İçeriğe atla

Drag king

Bir drag king performansçısı

"Drag king"ler çoğunlukla erkeksi drag giysileri giyen ve bireysel veya grup rutininin bir parçası olarak erkek cinsiyet klişelerini kişileştiren kadın performans sanatçılarıdır .[1] Tipik bir drag gösterisi, dans, oyunculuk, stand-up komedi ve şarkı söylemeyi, canlı veya önceden kaydedilmiş parçalarla dudak senkronizasyonunu içerebilir.[2] Drag kralları genellikle abartılı bir şekilde maço erkek karakterler olarak oynarlar,[3] inşaat işçileri ve rapçiler gibi marjinalleştirilmiş erkeklikleri tasvir ederler ya da Elvis Presley, Michael Jackson ve Tim McGraw gibi erkek ünlüleri taklit ederler.[4]

1800'lerin sonlarında ve 1900'lerin başlarında, birkaç drag kralı İngiliz müzikhollerinde yıldız oldular ve sonrasında İngiliz pandomimi kadın erkek rollerinde performans sergileme geleneğini korudu. 1990'ların ortalarından itibaren, drag kingler, daha çok drag queenlerin bilinir olduğu bu alanda, ün ve ilginin bir kısmını kazanmaya başladı.[5][6]

Tarih ve terminoloji

Şarkıcı ve erkek kimliği taklitçisi Hetty King'in yer aldığı "I'm Afraid to Come Home in the Dark"ın 1907 partisyon kapağı.
1977'de Los Angeles'ta yayınlanan drag gösterisi Wild Side Story'nin "Amerika" adlı bölümündeki drag king karakteri Maço (en sağda).

Drag king terimine ilk kez 1972'de basılı olarak rastlanmış olsa da,[7] erkek giysileri giyen kadın sanatçıların daha eskiye dayanan bir tarihi vardır. Tiyatroda ve operada, pantolon rolleri ve en travesti geleneği vardı.[8] Aktris ve oyun yazarı Susanna Centlivre, 1700'ler civarında pantolon rollerinde göründü.[9] ABD tiyatrosunda ilk popüler erkek kimliği taklitçisi, 1867'de New York'ta sahne almaya başlayan Annie Hindle'dı ;[10] 1886'da kendi şifonyeri Annie Ryan ile evlendi.[11] İngiliz müzikhol sanatçısı Vesta Tilley, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında bir erkek kimliği taklitçisi olarak aktifti.[12] İngiliz sahnesindeki diğer erkek taklitçiler Ella Shields ve Hetty King'di.[13] Blues şarkıcısı Gladys Bentley, 1920'lerden 1940'lara kadar New York, Los Angeles ve San Francisco'da erkek giysileriyle sahne aldı.[14] Storme DeLarverie, "Storme: The Lady of the Jewel Box" filminde görüldüğü gibi, 1950'ler ve 1960'larda Jewel Box Revue'de kadın kimliği taklitçileriyle birlikte erkek drag'da sahne aldı;[15] DeLarverie, aynı zamanda Stonewall ayaklanmalarının gazisiydi.[16] Avustralya'daki drag king kültürü, 1990'lar ve 2000'lerden itibaren lezbiyen barlarda gelişti, ancak 2010'larda solmaya başladı.[17]

Drag topluluğu

Murray Hill, New York City'den bir komedyen ve şehir merkezi performans sanatçısı .

Lesburlesque adlı bir İngiliz lezbiyen kabare topluluğu, geniş İngiliz kabare çevresinde drag king'leri teşvik etmeyi misyonlarının bir parçası haline getirdi. Kurucuları Pixie Truffle, İngiltere'deki The Guardian gazetesine, drag queen'ler ve erkek stand-up komedyenleriyle aralarındaki açığı kapatmak için drag king'lere olan gereksinimleri üzerine bir röportaj verdi.[18]

Cinsiyet yanılsamasının araçları

Yüz: Drag king'lerin yüz özelliklerini değiştirmek için kullandıkları bir yöntem, bir şarap mantarı yakmak ve kirli sakal yanılsaması yaratmak için çene boyunca bulaştırmaktır.[19] Drag king'ler, kaşlarının rengini derinleştirmeyi veya koyu renkli eyeliner veya başka bir makyajla daha dolgun bir görünüm yaratmayı hedefleyebilirler. Benzer şekilde, bazı yöntemler mantar külü veya koyu makyaj tabanının üzerine sıvı eyeliner sürmeyi gerektirir.[19] Gerçekçi bir görünüm elde etmeye çalışırken, drag king'ler, yapıştırıcı kullanarak makyajın üzerine krep saç ekleyebilir ve böylece dolgun bir sakal yanılsamasını tamamlayabilir.[20]

Görünüm: Drag king'ler ayrıca çorap ve silikon protez gibi öğelerden yararlanarak [21][22] bacakları arasında bir erkek organı yanılsaması yaratır.[20][23]

Sahne Varlığı ve Performans: Cinsiyet yanılsamasının önemli bir parçası olarak, bir drag sanatçısının beden dilini kullanma ve sahnede yer kaplama biçimini ifade eder. Bazı drag king'ler, basmakalıp erkeksi özellikleri taklit etmek veya genişletmek için rutinlerine daha agresif koreografiyi dahil eder.[19] Aksesuarlar, yapay elmaslar ve ayrıntılı kostümler, bir drag king'in performansına katkıda bulunur.[24]

Meme bağlama

Vücut şekillendirme giyimleri, en yaygın olarak bağlayıcılar, kinesiyoloji bandı ve spor sütyenleri, düz bir göğüs görünümü oluşturmak için kullanılır.[20] Bazıları memelerini gizlemek için, baş için külotlu çorabın kasıklarında bir delik açmayı ve bacaklara kol açmayı içeren bir yöntem kullanır.[25]

Eğlence alanında

Sinemada

Müzikte

  • 2021 – Little Mix adlı grup, ' Confetti ' adlı müzik videosunda drag king'ler olarak sahne aldı.[26]

Kaynakça

  1. ^ "Competitive Drag Kings Strut Stuff: With some spit and polish, women perform in growing world of cross-dressing pageantry". The University of South Carolina Daily Gamecock. 19 Ekim 2005. 16 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Temmuz 2007.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  2. ^ "Drag King Contest". San Francisco Bay Times. 24 Ağustos 2006. 23 Mart 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Temmuz 2007.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  3. ^ "Best of Sacramento - Drag King: Buck Naked". Sacramento News & Review. 29 Eylül 2005. 27 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Temmuz 2007.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  4. ^ "Bring Out the Kings!: Gage Gatlyn". Out Impact. 22 Temmuz 2007. 29 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Temmuz 2007.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  5. ^ "Gage For Yourself". Watermark Online. 22 Eylül 2005. 24 Ağustos 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Temmuz 2007. 
  6. ^ "Inside Sydney's drag king culture". Hijacked. 13 Ocak 2015. 20 Ocak 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ocak 2015.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  7. ^ Oxford English Dictionary cites The Queen's Vernacular: A Gay Lexicon, Straight Arrow Books, 1972, ISBN 9780879320263, 7 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 17 Eylül 2022  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  8. ^ The changing room: sex, drag and theatre, Routledge, 2000, ISBN 978-0-415-15986-9  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  9. ^ Eighteenth-century women dramatists, Oxford University Press, 2001, s. xviii, ISBN 978-0-19-282729-6, 7 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 17 Eylül 2022 
  10. ^ Crossing the stage: controversies on cross-dressing, Routledge, 1993, s. 90, ISBN 978-0-415-06269-5, 7 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 17 Eylül 2022  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  11. ^ Sapphic slashers: sex, violence, and American modernity, Duke University Press, 2000, s. 147, ISBN 978-0-8223-2617-5, 7 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 17 Eylül 2022  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  12. ^ Vesta Tilley, Virago, 1986, ISBN 0-86068-795-3  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  13. ^ Great pretenders: a history of female and male impersonation in the performing arts, Wallace-Homestead Book Co., 1986, ISBN 978-0-87069-474-5  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  14. ^ Gladys Bentley articles, Queer Music Heritage, June 2004, 12 Mayıs 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 27 Kasım 2009 
  15. ^ Struggles for representation: African American documentary film and video, Indiana University Press, 1999, s. 168, ISBN 978-0-253-21347-1 
  16. ^ "From a Night of Rage, the Seeds of Liberation", New York Times, 23 Haziran 1994, 2 Temmuz 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 12 Eylül 2009  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  17. ^ "Strapped, packed and taking the stage: Australia's new drag kings". The Conversation (İngilizce). 17 Temmuz 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Eylül 2020.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  18. ^ "The Guardian Interview with Pixie Truffle about the rise of Drag Kinging". The Guardian. 26 Ağustos 2012. 17 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2012. 
  19. ^ a b c "Kings of Drag: The secrets behind the fake beards". The Daily Iowan. 13 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Temmuz 2020.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  20. ^ a b c "Watch: BuzzFeed Video - Women Transform Into Drag Kings". BuzzFeed (İngilizce). 28 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Temmuz 2020. 
  21. ^ "Culture and sexuality", The International Encyclopedia of Human Sexuality, Oxford, UK: John Wiley & Sons, Ltd, 17 Kasım 2014, ss. 1-8, doi:10.1002/9781118896877.wbiehs110, ISBN 978-1-118-89687-7  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  22. ^ Bolin, Anne, (Ed.) (2015). The international encyclopedia of human sexuality. ISBN 978-1-78684-299-2. OCLC 985403957.  r |ad1= eksik |soyadı1= (yardım); r eksik |soyadı2= (yardım)
  23. ^ "Drag Kinging and the Transformation of Gender Identities". Gender and Society. 21 (2): 250-271. 2007. doi:10.1177/0891243206294509. ISSN 0891-2432.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  24. ^ "Gender Renegades: Drag Kings Are Too Radical for Prime Time". Vogue (İngilizce). 8 Mart 2018. 8 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Temmuz 2020.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  25. ^ "How to: be a drag King". Lesbilicious. 25 Nisan 2008. 24 Mayıs 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Nisan 2021. 
  26. ^ "Little Mix and Saweetie Flip the Gender Script in 'Confetti' emix Video". Billboard. 30 Nisan 2021. 11 Temmuz 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Dört Halife</span>

Dört Halife ya da Râşid Halifeler; Sünnilik'te Râşid halifeler, doğru yola yönlendirilen ve doğru bir model olduğu kabul edilen halifelerdir. Bazıları bu kategoriye Muhammedin torunu Hasan'ın 6 aylık hilafetini de sokarlar. İslam peygamberi Muhammed'in ölümünden sonra ümmete önderlik eden ilk dört halifedir:

Cinsiyetçilik, kişinin cinsiyetine veya toplumsal cinsiyetine dayalı önyargı veya ayrımcılıktır. Cinsiyetçilik herkesi etkiler. Basmakalıplarla ve toplumsal cinsiyet rolleriyle bağlantılıdır, ve bir cinsiyetin veya toplumsal cinsiyetin doğası gereği diğerinden üstün olduğu inancını içerebilir. Aşırı cinsiyetçilik kadın düşmanlığını, cinsel tacizi, tecavüzü ve diğer cinsel şiddet biçimlerini teşvik edebilir. Cinsiyet ayrımcılığı cinsiyetçiliği kapsayabilir. Bu terim, insanlara cinsiyet kimlikleri veya toplumsal cinsiyet veya cinsiyet farklılıklarına dayalı ayrımcılık olarak tanımlanmaktadır. Cinsiyet ayrımcılığı özellikle işyeri eşitsizliği açısından tanımlanmaktadır. Sosyal veya kültürel gelenek ve normlardan ortaya çıkabilir.

<span class="mw-page-title-main">Cinsel taciz</span>

Cinsel taciz, cinsel iyilik karşılığında istenmeyen ve uygunsuz ödül vaatleri dahil olmak üzere, açık veya örtülü cinsel imaların kullanılmasını içeren bir taciz türüdür. Cinsel taciz, sözlü ihlallerden cinsel istismara veya saldırıya kadar bir dizi eylemi içerir. Taciz işyeri, ev, okul veya dini kurumlar gibi birçok farklı sosyal ortamda meydana gelebilir. Tacizciler veya kurbanlar herhangi bir cinsiyetten olabilir.

<span class="mw-page-title-main">İslam'da kadın</span> İslam toplumlarında kadının yeri

Müslüman kadınların deneyimleri farklı toplumlarda ve aynı toplum içinde büyük farklılıklar gösterir. Ortak yönleri ise, hayatlarını değişen derecelerde etkileyen, aralarındaki geniş kültürel, sosyal ve ekonomik farklılıklar arasında köprü kurmaya hizmet edebilecek ortak bir kimlik veren İslam dinine bağlılıklarıdır.

Eşzamanlılık, ilk olarak analitik psikolog Carl G. Jung tarafından "anlamlı bir şekilde ilişkili görünen ancak nedensel bir bağlantıdan yoksun durumları tanımlamak için" ortaya atılan bir kavramdır. Çağdaş araştırmalarda, eşzamanlılık deneyimleri, kişinin zihnindeki olaylar ile dış dünya arasındaki tesadüflerin nedensel olarak birbiriyle ilgisiz olabileceği, ancak başka bilinmeyen bir bağlantısı olabileceğine dair kişinin öznel deneyimine atıfta bulunur. Jung, bunun insan zihninin sağlıklı, hatta gerekli bir işlevi olduğunu ve psikozda zararlı hale gelebileceğini savunmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Toplumsal cinsiyet</span> kadınlık ve erkeklik arasındaki ayırt edici fiziksel, zihinsel ve davranışsal özellikler

Toplumsal cinsiyet, kadınlık ve erkeklik ile ilgili ve bunlar arasında ayrım yapan özellikler dizisidir. Bağlama bağlı olarak bu, cinsiyete dayalı sosyal yapıları ve cinsiyet kimliğini içerebilir. Çoğu kültür, cinsiyetin iki kategoriye ayrıldığı ve insanların birinin veya diğerinin parçası olarak kabul edildiği bir cinsiyet ikiliği kullanır; bu grupların dışında olanlar ikili olmayan şemsiye terim kapsamına girebilir. Güney Asya'daki hicralar gibi bazı toplumların "erkek" ve "kadın" dışında belirli cinsiyetleri vardır; bunlara genellikle üçüncü cinsiyetler denir.). Çoğu akademisyen, cinsiyetin sosyal organizasyon için merkezi bir özellik olduğu konusunda hemfikirdir.

<span class="mw-page-title-main">Hotin Kuşatması (1788)</span>

Hotin kuşatması Saxe-Coburg-Saalfeld Prensi Josias liderliğindeki bir Habsburg Avusturya ordusu ile Ivan Saltykov komutasındaki bir Rus İmparatorluk ordusunun Hotin kalesini kuşatması olayıdır. Müttefikler kaleyi teslim olmaya zorladı. Kuşatma, Osmanlı-Rus Savaşı'nın bir parçasıydı.

II. Tuğrul, Selçuklu sultanıdır. Amcası olan Selçuklu sultanı Ahmed Sencer'in (1118-1157); desteğiyle iktidarı korudu. Hastalığa yakalandı ve Ekim/Kasım 1134'te öldü.

<span class="mw-page-title-main">Sultankulu Kutubşah</span>

Sultankulu Kutubşah veya Sultankulu Bey Baranlı veya Sultankulu Kutbü'l-Mülk (1445-1543), 1518'den 1687'ye kadar güney Hindistan'ı yöneten Kutbşahlar hanedanının kurucusudur. Türkmen kökenlidir ve İran'da doğmuştur. Başlangıçta Behmeni sultanına hizmet etmekteydi ve bir askeri unvan olan Kutbü'l-Mülk unvanını almıştır; daha sonrasında Golkonda'ın kontrolünü ele geçirmiştir.

Toplumsal cinsiyet ve cinsel çeşitlilik (GSD) veya basitçe cinsel çeşitlilik, bu çoğulluğu oluşturan kimliklerin, davranışların veya özelliklerin her birini belirtmeye gerek kalmadan cinsiyet özelliklerinin, cinsel yönelimlerin ve cinsiyet kimliklerinin tüm çeşitliliğini ifade eder.

Fritz Klein tarafından geliştirilen Klein Cinsel Yönelim Kılavuzu (KSOG), önceki Kinsey ölçeğini genişleterek cinsel yönelimi ölçmeye çalışır. Fritz Klein, 1998'de, biseksüelleri kapsayan seks araştırmalarına sponsorluk yaparak, genel halkı cinsellik konusunda eğiterek ve biseksüel topluluğu teşvik ederek çalışmalarına devam eden Amerikan Biseksüellik Enstitüsü'nü kurdu.

<span class="mw-page-title-main">GNU Emacs</span>

GNU Emacs, özgür bir metin düzenleyicisidir. GNU Projesi kurucusu Richard Stallman tarafından Unix işletim sistemleri için geliştirilen Emacs editörü temel alınarak oluşturulmuştur. GNU Emacs, GNU projesinin merkezi bir bileşeni ve özgür yazılım hareketinin amiral gemisi projesi olmuştur. Adı zaman zaman GNUMACS olarak kısaltılır. GNU Emacs'ın sloganı "genişletilebilir kendi kendini belgeleyen metin düzenleyicisidir".

<span class="mw-page-title-main">Papa XII. Pius ve Holokost</span>

XII. Pius'un papalığı 2 Mart 1939'da başladı ve 9 Ekim 1958'e kadar devam etti; II. Dünya Savaşı ve milyonlarca Yahudi ve diğerlerinin Adolf Hitler'in Almanyası tarafından katledildiği Holokost dönemini kapsadı. Kardinal Pacelli, Papa olmadan önce Almanya'da Vatikan diplomatı ve XI. Pius döneminde Vatikan Devlet Sekreteri olarak görev yapmıştır. Pacelli'nin Nazi dönemindeki rolü yakından incelenmiş ve eleştirilmiştir. Destekçileri, Pius'un savaş sırasında Nazilerin kurbanlarına yardım etmek için diplomasiyi kullandığını ve Kilisesini Yahudilere ve diğerlerine gizli yardım sağlamaya yönlendirerek yüz binlerce kişinin hayatını kurtardığını savunmaktadır. Pius, Alman Direnişi ile bağlantılarını sürdürdü ve Müttefiklerle istihbarat paylaştı. Ancak soykırımı kamuoyu önünde en güçlü şekilde kınaması Müttefik Güçler tarafından yetersiz bulunurken, Naziler de onu Vatikan'ın tarafsızlık politikasına leke süren bir Müttefik sempatizanı olarak görmüştür.

Cinsiyet ve kalkınma, ekonomik gelişme ve küreselleşmenin insanlar üzerinde konumları, cinsiyetleri, sınıf geçmişleri ve diğer sosyo-politik kimlikleri temelinde yarattığı farklı etkiyi anlamak ve ele almak için feminist bir yaklaşım uygulayan disiplinler arası bir araştırma ve uygulamalı çalışma alanıdır. Kalkınmaya yönelik katı bir ekonomik yaklaşım, bir ülkenin kalkınmasını istihdam yaratma, enflasyon kontrolü ve yüksek istihdam gibi niceliksel terimlerle ele alır; bunların tümü, bir ülkenin 'ekonomik refahını' ve bunun sonucunda ülke halkının yaşam kalitesini iyileştirmeyi amaçlar. Ekonomik kalkınma açısından yaşam kalitesi, kaliteli eğitim, tıbbi tesisler, uygun fiyatlı konut, temiz çevre ve düşük suç oranı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere gerekli haklara ve kaynaklara erişim olarak tanımlanır. Cinsiyet ve kalkınma, bu faktörlerin birçoğunu dikkate alır; ancak toplumsal cinsiyet ve kalkınma, bu konuların kültür, hükûmet ve küreselleşmenin iç içe geçmiş bağlamında ne kadar çok yönlü olduğunu anlamaya yönelik çabaları vurgular. Bu ihtiyacı hesaba katarak, toplumsal cinsiyet ve kalkınma, etnografik araştırmayı, araştırmacıyı fiziksel olarak çevreye ve incelenenlerin günlük rutinine daldırarak belirli bir kültürü veya insan grubunu inceleyen araştırmayı, kalkınma politikasının nasıl olduğunu kapsamlı bir şekilde anlamak için uygular. uygulamalar, hedeflenen grupların veya alanların günlük yaşamını etkiler.

<span class="mw-page-title-main">Feminist hareketler ve ideolojiler</span>

Yıllar boyunca çeşitli feminist ideoloji hareketleri gelişti. Hedefler, stratejiler ve bağlılıklar bakımından farklılık gösterirler. Sıklıkla örtüşürler ve bazı feministler kendilerini feminist düşüncenin çeşitli dallarıyla özdeşleştirirler.

<span class="mw-page-title-main">Ostindustrie</span>

Ostindustrie GmbH, Nazi Alman Schutzstaffel (SS) tarafından II. Dünya Savaşı sırasında Yahudi ve Polonyalı zorunlu çalıştırma kullanılarak kurulan birçok endüstriyel projeden biriydi. Mart 1943'te Alman işgali altındaki Polonya'da kurulan Osti, dökümhaneler, tekstil fabrikaları, taş ocakları ve cam fabrikaları dahil el konulan Yahudi ve Polonyalı savaş öncesi sanayi kuruluşlarını işletiyordu. Osti'ye, doğrudan SS Ana Ekonomik ve İdari Ofisinden Obergruppenführer Oswald Pohl'a bağlı olan SS-Obersturmführer Max Horn başkanlık ediyordu. Şirket zirvedeyken, yaklaşık 16.000 Yahudi ve 1.000 Polonyalı, yarı sömürge olan Genel Hükümet'in Lublin Bölgesi'ndeki bir çalışma ve toplama kampları ağında Ostindustrie için çalıştı.

<i>İyi Dünya</i> Pearl S. Buck romanı

İyi Dünya, Pearl S. Buck tarafından 1931'de yayınlanan ve 20. yüzyılın başlarında bir Çin köyündeki aile hayatını dramatize eden tarihi bir kurgu romanıdır. Bu kitap yazarın, Sons (1932) ve A House Divided (1935) ile devam eden House of Earth üçlemesinin ilk kitabıdır. Hem 1931 hem de 1932'de Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok satan roman olmuş, 1932'de Pulitzer Kurgu Ödülü'nü kazanmış ve Buck'ın 1938'de Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanmasında etkili olmuştur. Amerikalı misyonerlerin kızı olarak Çin'de büyüyen Buck, kitabı Çin'de yaşarken yazdı ve Çin köy yaşamını ilk elden gözlemle imkanı buldu. Çiftçi Wang Lung ve eşi O-Lan'ın gerçekçi ve sempatik tasviri, 1930'ların Amerikalılarını Japonya ile yaklaşan savaşta Çinlileri müttefik olarak görmeye hazırlamaya yardımcı oldu.

<span class="mw-page-title-main">Moskova-Litvanya Savaşları</span>

Moskova-Litvanya Savaşları Polonya Krallığı ile müttefik olan Litvanya Büyük Dükalığı ile daha sonra Rusya Çarlığı olacak olan Moskova Büyük Dükalığı arasında gerçekleşen bir dizi savaştı. 15. yüzyıldaki ilk savaş dizisinden önce Litvanya Büyük Dükalığı, Moğol istilasından sonra Kiev Knezliği'nin çöküşünün ardından, Kiev'den Mozhaysk'a kadar geniş Doğu Avrupa topraklarını kontrol ediyordu. Savaşlar boyunca özellikle 16. yüzyılda Moskovalılar, bölgelerini batıya doğru genişlettiler ve birçok beyliğin kontrolünü ele geçirdiler.

<span class="mw-page-title-main">Patanjali</span>

Patanjali, Gonardiya veya Gonikaputra olarak da anılan Hindu yazar, mistik ve filozof bir Siddhar'dı. Hakkında çok az şey biliniyor ve hiç kimse tam olarak ne zaman yaşadığını bilmese de eserlerinin analizinden elde edilen tahminler MS 2. ve 4. yüzyıllar arasında yaşadığını gösteriyor.

Otonepiofili ve yetişkin bebek olarak da bilinen parafilik çocukçuluk, yetişkin bir insanın bebek gibi rol yapmasını içeren bir cinsel fetiştir. Parafilik çocukçuluk bir ageplay biçimidir. Parafilik çocukçuluk uygulayan kişiler genellikle halk arasında "yetişkin bebekler" olarak anılır.