İçeriğe atla

E3 2016

Electronic Entertainment Expo 2016 (E3 2016), video oyunu endüstrisinden çeşitli donanım üreticileri ve yazılım geliştiricileri ve yayıncılarının katılımcılara, özellikle perakendecilere ve video oyunu basını üyelerine yeni ve gelecek ürünleri sunduğu 22. Entertainment Software Association tarafından düzenlenen etkinlik, 14-16 Haziran 2016 tarihleri arasında Los Angeles Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. Etkinliğe bir önceki yıla göre biraz azalarak yaklaşık 50 bin 300 kişi katıldı.[1]

Expo, Orlando, Florida'daki bir gece kulübündeki toplu saldırıdan iki gün sonra başladı. Ayrıca, büyük bir Zelda hayranı olan ve fuarda yer yapması planlanan Christina Grimmie'nin öldürülmesinden üç gün sonraydı.[2] Trajedinin kurbanlarına destek göstermek için Expo'daki katılımcılar sunumlarında ve planlarında değişiklikler yaptılar. Kongre Merkezi dışındaki bayraklar yarı direğe indirildi. Bethesda ve Nintendo, kurbanları desteklemek için düzenledikleri basın toplantılarında gökkuşağı renkli kurdele iğneleri taktılar, Microsoft ve Nintendo, Grimmie ve diğer kurbanlar için bir dakikalık saygı duruşu ile sunumlarını açtı. Sony Yönetim Kurulu Başkanı Shawn Layden sunumuna Orlando çekimi hakkında kısa bir konuşma ile başladı ve Nintendo başkanı Reggie Fils-Aimé, açılış konuşmasına başlamadan önce Grimmie'nin ailesine ve hayranlarına başsağlığı diledi. Diğer geliştiriciler, etkinlikten sonraki mevcut ulusal ruh haline aykırı açıklamalardan kaçınmak için Expo sırasında sosyal medya duyurularına yaklaşımlarını değiştirmeyi planladılar.[3] Other developers planned to alter their approach to social media announcements during the Expo to avoid statements that would be counter to the current national mood after the event.[4][5][6]

Kaynakça

  1. ^ Saed, Sharif (17 Haziran 2016). "E3 2016 attendance down over last year's, E3 2017 dates revealed". VG247. 18 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Haziran 2016. 
  2. ^ "Nintendo Responds to Petition for Christina Grimmie in Zelda". Time (İngilizce). 23 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Nisan 2019. 
  3. ^ "E3 2016: Nintendo Shows Off The Legend of Zelda: Breath of the Wild and Pokemon: Sun and Moon". pastemagazine.com (İngilizce). 23 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Nisan 2019. 
  4. ^ Orland, Kyle (13 Haziran 2016). "In wake of Orlando attacks, some "sensitivity" tweaks from E3 publishers". Ars Technica. 13 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Haziran 2016. 
  5. ^ McCormick, Rick (13 Haziran 2016). "Microsoft started E3 with a moment of silence". The Verge. 14 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Haziran 2016. 
  6. ^ Donlan, Christian (14 Haziran 2016). "PlayStation E3 conference report: No Neo, no mic drop, but games to spare". Eurogamer. 15 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Haziran 2016. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">E3</span>

Electronic Entertainment Expo veya kısaca E3, her yıl Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleşen bir video oyunu fuarıydı. Oyun sektöründeki ünlü şirketler katılır. Bu firmalar fuarda kendi konferanslarında yeni oyunlar ve konsollar duyururlar. 2006 yılında fuar halka açıkken 2007'de sadece basına özelleştirildi. Ardında 2009 yılında tekrar halka açık hale getirildi.

<i>Super Mario Galaxy 2</i> 2010 video oyunu

Super Mario Galaxy 2, Wii konsolu için üretilmiş olan video oyunudur. Super Mario Galaxy serisinin ikinci oyunudur. Oyun 2009 Electronic Entertainment Expo (E3)'da duyurulmuştur ve 2010 yılında piyasaya çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Christina Grimmie</span> Amerikalı şarkıcı (1994 – 2016)

Christina Grimmie, Amerikalı müzisyen, söz yazarı.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Entertainment Planning & Development</span>

Nintendo Entertainment Planning & Development (Japonca: 任天堂企画制作本部, Türkçe: Nintendo Eğlence Planlama & Geliştirme) veya kısaca Nintendo EPD, Japon video oyun şirketi Nintendo'nun en büyük bölümlerinden bir tanesidir. Eylül 2015'te Eğlence Analizi ve Geliştirme ile Yazılım Planlama ve Geliştirme bölümlerinin birleşimi ile kurulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch</span> 2017 oyun konsolu

Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.

<span class="mw-page-title-main">Electronic Entertainment Expo 2015</span> eğlence fuarı

Genellikle E3 2015 olarak bilinen Electronic Entertainment Expo 2015, düzenlenen 21. Elektronik Eğlence Fuarı idi. Etkinlik Los Angeles, Kaliforniya'daki Los Angeles Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. 16 Haziran 2015'te başlayıp 18 Haziran 2015'te yaklaşık 52.200 katılımcı ile sona erdi.

<i>The Legend of Zelda</i> (video oyunu) 1986 video oyunu

The Legend of Zelda, 1986 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ilk oyunu olup 21 Şubat 1986 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Zelda II: The Adventure of Link, 1987 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-rol yapma oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ikinci oyunu olup 14 Ocak 1987 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past, 1991 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin üçüncü oyunu olup 21 Kasım 1991 tarihinde Japonya'da ve bir yıl sonra diğer ülkelerde de Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: Link's Awakening, 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dördüncü oyunu olup 6 Haziran 1993 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Boy için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Twilight Princess</i> 2006 video oyunu

The Legend of Zelda: Twilight Princess, 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 13. oyunu olup 19 Aralık 2006 tarihinde Japonya ile aynı yıl diğer ülkelerde de Wii için ve sonraki ayda GameCube için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past & Four Swords, 2002 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dokuzuncu oyunu olup 2 Aralık 2002 tarihinde Kuzey Amerika'da, 14 Mart 2003 tarihinde Japonya'da ve 28 Mart 2003 tarihinde Avrupa'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Kasette, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun değiştirilmiş bir portu ve The Legend of Zelda: Four Swords adlı orijinal çok oyunculu oyun bulunur.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 14. oyunu olup 23 Haziran 2007 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Kasım 2015'te PAL bölgesinde ve Mayıs 2016'da Kuzey Amerika'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, 2015 yılında Nintendo ve Grezzo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 18. oyunu olup 22 Ekim 2015 tarihinde Japonya'da ve aynı ay diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, A Link Between Worlds doğrudan bir devamıdır.

<i>The Legend of Zelda: Skyward Sword</i> 2011 Nintendo Wii oyunu

The Legend of Zelda: Skyward Sword, 2011 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 16. oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü. Oyun, Eylül 2016'da Wii U eShop'ta dünya çapında kullanıma sunuldu. Seri kahramanı Link rolünü üstlenen oyuncular, yüzen Skyloft adasını ve altındaki araziyi gezerek, hikâyeyi ilerleten ve çevre ve zindan temelli bulmacaları çözen görevleri tamamlarlar. Kılıç ve kalkanla saldırmaya ve engellemeye odaklanan oyun mekaniği ve savaş oyun Wii MotionPlus genişletme cihazına bağlıdır.

Super Mario Party, 2018 yılında NDcube tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir parti video oyunudur. Oyun, Mario Party serisinin 16. oyunu olup 5 Ekim 2018 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Electronic Entertainment Expo 2014 veya genellikle E3 2014 olarak bilinen, her yıl düzenlenmekte olan elektronik eğlence fuarının 20. sezonudur. 10 Haziran 2014 tarihinde başlayıp 12 Haziran 2014'te sona ermiştir. Başlıca katılımcılar arasında Microsoft Corporation, Nintendo, Ubisoft ve Sony Computer Entertainment yer almıştır. Katılımcılar, genellikle E3 etkinliğinden bir gün önce kendi basın toplantılarına ev sahipliği yapmaktadırlar. Ancak bazı şirketler bir gün önce ek bilgi yayınlamıştır.

<span class="mw-page-title-main">Electronic Entertainment Expo 2012</span>

Electronic Entertainment Expo 2012 veya bilinen adıyla E3 2012, her yıl düzenlenen 18. Elektronik Eğlence Fuarıdır. Etkinlik, Kaliforniya, Los Angeles'ta yer alan Los Angeles Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. 5 Haziran 2012'de başladı ve 7 Haziran 2012'de toplam 45,700 katılımcı sayısıyla sona erdi. Spike adlı televizyon kanalında yayınlandı. Başlıca PlayStation Home, Xbox Live gibi platform oyunlarını ve IGN adlı internet sitesini konu almıştır.

Just Dance 2017, Ubisoft tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir dans video oyunudur. 13 Haziran 2016'da E3 basın toplantısında açıklandı ve Kuzey Amerika kıtası için 25 Ekim 2016'da PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii ve Wii U için piyasaya sürüldü. Ubisoft ayrıca oyunun ilk kez Uplay ve Steam ve Nintendo Switch aracılığıyla PC'de piyasaya sürüleceğini duyurdu. 2003-2017 Ubisoft Swirl Logosunu kullanan son Just Dance oyunudur.