İçeriğe atla

Divinity II

Divinity II
GeliştiriciLarian Studios
Yayımcılar
  • AVR: dtp entertainment
  • CIS: 1C Company
  • ABD: cdv Software Entertainment
Yeniden yayımlanma
  • : Focus Home Interactive
  • : Larian Studios (dijital)
YönetmenSwen Vincke
TasarımcıFarhang Namdar
SenaristJan Van Dosselaer
BesteciKirill Pokrovsky
MotorGamebryo
PlatformlarMicrosoft Windows
Xbox 360
Çıkış
TürlerAksiyon rol yapma, hack and slash
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Divinity II, Larian Studios tarafından geliştirilen, aksiyon rol yapma oyunudur. 2009'da ilk yayınlanması Ego Draconis alt adıyla dtp entertainment tarafından Amerika Birleşik Devletleri'nde ise cdv Software Entertainment tarafından yayımlandı.[3] Güncellenmiş 2011 yeniden yayımı The Dragon Knight Saga, Flames of Vengeance genişlemesini içeriyordu. Divinity II: Developer's Cut son olarak 2012 yılında Focus Home Interactive tarafından yayımlandı.

Flames of Vengeance, oyuna 20 saatlik daha yeni içerik katmaktadır. Oyuncular önceki karakteri ile devam edebileceği gibi, genişletme paketini yeni karakterle oynayabilir.[4]

Divinity II'nin belirleyici özelliği, bir ejderha olarak hava savaşı yapma ve insan olarak daha geleneksel üçüncü kişi aksiyon rolünü kullanma becerisi arasında geçişidir. Bu, Divinity serisindeki üçüncü oyundur ve konsollarda olduğu kadar Microsoft Windows için de ilk Divinity oyunudur.

Özet

Oyun, Divine Divinity oyununun bitiminden bu yana çok zaman geçmesine rağmen Divine Divinity'deki Rivellon dünyasında gerçekleşir. Oyuncu karakteri, eğitim bitiminde, son kalan ejderhalarla savaşmaya yardımcı olmak için bir zalim güçler verilen bir Ejderha Avcısı (Dragon Slayer) olarak başlar. Bu yetkiler aynı zamanda eğitim anılarını siler ancak hatıralarının hızla geri geleceğinden emin kılar. Düzenli çalışmalar yakınlarda görülen bir ejder haberi tarafından kesilir, bu nedenle başlatma bitmeden önce oyuncu karakteri ejderhanın en son nerede görüldüğü yere götürülür.

Oyun boyunca kahraman, Lanetlenmiş Kişi (Damned One) Damian ile birkaç kez karşılaşır. Damian, Rivellon'u yok etmek için ordularını canavarlarla doldurmaktadır. Sevgilisi Ygerna'nın, kendini evlat eden babası Lucian'ın (ilk oyunun kahramanı olan, İlahi Kişi) ellerinde ölmesiyle bu tür eylemlere yönlenir. Damian sevgilisini diriltmek ister ancak, oyuncu Lanetlenmiş Kişi'yi daha da güçlendirecek olan kötü sihirinden dolayı planını durdurmanın yolunu arar. Savunma Kulesi'ni alan ve şaşkın büyücü Bellegar'ı geride bırakan büyücüye benzeyen Damian'ın destekçileri ile savaşınca, kahraman Ygerna'nın yeniden canlandırılması için kendisinin kandırıldığını keşfeder. Çabalarından dolayı kristal hapsine atılmak ve farklı bir boyuta gönderilmek suretiyle ödüllendirilir.

Genişleme paketi Flames of Vengeance içinde, Ejderha Şövalyesi (Dragon Knight), Hypnoteromachia düzlemi üzerinde kristal bir cezaevinde uyanır. Burada, Rivellon'un mesih figürü olan İlahi seçilmiş kişi Lucian da hapsedilmiştir. Behrilin adındaki bir hayalet hücreye gelir ve Ejderha Şövalyesi'ne kendisini dünyevi cezaevinden kurtarmak için yardım ederse, İlahi'yi özgürlüğe kavuşturacağını teklif eder. Hayalet, Damian'ın yıkım kampanyasından sonra kahramanı, güçlü büyücü Zandalor'un oluşturduğu sihirli kalkan sayesinde ayakta duran Rivellon'daki son şehre gönderir. Oyunculara, istila eden gücü yok etmesi ve kendin savunmalarını hazırlamak için yardım etmeleri için yalvarır.

Devamı

Divinity II: The Dragon Knight Saga'nın başarısından sonra, Larian, Divinity II'de yer alan ejderha oynanışını geliştirirken daha fazla Divinity oyunları yapmaya ilgi duyduklarını belirtti. Bir sonraki düşündükleri oyunlarından birinin, birçok Ejderha Şövalyeleri (Dragon Knights) olduğu zamanlarda Rivellon'un tarihindeki bir dönemde ana karakteri Ejderha Şövalyesi olan gerçek zamanlı bir strateji oyunu olacağını duyurdular. Oyun 6 Ağustos 2013'te Divinity: Dragon Commander adıyla piyasaya çıktı.

Kaynakça

  1. ^ "Divinity II Confirmed for November 20th Release". zConnection. 8 Eylül 2009. 22 Kasım 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Kasım 2009. 
  2. ^ "Divinity II - Ego Draconis Goes Gold". IGN. 24 Kasım 2009. 13 Haziran 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Kasım 2009. 
  3. ^ "Divinity II - Ego Draconis published by CDV USA in North America". IGN. 17 Eylül 2009. Erişim tarihi: 17 Ocak 2016. 
  4. ^ "Divinity II: Flames of Vengeance". 1 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Kasım 2017. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Diablo II</i> 2000 video oyunu

Diablo II, Blizzard North tarafından geliştirilmiş ve Blizzard Entertainment tarafından 2000'de piyasaya sürülmüş bir aksiyon-rol yapma hack and slash oyunudur. Windows, Classic Mac OS ve Mac OS X sürümleri yayımlanmıştır.

<i>World of Warcraft</i> 2004 video oyunu

World of Warcraft, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen ve 2004'te piyasaya çıkan bir devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur (MMORPG). Oyun, fantastik temalı Warcraft evrenindeki Azeroth gezegeninde geçer. Warcraft serisinin bir önceki oyunu Warcraft III: The Frozen Throne'da geçen olayların yaklaşık 4 yıl sonrasını konu alır.

Rol yapma oyunu (RYO), (İngilizce: role-playing game, RPG); oyuncuların kurgusal bir sahnede farklı karakterlerin rollerini üstlendikleri oyunların genel bir ailesidir. Oyuncular, belirli kurallar çerçevesinde oluşturulan karakterleri yöneterek bir hikâyenin parçası olurlar.

<i>Mortal Kombat</i> Video oyunu serisi ve medya franchiseı

Mortal Kombat, 1992 yılında Midway Games tarafından oluşturulmuş dövüş oyunu odaklı bir medya franchise'ıdır.

<i>Diablo</i> 1996 video oyunu

Diablo PC ve Macintosh için Blizzard North tarafından geliştirilmiş ve Blizzard Entertainment tarafından 31 Aralık 1996'da piyasaya sürülmüş bir aksiyon-rol yapma hack and slash oyunudur.

<i>Rocky IV</i> 1985 yapımı Amerikan filmi

Rocky IV, Sylvester Stallone'nin yönettiği ve başrolünü Talia Shire ile paylaştığı 1985 ABD yapımı spor-dram filmidir. Filmde Rocky Balboa, Clubber Lang ile ikinci kez dövüşüp ve rövanşı aldıktan sonra boks'tan emekli olmuştur ve ailesi ile birlikte daha sakin bir hayat yaşamaktadır. Ancak Sovyetler Birliği'nin en iyi boksörü ve en iyi atleti Ivan Drago, Balboa ile dövüşmek için meydan okur. Rocky Balboa'nın en iyi arkadaşı Apollo Creed onun yerine mücadele etmeye karar verir ve Drago ile maç sırasında öldürülür. Rocky arkadaşının intikamını almak ve ülkesinin onurunu savunmak için Rusya'da Drago ile mücadele etmeye karar verir.

<span class="mw-page-title-main">Far Cry (seri)</span>

Far Cry birinci şahıs nişancı türünde serinin ilk oyunundan ismini alan bilgisayar ve video oyunu serisidir. İlk oyun Far Cry Almanya'daki Crytek Stüdyoları tarafından geliştirilmiş ve Microsoft Windows için 23 Mart 2004 tarihinde Ubisoft tarafından yayınlanmıştır. Far Cry çıkışından itibaren olumlu dönüşler almıştır. Bu özgün oyun dört devam oyunu tarafından ve ayrıca bu seriden doğan Far Cry Instincs, Far Cry Instincts: Evolution, Far Cry Instincts: Predator, Far Cry Vengeance, Far Cry 3: Blood Dragon, Far Cry Primal ve Far Cry: New Dawn gibi pek çok yan oyun tarafından takip edilmektedir.

<i>World of Warcraft: Wrath of the Lich King</i>

Ana başlıklar: Warcraft, World of Warcraft, World of Warcraft: The Burning Crusade

<i>Mafia II</i> video oyunu

Mafia II, 2K Czech tarafından geliştirilen ve 2K Games tarafından yayımlanan 2010 yapımı bir aksiyon-macera oyunudur. PlayStation 3, Windows ve Xbox 360 için 24 Ağustos 2010'da piyasaya sürülmüştür. Oyun 2002 yapımı Mafia'nın bağımsız bir devamı ve Mafia serisinin ikinci oyunudur. Kurgusal Empire Bay şehrinde 1945-1951 yılları arasında geçen oyun, Sicilyalı-Amerikalı genç bir gangster ve savaş gazisi olan Vito Scaletta'nın babasının borçlarını ödemeye ve en iyi arkadaşıyla birlikte daha iyi bir yaşam tarzı sağlamaya çalışırken şehrin Mafya suç aileleri arasındaki güç mücadelesine yakalanmasını konu alır.

Dragon Age II, Dragon Age:Origins'in devam oyunudur. Çıkış tarihi 8 Mart 2011 Kuzey Amerika, 11 Mart 2011 Avrupa'dır.

<i>Dragon Age: Origins</i> 2009 BioWare bilgisayar oyunu

Dragon Age: Origins , BioWare tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından dağıtılan tek oyunculu rol yapma video oyunudur. Dragon Age serisinin ilk oyunu olup Kasım 2009'da Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360; 21 Aralık 2009'da ise OS X için satışa sunulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu</span> video oyunu türü

Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu ya da sıkça kullanılan orijinal adının kısaltmasıyla MMORPG, çok sayıda oyuncunun bilgisayarlarından veya oyun konsollarından internete bağlanarak birlikte oynadığı, oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü devasa video oyunu türü. 1997 yılından beri gitgide yaygınlaşmaktadır.

Scalebound PlatinumGames tarafından geliştirilen bir aksiyon rol yapma oyunu idi. Oyun, Microsoft Stüdyolarının başlığını yayınlayarak 2017'de Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürülmesi planlandı. Microsoft, Scalebound'un gelişiminin Ocak 2017'de iptal ettiğini açıkladı ve oyuncular Xbox Game Studios'u ağır bir şekilde eleştirdi. Bu oyunda oyuncular, Thuban adlı bir ejder eşliğinde Drew'un kontrolünü üstleneceklerdi. Oyuncular düşmanları yenmek için çeşitli silahlar kullanabilir ve savaş sırasında oyunculara yardım eden ejderha komuta edilebilirdi. Platinum Games tarafından geliştirilen diğer oyunların aksine, oyun grafik niteliklere ve eylem yerine rol yapma yönüne daha fazla odaklanıyor ve bu da Platinum'un normal hack and slash türündeki oynanışı destekleyerek rol yapma öğelerine odaklanan bir oyun olacaktı ScaleBound fakat oyun Microsoft tarafından iptal edildi. Çıksaydı Platinium'u seven insanlar Microsoft'un Xbox One sattıracak bir fırsatı kaçırdığını düşündü. ScaleBound ile Microsoft'un yeni markası ve tüm özellikleri de yok oldu.

Divinity: Original Sin, Larian Studios tarafından geliştirilmiş tek kişilik ve eşli oynanabilen fantastik bir rol yapma oyunudur (RYO). Oyun, Larian'ın kendisinin de kullandığı, oyuncuların kendi tek oyunculu ve çok oyunculu maceralarını oluşturmalarına ve çevrimiçi olarak yayınlamalarına olanak tanıyan, bir editör ile birlikte gelir. Oyun kısmen Kickstarter ile finanse edilmiştir ve çıkış tarihine göre ilk oyun olan Divine Divinity öncesini anlatır.

<i>Divine Divinity</i> 2002 yapımı video oyunu

Divine Divinity, Larian Studios tarafından geliştirilen ve Eylül 2002'de piyasaya sürülen Microsoft Windows için cdv Software Entertainment tarafından yayımlanan bir rol yapma oyunudur. Beyond Divinity, Divinity: Dragon Commander ve Divinity: Original Sin 2 adında üç yan ürünü; devamı olan Divinity II; ve olayların öncesini anlatan Divinity: Original Sin oyunları piyasaya sunulmuştur.

Larian Studios, 1996'da Swen Vincke tarafından kurulmuş bir Belçikalı oyun geliştiricisi. Zorlu bir strateji oyunu olan LEDWars ve çok sayıda kumar oyunları dışında, rol yapma video oyunları ve eğitim oyunları geliştirmektedirler. Oldukça yaygın olan Divinity rol yapma oyunu serisinin geliştirildiği şirkettir.

<i>Beyond Divinity</i> 2004 video oyunu

Beyond Divinity, Divine Divinity'nin devamı olan 2004'te yayımlanan ve piyasaya sürülen bir Larian Studios rol yapma video oyunudur.

<i>Divinity: Dragon Commander</i> 2013 bilgisayar oyunu

Divinity: Dragon Commander, fantastik rol yapma oyunları Divinity serisinin parçası olarak Larian Studios tarafından geliştirilen gerçek zamanlı bir strateji oyunudur. Oyun, bir oyun tek oyuncu, rekabetçi çok oyunculu ve eşli çok oyunculu olmak üzere karma oynanışa sahiptir.

Broken Sword, macera odaklı oyun serisi. Broken Sword serisi, klasik 2 boyutlu işaretle ve tıkla tabanlı macera oyunlarının en iyi örnekleri arasında gösterilir. Serideki oyunlar şu ana kadar, aralarında "en iyi macera" ödülleri de dahil olmak üzere toplam 6 ödül kazanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Swen Vincke</span> Belçikalı video oyun tasarımcısı, programcısı, yönetmeni

Swen Johan Vincke, Belçikalı video oyunu tasarımcısı, programcısı ve yönetmenidir. Video oyunu şirketi Larian Studios'un kurucusu ve CEO'sudur ve burada Divinity serisinin ve Baldur's Gate 3'ün geliştirilmesine öncülük etmiştir.