İçeriğe atla

Dying Light 2

Dying Light 2 Stay Human
GeliştiriciTechland Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcılarTechland
Square Enix[a]
YönetmenAdrian Ciszewski
TasarımcıTymon Smektała
ProgramcıBartosz Kulon
SenaristlerJerrold Brown
Chris Avellone (çıkarıldı)[b]
BesteciOlivier Deriviere
PlatformlarMicrosoft Windows
PlayStation 4
PlayStation 5
Xbox One
Xbox Series X/S
Çıkış4 Şubat 2022[2]
TürlerAksiyon-rol yapma, hayatta kalma-korku
ModlarTek oyunculu, çok oyunculu

Dying Light 2, Techland tarafından geliştirilen; Techland ve Square Enix tarafından 4 Şubat 2022'de[2] yayınlanan bir açık dünya birinci şahıs zombi-kıyamet temalı aksiyon rol yapma oyunudur. Oyunun Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkması planlanıyor

Oynanış

Dying Light 2 ya da Dying Light 2 Stay Human, Dying Light'tan 20 yıl sonra, çeşitli parkur becerileri ile donatılmış Aiden Caldwell (seslendiren Jonah Scott) adlı yeni bir kahraman oyunun başrolünde yer alıyor. Oyuncular, şehirde hızlı bir şekilde gezinmek için çıkıntılara tırmanma, kayma, kenarlardan atlama ve duvar koşusu gibi eylemleri gerçekleştirebilir. Daha akıcı bir serbest koşu deneyimi sunmak için 3000'den fazla parkur animasyonu olduğu doğrulandı. Kanca ve yamaç paraşütü gibi araçlar da şehirde gezinmeye yardımcı olacak. Aiden, düşüşünü kırmak için ölümsüzleri de kullanabilir. Oyun çoğunlukla yakın dövüş tabanlıdır ve dövüşlerin çoğu yakın dövüş silahlarını kullanır. Yakın dövüş silahlarının sınırlı bir ömrü vardır ve oyuncu bunları savaşta kullandıkça bozulacaktır.[3] Arbalet, av tüfeği ve mızrak gibi uzun menzilli silahlar da kullanılabilir. Silahlar, zanaat parçaları için silahları parçalayarak bulunabilecek farklı planlar ve bileşenlerle yükseltilebilir. Aiden, enfeksiyon nedeniyle insanüstü becerileri de kullanabilir.[4] Yeni zombiler eklendi. İlk oyunda da olduğu gibi, zombiler güneş ışığına maruz kaldıklarında yavaşlar, ancak geceleri daha agresif ve saldırgan olurlar.[5]

Oyun, oyuncuların özgürce keşfedebileceği Avrupa'da geçen devasa bir kentsel açık dünya olan The City'de geçiyor.[6] Orijinal oyundan dört kat daha büyük olan harita, yedi ayrı bölgeye ayrılmıştır ve her birinin kendi simge yapıları ve konumları vardır. Oyuncular şehri keşfederken, yeni eşyalar ve silahlar yapmak için farklı hurda ve kaynakları toplayabilirler.[7] Oyunda, oyuncular farklı gruplar ve yerleşimlerle tanışır ve oyun dünyasının durumunu ve oynanamaz karakterlerin Aiden'ı nasıl gördüğünü temelden değiştirecek farklı kararlar almak zorunda kalırlar. Sonuçlar geniş kapsamlıdır, oyuncu başka bir yerleşimi tamamen yok ederken bir ulusa refah getirebilir. Belirli kararlar vermek, şehirdeki alanları açacak veya kapatacak ve oyuncuları birden fazla oyunu tamamlamaya teşvik edecek.[8] Selefinde olduğu gibi, oyun dört oyunculu işbirlikçi çok oyunculu özelliğe sahip olacak.[9]

Karakterler

Aiden Caldwell - Tam olarak nerede doğduğu bilinmemektedir, 2013-2016 yılları arasında Harran Virüsü'nün ortaya çıktığı zamanların öncesinde ya da sonrasında doğduğu düşünülmektedir. Aiden, enfekte olmuş bir dünya da enfekte olmuş bir bireydir. Aiden'ın olağanüstü çevikliği ve acımasız dövüş becerileri, onu bu tehlikeli dünyada güçlü bir müttefik haline getiriyor. Aiden kimsenin başaramayacağı şeyleri başarabilir, kimsenin cesaret edemediği yerlere girebilir. Eşsiz yetenekleriyle Aiden, bu çürüyen şehirde bir değişimin temsilcisi olma gücüne sahiptir.[10][11]

Geliştirme

Dying Light 2 Stay Human, Techland tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Ekip, insanlığın neslinin tükenme eşiğinde olduğunu; bir kayıp ve korku duygusu uyandırmayı amaçladı. Ekip, insanlığın kırılganlığını göstermek için, insanları barındırmak için eski binaların kalıntılarının üzerine geçici yapıların inşa edildiği, kalıcı yapıların ve beton zeminin büyük zombi orduları tarafından işgal edildiği City'ye birkaç katman tanıttı.[4] Ekip, City'yi oluştururken, seviye tasarımcılarından minimum girdi ile çıkıntıları ve pencereleri gibi farklı yapı parçalarını birleştirebilen CityBuilder adlı dahili bir teknolojiyi kullandı. Teknoloji, ekibin şehir tasarımını hızla oluşturmasını ve değiştirmesini sağladı. Ekip ayrıca oyuna güç sağlamak için C-Engine adlı yeni bir motor yarattı.[12]

Oyun, öncekine kıyasla anlatıya önemli ölçüde daha fazla vurgu yaptı. Ekip, oyuncuların seçimlerine tepki veren oyunun hikâyesini yazmak için Chris Avellone'a başvurdu. Ekip, açık bir şehir geliştirdiklerini hissetti, ancak anlatının aynı faillik düzeyini paylaşmasını istediler.[4] Oyun, Avellone'a göre her seçimin "gerçek" sonuçlara sahip olduğu bir "anlatı sanal alanı" olarak tanımlandı.[13] Oyuncular belirli seçimler yaptıktan sonra oyun alanı da değişecektir. Oyunun hikâyesi, ilk oyuna göre daha ciddi bir ton taşıyor. Dünyayı inandırıcı ve özgün hissettirmek için ekip ayrıca gerçek dünyadaki sorunlardan ve politik ideolojilerden ilham aldı ve fazla gerçekçi olmadığı düşünülen oyun fikirlerinden vazgeçmek zorunda kaldı.[14] Ciszewski, her oyunda oyuncuların "içeriğin en az yüzde 25'ini kaybedeceğini" ekledi.[4]

Hikâye, insanlık için ihanet, aldatma ve entrika gibi temaları aktarmayı sağlayan yeni, modern bir "Karanlık Çağlar"a odaklandı. Ekip, oyunun anlatısını tasarlarken ek yardıma ihtiyaç duyduklarını hissetselerde oyunun oynanışından emindi. Bu nedenle, ekip Avellone'u ve yazım ve hikayesiyle büyük beğeni toplayan The Witcher 3: Wild Hunt üzerinde çalışan yazarları işe aldı. Anlatı tasarımı ayrıca oyuncuları oynanamaz karakterlere önem vermeye ve oyuncuları onların varlığı ve ihtiyaçları konusunda daha duyarlı olmaya teşvik etti.[12] Zombiler, son oyunda olduğu gibi ana düşman olmak yerine, oynanamayan diğer karakterlere ilginç drama ve temalar yaratmaları için baskı yapan bir anlatım aracı haline geliyor.[15] Ekip, The Walking Dead ve Game of Thrones gibi canlı insanların eşit derecede tehlikeli olduğu çalışmalardan esinlendiği için oyun, ilk oyuna kıyasla daha fazla düşmanca insan düşmanı içeriyor. Ekip, oyundaki zombiler için bir yaşam döngüsü geliştirdi. Yeni ısırılan zombilere, insanlığı hala devam eden hızlı ve tehlikeli olanlara Viral denir. Daha sonra "sıradan zombiler" olarak tanımlanan Biters olurlar. Isıranlar uzun süre UV ışığına maruz kaldıklarında, etlerinden dökülen yozlaşmış zombiler olan Dejenerelere dönüşürler.[16]

Oyun, E3 2018'de Avellone tarafından Xbox basın toplantısında Dying Light 2 olarak duyuruldu.[17] Square Enix, oyunu Kuzey Amerika'da dağıtacak ve pazarlama çalışmaları yapacak.[18][19] 20 Ocak 2020'de Techland, oyunun yeni bir çıkış tarihi verilmeden ek geliştirme süresine izin vermek için erken 2020 penceresinin dışına erteleneceğini duyurdu.[20] 27 Mayıs 2021'de dijital bir etkinlik düzenlendi ve oyunun başlığının yanında Stay Human altyazısının eklendiği 7 Aralık 2021 çıkış tarihi açıklandı.[21] Çıkış tarihiyle birlikte, kıyameti detaylandıran ve virüslü yeni bir varyantı gösteren bir promosyon çizgi romanı, 2021'in 4. çeyreğinde fiziksel bir sürümle dijital olarak yayınlandı. Oyun daha sonra 4 Şubat 2022'ye ertelendi.[2][22] Çizgi roman, sanata yönelik övgü ve hikâyeye ve karakterlere yönelik eleştirilerle karışık eleştiriler aldı. 23 Eylül 2021'de, Nintendo Switch konsolu için Dying Light 2 Stay Human'ın bir bulut versiyonu, diğer platformlarla aynı gün piyasaya sürülecek olan bir Nintendo Direct sunumu sırasında onaylandı.[23]

Haziran 2020'de Chris Avellone'un yaptığı cinsel saldırı iddiaları nedeniyle Techland ve Avellone, Dying Light 2 ile ilişkisini sonlandırdı.[1]

Dış Bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ a b Kerr, Chris (22 Haziran 2020). "Dying Light 2 writer Chris Avellone accused of sexual assault and harassment". Gamasutra (İngilizce). 22 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Haziran 2020. 
  2. ^ a b c "Dying Light 2 Stay Human yayınlanacağı tarih açıklandı" (İngilizce). Techland. 14 Eylül 2021. 5 Ekim 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2021. 
  3. ^ Nakamura, Darren (20 Haziran 2019). "Dying Light 2 lets you destroy entire areas in the city". Destructoid (İngilizce). 21 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  4. ^ a b c d Hall, Charlie (11 Haziran 2019). "Dying Light 2's dark age parkour looks solid, but the narrative feels risky". Polygon (İngilizce). 11 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  5. ^ Avard, Alex (11 Mart 2019). "Dying Light 2 new zombie types explained with official concept art". Gamesradar (İngilizce). 14 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Kasım 2019. 
  6. ^ Grubb, Jeff (20 Haziran 2018). "Techland promises diversity in Dying Light 2 (updated)". VentureBeat (İngilizce). 20 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Mart 2021. 
  7. ^ Fillari, Alissandro (15 Haziran 2019). "E3 2019: Dying Light 2's Brutal Combat Punctuates Its New Storytelling". GameSpot (İngilizce). 26 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  8. ^ Chiodoni, Johnny (11 Haziran 2019). "Your choices can wipe out entire settlements in Dying Light 2:Stay Human". Eurogamer (İngilizce). 26 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  9. ^ West, Josh (14 Mart 2019). "Why co-op is going to be one of the coolest parts of Dying Light 2". GamesRadar (İngilizce). 7 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  10. ^ "Aiden Caldwell | Dying Light Wiki". 10 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  11. ^ "Who is the main character in Dying Light 2 Stay Human?". 9 Şubat 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Şubat 2022. 
  12. ^ a b Francis, Bryant (25 Haziran 2019). "Building interesting emergence in Dying Light 2". Gamasutra. 26 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  13. ^ Faller, Patrick (13 Haziran 2018). "E3 2018: Dying Light 2 Will Be A "Narrative Sandbox" Where Your Actions Shape Your Environment". GameSpot (İngilizce). 15 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  14. ^ Avard, Alex (14 Mart 2019). "How Dying Light 2 is a culmination of everything Techland has learnt making zombie games so far". GamesRadar (İngilizce). 26 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  15. ^ Weber, Rachel (12 Mart 2019). "How Dying Light 2 is inspired by The Witcher 3 and Game of Thrones". GamesRadar (İngilizce). 30 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  16. ^ Avard, Alex (11 Mart 2019). "Exclusive: Dying Light 2's new zombie types explained with official concept art". GamesRadar (İngilizce). 14 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2019. 
  17. ^ Messner, Steven (10 Haziran 2018). "Dying Light 2 announced and Chris Avellone is designing the story". PC Gamer (İngilizce). 11 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2018. 
  18. ^ Khan, Imran (31 Mayıs 2019). "Dying Light 2 Will Be At Square Enix's E3 Presentation". Game Informer (İngilizce). 2 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Haziran 2019. 
  19. ^ Birch, Nathan (25 Temmuz 2019). "Dying Light 2 Interview: You Can be a Joker-like Agent of Chaos, Cross-Gen Confirmed". Wccftech (İngilizce). 26 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Kasım 2019. 
  20. ^ "Dying Light 2 Delayed with No New Release Date - IGN" (İngilizce). 21 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  21. ^ Ruppert, Liana (27 Mayıs 2021). "New Dying Light 2: Stay Human Gameplay Shows Off More About The Dangers Of Consequences". Game Informer (İngilizce). 27 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2021. 
  22. ^ @DyingLightGame (14 Eylül 2021). "Update regarding release date" (X gönderisi) (İngilizce). Erişim tarihi: 14 Eylül 2021X vasıtasıyla. 
  23. ^ Whitehead, Thomas (23 Eylül 2021). "Dying Light Platinum Edition Dated, Dying Light 2: Stay Human - Cloud Version Confirmed". Nintendo Life (İngilizce). 24 Eylül 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Eylül 2021. 

Notlar

  1. ^ Square Enix oyunun Kuzey Amerika distribütörüdür.
  2. ^ Chris Avellone yaptığı cinsel saldırı iddiaları nedeniyle Haziran 2020'de Techland ile ortak karar sayesinde ilişikisini sonlandırdı.[1]

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Dead Island</i> 2011de yayımlanan serbest dünya aksiyon korku oyunu

Dead Island, Techland Polska tarafından geliştirilen ve Deep Silver firmasının PC, XBOX 360 ve PS 3 için 6 Eylül 2011 tarihinde yayınladığı serbest dünya aksiyon oyunudur. Bir virüs nedeniyle zombilere dönüşen insanlara karşı hayatta kalma savaşı verdiğiniz oyunda kendinizi tabanca ve tüfek dışında kürek, beyzbol sopası, bıçak gibi aletlerle korumaya çalışırsınız. Ayrıca oyunda kendi silahlarınızı da yapabilir ve geliştirebilirsiniz. Oyun hayali Banoi adasından geçmektedir.

Techland S.A. Paweł Marchewka tarafından 1991 yılında kurulan Polonya merkezli video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Call of Juarez (2009), Dead Island (2011) ve Dying Light (2015) serileri ile tanınır.

<i>Hitman</i> (2016, video oyunu)

Hitman IO Interactive tarafından geliştirilen, bölümlerden oluşan, aksiyon-macera türünde gizliliğe dayalı video oyunu. Square Enix tarafından Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One platformlarında yayınlandı. Oyun Hitman serisinin altıncı oyunu olma özelliğini taşıyor.

<i>Detroit: Become Human</i> Quantic Dream tarafından geliştirilen 2018 çıkışlı video oyunu

Detroit: Become Human, Quantic Dream tarafından geliştirilip Sony Interactive Entertainment ile Quantic Dream'in müştereken yayımcılığını üstlendiği 2018 yapımı macera oyunudur. Oyun Kara, Connor ve Markus adlı üç androidin hikâyesine odaklanmaktadır. Hizmet androidi olan Kara evrilip bilinç sahibi olarak efendisinin android kızıyla birlikte kaçmış, bakıcı android Markus kendisini androidlerin özgürlük mücadelesine adamış, Connor ise bilinç sahibi androidleri avlamak üzere görevlendirilmiştir. Bir noktadan sonra hikâyeleri kesişen karakterlerin her birinin kendi konuşma ağacı vardır, karakterlerin yaşama ihtimali oyuncunun kendi seçimlerine bağlıdır.

<i>Rocket League</i> 2015 video oyunu

Rocket League, Psyonix tarafından geliştirilen ve yayınlanan, arabalarla oynanan bir futbol video oyunudur. Oyun ilk olarak Temmuz 2015'te PlayStation 4 ve Windows için piyasaya sürüldü ve daha sonra Xbox One ve Nintendo Switch için bağlantı noktaları piyasaya sürüldü. Haziran 2016'da 505 Games, PlayStation 4 ve Xbox One için fiziksel bir perakende sürümünü dağıtmaya başladı ve 2017'nin sonuna kadar bu görevleri Warner Bros. Interactive Entertainment devraldı. macOS ve Linux sürümleri de 2016'da piyasaya sürüldü, ancak çevrimiçi hizmetlerine yönelik destek 2020'de kaldırıldı. Oyun, Eylül 2020'de oynaması ücretsiz hale geldi.

Obsidian Entertainment, Inc., şirket merkezi Irvine, Kaliforniya'da bulunan bağımsız bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. 2003 yılında Black Isle Studios'un kapanışından sonra eski Black Isle çalışanları Feargus Urquhart, Chris Avellone, Chris Parker, Darren Monahan ve Chris Jones tarafından kuruldu.

<i>Call of Duty: Mobile</i> 2019 video oyunu

Call of Duty: Mobile, TiMi Studios ve Tencent Games tarafından geliştirilen, Activision tarafından Android ve iOS için ücretsiz olarak yayınlanan birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyun 1 Ekim 2019'da çıkış yapmış, ilk ayın sonunda 148 milyondan fazla indirilmiş ve yaklaşık 54 milyon dolar gelir elde ederek tarihteki en büyük mobil oyun çıkışlarından birini gerçekleştirmiştir.

<i>Dying Light</i>

Dying Light, Polonyalı oyun stüdyosu Techland tarafından geliştirilen ve Warner Bros. Interactive Entertainment tarafından yayımlanan açık dünya birinci şahıs hayatta kalma korku aksiyon-macera video oyunudur. Dying Light Mayıs 2013'te duyuruldu ve Microsoft Windows, Linux, PlayStation 4 ve Xbox One için Ocak 2015'te piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Avalanche Studios Group</span>

Avalanche Studios Group, Stockholm merkezli İsveç video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıdır. Avalanche Studios, Expansive Worlds ve Systemic Reaction şirketlerinin üst şirketidir. Mart 2003'te Linus Blomberg ve Christofer Sundber tarafından kurulan Avalnche Studios açık dünya geliştirme projelerine odaklanmıştır ve projeleri kendi Apex oyun motorunda geliştirir. Şirket Just Cause oyun serisini geliştirmesi ile tanınır.

Chrome Engine, Techland'ın geliştirdiği bir 3D oyun motorudur. Son sürüm olan Chrome Engine 6.0, Mac OS X, Linux, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3 ve Microsoft Windows'u desteklemektedir.

<i>Skull and Bones</i> (oyun) 2024 video oyunu

Skull and Bones Ubisoft Singapur tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanacak yeni bir aksiyon video oyunudur. Oyun korsanlık ve deniz savaşını konu almaktadır.

<i>Hitman: Sniper</i>

Hitman: Sniper, Square Enix Montreal'in Hitman serisi için 2015 yılında geliştirdiği mobil nişancı video oyunudur. Serinin ana kahramanı Ajan 47 olarak oyuncu, bir göl kıyısındaki yerleşkede bir araya gelen birkaç güçlü şahsiyeti, ortaklarını uyarmadan öldürmek için dokunmatik ekranlı cihazında birinci şahıs dürbün ile görüş alanına bakar. Oyuncular, bazen ikincil hedefler tarafından yönlendirilen, bu hedefleri öldürmenin yaratıcı yollarını bulmak için kullanır. Görevlerdeki ilerleme sonrası, oyuncu daha güçlü silahların ve yeni silah yeteneklerinin kilidini açar.

<i>Anthem</i> (video oyunu) 2019 video oyunu

Anthem, BioWare'in geliştirdiği ve EA'in yayınladığı bir aksiyon-RPG oyunudur. Oyun, 22 Şubat 2019'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkış yaptı.

<span class="mw-page-title-main">Eidos-Montréal</span> Kanadalı video oyunu geliştiricisi

Eidos-Montréal, Montreal merkezli Kanadalı bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2007 yılında Eidos Interactive tarafından kurulmuştur. Şu anda Embracer Group'un bir parçasıdır.

Kingdom Hearts II, Square Enix tarafından geliştirilen 2005 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin üçüncü oyunu olup Square ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Aralık 2005 tarihinde Japonya, Mart 2006 tarihinde Kuzey Amerika ve aynı yılın Eylül ayında Avrupa ve Avustralasya'da PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyunun yeni ve ek içerik içeren genişletilmiş bir yeniden sürümü olan Kingdom Hearts II Final Mix, Mart 2007'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Square Enix Europe, tamamı bir Japon video oyun şirketi olan Square Enix'e ait olan bir İngiliz video oyunu yayıncısıdır. Square Enix, 22 Nisan 2009'da oyun yayıncısı Eidos Interactive'i satın aldı ve daha sonra Square Enix'in Avrupa yayıncılık kanadıyla birleştirerek Square Enix Europe şemsiyesi altında yeniden düzenlendi. Bu liste, Nisan 2009'daki kuruluşundan bu yana Square Enix Europe tarafından yayınlanan perakende, indirilebilir ve mobil oyunları içerir. Satın alınmadan önce Eidos plc, yayıncı Eidos Interactive ve Crystal Dynamics, IO Interactive, Beautiful Game Studios ve Eidos-Montréal gibi geliştirme stüdyoları dahil olmak üzere Eidos şirketler grubunun holding şirketiydi. Square Enix Europe ayrıca Square Enix External Studios olarak harici yayıncılık ve Square Enix Collective markası altında bağımsız oyun yayıncılığı yapmaktadır.

<i>Minecraft Dungeons</i> 2020 video oyunu

Minecraft Dungeons, Mojang Studios ve Double Eleven tarafından geliştirilen ve Xbox Game Studios tarafından yayınlanan zindan tarama türü video oyunudur. Minecraft oyununun yan ürünüdür ve Microsoft Windows, Nintendo Switch için piyasaya sürülmüştür. PlayStation 4 ve Xbox One için Mayıs 2020'de ve Xbox Series X/S için Şubat 2021'de yayımlandı. Ayrıca Raw Thrills tarafından bir arcade oyununa da uyarlandı.

Dying Light: The Following, hayatta kalma-korku oyunu olan Dying Light'ın genişleme paketidir. Techland tarafından geliştirilmiş, Warner Bros. Interactive Entertainment tarafından Linux, Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için 9 Şubat 2016'da piyasaya sürülmüştür.

Nier: Automata, PlatinumGames tarafından geliştirilen ve Square Enix tarafından yayınlanan 2017 yapımı bir aksiyon rol yapma video oyunudur. Oyun, Nier oyunun devamı olup 23 Şubat 2017 tarihinde Japonya ve Mart 2017 tarihinde daha sonra Kuzey Amerika ve PAL bölgesinde PlayStation 4 için piyasaya sürüldü. Aynı yılın Mart ayında Microsoft Windows ve Become as Gods Edition adıyla Xbox One ve The End of YoRHa Edition adıyla Nintendo Switch için de piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Heart Machine</span>

Heart Machine, Alx Preston tarafından kurulmuş Amerikalı bağımsız bir video oyunu geliştirme stüdyosudur. Stüdyo geliştirdiği Hyper Light Drifter (2016) ve Solar Ash (2021) oyunlarıyla tanınmaktadır.