulunmaktadır. Bunlardan her biri tarihin farklı kesimlerini temsil etmektedir. Oyunda çağlar ilerledikçe oyuncuların kullanması için yeni birimler ve yapılar oyuna dahil olmakta, eski birimler de aradan çıkmaktadır. Tüm bu çağlar aşağıdaki gibidir:

  1. Taş Çağı
  2. Bakır Çağı
  3. Tunç Çağı
  4. Demir Çağı
  5. Karanlık Çağ
  6. Orta Çağ
  7. Rönesans dönemi
  8. Sömürge dönemi
  9. Aydınlanma Çağı
  10. Sanayi Çağı
  11. Modern Çağ
  12. Atomik Çağ
  13. Dijital Çağ
  14. Genetik Çağ
  15. Sentetik Çağ

Oyunda bir binanın inşa edilmesi veya bir birimin üretilmesinden önce belirli bir kaynağın toplanmış olması gerekir. Bu, ana kaynaklar ve özel kaynaklar olmak üzere iki türdür. Ana kaynaklar, her çağda bulunması gereken kaynaklar olup, besin, odun, altın ve taş gibi kaynakları içerir. Bir kaynağın toplanması için, bir veya bir grup vatandaş seçilerek, kaynağın üzerine sağ tıklanmalıdır. Böylece vatandaşlar bu kaynağı toplamaya başlayacaktır.

Empire Earth IIIEmpire Earth MobileEmpire Earth: The Art of SurpremacyEmpire Earth IIEmpires: Dawn of the Modern WorldEmpire Earth: The Art of ConquestEmpire Earth


Çağdan çağa değişen kaynaklar ise özel kaynaklardır. Bunlardan petrol, sadece onuncu çağdan sonra; kalay, sadece altıncı çağa kadar elde edilebilmektedir. Demir, dördüncü çağdan dokuzuncu çağa, güherçile ise yedinci çağdan on ikinci çağa kadar toplanabilmektedir. Yakın zamanlarda kullanımı yaygın olan uranyum ise on üçüncü çağ ile beraber gelmektedir.

Oyun, her oyuncunun uygarlık seviyelerini yükseltmeye yarayan birçok teknoloji barındırır. Bunlardan ilki askeri olup, savaş birimlerinin gelişmesinde katkı sağlamaktadır. İkincisi ekonomik olup, kaynaklar, marketler ve birimlerin inşa süreleri hakkındadır. Sonuncusu ise imparatorluk teknolojisi olup, geliştirilmesi durumunda birimlerin ve yapıların güçlendirilmesi gibi yararlar sağlamaktadır.

Oyunda her bir çağ için dörder adet teknoloji araştırması yer almaktadır. Bu araştırmaların yapılabilmesi için ise üniversitelerden yeterince teknoloji puanlarının toplanmış olması gerekmektedir. Bu puanın toplanmasıyla beraber, oyundaki teknoloji butonundaki ışık yanıp sönmeye başlamaktadır.

Oyundaki her bir devlet, farklı coğrafyadaki bir uygarlığın özelliklerini barındırır. Bu her uygarlığın, çağlara göre değişebilen farklı özel güçleri mevcuttur. Bunlar belirli sürelerde bir etkin olduğu gibi, oyuncuya bu alanda çeşitli yararlar sunmaktadır. Oyunda yer alan uygarlıkların yanında, bu uygarlıklara mensup her bir millet de kendine özgü birtakım özellikler barındırır.

Senaryolar

Empire Earth II, üç adet başlı başına oyuncu senaryosu, bir "dönüm noktaları" senaryo koleksiyonu ve bir de oyunculara oyunu öğretmeyi amaçlayan ders bölümünü barındırır. Ders bölümünde Aztekler anlatılmakta ve oyuncuların oyunun oynanış özelliklerini kavramasını amaçlamaktadır. Bu senaryodaki ilk bölüm, Tenochtitlan kentinin kurulmasına yöneliktir. Senaryoda daha sonra İspanyol istilaları anlatılmakta ve sonrasında ABD ile anlaşma bölümüyle devam etmektedir. Bu senaryonun son bölümünde ise, II. Dünya Savaşı öncesinde Azteklerin İnkalarla yaptığı savaş konu alınmaktadır.

Kore senaryosu, MÖ 2333 ile MS 676 yılları arasındaki eski Kore tarihini konu alır. Bu senaryo, sekiz bölüme ayrılmış olup, ilk iki bölümde Gojoseon'un kuruluşunu ve diğer Kore ve Çinli topluluklarla olan ilişkisini işlenir. Bunu, diğer topluluklarla yapılan savaşlar izler. Sonraki bölümlerde Kore iç savaşları ve Silla'nın Çin ile anlaşması işlenir. Sekizinci bölüm, Kore ve Çin savaşlarını barındırır.

Almanya senaryosu, Orta Çağ dönemindeki Orta Avrupa'da başlar ve 1220 ile 1871 yılları arasında sürer. İlk dört bölüm, Töton Şövalyeleri ve şövalyelerin düşüşü hakkındadır. Sonraki iki bölüm Prusya'nın yükselişi ve Yedi Yıl Savaşları'nı işler. En son bölümler ise I. Napolyon Fransası ile yapılan savaşlar ve Almanya'nın Otto von Bismarck altında birleşmesi hakkındadır.

Amerikan senaryosu yakın zamanları işler ve 1898 ile 2070 yılları arasında sürer. İlk bölümler İspanyol-Amerikan savaşları hakkında olup Küba'da geçer ve I. Dünya Savaşı ile sürer. II. Dünya Savaşı'nda Amerika'nın durumunu ve Soğuk Savaş dönemindeki Sovyet güçlerinin bu bölümleri izlediği senaryo, modern çağlardaki savaşlarla biter. Bu senaryonun bitiminde "Dünya ve İnsanoğlu" temalı bir kısa film gösterilir ve oyunun yapım ekibi jenerik olarak görüntülenir.

Yorumlar

Aldığı puan
Yayın Puan
IGN
10 puan içinde 8.9
GameSpy
5 puan içinde 4
Gamespot
10 puan içinde 8.0
The Armchair Empire
10 puan içince 8.5

Empire Earth, genel olarak olumlu eleştiriler topladı. 10 puan arasından IGN'de 8.9 puan, Gamespot'ta 8.0 puan elde etti.[6] Oyunun yayımlanmasından kısa süre sonra oyun, oynanışının kullanışlı oluması ve oyuncuların oyunu kendi istediği şekilde yönetebilmesi nedeniyle övüldü.[2] Oyunun olumsuz eleştirileri arasında en belirgin olanı ise yüksek sistem gereksinimleri oldu. Oyun bunun dışında rehber birimleri, gösterişsiz grafikleri, yoksul birim sistemleri, yeni özellikler nedeniyle artan karışıklık, sahip olduğu biçimsiz, karmaşık ve neredeyse hiç bulunmayan bir görev düzenleyicisi nedeniyle eleştirildi.[2] Bunun dışında oyun müziklerinin yetersiz kalışı ile sınırlı yeryüzü şekli de eleştiriler arasında yer aldı.

Ayrıca oyunca birçok mantık hatası da bulunmaktadır. Bunlardan ilki, Amerikan yerli halklarının oyunun en başından beri süvari birliklerine erişebilir olmasıdır. Ayrıca Memlük süvarileri ve Bedeviler gibi belli bir çağa özgü birimlerin, Orta Doğu medeniyetlerinde devamlı olarak erişebilir olması da başka bir mantık hatasıdır. Yine Japonya'da 18. yüzyıla kadar yaygın olarak bulunan Samuray askerlerinin sadece Taş Devri ile Karanlık Çağ (MS 900) arasında kullanılabilir olması da mantık hatalarından biridir. Bunların dışında pruva hattı kalyonu, yelkenli savaş gemileri ile aynı dönemde kullanılabilir hale gelmektedir. Son olarak zırhlı savaş gemileri direksiz olarak gösterilmektedir.

Eklenti paketi

"The Art of Supremacy" adlı bir genişleme paketi, 14 Şubat 2006 tarihinde satışa sunuldu.

Kaynakça

  1. ^ "Mad Doc Software E.E.2 announcement". Mad Doc Software. 20 Mart 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Nisan 2007. 
  2. ^ a b c "Gamespot review". Gamespot. 3 Kasım 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Nisan 2007. 
  3. ^ Empire Earth II at Game Rankings 11 Ocak 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Retrieved 22 February 2007.
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya". 28 Şubat 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Haziran 2009. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya". 31 Mayıs 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Haziran 2009. 
  6. ^ IGN Review 25 April 2005. 25 Nisan 2005 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Retrieved 3 February 2007.

Dış bağlantılar

Resmî siteler

İncelemeler

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Uygarlık</span> bir devletin karmaşık toplum veya genel anlamda küresel bir tezahürü

Bir uygarlık kentsel gelişme, kültürel seçkin sınıf tarafından empoze edilen sosyal sınıflaşma, iletişimle ilgili sembolik sistemler ve doğal çevreden ayrı olma ve üzerinde hükmetme algısı ile karakterize edilen karmaşık yapıdaki toplumdur.

<span class="mw-page-title-main">Antik Çağ</span> en eski kayıtlardan klasik dönemlerin sonuna kadar insanlık tarihi

Antik Çağ, antik tarih ya da İlk Çağ, insanlık tarihinin başlangıcından erken dönem Orta Çağ'a kadar uzanan zaman dilimindeki belirgin kültürel ve siyasi olayları konu alır. Her ne kadar bitiş tarihi olan erken Orta Çağ büyük oranda göreceli olsa da, çoğu Batılı akademisyenler Batı Roma İmparatorluğu'nun 476'daki çöküşünü antik Avrupa tarihinin sonu olarak tanımlarlar. Antik tarih için kullanılan bir başka terim de antikitedir (antiquity). Yine de bu terim (antikite) daha çok Antik Yunan ve Antik Roma uygarlıklarını özel olarak tanımlamakta kullanılmaktadır.

<i>Age of Mythology</i> 2002 video oyunu

Age of Mythology, Ensemble Studios tarafından geliştirilen ve Microsoft Game Studios tarafından yayınlanan bir gerçek zamanlı strateji video oyunudur. Kuzey Amerika'da 31 Ekim 2002'de ve Avrupa'da 14 Kasım 2002'de piyasaya sürülmüştür.

<i>Medieval II: Total War</i> 2006 video oyunu

Medieval II: Total War, 2002 yılında çıkan Medieval: Total War 'ın dolaylı devam oyunu ve Creative Assembly'nin Total War dizisindeki dördüncü oyunudur. Oyun 2006 yılında tamamlanmış ve satışa sunulmuştur. Oyun 1080 ve 1530 yılları arasında geçmektedir. Oyun Orta Çağ savaşlarına, dinlere ve Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğudaki siyasete odaklanır. Total War dizisinin önceki oyunlarından ayrı olarak, Medieval II: Total War'da keşif ağacı bulunmaktadır ve bu ağaç oyunun sonunda barut bulunmasıyla tamamlanır. Oyunun süre çizelgesi Orta Çağ'da Yeni Dünya'nın keşfi döneminden, Amerika'nın keşfi ve ele geçirilmesi dönemine kadar genişler. Medieval II, Rome: Total War oyununun ana yazılım dizgesi üzerinden yazılmıştır.

<i>Rise of Nations</i>

Rise of Nations, Civilization 2 ve Alpha Centauri oyunlarında çalışmış olan Brian Reynolds öncülüğündeki Big Huge Games'in yapımcılığını, Microsoft Game Studios'un ise dağıtımcılığını üstlendiği 20 Mayıs 2003'te yayınlanmış gerçek zamanlı strateji türünde bir oyundur.

<i>Age of Empires</i> (video oyunu)

Age of Empires, 1997 yılında Ensemble Studios tarafından yapılan ve Microsoft tarafından piyasaya sürülen gerçek zamanlı strateji oyunudur. Tarihi gerçeklerden kaynak aldığı senaryosu ile dikkat çeken oyunda, Taş Devri'nden Demir Çağı'na dek süren bir zaman ele alınır. Motoru Genie ile de dikkat çeken oyun, 2D bir grafik dokusu kullanmasına rağmen o dönem için görülmemiş grafikleriyle de öne çıkmıştır.

<i>Age of Empires III</i> 2005 video oyunu

Age of Empires III, Microsoft'a bağlı Ensemble Stüdyoları tarafından geliştirilip, Microsoft Game Studios tarafından yayınlanmış, gerçek zamanlı strateji türünde bir bilgisayar oyunudur. Mac versiyonu Destineer's MacSoft tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. 18 Ekim 2005'te Kuzey Amerika'da ve 4 Kasım 2005'te ise Avrupa'da piyasaya sürülmüştür, Age of Empires Serisi'ndeki üçüncü oyundur ve Age of Empires II: The Age of Kings'in devamı niteliğindedir. Oyun, Amerika'nın keşfinin ardından, Avrupalıların Amerika'da 16. yy ile 19. yy tarihleri arasındaki kolonileşme faaliyetini ve ABD'nin kuruluşunu temel almaktadır. Oyunda 8 Avrupa medeniyeti ve ABD bulunmaktadır.

<i>Age of Empires II: The Conquerors</i> 2000 video oyunu

Age of Empires II: The Conquerors Age of Empires II: The Age of Kings'in genişleme paketi ve Age of Empires Serisi'nin dördüncüsü olan gerçek zamanlı strateji oyunu.

<i>Empire Earth</i>

Empire Earth, Stainless Steel Studios tarafından geliştirilen ve 13 Kasım 2001 tarihinde piyasaya sürülen bir gerçek zamanlı strateji video oyunudur. Empire Earth serisinin ilk oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Empire Earth (seri)</span>

Empire Earth Serisi, Stainless Steel Studios ve Mad Doc Software tarafından geliştirilen ve Sierra Entertainment tarafından yayınlanan bir gerçek zamanlı strateji video oyunu serisidir. Serideki oyunlar, Age of Empires serisine benzerliğiyle dikkat çekmektedir. Empire Earth ve Empires: Dawn of the Modern World oyunlarını tasarlayan Rick Goodman, Age of Empires'ın baş tasarımcılarından biriydi. Oyunlar, Stainless Steel Studios kapandıktan sonra satılan Titan ve Titan 2.0 oyun motorunu kullanmaktadır.

<i>Empires: Dawn of the Modern World</i>

Empires: Dawn of the Modern World, Stainless Steel Studios tarafından geliştirilen ve Activision tarafından yayınlanan 2003 yapımı bir gerçek zamanlı strateji video oyunudur. Orta Çağ'dan İkinci Dünya Savaşı'na kadar uzanan bir dünya tarihi döneminde geçen oyun, oyuncuları dokuz rakip büyük uygarlıktan birini zafere ulaştırmakla görevlendirir. Stainless Steel'in bir önceki oyunu Empire Earth'ün müşteri anketleri, Empires için bir başlangıç noktası olarak kullanıldı: bunlar ekibe daha minimalist bir tasarım yaklaşımı benimsemeleri ve birbiriyle örtüşen oyun tarzları olmayan medeniyetleri dahil etmeleri için ilham verdi. Empires, çok oyunculu bileşenini beğenen eleştirmenler tarafından olumlu karşılandı. Ancak bazı eleştirmenler, oyunun tek oyunculu modunu beğenmedi ve oyunun Rise of Nations gibi rakiplerine kıyasla bu konuda geri kaldığını savundu. Empires'ın satışları, Empire Earth'ün satışlarıyla birleştirildiğinde, 2004 yılına kadar toplam 2,5 milyon adede ulaştı.

<i>Civilization</i> 1991 video oyunu

Sid Meier's Civilization, Sid Meier tarafından 1991 yılında MicroProse için yapılmış bir sıra tabanlı strateji oyunudur. Oyunun amacı yüzyıllarca ayakta kalabilecek bir medeniyet kurmaktır. Oyun M.Ö. 4000 yılında başlar ve yakın geleceğe kadar devam eder. Civilization, sıra tabanlı strateji oyunlarının atası olarak kabul edilir.

<i>Civilization II</i>

Sid Meier's Civilization II,, Brian Reynolds, Douglas Caspian-Kaufman ve Jeff Briggs tarafından tasarlanmış bir sıra tabanlı strateji oyunudur. İsminin başına Sid Meier'in adının yazılmasına rağmen, ne Sid Meier'in ne de Bruce Shelley'nin oyunun yapımıyla ilgisi vardır. Civilization II 1996 yılında ilk önce masaüstü bilgisayarlar için çıktı, daha sonra PlayStation'a uyarlandı.

<i>Age of Mythology: The Titans</i> 2003 video oyunu

Age of Mythology: The Titans adlı oyun, Age of Mythology oyununun devamı niteliğindedir. Oyunu yüklemek için önceden Age of Mythology oyununun bilgisayarda yüklü olması gereklidir. Oyunun Random Map bölümüne klasik oyuna ilave olarak Atlantis Uygarlığı ve tanrıları eklenmiştir.

<i>Age of Empires III: The WarChiefs</i>

Age of Empires III: The War Chiefs Microsoft ve Ensemble Studios'un Age of Empires III'e çıkardığı ek pakettir.

<i>Age of Empires II: The Age of Kings</i> 1999 video oyunu

Age of Empires II: The Age of Kings - Ensemble Stüdyoları tarafından geliştirilmiş ve Microsoft tarafından da yayımlanmış gerçek zamanlı strateji türünde bir video oyunudur. Age of Empires serisinin ikincisi olan oyun 1999 yılında Microsoft Windows ve Mac OS için satışa çıkartılmıştır. The Conquerors adlı bir eklenti paketi 2000 yılında raflarda boy göstermiştir. 2001'de bir PlayStation 2 sürümü Konami tarafından ve Nintendo DS spinoffu Age of Empires: The Age of Kings ise 2006'da Backbone Entertainment tarafından geliştirilmiştir. Sega Dreamcast port sürümü Konami tarafından iptal edilmiştir.

<i>Empire Earth III</i>

Empire Earth III, Mad Doc Software tarafından geliştirilen ve Sierra Entertainment tarafından yayımlanan bir gerçek zamanlı strateji bilgisayar oyunu. 16 Kasım 2007 Avrupa içinde satışa sunulmuştur. Empire Earth serisinin üçüncü ve son oyunudur. Oyunda beş çağ bulunmaktadır; diğer serilere göre daha az çağ bulunmaktadır. Oyunda üç grup bulunmaktadır: Orta Doğu, Batı, Uzak Doğu. Her bir grubun farklı teknolojileri, askerleri ve binaları vardır.

<i>Civilization V</i> 2010 çıkışlı sıra tabanlı strateji video oyunu

Sid Meier's Civilization V Firaxis Games tarafından geliştirilen 4X strateji oyunudur. Oyun Microsoft Windows için Eylül 2010'da, OS X için Kasım 2010'da, Linux için ise Haziran 2014'te çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Asya tarihi</span> Kıta Tarihi

Asya tarihi, Asya'nın çeşitli bölgelerinde, merkezi Avrasya bozkırlarındaki duruma bağlı olarak daha fazla veya daha az bağlama sahip Doğu Asya, Güney Asya ve Orta Doğu'nun tarihi olarak görülebilir.

<i>Europa Universalis II</i>

Europa Universalis II, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Strategy First, Pan Vision ve Ubisoft tarafından 11 Aralık 2001 tarihinde çıkış yapan ve motoru Europa Engine olan strateji türündeki video oyunudur. Tek oyunculu ve Çok oyunculu olmak üzere 2 tür mod seçeneği vardır.