Kaftan, üste giyilen, kumaştan yapılan, uzun, süslü ve astarsız elbise, hilat. Üzerine cübbe giyilirdi. Kaftanlar cins ve nevilerine göre murabba, keçe, çuha gibi isimler alır. Kaftanların kıymetleri, renk, şerit ve düğmelerinden anlaşılırdı.
T'zitzit, antik dönemde İsrailoğulları tarafından, günümüzde ise Yahudiler ve Sâmirîler tarafından giyilen, özel olarak düğümlenmiş ritüel saçaklar veya püsküllerdir. T'zitzit genellikle talit gadolün dört köşesine tutturularak kullanılır. Mesiyanik Yahudiler ise bunları kemer halkalarına bağlı ayrı püsküller olarak takarlar. Tanah'ın Torah koleksiyonunda geçen, "elbiselerinin dört bir köşesine püsküller dikeceksin" emri nedeniyle Yahudiler, köşeleri olan giyeceklere püskül takmak zorundadır. Zamanla bu gelenek elbisenin içine, baştan geçirilerek giyilen 4 köşesinde püskül olan Talit Katan'a dönüşmüştür. Aşkenaziler Talit Katan'ın t'zitzitlerini gömleklerinin dışına çıkartıp sarkıtırlarsa Sefaradiler dışarıya çıkartmazlar.
Cepken, Osmanlı zamanında giyilen çapraz iki sıra düğmeli ve harçlı bir tür kısa kolsuz yelek. Kadife veya çuhadan yapılırdı. Kolları dikişli olanlara camadan denirdi. Kol ve yakaları işlemelidir. Potur üstüne giyilirdi. Günümüzde takım elbise içine giyilir. Dış giyim olarak kullanılır.önü ait olduğu takım elbisenin kumaşından dikilmiş, ceket altına giyilen düğmeli, yakasız ve kolsuz giysi.
Kimono (Japonca: 着物 -, Japonya'nın geleneksel giysisidir. Ki ve mono sözcüklerinden türetilmiştir. Japoncada aslen tüm kıyafetler için kullanılan kimono sözcüğü, sonradan hem kadınlar hem de erkekler tarafından giyilen uzun giysiyi tanımlamak için kullanılmaya başlamıştır.
Tekirdağ yöresi, Trakya'nın tüm özelliklerini barındırmaktadır. Tarihi, gelenekleri, tarihî eserleri, inançlarıyla büyük bir kültürün beşiğidir.
Jile arkası ve önü tek parça olan, kolu ve yakası olmayan bir yelek türü.
Gömlek, vücudun üst kısmına giyilen kollu veya yarım kollu, yakalı giysidir. Tarihsel olarak gömlek özellikle iç çamaşırına aittir, ancak 1960'lardan beri başka giysilerle örtülmeden bağımsız olarak giyilebilmektedir.
Bluz, vücudun üst bölümüne giyilen, genellikle ince kumaştan yapılan veya iplikten örülen kadın giysisi. Fransızca blouse kelimesinde gelmektedir. Bugün, kelime en yaygın olarak bir kız veya kadın frak gömleği anlamına gelir.
Pijama; hafif, genellikle iki parçadan oluşan ve uyumadan önce yatarken giyilen bir giysidir.
Kilt, İskoç erkeklerinin giydiği etek.
Şalvar, genellikle ağı çok bol olan, bele bir uçkurla bağlanan geniş bir tür pantolondur. Özellikle Adana'dan başlayıp Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne kadar olan bölgede sıkça giyilen yöresel giysi türüdür. Şalvar bol olduğundan bağ bahçe ve tarlada çalışanlar için uygundur. Bu özelliği nedeniyle şalvarı hâlâ kırsal alanda tarım ve hayvancılık yapan insanlar kullanmaktadır.
Kazak, vücut üst kısmına baş tarafından geçirilerek giyilen ve bel seviyesinde biten uzun kollu örme kış giyimi türüdür. Yün, sentetik fiber, pamuktan veya bunların kombinasyonlarından örülebilir. Kalın ve yünlü olanları kışın zor hava koşullarında vücudu sıcak tutmaya yarar. Yünün kalitesi kırpıldığı bölge ve hayvana göre kazağın kalitesi ve fiyatına yansır. Bunların içinden Shetland, Karakul ve Merinos koyunlarının yününden yapılmış kazaklar en duyulmuş olanlardır.
Smokin, birçok sosyal etkinlikte erkekler tarafından giyilen yarı resmî bir giyim çeşididir. Ceket ve pantolon genellikle siyah iken içine beyaz kesik yakalı bir gömlek giyilir ve siyah papyon takılır. Seyrek olarak gece mavisi renkli olana da rastlanır.
Mısırlılar, Mısır vatandaşı olan kimse. Antik Mısır'dan beri kullanılmaktadır. Mısır, Osmanlı egemenliğindeyken tüm Mısır vatandaşları Osmanlı vatandaşı olurdu.
Tayt bacakları sıkı saran bir pantolon türüdür. Sıklıkla likra, naylon, pamuk ve polyester karışımından yapılsa da yün, ipek ve benzeri diğer malzemelerden de yapılabilirler. Kendi başlarına ya da üzerini örten bir etek, tights ve şortla giyilebilirler.
Okul üniforması, bir okul veya başka bir eğitim kurumundaki öğrenciler tarafından giyilen bir üniformadır. Okul üniformalarının amacı öğrenciler arasında eşitliği sağlamak olup çeşitli ülkelerde ilk ve orta dereceli okullarda yaygındır.
Balo elbisesi bir baloya veya resmi bir olaya giyilen bir gece elbisesidir. Çoğu sürüm, düşük dekolte, açık kollar ve uzun kabarık tarz etekleri ile omuzları keser. Bu önlükler tipik olarak bir ceket, pahalı bir kumaşta örgün bir şal, bir ceket, moda ya da vintage takı ve gece eldiveni yerine pelerin veya örtü ile giyilir. "Devlet süslemelerinin" giyileceği yerlerde, göğsüne tutturulmuş bir yay üzerindedir ve evli kadınlar bir taç giyerler. Yapay kumaşlar şimdi bazen kullanılsa da, en sık kullanılan kumaşlar saten, ipek, tafta ve kadife süslemeli, inciler, payetler, nakışlar, fırfırlar, kurdeleler, rozetler ve dantellerdir.
Gecelik, uyurken aşınmaya yönelik bir giysidir. Normal gömleklerin çoğundan daha uzundur, kalçaların altına veya dizlerin altına uzanır, bazı bacakları açıkta bırakır. Uyurken kullanıcının hareketlerini kısıtlamaktan kaçınmak genellikle gevşektir. 16. yüzyıla kadar erkekler çıplak ya da gündüz tişörtünde uyudu; daha sonra, kalitede değişen bir gece gömleği yatakta giyildi. 16. yüzyılda soylular nakışlı gömlekler ya da "dövme gece gömlekleri" giydiler. 19. yüzyıla gelindiğinde, gece elbisesi gevşek, kısma yakalı bir gündüz gömlekine benziyordu ya da gevşek, ayak bileği uzunluğundaki bir gecelik idi. Bir gecelikte bir erkek gömleği ile karıştırmak çok kolaydır, çünkü bunlar da uzun olma eğilimindedir. 19. yüzyılın ortasına kadar gece kıyafetleri genellikle bir yatak şapkası ile birlikte giyilirdi.
Askerî üniforma, çeşitli ülkelerin askeriye kuvvetleri üyeleri ve yarı askerîler tarafından giyilen standart bir giysi türüdür.
Azerbaycan milli giyimleri, Azerbaycan halkının maddi ve manevi kültürünün zor ve uzun bir gelişim süreci sonucunda ortaya çıkmıştır. Azerbaycan halkının etnik tarihi, halk yaratıcılığının sanatsal özellikleri, çeşitli durumlarda şekillenmeleri, sanatsal süslemeler, dokuma halk giysilerinde kendini göstermiştir. Azerbaycan'da ipekçilik ve pamuk üretimi gibi alanlar geliştikçe, milli giysilerin hazırlanmasında özel bir rol oynayan kumaş üretimi arttı ve bunun sonucunda milli giysilerde bir canlanma dönemi yaşandı. Milli giyim takımının hazırlanmasında özel bir rol oynayan, dekoratif uygulamalı sanatların diğer örneklerinde olduğu gibi, kumaşlarda Uzak Doğu kültürüne özgü birçok süsleme örnekleri kendini gösterirdi.