Mobil cihaz, elinde tutabilmek ve kullanabilmek için yeterince küçük olan bir bilgisayardır. Genel olarak, herhangi bir el tipi bilgisayar cihazında dijital düğmeler ve klavye ile fiziksel bir klavye ile birlikte fiziksel düğmeler ile bir dokunmatik ekran arayüzü sağlayan bir LCD veya OLED düz ekran arayüzü bulunur. Bu tür cihazların çoğu internete bağlanabilir ve araç eğlence sistemleri veya kulaklık gibi diğer cihazlarla Wi-Fi, Bluetooth, hücresel ağlar ve NFC aracılığıyla birbirine bağlanabilir. Entegre kameralar, sesli ve görüntülü telefon görüşmeleri yapma ve alma yeteneği, video oyunları ve GPS özellikleri yaygındır. Güç genellikle lityum pil ile sağlanır. Mobil cihazlar, söz konusu yetenekler için uzmanlaşmış üçüncü taraf uygulamaların yüklenmesine ve çalıştırılmasına izin veren mobil işletim sistemleri çalıştırabilmektedir.
Akıllı telefon, cep telefonunun sağladığı klasik özelliklere, bilgisayar dünyasının bir ürünü olan PDA’lerin özelliklerinin de eklenmesiyle tasarlanan gelişmiş mobil iletişim cihazıdır. Akıllı telefonlarda mobil işletim sistemleri bulunur bu sayede birçok farklı amaç için daha aktif bir şekilde kullanılabilir ve neredeyse her iş için bir uygulama bulunabilir.
İnternet kültürü, sık ve aktif internet kullanıcıları arasında gelişen ve sürdürülen, özellikle internet üzerinden birbirleriyle iletişim kuran çevrimiçi toplulukların üyeleri tarafından oluşturulan bir tür yarı yeraltı kültürüdür. Bu kültür, etkisi bilgisayar ekranları aracılığı ve bilgi ve iletişim teknolojileriyle, özellikle de internet tarafından aracılık edilen bir kültürdür.
Sosyal medya, kullanıcıların internette aradığı, kullandığı ve içerik ürettiği interaktif iletişim platformdur. Geleneksel medya’dan Web 2.0’ın kullanılmaya başlamasıyla, tek yönlü içerik paylaşımından, çift taraflı içerik alışverişine erişim sağlanılan medya iletişimidir. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan İnternet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği içeriklere ulaşabilmektedir. Küçük gruplar arasında gerçekleşen diyaloglar ve paylaşımlar giderek, kullanıcı bazlı içerik üretimini giderek arttırmakta, amatör içerikleri dijital dünyada birer değere dönüştürmektedir.
Bilişim Çağı bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişimin insanlık tarihinde toplumsal, ekonomik ve bilimsel değişimin yönünü yeniden belirlediği ve giderek ağ toplumunun ortaya çıktığı döneme verilen addır. Başta imalat sanayii olmak üzere, ulaştırma, inşaat ve enerji sektörlerindeki gelişmelerin toplumsal ve ekonomik değişimin itici gücü olduğu endüstri toplumunun gelecekte neye evrileceği konusundaki tartışmalar 1950'lerin sonlarında başlamıştır. Başlangıçta bu döneme Endüstri Sonrası Çağı denmiştir. Bilgi Toplumu/Çağı, Enformasyon Toplumu/Çağı, İnternet Toplumu/Çağı, Elektronik Çağ, Siber Toplum/Çağ, Dijital Çağ, Sanayi-ötesi Çağ, Post-Modern Çağ, Yeni Çağ gibi çeşitli isimlerle de bilinmektedir. 1980'lerde İnternet'in kullanımının yaygınlaşması ve nihayet 1995'te tamamen serbest bırakılmasından sonra endüstri sonrası terimi yerini enformasyon sözcüğüyle değiştirmiş, kavram Türkçeye Bilişim Çağı ya da Bilgi Çağı olarak yerleşmiştir. Günümüzde "Bilişim Çağı" terimi, 1990'lardan bugüne kadar olan süre için kullanılmaktadır.
Masaüstü bilgisayar, sabit bir konsol veya masa üzerine uygun yapıda tasarlanan kişisel bilgisayar türüdür. Bu bilgisayarlar çeşitli türlerde parçaların birleştirilmesiyle çok farklı biçimde oluşturulabilirler. Boyutları büyük ve ağır olması sebebiyle çevresel faktörlerden daha az zarar görürler. Diğer kişisel bilgisayarlara göre yüksek güç harcarlar ve daha az maliyete sahiptirler. Ayrıca performans olarak öndedirler ancak yavaş yavaş Dizüstü bilgisayarlar performansta da öne geçmeye başlamıştır lakin ısınma sorunu vardır. Günümüzde pek çok masaüstü bilgisayarın ayrı klavye, fare ve ekranı vardır.
Dijital dağıtım, somut bir ortam kullanmadan içerik taşıma, iletme yöntemidir, genellikle internet üzerinden tüketicinin evine bilgisayar veya başka bir araç kullanılarak gelmektedir. Radyo-televizyon yayını ya da internet gibi bir iletişim yolu aracılığıyla, ses, görüntü, bilgisayar yazılımı veya oyun gibi çoklu ortam içeriklerini sağlayan dağıtıcı ise içerik sağlayıcı olarak adlandırılmaktadır.
Dijital haklar terimi bireylerin dijital medyada bilgisayar ve diğer elektronik cihazlar ya da iletişim ağlarıyla bilgiye erişme, oluşturma ve yayımlama özgürlüğünü ifade eder. Terim özellikle internet bağlamında gizlilik, ifade özgürlüğü gibi mevcut hakların korunması ve gerçekleştirilmesiyle ilgilidir.
İnternet dizisi, 1990'ların sonlarında ortaya çıkan ve 2000'lerden sonra gittikçe yaygınlaşan, genellikle birbirine bağlı ve birbirini takip eden hikâyeler şeklinde internet aracılığıyla yayınlanan, kurgu veya doğaçlama videolar dizisidir. Bir internet dizisinin müstakil bir bölümü, İngilizce webisode olarak isimlendirilir. Ancak bu terim her zaman kullanılmaz. Genel olarak, web dizileri masaüstü ya da dizüstü bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlar dahil olmak üzere hemen hemen her tarayıcı ve cihazda izlenebilir. İnternet dizileri, internet üzerinden dizi, film izlenebilen mecralarda sunulan yapımlar, internet dizisi değildir.
Temassız ödeme, kullanıcı ödeme aracı ve POS cihazı arasında temas olmadan yapılan ödeme işlemlerine verilen isimdir. Temassız ödeme işleminde, kullanıcı temassız kartını veya temassız ödeme yapabilen telefonunu işyeri POS cihazına yakın mesafede tutar ve ödeme bilgileri kablosuz olarak gönderilir. Samsung Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay veya herhangi bir banka mobil uygulaması kullanılır.
Dijital cüzdan bir çevrimiçi cüzdan, çevrimiçi hizmet sağlayıcı veya bilgisayar programıdır. Bir kişinin elektronik işlem yapmasına izin veren bir elektronik cihaz anlamına gelir. Bir tarafın diğer tarafla mal ve hizmetler için dijital para birimi takası yaparak elektronik işlemler yapmasına izin verir. Bir kişinin banka hesabı da dijital cüzdanla bağlantılı olabilir. Ayrıca, sürücü belgesi, sağlık kartı, sadakat kartı ve diğer kimlik belgelerini telefonda saklayabilirler. Kimlik bilgileri, yakın alan iletişimi (NFC) aracılığıyla bir tüccarın terminaline kablosuz olarak aktarılabilir. Giderek, dijital cüzdanlar yalnızca temel finansal işlemler için değil, sahibinin kimlik bilgilerini doğrulamak için de yapılmaktadır. Örneğin, bir dijital cüzdan, potansiyel olarak alkol satın alırken mağazanın yaşını doğrulayabilir. Sistem, dijital cüzdanların "cüzdan mobilleri" olarak bilindiği Japonya'da zaten popülaritesini kazanmıştır.
Tüketici elektroniği, genel olarak evlerde günlük kullanıma yönelik elektronik veya dijital ürünlerdir. Genellikle, inovasyonlar, eğlence için kullanılan cihazlar, gadget, aksesuar, haberleşme ile ev ofisi ürünlerini kapsamaktadır.
Videotelefon, gerçek zamanlı olarak insanlar arasındaki iletişim için farklı konumlardaki kullanıcılar tarafından ses sinyali-video sinyallerinin alınması ve iletilmesi için teknolojilerden oluşmaktadır. Bir videofon, gerçek zaman sistemleri olarak insanlar arasında iletişim için eşzamanlı video ve ses özelliklerine sahip bir görüntü aygıtılı bir telefondur. Telekonferans, bu teknolojinin bir video konferansta bireyler için değil, grup veya organizasyonel toplantı için kullanılmasını ima eder. Telebulunuş, yüksek kaliteli bir video sistemi sistemine veya buluşma teknolojisine başvurabilir, videonun ötesine geçerek robotlara gider. Video konferans da "görsel işbirliği" olarak adlandırılmış ve bir grup yazılımdır.
Dijital pazarlama, elektronik bir cihaz veya internet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsar. Ürün veya hizmetlerin elektronik ortamda çevrimiçi şekilde tanıtılmasını sağlar.
Bir smartbook, 2009 ve 2010 yılları arasında üretilen bir akıllı telefon ve netbook bilgisayarın bazı özelliklerini birleştiren bir mobil cihaz sınıfıydı. Smartbooklar, her gün açık, gün boyu pil ömrü, 3G, Wi-Fi bağlantısı ve GPS, 5 ila 10 inç ekran boyutuna sahip bir dizüstü bilgisayar veya tablet bilgisayar tarzı gövdede gibi özelliklerle tanıtıldı. Fiziksel veya yumuşak bir dokunmatik ekran klavyesi var. Lenovo Skylight, Toshiba AC100, Chromebook gibi modeller var.
Dijital bölünme, dijital çağdan yararlanabilenler ile yararlanamayanlar arasındaki uçurumu ifade etmektedir. İnternet'e ve diğer bilgi ve iletişim teknolojilerine erişimi olmayan kişiler, dijital bilgi edinemedikleri, çevrimiçi alışveriş yapamadıkları, demokratik olarak katılamadıkları veya becerilerini öğrenip bunları sunamadıkları için dezavantajlı duruma düşeceklerdir. Bu erişime sahip olmayan kişilere bilgisayar ve ilgili hizmetleri veren programlar sunulmuştur.
Bir sosyal ağ hizmeti, sosyal ilişkiler kurmak için kullanılan çevrimiçi bir platformdur. İnsanların kişisel veya kariyer ilgi alanlarını, aktiviteleri, geçmişlerini veya gerçek hayat bağlantılarını paylaşır.
Dijital vatandaşlık, kişilerin çevrimiçi ortamlardaki hak, görevi ve sorumluluklarının farkında olması, internet teknolojilerini bu farkındalıkla kullanması ve toplum işlerine çevrimiçi olarak katılma becerisidir.
Veri okuryazarlığı, verileri okuma, çalışma, analiz etme ve verilerle tartışma yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Veri kümelerine kolay erişim, bu becerileri uygulamak için çok önemlidir. Bu hususta, bir kuruluşta veriler üzerine çalışma yapan kişiler, analiz için kullandıkları verileri ve çalışmalarının sonuçlarını nasıl değerlendirip yorumladıkları hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenmelidir. Örneğin görev verilen bir ekip bir proje için verilerin nerede açıklığa kavuşturulması gerektiğini keşfedebilmektedir. Kritik verileri hızlı bir şekilde sağlamak ve raporları daha anlaşılır kılmak için artırılmış analitik, veri okuryazarlığı için önemlidir. Kuruluşlar, çalışanlarını veri okuryazarı olmaları için eğitmek için adımlar atmalıdır.
21. yüzyıl becerileri, 21. yüzyıl toplumlarında ve iş alanlarında başarılı olabilmek için eğitimciler, iş dünyası liderleri, akademisyenler ve devlet kurumları tarafından kabul görmüş yetenek ve öğrenme eğilimlerini, okuryazarlıkları, yetkinlikleri içeren becerilerdir. Bu beceriler, öğrencilerin hızla değişen, dijital bir toplumda başarılı olmaları için gereken becerilere odaklanır. Bu becerilerin birçoğu derin öğrenme ile ilişkilidir ve analitik düşünme, problem çözme ve işbirliği gerektirir. Bu beceriler bilgiye dayalı olmamaları bakımından geleneksel akademik becerilerden ayrılır.