İçeriğe atla

Dual Analog Controller

Dual Analog Controller
GeliştiriciSony Interactive Entertainment
Ürün ailesiPlayStation
TipOyun kumandası
NesilBeşinci nesil video oyunu konsolları
Çıkış tarihi25 Nisan 1997

Dual Analog Controller, Sony'nin PlayStation için ilk el tipi analog denetleyicisidir. PlayStation Controller cihazının devamı, DualShock'un öncüsüdür. İlk resmi analog denetleyicisi PlayStation Analog Joystick'ti (SCPH-1110).

Dual Analog kontrol ünitesinin üç çalışma modu vardır: Analog çubukları devre dışı bırakan Digital, Analog (DualShock / DualShock 2 kontrol cihazlarında da olduğu gibi), DualShock veya DualShock 2'de bulunmayan PlayStation Analog Joystick'i taklit eden Analog Uçuş Çubuğu modu.[1]

Bir PlayStation oyunu DualShock veya Dual Analog uyumluysa, oynatıcı analog modu etkinleştirmek için iki analog çubuk arasında bulunan Analog düğmesine basabilir. Bu, kırmızı bir LED ile gösterilir. Dual Analog denetleyici, analog uyumlu olmayan bir oyun kullanırken analog moda geçilirse, oyun herhangi bir tuşa basmaz veya bazı durumlarda PlayStation denetleyicinin çıkarılmış olduğunu düşünür.[2]

Yeşil bir LED'i ortaya çıkarmak için ikinci kez “Analog” düğmesine basarak Sony'nin kendi PlayStation Analog Joystick'ini taklit edebilme yeteneği, FlightStick Analog Joystick'e daha ucuz bir alternatif sağladı ve Flightstick'in 70 $ perakende satış fiyatı ile karşılaştırıldığında ortalama 35 ABD doları oldu.

Nintendo 64 denetleyicisine benzer şekilde, Dual Analog Denetleyici dört farklı şekilde tutulacak şekilde tasarlanmıştır: sol başparmağın yön düğmelerini ve sağ başparmağın hareket düğmelerini kullandığı standart kontrol; sol başlığın sol analog çubuğu ve sağ başlığın hareket düğmelerini kullandığı analog kontrol; her iki başparmak da analog çubukların üzerine yerleştirilmiş Çift Analog Joystick'i taklit eden çift analog kontrol ve hareket düğmeleri yerine kullanılan omuz düğmeleri.[3] Sol başparmağın yön düğmelerini kullandığı analog-dijital kontrol, sağ başparmak sağ analog çubuğu kullanmaktadır ve omuz düğmeleri yine eylemler için kullanılmaktadır.

Kaynakça

Dış bağlantılar

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Oyun çubuğu</span>

Joystick, oyun çubuğu, Kontrol Kolu, Yönetim Kolu veya İdare Çubuğu esasen kontrol çubuğu anlamında, video oyunlarında kontrol sistemini oluşturan, oyunu oynatan ve modeline göre giriş, çıkış ve algılama fonksiyonu olan kontrol aracıdır.

<span class="mw-page-title-main">DualShock</span>

DualShock, Sony firmasının kendi yapımı olan PlayStation oyun konsolu için üretmiş olduğu yön kontrol sistemidir.

<span class="mw-page-title-main">Oyun kumandası</span>

Oyun kolu ya da oyun kumandası, video oyunları ve bilgisayar oyunları için tasarlanan özel bir kontrolcüdür. Özellikle oyunlar için tasarlandığından ötürü diğer amaçlar için kullanışlı değildir. Kendi başına satılan oyun kumandaları birçok farklı oyuna uyum sağlarken, özellikle Arcade oyunlarda sadece tek bir oyuna özel kumandalar tasarlanabilir.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Move</span>

PlayStation Move, Xbox 360 için çıkan Kinect cihazına karşlık olarak üretilen bir elle kontrol cihazıdır. İlk olarak 2010 yılında PlayStation 3 video oyun konsolu ile kullanılmak üzere piyasaya sürüldü, uyumluluğu daha sonra halefi, 2013 yılında PlayStation 4 ve 2013 yılında PlayStation VR platformuna genişletildi. Kavramsal olarak Nintendo'nun Wii Remote ve Microsoft'un Kinect'i ile aynıdır. işlevi, oyuncunun gerçek fiziksel hareketinden kaynaklanan oyunlarda denetleyici girdisine dayanmaktadır. İşlevi, oyuncunun gerçek fiziksel hareketinden kaynaklanan oyunlarda denetleyici girdisine dayanmaktadır. Hareket, çubuğun konumu bir EyeToy, PlayStation Eye veya PlayStation Kamera kullanılarak izlenirken hareketi algılamak için değnekdeki atalet sensörlerini kullanır. Cihaz eleştirmenler tarafından genellikle iyi karşılandı, ancak Sony'nin pazara entegrasyon hedeflerini tam olarak karşılamadı. Ucunda yuvarlak bir top bulunan bir kumanda ve bu kumandanın hareketlerini algılayan bir kameradan oluşmaktadır. Cihazdaki top, ortama göre renk değiştirme özelliği ile daha fazla verim ve eğlence sunmaktadır. Hassasiyet, Nintendo Wii konsolundan çok daha hassasdır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation</span> Sony Computer Entertainment tarafından geliştirilen ve pazarlanan video oyun konsolu serisi

PlayStation, Sony Computer Entertainment tarafından geliştirilen video oyun konsolu serisi markası. İlk olarak 3 Aralık 1994 tarihinde, Japonya'da tanıtılan marka kapsamında beşinci, altıncı ve yedinci nesil video oyun konsolları üretildi. Günümüzde PlayStation markası altında beş ev konsolu, iki taşınabilir konsol, bir medya merkezi, çevrimiçi servis, telefon ile birlikte çeşitli oyun kumandası ve dergiler bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Vita</span>

PlayStation Vita, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen ve pazarlanan bir el tipi oyun konsoludur. İlk olarak 17 Aralık 2011'de Japonya'da, ardından 22 Şubat 2012'de Kuzey Amerika, Avrupa ve diğer uluslararası bölgelerde piyasaya sürüldü. Bu konsol, PlayStation Portable'ın halefi ve PlayStation markasının bir parçasıdır; sekizinci nesil video oyun konsollarının bir parçası olarak, Nintendo 3DS ile başlıca rekabet etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 3 sistem yazılımı</span>

PlayStation 3 sistem yazılımı, PlayStation 3'ün güncellenebilir bellenimi ve işletim sistemidir. Sony'nin Playstation 3 için kullandığı taban, hem FreeBSD'nin hem de CellOS adlı NetBSD'nin bir çatalıdır. PlayStation 2 Linux'un ardılı, PlayStation 4 sistem yazılımının öncülüdür.

PlayStation Now, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen bir bulut oyun ve abonelik iş modeli hizmetidir. Bu servis, üyelerin PlayStation 2 ve PlayStation 4 ile PC'deki PlayStation 3 ve PlayStation 4 oyunlarını yayınlamalarına izin verir. PlayStation 2 ve PlayStation 4 oyunları da PlayStation 4'ten indirilebilir.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Mouse</span>

PlayStation Mouse, PlayStation için, oynatıcının fareyi uyumlu oyunlarda bir kontrol yöntemi olarak kullanmasını sağlayan bir giriş aygıtıdır. Fare, PlayStation'ın lansman tarihi olan 3 Aralık 1994'te Japonya'da serbest bırakıldı.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Controller</span>

PlayStation Controller, Sony Computer Entertainment tarafından PlayStation ev video oyun konsolu için piyasaya sunulan ilk gamepad idi. Dual Analog Controller cihazının öncülü idi. Orijinal versiyon, 3 Aralık 1994 tarihinde PlayStation ile birlikte piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Analog Joystick</span>

PlayStation Analog Joystick, Sony'nin PlayStation için ilk analog denetleyicisi ve Dual Analog Controller cihazının öncüsüdür. Genellikle yanlış bir şekilde “Sony Flightstick” olarak adlandırılır. Ağustos 1995'te kamuoyuna ilan edilen Analog Joystick, Nisan 1996'nın başlarında Japonya’da halka tanıtıldı.

<span class="mw-page-title-main">D-pad</span> elektronik eşya

D-pad, hemen hemen tüm modern video oyunlarında bulunan, her noktada bir düğmeli, genellikle parmakla çalışan dört yönlü bir yön kontrolüdür. Bazı televizyon ve DVD oynatıcıların uzaktan kumanda ünitelerinde ve akıllı telefonlarda gamepadler, oyun kumandası, konsollarda bulunur. Erken video oyunu oyun çubukları gibi, D-padlerin büyük çoğunluğu dijitaldır; başka bir deyişle, yalnızca D-pad düğmelerinde verilen talimatlar, ara değerler olmadan kullanılabilir. Bununla birlikte, iki yönün kombinasyonları köşegen sağlar ve eğer uygunsa sekiz yönlü girdi sağlamak için birçok modern D-pad kullanılabilir.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 5</span> video oyunu konsolu

PlayStation 5 (PS5), Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen bir video oyunu konsoludur. 2019 yılında PlayStation 4'ün ardılı olarak tanıtıldı. Piyasaya sürülme tarihi 2020'nin sonları olarak planlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Arcade denetleyici</span>

Bir arcade denetleyici, öncelikle bir arcade kabininde kullanılmak üzere tasarlanmış hareket denetleyicisi türü ve toplu bir giriş cihazları setidir. Tipik bir kontrol seti oyun çubuğu ve bir dizi buton düğmeden oluşur. Daha az yaygın kurulumlar arasında trackball veya direksiyon simidi gibi cihazlar bulunur. Bu cihazlar genellikle, ağır veya kabaca kullanılabilecekleri video oyun salonları gibi ticari ortamlarda kullanılacakları varsayımı altında üretilirler.

<span class="mw-page-title-main">Hareket denetleyicisi</span> oyun kumandası

Video oyunlarında ve eğlence sistemlerinde, hareket denetleyicisi, hareketi izlemek ve girdi sağlamak için ivmeölçerler, hareket yakalama veya diğer sensörleri kullanan bir tür oyun kumandasıdır.

<span class="mw-page-title-main">Analog çubuğu</span> Video oyun denetleyicisi için giriş cihazı

Analog çubuğu, diğer adlandırılan şekilleriyle kontrol çubuğu, joystick veya oyun çubuğu, iki boyutlu giriş için kullanılan bir kumanda giriş cihazı. Analog bir çubuk, kumandadan bir çıkıntıdan oluşan bir oyun çubuğu çeşididir; giriş, bu çıkıntının varsayılan "merkez" konumuna göre konumunu temel alır. Dijital çubuklar hareket için tek elektrik bağlantılarına güvenirken, analog çubuklar, çubuğun tam hareket aralığı içindeki tam konumunu ölçmek için potansiyometrelerden geçen sürekli elektriksel aktiviteyi kullanır. Analog çubuk, konsol video oyunlarında hem ön planda hem de kullanımda D-pad'in üstesinden gelmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Sixaxis</span> gamepad

Sixaxis, Sony tarafından PlayStation 3 oyun konsolu için üretilen kablosuz bir gamepad. 2006 yılında PlayStation 3 ile beraber tanıtılmıştır ve 2008 yılına kadar konsolun resmî kumandası olarak kalmıştır. DualShock ve DualShock 2 kumandaları gibi, kuvvet geri bildirimi olarak da bilinen dokunsal teknolojiyi de içeren Sixaxis kumandası güncellenerek yerini DualShock 3'e bırakmıştır. Bir Sixaxis kumandası, kumandayı PlayStation 3 konsoluna kaydettikten sonra Sony'nin PSP Go'su ile Bluetooth üzerinden de kullanılabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Touch</span>

Oculus Touch, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir hareket denetleyicisi türüdür. Oculus Rift CV1, Oculus Rift S ve Oculus Quest sanal gerçeklik sistemlerinde mevcuttur. Denetleyicilerin iki yinelemesi geliştirilmiştir; ilki harici izleme kullanan orijinal Oculus Rift'te, ikincisi ise içten dışa izleme kullanan Rift S ve Oculus Quest ile uyumludur. Oculus Touch'ın ilk yinelemesi 11 Haziran 2015'te ortaya çıktı. Denetleyicinin ikinci bir revizyonu Mart 2019'da hem Oculus Rift S hem de Oculus Quest ile birlikte yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation TV</span> video oyunu konsolu

PlayStation TV, Japonya'da ve Asya'nın diğer bölgelerinde PlayStation Vita TV veya olarak bilinir. PlayStation TV bir mikrokonsoldur 14 Kasım 2013'te Japonya'da, 14 Ekim 2014'te Kuzey Amerika'da ve 14 Kasım 2014'te Avrupa ve Avustralya'da piyasaya sürülmüştür.

<span class="mw-page-title-main">Remote Play</span>

Remote Play, Sony video oyun konsollarının PlayStation 3, PlayStation 4 ve PlayStation 5'de video ve ses çıkışını başka bir cihaza aktarılmasını sağlayan özelliktir. Daha öncelerde bu özellik sadece PlayStation Portable veya PlayStation Vita sistemlerinde kullanılabiliyordu. 2014 yılında Remote Play sistemi, PlayStation TV, Xperia akıllı telefonlar ve tabletler ve PlayStation Now kullanımı içerecek şekilde genişletildi. 2016 yılında Microsoft Windows ve MacOS'a çıkışını yaptı. Son olarak 2019'da, Android ve iOS cihazlara getirildi. PlayStation 5 oyunlarının diğer cihazlara uzaktan oynatılması için gerekeken destek, konsolun piyasaya sürülmesinden hemen önce Kasım 2020'de 4.00 güncellemesi ile eklendi ve uygulamanın adı PS4 Remote Play adından PS Remote Play ismine dönüştürüldü.