İçeriğe atla

Emile Claus

Emile Claus
Emile Claus (1917)
Genel bilgiler
Doğum27 Eylül 1849(1849-09-27)
Sint-Eloois-Vijve, Batı-Flanders (Belçika)
Ölüm14 Haziran 1924 (74 yaşında)
UyrukBelçikalı
EbeveyniAlexander Claus (baba), Celestine Verbauwhede (anne)
AlanıRessam
Sanat eğitimiWaregem Akademisi, Anvers Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi
Ünlü yapıtları
  • Yaşlı bahçıvan, 1885
Ödüller
Altın madalya (Akademi mezun ödülü)

Emile Claus (27 Eylül 1849 - 14 Haziran 1924), Belçikalı bir ressamdır.

Yaşamı

Emile Claus'un stüdyosu

Emile Claus 27 Eylül 1849'da Sint-Eloois-Vijve, Batı-Flanders (Belçika) Lys nehrinin kıyısındaki bir köyde doğdu. Emile, on üç kişilik bir ailenin on ikinci çocuğuydu. Baba Alexander bir bakkal ve bir süreliğine belediye meclis üyesi idi. Anne Celestine Verbauwhede, bir Brabant kaptanının ailesinden geliyordu ve elleri yavrularıyla doluydu.

Çocukken, Emile zaten çizmeyi seviyordu ve pazarları nasıl çizileceğini öğrenmek için Waregem Akademisine (komşu kasaba) yürüyerek üç kilometre gitti. Akademi'den altın madalya ile mezun oldu. Baba Claus çizim dersleri almasına izin vermesine rağmen oğlu için sanatçı kariyerinden hoşlanmıyordu. Bunun yerine Emile'yi fırıncı çırağı olarak Lille (Fransa) 'ya gönderdi. Emile orada Fransızca öğrendi ama bir fırıncının işi ona pek çekici gelmedi. Ayrıca bir süre Belçika Demiryollarında ve keten ticaretinde temsilci olarak çalıştı.

Çalışmaları

Yaşlı bahçıvan, 1885

Resim yapma dürtüsü Emile'yi bırakmadı ve yakınlarda Harelbeke yaşayan ve ailenin ara sıra ziyaretçisi olan ünlü besteci ve müzisyen Peter Benoit 'e yardım için bir mektup yazdı. Peter Benoit, biraz çabayla baba Claus'u oğlunun Antwerp Güzel Sanatlar Akademisi 'nde eğitim almasına izin vermesi için ikna etmeyi başardı. Claus, çalışmalarının masraflarını kendisi ödemek zorunda kaldı. Mezun olduktan sonra yaşamak için Anvers 'te kaldı.

1883'te Claus Astene 'de Deinze (Doğu-Flanders, Belçika) yakınlarındaki ölümüne kadar kaldığı Zonneschijn ('Güneş Işığı') kulübesine taşındı. Oturma odasından Lys nehrinin güzel manzarasının tadını çıkardı. Kır evinin alanı ve ışığı ona açıkça ilham verdi.

Sanatsal olarak Claus kısa sürede başarılı oldu. Bir ünlü olarak diğerlerinin yanı sıra Fransız heykeltıraş Auguste Rodin ve doğa bilimci Émile Zola ve Belçikalı romancılar ve şairler Cyriel Buysse, Emile Verhaeren, Pol de Mont ve Maurice Maeterlinck ‘le arkadaş oldu. Çalışmalarının sergilerine katılmak için dünyayı dolaştı.

Emile Claus'un hayatındaki önemli bir kişi ressam Jenny Montigny ‘dır. Astene'deki atölyesinde ustalık derslerini takip etti ve yıllarca Gent ve Astene arasında gidip geldi. Claus ondan 26 yaş büyük olmasına rağmen Claus'un ölümüne kadar sürecek bir ilişkiye başladılar. Özel öğrencilerinden bir diğeri de Belçikalı ressam Anna De Weert idi. O ve kocası Maurice De Weert [nl] 1890'larda yazlarını onunla geçirdi.[1]

Birinci Dünya Savaşı Claus'un uluslararası başarısını sekteye uğrattı. Thames nehrinin kıyısında bir ev ve atölye bulduğu Londra'ya kaçtı. 1918'de döndü.

Kariyer

Horoz döğüşü (1882)
Waterloo Köprüsü üzerinden gün batımı (1916)

1869'dan 1874'e kadar Claus Anvers Güzel Sanatlar Akademisi'nde manzara ressamı Jacob Jacobs ‘dan başkaları ile birlikte eğitim aldı. Claus eğitimi sırasında yerel üst orta sınıfın dikkatini çekti ve onların beğenisini kazandı.

1882'de Claus, Flanders'da Horoz Dövüşü'nü tamamlamıştı. Gerçekçi resim, Waregem'in ileri gelenlerini, iki dövüş horozuyla küçük bir arenada toplanmış olarak tasvir ediyor.

Yüksek mevkililerden biri Waregem noteri Eduard Dufaux'du. Noterin evinde Emile, Eduard'ın yeğeni Charlotte Dufaux ile tanıştı. 1886'da evlendiler.

Sanatsal ve finansal olarak Claus kısa sürede başarılı oldu. Anvers Güzel Sanatlar Müzesi eserlerinden birini satın aldı ve küçük (Lys) nehrinin karşı kıyısındaki kent burjuvazisinin pazar gezisini izleyen bir çiftçi ailesini gösteren tanınmış Piknik (1887) adlı tablosu Belçika Kraliyet Ailesi tarafından satın alındı.

Claude Monet 'in etkisi altında, luminizm olarak karakterize edilen bir stil geliştirdi. 1904'te Vie et Lumière ('Yaşam ve Işık') sanatçı grubunu kurdu.

1918'de I.Dünya Savaşı'ndan sonra Londra'dan dönüşünde ve dışavurumculuk şafağında Claus ününün azaldığını gördü. 1921'de, Brüksel'de özellikle Londra'daki çalışmalarının (şehir ve nehir Thames hakkında) kamuoyunda olumlu bir izlenim bıraktığı son bir anket sergisi verildi.

Sanat

Güneşli bir gün
Güneşteki Ağaç, 1899, 81 x 117 cm, tuval üzeri yağlıboya, d'Orsay müzesi, Paris
Londra Waterloo Köprüsü 1918

Claus, Antwerp'te geçirdiği yıllar boyunca ağırlıklı olarak portreler ve gerçekçi, anekdot tarzı parçalar çizdi.

Arkadaşı yazar Camille Lemonnier tarafından uyarılmış ve 1890'larda Paris'e yaptığı geziler sırasında eserlerini tanıdığı Claude Monet gibi Fransız izlenimcilerden etkilenen Claus giderek doğalcı gerçekçilikten kullandığı ışıltılı palet nedeniyle 'ışıkçılık' olarak adlandırılan çok kişisel bir izlenimcilik tarzına kaydı.

Pancar Hasadı (1890) ve "Buz Kuşları" (1891) resimleri bu evrimdeki önemli dönüm noktalarını temsil eder.

Pancar Hasadı tablosu çiftçilerin şeker pancarı hasat ederek onları donmuş tarladan çıkardıklarını gösterir. Tablo devasa boyutlarda ve Belçika'nın Deinze kentindeki Deinze ve de Leiestreek Müzesi nde asılı durur. Claus onu hiç satmadı ve ölümünden sonra dul eşi sergisi için bir müze inşa etmeleri şartıyla Deinze şehrine bağışladı. Resim artık Deinze (Belçika) 'daki "Museum van Deinze en de Leiestreek" te (Deinze ve Lys bölgesi müzesi) bulunmaktadır.

Buz Kuşları (1891) oynayan çocukların olduğu buzlu bir manzarayı gösterir. Resim, Waregem romancısının Léonce Ducatillon aynı adlı romanından esinlenmiştir. Natüralist hikâye Waregem merkezinin yakınında çukurlar, kanallar, hendekler ve hendeklerle dolu bir bataklık alanı olan Keukelmeersen'de ('keukel çayırları') geçer.

Burası her kış sular altında kalır ve geniş, buzlu bir ovaya dönüşürdü. Hikâyenin sonunda acıkmış fakir çocuklardan biri donmuş bir balığı çıkarmaya çalışırken buzun içine düşer ve boğulur. Resim şu anda Gent’teki (Belçika) "Güzel Sanatlar Müzesi" nin kalıcı koleksiyonunun bir parçasıdır.

Claus, Belçika luminizminin öncüsü olarak kabul edilir. 1904'te Vie et Lumière ('yaşam ve ışık') topluluğunu kurdu ve 'güneş ressamı' ve 'Lys'in ressamı' olarak tanındı. Görkemli bir örnek, küçük bir nehir boyunca bir grup rengarenk ineğin güdüldüğü ve hareket eden güneş ışınlarının suda yansımasını gösteren Lys'i geçen İnekler (1899) adlı tablosudur. Tablo, Brüksel'deki (Belçika) “Kraliyet Güzel Sanatlar Müzesi” nde asılı durur.

Birinci Dünya Savaşı sırasında Londra'da sürgünde iken, Monet tarzında "Thames Nehri üzerine düşünceler" olarak bilinen Thames nehri üzerine bir dizi resim yaptı. En geleneksel izlenimci çalışmalarıdır.

14 Haziran 1924'te Claus Astene'de öldü. Son sözleri: "Bloemen, bloemen, bloemen ..." ("Çiçekler, çiçekler, çiçekler") di. Ölümünden bir gün önce Belçika kraliçesi Kraliçe Elisabet tarafından kendisine gönderilen bir buket çiçeğin resmini yapmıştı. Claus Astene'de kendi bahçesine gömüldü ve Brüksel'de bir sokağa onun adı verildi.

Başarıları

  • 1919: Leopold nişanı Komutanı[2]
  • 1911: Kraliyet Bilim, Edebiyat ve Güzel Sanatlar Akademisi üyesi.[3]

Çalışmaları

Emile Claus'un diğer tanınmış eserleri şunlardır:

2007'de Pancar Hasadı ve Buz Kuşları resimleri Flaman topluluğunun kültürel miras listesine dahil edildi.

Müzeler ve halka açık koleksiyonlar

Emile Claus, Cezayir 'e yaptığı yolculuk sırasında, 1879. Burada bir Cezayir geleneksel "burnus" ile

Claus'un resimleri aşağıdaki müzelerde, koleksiyonlarda ve şehirlerde görülebilir:

  • Groeningemuseum, Brugge, Belçika
  • Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Müzesi, Brüksel, Belçika
  • Museum van Deinze en de Leiestreek, Deinze, Belçika
  • Camille Lemonnier Müzesi, Elsene, Belçika
  • Güzel Sanatlar Müzesi, Gent, Belçika
  • Musée d'art moderne et d'art contemporain de Liège [fr] (MAMAC), Belçika
  • Museum of Fine Arts, Mons [fr], Mons, Belçika
  • Mu.ZEE, Oostende, Belçika
  • Güzel Sanatlar Müzesi, Tournai, Belçika
  • Gemeentemuseum ('Konsey Müzesi'), Lahey, Hollanda
  • Musée de la Chartreuse, Douai, Fransa
  • Güzel Sanatlar Sarayı, Lille, Fransa
  • "Orsay Müzesi", Paris, Fransa
  • Batı ve Doğu Sanatı Müzesi, Odessa, Ukrayna
  • Güzel Sanatlar Müzeleri, San Francisko, ABD
  • Doğu Flanders Bölgesi Koleksiyonu, Belçika
  • Belfius Art Collection, Brüksel, Belçika
  • Adelaide, Avustralya
  • Barselona, İspanya
  • Bayonne, Fransa
  • Berlin, Almanya
  • Floransa, İtalya
  • Göteborg, İsveç
  • Osaka, Japonya
  • Reims, Fransa
  • Roma, İtalya
  • São Paulo, Brezilya
  • Venedik, İtalya
  • Verviers, Belçika
  • Varşova, Polonya

Kaynakça

  1. ^ Portrait of Anna De Weert 3 Ekim 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., Emile Claus, LukasWeb, Retrieved 1 May 2017
  2. ^ Royal Decree of H.M. King Albert I on 14.11.1919
  3. ^ Index biographique des membres et associés de l'Académie royale de Belgique (1769-2005). p 56

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sen Nehri</span> Fransada bir akarsu

Sen Nehri, kuzeybatı Fransa'da önemli bir akarsu. Fransa'nın ikinci en uzun nehridir. Burgonya'dan doğar ve Manş Denizi'ne Le Havre yakınlarında dökülür. 776 km uzunluğundaki nehrin debisi ortalama 500 m³/s.dir.

Édouard Manet, Fransız ressam. 19. yüzyılda modern hayatı konu alan resimler yapmaya başlamış ilk ressamlardandır. Manet, gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynadı. İlk dönem başyapıtlarından Kırda Öğle Yemeği ve Olympia, kendisinden genç ressamlara esin kaynağı oldu. Daha sonraki yıllarda ise o ressamlar izlenimciliğin en önemli isimleri oldular. Günümüzde, bu iki resim, modern sanatın başlangıcı kabul edilir.

Claude Monet, Fransız empresyonist ressam. Oscar-Claude Monet veya Claude Oscar Monet olarak da bilinir. İzlenimcilik terimi, Monet'nin İzlenim: Gün Doğumu adlı resminden gelmektedir. İzlenimcilik, modern resim sanatındaki ilk büyük devrimci harekettir. Monet, resimlerinde fırça darbeleriyle oluşturduğu değişik renklerde noktalarla istediği izlenimi uyandıracak renk ve ışık etkisini yaratmayı başarmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Alfred Sisley</span>

Alfred Sisley, Empresyonist peysaj ressamıdır, Fransa'da doğdu ve hayatının çoğunu Fransa'da geçirdi ancak İngiliz vatandaşıydı. Manzara resmi yapan Empresyonistler arasında en tutarlısıydı. Nadiren figür tablosu yaptı ve Renoir ve Pissarro 'dan farklı olarak İzlenimciliğin sanatsal ihtiyaçlarını karşıladığını gördü.

<span class="mw-page-title-main">Edgar Degas</span> Fransız ressam (1834-1917)

Edgar Degas, tam adı Hilaire-Germain-Edgar Degas olan, Fransız ressam, heykeltıraş ve çizer. İzlenimcilik akımının kurucularından biri kabul edilse de ressam bu terimi reddedip gerçekçi olarak tanınmayı tercih ettiğini açıklamıştır. Tekniği başarılı bir ressam olan Degas, daha çok dans temalı resimleri ile tanındı. Çalışmalarının yarısından fazlası dansçılarla ilgiliydi. Bu çalışmaları aynı zamanda onun hareketin betimlemesindeki ustalığını gösteriyordu. Dans kadar at yarışları ve çıplak kadınlar çizmekte de başarılıydı. Portreleri de sanat tarihinin en başarılılarından kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Eugène Boudin</span> Fransız ressam (1824 – 1898)

Eugène Boudin, açık havada resim yapan ilk Fransız manzara ressamlarından biriydi.

James Sidney Edouard, Baron Ensor, Belçikalı ressam ve baskı sanatçısı. Sürrealizm, ekspresyonizm üzerinde önemli etkileri bulunmuştur. Ömrünün neredeyse tamamını Oostende'de geçirmiştir. Sanat grubu olan Les XX'in içinde yer almıştır.

<span class="mw-page-title-main">Berthe Morisot</span> Fransız ressam (1841 – 1895)

Berthe Marie Pauline Morisot, bir Fransız ressamı ve Paris'te İzlenimcilik (Empresyonizm) akımıyla tanınan ressam çevresinin üyesiydi.

<span class="mw-page-title-main">Gent Güzel Sanatlar Müzesi</span> Gent, Belçikadaki güzel sanatlar müzesi

Gent Güzel Sanatlar Müzesi, Belçika'nın Gent şehrinde bulunan bir güzel sanatlar müzesidir. Müze Citadelpark'ın doğusunda yer almaktadır. Müze binası 1900'lü yıllarda mimar Charles van Rysselberghe tarafından yapılmıştır. Müze 4 yıllık restorasyonun ardından 2007 yılı tekrar açılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Orangerie Müzesi</span> Pariste sanat müzesi

Orangerie Müzesi, Paris'te bulunan bir sanat müzesidir. Müzede izlenimcilik, ard izlenimcilik ve Paris Okulu akımlarına ait tablolar sergilenir. Paul Cézanne, Henri Matisse, Amedeo Modigliani, Claude Monet, Pablo Picasso, Pierre-Auguste Renoir, Henri Rousseau, Chaim Soutine, Alfred Sisley ve Maurice Utrillo gibi ressamların eserleri müzede yer alır.

<span class="mw-page-title-main">Jules Breton</span> Fransız ressam (1827 – 1906)

Jules Adolphe Aimé Louis Breton, 19. yüzyıl Fransız gerçekçiliğinin önde gelen ressamlarındandır. Çalışmalarında çoğunlukla Fransa'nın kır yaşantısını konu etmiştir. Geleneksel metotlara olan bağlılığı Jules Breton'u köylerin güzelliğinin ve pastoralliğinin önemli nakledicilerinden biri haline getirmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Frédéric Bazille</span> Fransız ressam (1841 – 1870)

Jean Frédéric Bazille, Fransız izlenimci ressam. Eserleri genelde, ön planda figürlerin bulunduğu en plein air çizilmiş peyzajlardır.

Gustave Caillebotte, Fransız ressam. İzlenimcilik akımının hem üyesi hem de koruyucularından biridir. Gruptaki diğer sanatçılara göre gerçekçilik akımına daha yakın durmuştur. Caillebotte fotoğrafçılığa olan ilgisi ile de tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Carolus-Duran</span> Fransız ressam (1837-1917)

Charles Auguste Émile Durand ya da bilinen adıyla Carolus-Duran, Fransız ressam ve resim öğretmeni. Üçüncü Fransa Cumhuriyeti sosyetesine yaptığı portreleri ile tanınmıştır.

<i>Nilüferler</i>

Nilüferler, Fransız izlenimcilik akımının ileri gelen ressamlarından olan Claude Monet tarafından, hayatının son 30 yılı içinde hazırlanmış olan 250 kadar yağlı boya tablodan oluşur. Bu tablolar bir çiçek bahçesinin, özellikle Monet'in Paris'in Giverny adlı varoşunda bulunan evinin bahçesindeki küçük dere ve bunun yaptığı göletlerde su içinde yetişen nilüfer çiçeklerinin resimleridir. Monet daha önce Paris'teki Saint-Lazare Garı adlı istasyonun gün içinde değişik ışık ve hava şartları altında resmedilmesinden oluşan "Gar Saint-Lazare Serisi"ni ve 1890-91'de aynı bakış tarzı ile bir "Saman Yığınları" serisi hazırlamıştı. "Nilüferler" bu yaklaşımın daha genişletilmesi niteliğinde olup, değişik ışık ve hava şartlari altında nilüfer çiçeklerinin nasıl değişik şekilde resmedileceklerini denemektedir. Ressam bu eserleri hazırlamaktayken gözlerindeki katarakttan da muzdaripti. Bu tablolar değişik formlarda ve ebadları çok değişik olarak tuvaller üzerine hazırlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Vilhelm Hammershøi</span>

Vilhelm Hammershøi (

<span class="mw-page-title-main">Vincent van Gogh'un ölümünden sonra ünlenmesi</span>

Vincent van Gogh'un ünü, yaşamının son yılında Fransa ve Belçika'ya, öldükten hemen sonra da Hollanda ve Almanya'ya yayılmaya başlamıştır. Küçük kardeşi Theo ile olan arkadaşlıkları 1872 Ağustos'undan beri yazdıkları mektuplarla belgelenmiştir. Bu mektuplar Theo'nun eşi Johanna van Gogh-Bonger tarafından 1914'te üç cilt olarak yayımlanmıştır. Vincent'ın ve eşinin ölümünden sonra van Gogh'un tabloları kendisine miras kalan Johanna, bunları ödünç vererek ilk van Gogh sergilerinin düzenlenmesini desteklemiştir. Mektupların yayımlanması, kendini resme adamış, sanatı için cefa çekmiş ve genç yaşta ölmüş olan Vincent van Gogh'un çok etkili ve çekici gizeminin Avrupa'ya ve oradan da dünyaya yayılmasında yardımcı olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Luminizm (Empresyonizm)</span> Resim tarzı

Luminizm, ışık efektlerine büyük önem veren, resimdeki geç-izlenimci veya neo-izlenimci tarzıdır.

<span class="mw-page-title-main">Jenny Montigny</span> Belçikalı ressam (1875 – 1937)

Jeanne (Jenny) Montigny Belçikalı bir ressamdı.

Anna De Weert, evlilik öncesi soyadı 'Cogen; Anna Virginie Caroline De Weert '(27 Mayıs 1867 - 12 Mayıs 1950) bir Belçikalı ressamdı. Luminist tarzında resim yapardı.