Roman, genellikle düzyazı biçiminde yazılan, kurgusal, görece uzun, insanın (ya da insan özellikleri atfedilen varlıkların) deneyimlerini bir olay örgüsü içinde aktaran ve genellikle kitap halinde basılan bir edebî tür. Uluslararası ve akademik platformlarda beşinci sanat olarak kabul gören edebiyatın bir alt türüdür.
Mehmet Raşit Öğütçü, yazar olarak Orhan Kemal, aydınlık gerçekçi Türk roman ve oyun yazarıdır.
Peyami Safa, Türk yazar ve gazeteci. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Matmazel Noraliya'nın Koltuğu ve Yalnızız gibi psikolojik türdeki eserleriyle Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında ön plana çıktı. Yaşamı ve fikrî hayatındaki değişimlerini eserlerine de yansıttı. Server Bedi takma adıyla birçok roman kaleme aldı. Cingöz Recai tiplemesini Fransız yazar Maurice Leblanc'ın Arsen Lüpen karakterinden esinlenerek yarattı. Aynı zamanda çeşitli kurumlarda gazetecilik mesleğini sürdürdü ve ağabeyi İlhami Safa ile birlikte Kültür Haftası gibi çeşitli dergiler çıkardı.
Mehmet Şükrü Kaya, Osmanlı Devleti'nin son yıllarında çeşitli devlet görevleri yaptıktan sonra, Türk Kurtuluş Savaşı'na katılmış, savaşın ardından kısa bir dönem İzmir Belediye Başkanlığı'nı üstlendikten sonra Mustafa Kemal Atatürk'ün yakın çalışma arkadaşlarından biri olmuş devlet ve siyaset adamıdır.
Tatar Ramazan, Kerim Korcan'ın aynı isimli eserinden (1969) uyarlanan, yapımcı ve yönetmenliğini Melih Gülgen'in yaptığı; serinin ilk filmi. Olaylar II. Dünya Savaşı'nın bütün hızıyla sürdüğü 1942 yılında geçmektedir. Ahmet Kaya'nın müziklerini yaptığı film Cumhuriyet gazetesinin o dönem attığı manşetlerle açılır.
Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Peyami Safa'nın ilk baskısı 1930 yılında yapılmış otobiyografik romanı.
Imre Kertész, Macar yazardır. Kadersizlik adlı romanıyla 2002 yılında Nobel Edebiyat Ödülü almıştır.
Müftüoğlu Ahmed Hikmet, Türk yazar ve diplomat.
Nejat Saydam, Türk sinema yönetmeni, senarist ve oyuncu.
Leitmotiv, edebiyata müzik alanından geçen bir kavram. Esası, bir müzik parçasının tekrarlanan nakaratıdır. Edebiyatta, özellikle roman sanatında rağbet gören teknik bir unsurdur. Romanın değişik bölümlerinde, çeşitli nedenlerle tekrarlanan ifade kalıbıdır. Peyami Safa'nın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nda Nüzhet'in kahkaları, Yalnızız romanında "çay iç" cümlesi, Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar romanında Olric'in "efendim" ifadesi, Turgut'un "bat dünya bat" sözü birer leitmotiv örnekleridir.
Yusuf Sezgin, Türk sinema, dizi oyuncusu ve yönetmen.
Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Peyami Safa'nın aynı adlı eserinden uyarlanan, yönetmenliğini Nejat Saydam'ın yaptığı, başrollerini Hülya Koçyiğit ve Kartal Tibet'in paylaştığı 1967 yılı yapımı Türk filmi.
Seyyid Abdülkadir Töre
Muhteşem Durukan, Türk oyuncu, yönetmen ve senaristtir.
Yayla Kartalı, Faruk Nafiz Çamlıbel'in aynı adlı tiyatro eserinden uyarlanan, senaryosunu Necdet Mahfi Ayral'ın yazdığı, Muhsin Ertuğrul'un yönettiği 1945 yılında çekilmiş olan, Türk yapımı sinema filmidir. Yapımcısı Fuat Rutkay'dır.
72. Koğuş, Orhan Kemal'in 1954 yılında önce uzun hikâye formunda yazdığı, daha sonra oyunlaştırdığı eseridir.
Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Peyami Safa'nın aynı adlı eserinden televizyona uyarlanmış, Salih Diriklik'in yönetmenliğini üstlendiği, 1986 yılında TRT 1'de yayımlanan dram, duygusal ve tarihî türdeki Türk televizyon dizisidir. Dizi, 4. bölümü ile sona erdi.
Nergis Kumbasar, Türk manken, oyuncu, sunucu ve senarist.
Peyami Safa bibliyografyası Türk yazar ve gazeteci Peyami Safa'ya ait olan eserler ve gazete yazıları ile kendisi hakkında yazılmış kitap ve akademik çalışmaları içerir. Peyami Safa'nın toplamda 500'e yakın yazısı bulunmaktadır. Fakat günümüz itibarıyla kendisinin eksiksiz bir bibliyografyası hazırlanmamıştır.
Akif Paşa, devlet adamı, divan şairi ve yazarıdır.