Dragon Age: Inquisition
Dragon Age: Inquisition | |
---|---|
Geliştirici | BioWare |
Yayımcı | Electronic Arts |
Yönetmen | Mike Laidlaw |
Yapımcı | Cameron Lee |
Programcı | Jacques Lebrun |
Sanatçı | Matthew Goldman |
Senarist | David Gaider |
Besteci | Trevor Morris |
Seri | Dragon Age |
Motor | Frostbite 3 |
Platformlar | Microsoft Windows PlayStation 3 PlayStation 4 Xbox 360 Xbox One |
Çıkış |
|
Türler | Rol Yapma Oyunu Üçüncü Şahıs Nişancı Aksiyon-Macera Açık Uçlu Oynanış |
Mod | Tek oyunculu oyun co-op mode |
Dragon Age: Inquisition, BioWare tarafından geliştirilen, Electronic Arts tarafından yayımcılığı yapılan video oyunudur. Dragon Age serisinin üçüncü majör oyunudur. Oyuncu, oyuna bir mâhkum olarak başlar ve elinde bir yarık vardır. Thedas kıtasında, gökyüzünde bir yarık oluşmuştur ve bu yarık, etrafa saldırgan şeytanların doğmasına sebep olmaktadır. Oyuncu, bu yarığı kapatmaya çalışır ve bunu yaparken eski engizisyon mahkemesini (Hristiyan engizisyon mahkemesiyle karıştırılmamalıdır) yeniden kurar.
Oyunun oynanışı, temel olarak ilk iki oyuna benzemektedir. Oyuncu yine elf, cüce ve insan ırklarından birini ve savaşçı, büyücü ve haydut sınıflarından birini seçerek oyuna başlar.[1] Oyuncu, ana karakterin yanında engizasyon yoldaşlarını da kontrol edebilir.[2] Ayrıca öncüllerinde olduğu gibi bu oyunda da taktiksel kamera seçeneği vardır.
Oyun, ilk olarak 2012'nin Eylül ayında, Dragon Age III: Inquisition olarak duyurulmuş fakat Dragon Age: Inquisition olarak çıkış yapmıştır. 2014'ün Kasım ayında Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 ve Xbox One platformlarına çıkmıştır. Genellikle olumlu eleştiriler almış;[3][4][5] açık dünya, karakter geliştirme seçenekleri, grafikleri ve atmosferi, hikâyesi oyuncular ve basın tarafından fazlası ile beğenilmiştir.[6][7][8] Bazı eleştirmenler oyunun teknik problemleri olduğunu belirterek oyuna düşük puanlar vermiştir.[9] Yılın Oyunu dahil olmak üzere bir sürü farklı ödüle aday gösterilmiştir. Oyun için üç indirilebilir içerik (DLC) yayınlanmıştır. Bir devam oyunu şu an Bioware tarafından geliştirilmektedir.[10]
Bioware, ilk iki oyunun müziklerini yapan Inon Zur ile bu oyunda yollarını ayırmış ve müzikleri Trevor Morris'e yaptırmıştır.[11] Taverna müziklerini de Raney Shockne bestelemiştir.[12]
Oynanış
Oyun, yarı açık dünyaya sahip bir oyundur. Dünya, birkaç bölüme bulunmuştur ve oyuncu, bu bölümlerde istediği gibi gezebilmektedir.[13] Oyuncu, hızlı seyahat edebilmek için atlar veya başka canlılar kullanabilir.[14] Ayrıca kamplar kurduktan sonra kamplara hızlı seyahat yapabilir. Getir götür görevleri ve yan görevler yapmak, yarıkları kapatmak engizasyonun etki seviyesini ve gücünü yükseltir ki bunlar da hikâyenin ilerlemesinde ve dünyanın keşfedilmesinde oyuncuya yardım eder.[15] Oyuncu, örneğin iksirler gibi eşyalarını kamplarda dinlenerek yenileyebilir. Ayrıca oyuncular dünyada codex denilen el yazması mektuplar veya kitaplar bulabilir ve bunlar oyuncuya Thedas'ta olan olayları anlatır. Oyuncu olarak oyunda yanımızda gezen yoldaşlarımızı kontrol edebilir, onlara emirler verebiliriz. Oyuncunun ırkına ve sınıfına bağlı olarak diyaloglar da değişiklik göstermektedir. Oyun boyunca oyuncu, Thedas'ı etkileyecek önemli kararlar verir ve yoldaşlar, oyuncunun verdiği kararları onaylar veya reddeder ve bu da yoldaşlarınız ile olan ilişkinizi etkiler.[16] Oyuncu, oyundaki dokuz yoldaşın sekizi ile aşk yaşayabilir.[16] Bazı yoldaşlar, oyuncunun ırkına ve sınıfına bağlı olarak oyuncuya aşık olabilir. Skyhold'dayken oyuncu, yoldaşların geçmişini öğrenebilir, onların görevlerini yapabilir[17] ve yoldaşlarını aldıkları eylemlerden dolayı yargılayabilir.[18]
Dış bağlantılar
- IGDb üzerinde Dragon Age: Inquisition 7 Şubat 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
- Dragon Age: Inquisition Resmi Web Sitesi26 Mart 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
- BioWare Resmi Web Sitesi19 Nisan 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
- Electronic Arts Resmi Web Sitesi16 Ekim 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Kaynakça
- ^ Bertz, Matt. "Qunari A Playable Race In Dragon Age: Inquisition". Game Informer (İngilizce). 2 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ Lavoy, Bill (8 Temmuz 2019). "Dragon Age Inquisition Walkthrough: Side Quests & Beginner's Tips". USgamer (İngilizce). 27 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "Dragon Age: Inquisition". Metacritic (İngilizce). 26 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "Dragon Age: Inquisition". Metacritic (İngilizce). 14 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "Dragon Age: Inquisition". Metacritic (İngilizce). 26 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ Cobbett, Richard (11 Kasım 2014). "Dragon Age: Inquisition review". Eurogamer (İngilizce). 12 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ Juba, Joe. "Dragon Age: Inquisition Review – The Future Of Thedas". Game Informer (İngilizce). 18 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "Dragon Age: Inquisition Review". GameSpot (İngilizce). 11 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ November 2014, Maxwell McGee 11. "Dragon Age: Inquisition review". gamesradar (İngilizce). 11 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ Loveridge, Sam; January 2021, Heather Wald 11. "Dragon Age 4 new cinematic trailer, story teases, and everything else we know so far". gamesradar (İngilizce). 7 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "Heard About: Bringing epic audio to Dragon Age: Inquisition". MCV/DEVELOP (İngilizce). 20 Şubat 2015. 6 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ McWhertor, Michael (26 Ocak 2015). "BioWare is giving away Dragon Age: Inquisition's tavern songs for free right now". Polygon (İngilizce). 28 Ocak 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "Dragon Age: Inquisition isn't open world, is "multi-region" says BioWare". VG247. 11 Eylül 2013. 14 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ Savage, Phil (7 Ağustos 2013). "Dragon Age: Inquisition to reintroduce multiple playable races, add mounts". PC Gamer (İngilizce). 5 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ Juba, Joe. "What You Need To Know About Skyhold In Dragon Age: Inquistion". Game Informer (İngilizce). 5 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ a b Morris, Tatiana (4 Kasım 2014). "Take look at the choices and consequences in Dragon Age: Inquisition". GameZone (İngilizce). 22 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ "How and why Dragon Age: Inquisition character tarot cards change". VG247. 3 Şubat 2015. 4 Şubat 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.
- ^ December 2014, Lorenzo Veloria 11. "You'll lose yourself in Dragon Age: Inquisition's fantastic storytelling". gamesradar (İngilizce). 25 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2021.