İçeriğe atla

Doomguy

Freedoom başlangıç ekranı.(Ortadaki Doomguy)

Doomguy (Doom (2016) ve Doom Eternal oyunlarında Doom Guy, Doom Marine ya da Doom Slayer olarak da anılır) id Software tarafından oluşturulan bir kurgusal karakter ve birinci şahıs Doom video oyunu serisinin kahramanıdır. Amerikalı video oyun tasarımcısı John Romero tarafından 1993 yılında yaratılmıştır. Doom serisinde Doomguy, ekranda nadiren konuşan, yeşil savaş zırhı giymiş bir iblis avcısı uzay denizcisidir ve kişiliği ve arka planı, oyuncu avatarı rolünü güçlendirmek için kasıtlı olarak belirsizdir. Doom Eternal'da Amerikalı seslendirme sanatçısı Matthew Waterson tarafından seslendirilirken, Jason Kelley o oyunun indirilebilir içeriği The Ancient Gods: Part Two'da karakteri seslendirmektedir. Quake Champions ve Quake III Arena dahil olmak üzere id Software tarafından geliştirilen diğer birçok oyunda yer almıştır.

İlgili Araştırma Makaleleri

Doom, 1993 yılında id Software tarafından tasarlanmış FPS bilgisayar oyunu.

<span class="mw-page-title-main">John Carmack</span>

John D. Carmack II, Amerikalı bilgisayar programcısı, oyun geliştirici ve mühendistir. John Carmack ve John Romero (oyun tasarımcısı ve programcı), Tom Hall ve Adrian Carmack (Grafiker) bu isimler ortak olup id Software'i kurmuşlardır. Programladığı Wolfenstein 3D ve Doom oyunlarıyla üç boyutlu birinci şahıs nişancı oyunlarının yapısını belirleyenlerden biri olmasıyla bilinir.

<i>Quake</i> (video oyunu) 1996 video oyunu

Quake, id Software tarafından geliştirilerek 1996 yılında çıkarılan bir FPS bilgisayar oyunudur. Quake serisinin ilk oyunudur.

Quake II, id Software tarafından geliştirilerek, Activison tarafından 1997 senesinde dağıtılan bir FPS bilgisayar oyunudur.

id Software, ABD tabanlı, Ağustos 1991 senesinde John Carmack, John Romero, Tom Hall ve Adrian Carmack tarafından kurulan, oyun geliştirici bir şirket. FPS türünün ilk öncüsü denilebilir.

Quake motoru, id Software tarafından 1996 çıkışlı Quake için yazılmış bir oyun motorudur. Gerçek zamanlı doğru 3B rendering özellikli ve GNU General Public License (GPL) tarafından lisanslanmıştır.

<i>Doom</i> (seri)

Doom serisi, id Software tarafından geliştirilen, yaratıklı bir FPS, video oyun serisidir. Seri günümüze kadar; 22.yüzyıl'ın ortalarında, kötü işler sonucu Mars'ta yaşanan yaratıklı bir vahşeti, kendine verilen görevleri yapmak ile yükümlü bir asker gözünden ele almıştır.

Doom, İd Software isimli oyun firmasının geliştiricisi olduğu Doom serisinin geliştirilme aşamasında olan 4. ana oyunudur. Bu oyun PC, XBOX ONE ve PlayStation 4 platformlarında piyasaya çıkacaktır. Bununla beraber bu 4.ana Doom oyunu önceki oyunları gibi FPS oyunu olacak ve yaratıklı ve kanlı aksiyon sahneleri içerecektir. Bu oyunun çıkış tarihi henüz kesinleşmemiştir. Bu oyunun isminin Doom 4 olmamasının ve sadece Doom olmasının sebebi bu oyunun ilk oyun ile tamamen aynı formatta ve hikâye ile yapılıyor olmasından dolayıdır.

<span class="mw-page-title-main">Raven Software</span>

Raven Software Amerika merkezli bir video oyun geliştiricisidir. Şirket, kardeşler Brian ve Steve Raffel tarafından 1990 yılında kurulmuştur. 1997 yılında, Activision ile özel bir yayın anlaşma yaptı ve daha sonra aynı şirket tarafından satın alındı. Satın alınmasından sonra, Heretic ve Hexen gibi meşhur oyunları geliştiren çalışanları ayrılarak Human Head Stüdyolarını kurdu.

<span class="mw-page-title-main">Gabe Newell</span> Oyun geliştirici, yazılımcı ve iş insanı

Gabe Logan Newell ya da GabeN, Valve Corporation şirketinin kurucularındandır ve icra kurulu başkanıdır. Half-Life adlı video oyununu yapmıştır.

Doom, şu anlamlara gelebilir:

<span class="mw-page-title-main">MachineGames</span> İsveç merkezli bir video oyunu geliştiricisi

MachineGames, Uppsala merkezli İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2009 yılında, aralarında Magnus Högdahl'ın da bulunduğu Starbreeze Studios'un yedi eski çalışanı tarafından kuruldu. Birkaç yayımcıya oyun fikirlerini başarısız bir şekilde sunduktan sonra MachineGames, Temmuz 2010'da Wolfenstein serisinden yeni bir oyun geliştirmek için Bethesda Softworks ile anlaştı ve Kasım ayında Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı. Wolfenstein serisinde MachineGames, The New Order (2014), The Old Blood (2015), The New Colossus (2017), Youngblood (2019) ve Cyberpilot (2019) oyunlarını geliştirdi.

<span class="mw-page-title-main">Wolfenstein 3D</span>

Wolfenstein 3D, id Software tarafından geliştirilen ve Apogee Software ve FormGen tarafından yayınlanan bir birinci şahıs nişancı video oyunudur. MS-DOS için 5 Mayıs 1992'de çıkarılan ilk albüm, 1981 Muse Software video oyunu olan Castle Wolfenstein'dan esinlenmiş ve Wolfenstein serisinin üçüncü taksitidir. Wolfenstein 3D'de oynanabilir karakter Müttefik casus William "B.J." rolünü üstlenir. II. Dünya Savaşı sırasında Blazkowicz, Nazi Almanyası hapishanesinin kurucusu Wolfenstein'dan kaçar ve Nazilere karşı bir dizi önemli görev yürütür. Oyuncu, bir sonraki seviyeye bir asansör bulmak ya da son bir patronu öldürmek için Nazi askerleri, köpekler ve diğer düşmanlarla bıçak ve çeşitli silahlarla savaşmak için oyunun her seviyesini geçiyor.

Mario Power Tennis, 2011 yılında Camelot Software Planning tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir spor video oyunudur. Oyun, Mario Tennis serisinin dördüncü oyunu olup 2004 sonlarında Japonya ve Kuzey Amerika'da ve 2005 başlarında PAL bölgesinde GameCube için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Splash Damage</span>

Splash Damage Ltd., çok oyunculu birinci şahıs nişancı video oyunları konusunda uzmanlaşmış bir İngiliz video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, Wolfenstein: Enemy Territory ve Enemy Territory: Quake Wars'un geliştiricisi olarak bilinir.

Michael John Gordon Avustralyalı bir müzik bestecisi ve ses tasarımcısıdır. Doom (2016), Doom: Eternal, Wolfenstein: The New Order, Wolfenstein: The Old Blood, Wolfenstein II: The New Colossus, Prey, Lawbreakers ve Killer Instinct isimli dövüş oyunun 1. ve 2. sezonuna yaptığı müzikler ile bilinir.

<i>Doom Eternal</i> 2020 video oyunu

Doom Eternal, id Software tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan birinci şahıs nişancı video oyunudur. 2016 yılında oyun piyasasına sürülen Doom'un başlattığı seriyi ve hikâyeyi devam ettirmektedir.

Quake III Arena, id Software tarafından geliştirilen 1999 yılında piyasa sürülmüş tek oyunculu veya çok oyunculu olarak oynanabilen birinci şahıs nişancı gözüyle oynanan oyundur. Quake serisinin üçüncü oyunudur. Hikâye tabanlı tek oyunculu modu hariç ve çoğunlukla çok oyunculu oyun oynamaya odaklanarak önceki oyunlardan farklıdır. Tek oyunculu mod, bilgisayar kontrollü ve zorluk seviyesi ayarlanabilir botlara karşı oynanır. Albümde Sonic Mayhem ve Front Line Assembly kurucusu Bill Leeb tarafından bestelenen müzikler yer almaktadır.

Cyberdemon, 1993 yılında birinci şahıs nişancı oyunu Doom'da tanıtıldığı id Software'in Doom video oyunu serisindeki kurgusal bir karakterdir. Tüm Doom devam oyunları, Doom RPG ve Wolfenstein RPG'de Harbinger of Doom olarak, diğer ilgili medyalarda birlikte yer aldı. Cyberdemon, kahramanı " Doomguy " ile birlikte Doom serisinin en ikonik karakterlerinden biri haline geldi ve genellikle video oyun tarihinin en unutulmaz patronlarından biri olarak tanımlanıyor.

Rage, id Software tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan, Kasım 2010'da iOS için, Ekim 2011'de Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 için ve Şubat 2012'de OS X için yayınlanan birinci şahıs nişancı video oyunudur. İlk olarak 2007 Apple Worldwide Developers Conference'da bir teknoloji demosu olarak gösterildi ve QuakeCon'da duyuruldu.