Valve Corporation ; Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanları Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirket. Özellikle 1998 yılında geliştirdikleri birinci şahıs nişancı türündeki bilimkurgu-aksiyon oyunu Half-Life ile birçok video oyunu eleştirmeninden beğeniler almıştır. Geliştirdikleri bir diğer birinci şahıs nişancı türündeki aksiyon oyunu Counter-Strike, dünya çapında en fazla kullanıcıya sahip birinci şahıs nişancı oyunu olarak bir fenomene dönüşmüştür.
Electronic Arts Inc. (EA), merkezi Redwood, Kaliforniya'da bulunan Amerikalı bir video oyun şirketi. Mayıs 2020 itibarıyla Amerika ve Avrupa'da kâr ve piyasa değeri bakımından ikinci en büyük oyun şirketidir.
The Sims 2, Maxis tarafından Redwood City, Kaliforniya'da geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2004 yılında yayınlanan yaşam simülasyonu oyunudur. The Sims oyununun devamı niteliğindedir.
Bioware, 1995 senesinde kurulmuş bir video oyunu geliştirme şirketidir. Şirketin merkezi Kanada'nın, Alberta eyaletinde bulunan Edmonton şehrindedir. Şirketi Ray Muzyka ve Greg Zeschuk isimli iki hekim kurmuştur. Şirket Konsollar ve Kişisel Bilgisayarlar için Bilgisayar oyunları geliştirmektedir. Şirket, özellikle geliştirdiği rol yapma oyunları ile meşhur olmuştur. Baldur's Gate serisi ve Neverwinter Night serisi şirketin en meşhur rol yapma oyunlarıdır. Bu iki oyunda çeşitli ödüller kazanmıştır. Şirket son senelerde kişisel bilgisayar oyun piyasasında elde ettiği başarıyı konsol oyunları piyasasındada yakalamıştır. Bu alanda çok başarılı kabul edilen Jade Empire ve Star Wars: Knights of the Old Republic oyunlarını piyasaya sürmüştür.
Hayatta kalma-korku oyunu korku ve hayatta kalma oyunlarının bir alt türüdür, çünkü oyun onları korku grafikleri veya korkutucu ambiyans ile korkutmaya çalışır. Dövüş, oyunun bir parçası olabilse de, sınırlı cephane veya silahlar, sağlık, hız ve görüş veya oyuncunun oyun mekaniği ile etkileşiminin çeşitli engelleri yoluyla oyuncunun tipik aksiyon oyunlarına göre daha az kontrol sahibi olduğu hissettirilir. Oyuncu ayrıca oyunda ilerlemek için yeni alanlara giden yolu açan ve bulmacaları çözen öğeler bulmaya zorlanır. Oyunlar, karanlık labirent benzeri ortamlar ve düşmanların beklenmedik saldırıları gibi güçlü korku temalarından yararlanır.
Dead Space, 13 Ekim 2008 tarihinde PlayStation 3 ve Xbox 360 oyun platformları, daha sonra 20 Ekim 2008 tarihinde de PC platformu için yayınlanmıştır. Oyunun yapımcılığını Electronic Arts: Redwood Shores firması üstlenmiştir. Oyun korku - macera türündedir ve üçüncü şahıs nişancı tarzında bir oynanışa sahiptir. Oyuncu Isaac Clarke adlı bir sistem mühendisini canlandırmaktadır. Başlıca rolü, kazı amaçlı çalışan Ishimura adlı uzay gemisinde Necromorphs adı verilen yaratıklarla savaşmak olmuştur.
Crysis 2, Almanya Frankfurt merkezli Crytek'in geliştirdiği ve Electronic Arts'ın yayınladığı birinci şahıs nişancı bilimkurgu tarzı bir video oyunudur. Oyun Microsoft Windows, Playstation 3 ve Xbox 360 için satışa sunulmuştur ve oyunda Crytek'in geliştirmiş olduğu en yeni oyun motoru CryEngine 3 kullanılmıştır. Crysis 2, resmi olarak 1 Haziran 2009 tarihinde duyurulmuş ve 22 Mart 2011'de Amerika'da 25 Mart 2011'de ise Avrupa'da satışa sunulmuştur. Crysis'in devamı niteliğindedir.
EA Digital Illusions CE AB , İsveç merkezli 1992 yılında kurulmuş bir video oyunu geliştiricisidir. 2006 yılı itibarıyla tamamen Electronic Arts mülkiyetindedir. En çok Battlefield video oyunu serisi, Mirror's Edge ve Star Wars: Battlefront ile tanınır. Şirket, alt kuruluşu olan Frostbite Labs aracılığıyla Frostbite oyun motorunu da geliştirmekte.
TaleWorlds Entertainment, kısaca TaleWorlds, video oyunları geliştiren bağımsız bir Türk oyun firmasıdır. 2005 yılında Armağan Yavuz ve İpek Yavuz tarafından Ankara'da kurulmuştur. Stüdyoları Hacettepe Teknokent'te bulunmaktadır.
Ripple Effect Studios, 1995'te DreamWorks'e bağlı olarak DreamWorks Interactive LLC adıyla kurulan video oyunu geliştiricisi.
Battlefield: Hardline, birinci şahıs nişancı türü video oyunudur. Hardline'ın tek oyunculu kısmı Visceral Games, çok oyunculu kısmı ise DICE tarafından geliştirildi. Hardline, önceki Battlefield oyunlardan farklı olarak bu sefer polis temalıdır.
Dead Space, Glen Schofield tarafından yaratılan, Visceral Games tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayımlanan bir medya imtiyazı. Seri, üçüncü şahıs nişancı hayatta kalma-korku oyunlarından ve iki film ve çizgi roman serilerinden oluşur.
Destroy All Humans!, Black Forest Games tarafından geliştirilen ve THQ Nordic tarafından yayınlanan bir açık dünya aksiyon-macera video oyunudur. Destroy All Humans! (2005)'ın yeniden yapımıdır ve Path of the Furon (2008)'dan bu yana serinin ilk yeni oyunu ve tüm seride yer alan beşinci oyundur. Oyun, 28 Temmuz 2020'de Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One'da yayınlandı. Stadia versiyonu duyuruldu, ancak henüz resmi bir çıkış tarihi verilmedi.
Sledgehammer Games, Glen Schofield ve Michael Condrey tarafından 2009 yılında kurulan bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Çift, daha önce Visceral Games'te çalıştı ve Dead Space'in oluşturulmasından sorumluydu. Stüdyo, Activision'ın bağımsız, ancak tamamına sahip olduğu bir yan kuruluşudur ve Call of Duty serisiyle tanınır.
Anthem, BioWare'in geliştirdiği ve EA'in yayınladığı bir aksiyon-RPG oyunudur. Oyun, 22 Şubat 2019'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkış yaptı.
Massive Entertainment AB, İsveçli bir video oyunu geliştiricisi ve Ubisoft'un Malmö merkezli bir stüdyosudur. Şirket, 2008'den beri tamamen Ubisoft'a aittir. Massive; Ground Control, World in Conflict ve son oyunları Tom Clancy's The Division 2 ile tanınmaktadır.
Glen Schofield, Amerikalı bir video oyunu yapımcısı ve tasarımcısıdır. Daha önce Visceral Games'in başkan yardımcısı ve genel müdürüydü. Aynı zamanda üçüncü şahıs nişancı hayatta kalma-korku video oyunu Dead Space'in yaratıcısı ve baş yapımcısıdır. Schofield, bugüne kadar aksiyon ve macera oyunları türünde yaklaşık 50 oyun geliştirdi ve 3 milyar dolardan fazla gelir elde etti.
Dead Space 2, Visceral Games tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir bilimkurgu hayatta kalma-korku video oyunudur. İlk oyundaki olayların üç yıl sonrasında geçen oyun, Isaac Clarke'ın Satürn'ün en büyük uydusu olan Titan'ın etrafını çevreleyen bir uzay istasyonu olan Sprawl'da, yeni bir nekromorf salgınına karşı olan mücadelesini konu alıyor. İlk oyundan farklı olarak Dead Space 2, Sprawl genelinde karakterlerin nekromorflar ile savaşabildiği çok oyunculu bir moda sahiptir. 2008-2010 yılları arasında, 120 milyon dolarlık bir bütçeyle, geliştirilen en maliyetli video oyunları listesi'nde yer almaktadır.
Dead Space, Motive Studios tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir bilimkurgu hayatta kalma korku video oyunudur. EA Redwood Shores tarafından geliştirilen aynı adlı 2008 oyununun yeniden çevrimi olan oyunun 2023'ün başlarında Microsoft Windows, PlayStation 5 ve Xbox Series X/S için piyasaya sürülmesi planlanıyor. 2013'ün Dead Space 3'ünden bu yana Dead Space serisine ilk giriştir.
Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.