İçeriğe atla

Denizaltı simülatörü

Second Life'ta bir denizaltı

Denizaltı simülatörü, genellikle oyuncunun bir denizaltıya komuta ettiği bir bilgisayar oyunudur . Oyunun olağan şekli, her biri amacın su üstü gemilerini batırmak ve muhriplerin karşı saldırılarından kurtulmak olduğu bir dizi karşılaşma içeren bir dizi göreve devam etmektir.[] Denizaltı simülatörleri özellikle farklı oyun temposu seçenekleriyle öne çıkmaktadır;[] iyi korunan bir konvoya saldırmak bazen saatler(simüle edilmiş saat) alabilmektedir.[] .Bu sebeple Denizaltı simülatörlerinde genelde zamanın kullanıcı tarafından hızlandırılıp yavaşlatılabildiği bir ayar seçeneği bulunur. []

Çoğu denizaltı simülasyonu 2. Dünya savaşını konu alır. Bu dönemdeki denizaltı muharebeleri, karakteristik olarak uzun ve gergindir. Yüksek tarihsel yoğunluk içeren bu tür oyunlarda, zamanın denizaltılarının kısıtlı teknolojik imkanları sebebiyle oyuncunun yetenek seviyesi çok büyük önem taşır. Oyunlar genelde Pasifik Okyanusundaki ABD denizaltılarnı veya Atlantik Okyanusundaki Alman U-Bot'larını konu alır. Bir diğer popüler kategori ise özellikle "688" olarak da bilinen Los Angeles Sınıfı Modern Taarruz denizaltılarıdır.

Oyunlar genelde arayüz olarak konumu tespit edilebilen denizaltı ve gemilerin yerlerini gösteren bir kuş bakışı harita ya da "radar" görünümü, eğer denizaltı yüzeye yeterince yakınsa bir periskop görünümü, derinlik ve hızı gösteren göstergeler, mühimmat durumunu, hasar durumunu ve bazı genel durumları gösteren bir denizaltı planı içerir.

Piyasaya sürülen ilk denizaltı simülatörü, Thorn EMI'nin 1982 de çıkan Submarine Commander oyunudur .[]

Oyun Listesi

Name Year
1914 Shells of Fury2007
Battle Submarine1995
688 Attack Sub1988
688(I) Hunter/Killer1997
Aces of the Deep1994
AquaNox series. (Heavily stylized, futuristic series sharing more in common with space combat simulators.)1996–2020
Archimedean Dynasty (First game of AquaNox series) 1996
Barotrauma2019–
Captain Sonar2016
Cold Waters2017
Command: Aces of the Deep1995
Crush Depth: U-Boat Simulator2021
Dangerous Waters2005
Danger from the Deep (Open source) 2003
Das Boot: German U-Boat Simulation1990–91
Deadly Tide1996
Depthcharge1977
Deep Fighter: The Tsunami Offensive2000
Dive to the Titanic2010
Enigma: Rising Tide2003/2005
Fast Attack: High Tech Submarine Warfare1996
GATO1984
Grey Wolf: Hunter of the North Atlantic1994
Harpoon1989
The Hunt for Red October1987–90
Hunter Killer1989
Iron Wolves1996
Iron Wolf VR (virtual reality game, early access) 2017
OpenSSN (Open source) 2010
Operation Neptune1991
Periscope1966
Radar Mission (Mode B) 1990
Red Storm Rising1988
Sea Wolf1983
Silent Depth Submarine Simulation2016, 2018
Silent Service series 1985, 1990
Silent Hunter1996
Silent Hunter II2001
Silent Hunter III2005
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific2007
Silent Hunter 5: Battle of the Atlantic2010
Silent Steel1995
SSN-21 Seawolf1994
Steel Diver2011
Submarine Commander1982
Sub Battle Simulator1987–88
Sub Command2001
Sub Culture1997
Sub Hunt1982
Sub Hunter1977
Sub Mission1986
Subwar 20501994
Tom Clancy's SSN1996
UBOAT2019
U-Boat Simulator (Android) 2013
Up Periscope!1986
Virtual Sailor1999
Wolfpack1990
Wolfpack 2019

Sierra On-line firmasının macera oyunu Codename: ICEMAN (1989), bir denizaltı simülatörü bölümü içermekteydi.

Koei firmasının Araç simülasyon oyunu Naval Ops: Warship Gunner 2(2006) denizaltı gövdeleri içermekle beraber birkaç denizaltı kullanım görevi içermekteydi, ancak bazı diğer bölümler denizaltı kullanımına kapalıydı.

AUV Simülatörleri

Piyasada aynı zamanda AUV araçlar gibi birkaç su altı robotu simülatörleri de mevcuttur. Bu simülatörler yaygın olarak araştırma enstitüleri tarafından bu tür deniz araçlarının geliştirilmesi sırası ya da öncesinde robot kontrol ve koordinasyon algoritmalarının testi amacıyla kullanılmaktadır. Bu simülatörlerden birisi UWSim'dir. UWSim IRSLab tarafından deniz robotik araştırmaları ve geliştirmeleri amacıyla geliştirilmiştir. UWSim RAUVI ve TRIDENT araştırma projelerinde test, entegrasyon öngörüsü ve kontrol algoritmalarının gerçek robotlarda kullanımından önce test edilmesi amacıyla kullanılmış olup geliştirme aşaması günümüzde de devam etmektedir.[1]

Kaynakça

  1. ^ "An open source tool for simulation and supervision of underwater intervention missions". 2012 IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems. 2012. ss. 2577-2582. doi:10.1109/IROS.2012.6385788. ISBN 978-1-4673-1736-8. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Bilişim, bilişim bilimi ya da bilgisayar bilimi, bilgi ve hesaplamanın kuramsal temellerini ve bunların bilgisayar sistemlerinde uygulanabilmeleri sağlayan pratik teknikleri araştıran bir yapısal bilim dalıdır. Bilişimciler ya da bilgisayar bilimcileri bilgi oluşturan, tanımlayan ve dönüştüren algoritmik süreçler icat edip, kompleks sistemleri tasarlamak ve modellemek için uygun soyutlamalar formüle ederler. Bilişim Dünya'da hızla gelişmeye devam eden önemli bir teknolojidir.

<span class="mw-page-title-main">Mynet</span> internet portalı

Mynet, Türkiye'nin ilk Türkçe internet platformu. 1999 yılında kuruldu. 2019 yılı sonu itibarı ile 26 milyon internet kullanıcısına hizmet veren Mynet, Türk internet kullanıcılarının %49'una erişen Türkiye'nin en büyük internet platformlarından ve dünyanın en fazla ziyaret edilen dört yüz internet firmasından birisi. Mynet'in misyonu, kullanıcılarının ihtiyaç duyduğu internet hizmetlerini kolay, etkin, eğlenceli ve en ekonomik şekilde gerçekleştirebilecekleri interaktif bir platform yaratmaktır. Bunun için yirmiden fazla servisle internet kullanıcılarına hizmet vermektedir. Mynet'in çözüm ortakları arasında Facebook, Google, NBC, BBC, Yandex, TRT gibi global ve yerel markalar bulunuyor.

<span class="mw-page-title-main">Simülasyon</span> gerçek bir dünya süreci veya sisteminin işletilmesinin zaman üzerinden taklit edilmesi

Simülasyon veya benzetim, teknik olmayan anlamda bir şeyin benzeri veya sahtesi anlamında kullanılır. Teknik anlamda gerçek bir dünya süreci veya sisteminin işletilmesinin zaman üzerinden taklit edilmesidir. Sistem nesneleri arasında tanımlanmış ilişkileri içeren sistem veya süreçlerin bir modelidir.

Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.

K-141 Kursk Rus Donanması'na bağlı, Oscar II sınıfı bir nükleer denizaltıdır. Adını 1943 yılında II. Dünya Savaşı'nın en büyük ve önemli tank muharebelerinden birine sahne olmuş Kursk kentinden alan denizaltı, Sovyetler Birliği'nin dağılmasından sonra inşa edilen ilk Rus denizaltılarından biridir. Kuzey Filosu'nda görev yapan Kursk, 12 Ağustos 2000 tarihinde Barents Denizi'nde yürüttüğü bir torpido eğitimi sırasında meydana gelen patlama sonucunda batmış, kazada denizaltının tüm mürettebatı ölmüştür.

<span class="mw-page-title-main">Codemasters</span> İngiliz video oyun geliştiricisi

The Codemasters Ltd. Southam, İngiltere temelli bir video oyunu geliştiricisi ve yayımlayıcısıdır. 1986 yılının Ekim ayında 2 kardeş Richard ve David Darling tarafından kuruldu. Codemasters, en eski İngiltere temelli video oyunu geliştirme şirketlerinden biri olarak bilinir ve 2005'te Develop dergisi tarafından "Yılın En İyi Bağımsız Oyun Geliştiricisi" olarak seçilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Nükleer denizaltı</span> bir nükleer reaktör tarafından güç sağlanmış olan denizaltı

Nükleer denizaltı, bir nükleer reaktör tarafından güç sağlanmış olan denizaltıdır. Nükleer denizaltının performans avantajları, geleneksel denizaltılara göre dikkate değerdir: nükleer güç, tamamen havadan bağımsız olduğu için geleneksel denizaltılarda gerekli duyulduğu gibi, denizaltının sıklıkla yüzeye çıkma ihtiyacından kurtarır; bir nükleer reaktör tarafından üretilen büyük miktardaki güç, nükleer denizaltıların yüksek hızda, uzun süre kullanılmasına olanak tanır; ve varış noktalarında sadece yiyecek gibi tüketilir malların depolanması gerekir. Yeni nesil nükleer denizaltılar 25 yıllık ömrü boyunca asla yeniden doldurulma ihtiyacı duymaz. Diğer yandan geleneksel denizaltılarda, elektrik akülerinde depolanan sınırlı güç, en gelişmiş geleneksel denizaltı bile düşük hızda sadece birkaç gün, en yüksek hızda ise sadece birkaç saat denizin altında kalabilir anlamına gelir. Havasız güç sağlamadaki son geliştirmeler bu dezavantajı biraz azaltmıştır. Nükleer teknolojinin yüksek gideri, pek az ülkenin nükleer denizaltılara sahip olabileceği anlamına gelir.

Lamagama, 2009 senesinde ODTÜ Teknokent'te kurulmuş olup; mobil ve konsol oyun ve simülasyon konusunda çalışmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Gömülü sistem</span> Belli bir fonksiyonu yapmaya yönelik bilgisayar sistemi

Gömülü sistem, bilgisayarın kendisini kontrol eden cihaz tarafından içerildiği özel amaçlı bir sistemdir. Genel maksatlı, örneğin kişisel bilgisayar gibi bir bilgisayardan farklı olarak, gömülü bir sistem kendisi için önceden özel olarak tanımlanmış görevleri yerine getirir. Sistem belirli bir amaca yönelik olduğu için tasarım mühendisleri ürünün boyutunu ve maliyetini azaltarak sistemi uygunlaştırabilirler. Gömülü sistemler genellikle büyük miktarlarda üretildiği için maliyetin düşürülmesinden elde edilecek kazanç, milyonlarca ürünün katları olarak elde edilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Araç simülasyon oyunu</span>

Araç simülasyon oyunları, araçların çeşitli işletimsel sistemler tarafından gerçekçi bir şekilde yorumlanarak oyuncuya sunulan video oyunlarıdır. Otomobil, uçak, deniz taşıtları, uzay araçları, askeri araçlar vb. çeşitli araçları ve taşıtları içerir. Oyuncunun, sürücünün perspektifinden bu taşıtları kullanmasına veya rakip araçlar ile mücadele etmesine olanak sağlar. Oyunlar genellikle gerçekçiliğe dayalıdır ve yakıt yönetimi, belirlenen noktaya ve belirlenen zamanda yapılan yolcu ve yük teslimatlarını içerebilir.

Simülasyon yazılımı, matematik formülleri kullanılarak gerçek olayların modellendiği bir süreçtir. Simülasyon ile kullanıcılar gerçeğe en yakın olacak şekilde ürünlerin tasarlanmasını sağlayabilir ve çıktının nasıl olacağını anlayabilirler. Simülasyon yazılımı daha çok oyunlarda kullanılan gerçek zamanlı uygulamalardır. Oyunlar dışında birçok endüstriyel alanda da uygulanmaktadır. Endüstriyel alanlarda sorun yaratacak durumlarda; benzetim sayesinde olağan tehlikelerin önceden anlaşılması ve ne tip sonuçlara yol açabileceği anlaşılır. Örneğin; pilotlar, nükleer güç santralinde çalışan operatörler, kimya santrallerinde çalışan operatörler, kontrol panellerin modelleri gibi insan ve araç gereçlerin süreçte neler yaşayacağına ve ne sorunlarla karşılaşılacağına yönelik fiziksel tehlikeler benzetim sayesinde gerçek zamanlı gibi önceden fark edilebilir.

Dovetail Games (DTG), RailSimulator.com Ltd şirketinin ticari adı, İngiliz simülasyon oyunu geliştirici ve yayımcısıdır. Şirket 2008 yılında Paul Jackson, Tim Gatland ve Charlie McMicking tarafından kuruldu. Günümüzde adı Train Simulator olan RailWorks serisi ile tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Tren simülasyonu</span>

Bir tren simülasyonu, demiryolu taşımacılığı operasyonlarının bilgisayar tabanlı bir simülasyonudur. Bunlar genellikle, hem ticari eğitmenler olarak uygulanan 3B sanal gerçeklik dünyasını hem de kullanıcının sanal dünyanın içine adım atarak etkileşime girmesini sağlayan oyun modlarına sahip tüketici bilgisayar oyun yazılımını modelleyen büyük ve karmaşık yazılım paketleridir. Yakın görüş modellemesi nedeniyle genellikle hızlı tren simülatörü yazılımı genellikle uçuş simülatörü programlarından çok daha karmaşık ve yazılması ve uygulanması zor bir yazılımdır.

<span class="mw-page-title-main">İş simülasyonu oyunu</span>

İş simülasyon oyunları, veya iş insanı oyunları olarak da bilinen ekonomik simülasyon oyunları, genellikle bir iş biçiminde, ekonomik süreçlerin yönetimine odaklanan oyunlardır. Saf iş simülasyonları, inşaat ve yönetim simülasyonlarının bir inşaat unsuru içermeyen versiyonu olarak tanımlanmıştır ve bu nedenle yönetim simülasyonları olarak adlandırılabilir. Aslında bu tür oyunlarda mikro yönetim sıklıkla vurgulanır. Esasen sayısaldırlar, ancak yaratıcı grafikler kullanarak oyuncunun dikkatini çekmeye çalışır. Bu oyunlara ilgi, algoritmalar kullanarak gerçek dünyadaki olayların doğru simülasyonunun yanı sıra, oyuncuların eylemlerinin beklenen veya makul ve yakın sonuçlara bağlanmasına dayanır. Ekonomik simülasyonların önemli bir yönü, yapay sistemlerin, oynanışın ve yapıların ortaya çıkmasıdır.

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları, iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir. Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayarlı görü</span> görsellerden veri bilgisi çıkartmak

Bilgisayarlı görü, bilgisayarların dijital görüntülerden veya videolardan nasıl bir anlam kazanabileceğiyle ilgilenen disiplinler arası bilimsel bir alandır. Mühendislik yöntemleriyle, insan görsel sisteminin yapabileceği görevleri anlamaya ve otomatikleştirmeye çalışmaktadır.

Eğitsel oyunlar, eğitim amacıyla açıkça tasarlanmış veya ikincil ya da ikincil eğitim değeri olan oyunlardır. Bir eğitim ortamında her tür oyun kullanılabilir, ancak eğitici oyunlar, insanların belirli konular hakkında bilgi edinmelerine, kavramları genişletmelerine, gelişimi pekiştirmelerine, tarihi bir olayı veya kültürü anlamalarına veya bir beceriyi öğrenmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış oyunlardır. Oyun türleri arasında tahta, kart ve video oyunları bulunmaktadır.

Robot Hukuku, robotların hem fiziksel hem de çevrimiçi ortamda artan kullanımı ile birlikte ortaya çıkan hukuki sorunları inceleyen, bunlarla ilgili kamu politikaları oluşturmaya çalışan hukuk alanıdır.

<span class="mw-page-title-main">Sandbox oyunu</span>

Sandbox oyunu, genellikle önceden belirlenmiş bir hedef olmaksızın ve alternatif olarak oyuncunun kendisi için belirlediği bir hedefle, oyuncuya etkileşim için büyük ölçüde yaratıcılık sağlayan bir oyun öğesi içeren bir video oyun türüdür. Bu tür oyunların herhangi bir amacı olmayabilir ve bazen oyun dışı veya yazılım oyuncakları olarak anılır. Daha sık olarak, sandbox oyunları, bu yaratıcı unsurların diğer türlere dahil edilmesinden ve yeni ortaya çıkan oyunlara izin verilmesinden kaynaklanır. Sandbox oyunları genellikle oyuncuya oyun dünyasında hareket ve ilerleme özgürlüğü veren bir açık dünya konseptiyle ilişkilendirilir. "Korumalı alan" terimi, çocukların içinde istedikleri hemen hemen her şeyi yaratmalarına izin veren bir sanal alanın doğasından gelir.

Yarış simülasyonu veya Sim yarışı yakıt kullanımı, araç yol tutuşu, hasar, lastik aşınması, süspansiyon gibi gerçek dünyadaki değişkenlerin ayarlanabildiği ve etkili olduğu araç yarışlarını en doğru şekilde simüle etmeyi amaçlayan yarış uygulaması çeşididir. Bir yarış simülasyonunda başarılı olmak için sürücü araç kullanımının eşik frenlemesi, lastik çekişleri ve yol tutuşu gibi tüm yönlerini ve bunları nasıl kontrol edebileceğini bilmelidir. Bu tarz oyunları arcade yarış oyunlarından ayıran şey bu zorluk seviyesidir. Yarış simülasyonlarında gerçeğe en yakın sürüş hissi yaşamak öncelikli amaç iken arcade oyunlarda bu öncelik yerini hız hissine bırakır.