İçeriğe atla

Da Vinci Kids

Da Vinci Kids
Tam adı The Da Vinci Kids Channel
Kuruluş 15 Eylül 2007
Sahibi Da Vinci Media GmbH
Slogan Öğrenmek zevktir.
Ülke  Almanya
Yayın alanı  Bosna-Hersek

 Bulgaristan
 Hırvatistan
 Çekya
 Estonya
 Macaristan
 Litvanya
 Kuzey Makedonya
 Malezya
 Polonya
 Romanya
 Rusya
 Sırbistan
 Slovakya
 Slovenya
 Güney Afrika
 Tayland
 Türkiye
 Ukrayna

Websitesi http://www.davincikids.tv//
İzlenebilirlik
Uydu yayını
D-Smart127. Kanal (HD)
Digiturk164. Kanal (HD)
Kablo yayını
KabloTV461. Kanal (HD)
İnternet protokolü üzerinden televizyon
Turkcell TV+98. Kanal (HD)
tivibu126. Kanal (HD)

Da Vinci Kids, her yaştan meraklı zihni hayat boyu süren eğitim yolculuğunu kutlamak için bir araya getirmeyi amaçlayan, özgün ve yenilikçi bir eğitim televizyon kanalıdır.

Dünyanın her yanında milyonlarca izleyiciye ulaşan Da Vinci Kids, içlerinde Bosna-Hersek, Bulgaristan, Çekya, Estonya, Güney Afrika, Hırvatistan, Letonya, Litvanya, Macaristan, Makedonya, Malezya, Polonya, Romanya, Rusya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Tayland, Türkiye ve Ukrayna'nın da aralarında bulunduğu 29 bölgede, 12 yerel versiyonla yayın yapmaktadır.

Da Vinci Kids, Da Vinci U'nun yanı sıra, gün içinde çocuklara ve ailelere yönelik eğitici programlar, akşam kuşağında ise yetişkinlere yönelik belgeseller ve eğitici diziler yayınlamaktadır. Kanal, en iyi eğitici eğlenceyi sunmayı misyon edinmiştir ve seçici program kriterleri, ilgi çekici, küçük çocuklara da uygun şiddet içermeyen içerik garanti eder. Programların konuları tarihten sosyolojiye, biyolojiden fiziğe kadar çeşitlilik göstermektedir.

Da Vinci felsefesi; eğitimi katılım, sorumluluk ve en önemlisi eğlenceye dayanan, hayat boyu sürecek bir yolculuk olarak kabul eden görünmez eğitim fikrini merkez edinmiştir. Programlar, edilgenliğe değil, aktif katılıma teşvik eder. Şaşırtıcı bilimsel fikirleri anlaşılır kılan içerikleriyle programlar merak uyandırır, iletişim kurmayı teşvik eder ve izleyicileri evrenin gizemlerini keşfetmeye devam etmeleri için motive eder.

Da Vinci Kids'in lansmanı, 15 Eylül 2007 tarihinde, Berlin/Almanya merkezli Da Vinci Media GmbH tarafından yapılmıştır. 2015 Aralık ayından itibaren Türkiye'de HD yayın yapmaya başlamıştır.

Yayınlanan Programlar

  • Futuris
  • Darwin Ve Newst
  • Kaptan Pin'le Uzay Yolculuğu
  • Araştırmacı Takım
  • Bunu Biliyor Muydun?
  • Doktor Panda
  • Yapay Zeka
  • Süper Kahraman Sprinter Galore
  • Küçük Hanımın Soruları
  • Keşfetmeye Ne Dersin?
  • Addison
  • Kosmix
  • MathXplosion
  • Doki
  • Tamircikler
  • Bitz Ve Bob
  • Neşeli Soytarılar
  • Dahilerin Peşinde
  • Bilimi Kendin Yap
  • Genç Şef Matilda Ramsay
  • Infotoy
  • Smorph Elektirk
  • Büyünce Ne Olsam?
  • Bil Bakalım
  • İcatlar Dünyası
  • Eğlenceli Geri Dönüşüm
  • Tarih Avcıları
  • Görevimiz: İnsan Vücudu (Operation:Ouch!)
  • Genç Şef Matilda Ramsay
  • Kratt Kardeşler (Minika Go'dan)
  • Dünyadaki İlginç Sporlar
  • Greenglow Projesi - Yer Çekimi Kontrolü
  • Müziğin Dahileri
  • Gelecek Hakkında Bilmemiz Gereken 10 Şey
  • Dahilerin Rekabeti
  • Doğanın Güçleri
  • Yaratıcı Aktiviteler Laboratuvarı
  • Kural Tanımayan Hayvanlar
  • Siyaya Vahşi Dünya'yı Keşfedelim
  • Eşyanın Gizli Tarihi: Modern Çağın Malzemeleri
  • Bilim Patlaması
  • Bunu Daha İyi Nasıl Yaparım?
  • Uzaylılar
  • Beyinimi İyileştirebilir Misin?
  • Alzheimer Tedavisi
  • Şeker Hakkındaki Gerçekler
  • Sağlık Testleri
  • Eğlenceli Yapay Zeka
  • Akıllı Para Yönetimi
  • NASA'sız Dünya
  • Evcil Dinozorum
  • Siyaya
  • Darwin'in Bahçesi
  • Hayalimdeki İş
  • İyilik Kazanacak
  • Knietzche
  • Mati ve Dada'yla Sanat
  • Sanat Tarihi
  • Siesta Z
  • Ülkelerin Tanıyalım
  • Acayip Bilim
  • Bay Su Samuruyla Kültür Araştırması
  • Büyük Hayalciler
  • Dudak Uçuklatan Buluşlar
  • Günlük Mucizeler
  • Tarih Avcıları
  • Thomas Edison'ın Gizli Laboratuvarı
  • Animalojik
  • Beyin Çalışmaları
  • Evrimin Gizemleri
  • Harika Gezegen
  • Hayatı Keşfedin
  • Meşe Ağacı - Doğanın Hayatta Kalması
  • Xploration Doğa En İyisini Bilir
  • Yavru Hayvanlar
  • Çevremizdeki Matematik
  • Da Vinci'nin Buluş Laboratuvarı
  • Dijital Çağ
  • Dijital Farkındalık
  • İlginç Gerçekler!
  • Kool Görünenler
  • Süpergüçlerin Arkasındaki Bilim
  • Bilim ya da Efsane
  • Gastroblast
  • Mükemmeliyeti Kovalamak
  • Spor Laboratuvarı
  • Bilimi Geliştirmek
  • İşlevsel Sanatz
  • Pratik Bilim
  • Snapshots
  • Tam Kanıt
  • Tek Durak Bilim Dükkanı
  • Yap Bakalım!
  • Temizlik Beslenme
  • Hayvanatn Bahçeleri Kapanmalı Mı?
  • Yenilik

Logoları

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Bilişsel bilim</span> zihin ve süreçleri hakkında disiplinlerarası bilimsel çalışma

Bilişsel bilim, zihin ve zekânın işleyişini ele alan, zeki sistemlerin dinamiklerini ve yapılarını araştıran disiplinler arası bir yaklaşımdır. Çok geniş bir alanı kapsamasından ötürü bilişsel bilim alanında çalışan araştırmacıların bilişsel psikoloji, dil bilimi, sinir bilimi, yapay zekâ, antropoloji ve felsefe gibi alanlarda temel bilgilere sahip olması beklenir.

<span class="mw-page-title-main">Robotik</span> robotların tasarımı, üretimi ve kullanımı ile ilgilenen çok disiplinli bir bilim dalı

Robotik, robotların tasarımı, üretimi ve kullanımı ile ilgilenen çok disiplinli bir bilim dalıdır. Makine mühendisliği, uçak mühendisliği, uzay mühendisliği, elektronik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, mekatronik mühendisliği ve kontrol mühendisliği dallarının ortak çalışma alanıdır. Robotlar bir yazılım aracılığıyla yönetilen ve yararlı bir amaç için iş ve değer üreten karmaşık makinelerdir.

<span class="mw-page-title-main">Yapay zekâ</span> insani zekaya sahip makine ve yazılım geliştiren bilgisayar bilimleri dalı

Yapay zekâ ya da kısaca YZ,, insanlar da dahil olmak üzere hayvanlar tarafından, doğal zekânın aksine makineler tarafından görüntülenen zekâ çeşididir. İlk ve ikinci kategoriler arasındaki ayrım genellikle seçilen kısaltmayla ortaya çıkar. Güçlü yapay zeka genellikle Yapay genel zekâ olarak etiketlenirken, doğal zekayı taklit etme girişimleri yapay biyolojik zekâ olarak adlandırılır. Önde gelen yapay zeka ders kitapları, alanı zeki etmenlerin çalışması olarak tanımlar: Çevresini algılayan ve hedeflerine başarıyla ulaşma şansını en üst düzeye çıkaran eylemleri gerçekleştiren herhangi bir cihaz. Halk arasında, yapay zekâ kavramı genellikle insanların insan zihni ile ilişkilendirdiği öğrenme ve problem çözme gibi bilişsel eylemleri taklit eden makineleri tanımlamak için kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">Charles Darwin</span> İngiliz biyolog ve doğabilimci (1809-1882)

Charles Robert Darwin evrimsel biyolojiye yaptığı katkılarla tanınan İngiliz doğa bilimci, jeolog ve biyologdur. Tüm yaşam türlerinin ortak bir atadan türediği yönündeki önermesi günümüzde genel kabul görmekte ve bilimde temel bir kavram olarak kabul edilmektedir. Alfred Russel Wallace ile ortak bir yayında, evrimin bu dallanma modelinin, var olma mücadelesinin seçici üremede yer alan yapay seçilime benzer bir etkiye sahip olduğu doğal seçilim adını verdiği bir süreçten kaynaklandığına dair bilimsel teorisini ortaya koymuştur. Darwin insanlık tarihinin en etkili isimlerinden biri olarak tanımlanmış ve Westminster Abbey'e gömülerek onurlandırılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">IBM</span> Amerikan çok uluslu teknoloji şirketi

IBM, merkezi Armonk, New York, ABD'de olan, dünyanın en büyük bilişim teknolojisi şirketlerinden biridir. 410.000'i aşkın çalışanı ile 170'ten fazla ülkede faaliyet göstermektedir. Faaliyet gösterdiği alanlar arasında bilgisayar, middleware ve donanım üretimi, yazılım, internet barındırma hizmeti, kuantum hesaplama, bulut depolama, bulut bilişim, bulut veritabanı, yapay zekâ, otomasyon, robotik, sunucu servisleri, danışmanlık ve AR-GE bulunmaktadır. Dünyada her yıl en fazla yeni patent alan şirket durumundadır.

<span class="mw-page-title-main">Bahçeşehir Üniversitesi</span> İstanbulda kurulu vakıf üniversitesi

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), İstanbul'da Boğaziçi'nin etrafında bulunan bir vakıf üniversitesidir. Türkiye Büyük Millet Meclisi, Bahçeşehir Uğur Eğitim Vakfı tarafından 1998 yılında Bahçeşehir Üniversitesi'nin kurulmasına izin vermiştir. Kısa bir süre sonra Kaliforniya, ABD'deki San Diego Devlet Üniversitesi ile akademik ve stratejik bir protokol imzalanmıştır. İlk öğrencilerin kaydı, 1999-2000 öğretim yılındaki ilk yerleştirme sınavı sonrasında yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">İvan Pavlov</span> Rus fizyolog

İvan Petroviç Pavlov , klasik koşullanma üzerine yaptığı çalışmalarla bilinen Rus fizyologdur.

<span class="mw-page-title-main">Ernest Lawrence</span>

Ernest Orlando Lawrence,, 1939 yılında icadı siklotron ile Nobel Fizik Ödülü kazanmış olan, Amerikalı nükleer fizikçi. Manhattan Projesi için yaptığı uranyum izotop ayırma üzerindeki çalışması, Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı ve Lawrence Livermore Ulusal Laboratuvarı kuruluşundaki katkıları ile tanınmaktadır.

<i>2001: Bir Uzay Destanı</i> (film)

2001: Bir Uzay Destanı veya Türkçe gösterim adıyla 2001: Uzay Yolu Macerası, 1968 yılında Stanley Kubrick tarafından yönetilen bilimkurgu filmi. Filmin bilimkurgu yazarı Arthur C. Clarke'ın kısa bir öyküsünden esinlenen senaryosu, Kubrick ve Clarke tarafından kaleme alınmıştır. Film insanın evrimi, teknoloji, yapay zeka tematik unsurlarını işler ve bilimsel gerçekliği, öncü görsel efektleri, provokatif belirsizliği ve bazı yorumculara göre içerdiği gerçeküstü betimleme, geleneksel anlatım teknikleri yerine sessizlik ve asgari düzeydeki karşılıklı konuşmaları ile ün yapmıştır.

Aşağıdaki liste TÜBİTAK tarafından yayınlanan popüler bilim kitaplarının listesidir. Bu kitaplara yenileri eklenmiş olabilir, bundan dolayı bu listenin güncelliği zaman içerisinde değişebilir.

<span class="mw-page-title-main">Makine öğrenimi</span> algoritmaların ve istatistiksel modellerin kullanımıyla bilgisayarların yapacakları işleri kendileri çözebilmeleri

Makine öğrenimi (ML), veriden öğrenebilen ve görünmeyen verilere genelleştirebilen ve dolayısıyla açık talimatlar olmadan görevleri yerine getirebilen istatistiksel algoritmaların geliştirilmesi ve incelenmesiyle ilgilenen, yapay zekâda akademik bir disiplindir. Makine öğrenimi, bilgisayarların deneyimlerinden öğrenerek karmaşık görevleri otomatikleştirmeyi sağlayan bir yapay zeka alanıdır. Bu, veri analizi yaparak örüntüler tespit etme ve tahminlerde bulunma yeteneğine dayanır. Son zamanlarda yapay sinir ağları, performans açısından önceki birçok yaklaşımı geride bırakmayı başardı.

<span class="mw-page-title-main">İTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü</span> Ayazağa yerleşkesinde, Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi bünyesinde yer alan bölüm

İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Ayazağa yerleşkesinde Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi bünyesinde yer alan bölümdür. Bölümde 4 yıllık lisans eğitiminin yanında bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar bilimleri alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi de verilmektedir. Bölüm bünyesinde bir de HP Yazılım Buluş Merkezi yer almaktadır. ABET Uluslararası Etkinlikler Konseyi bölümü ABD'de akredite edilen bilgisayar mühendisliği programlarına eşdeğer bulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Dahi Bart</span> The Simpsons bölümü

"Dahi Bart", Amerikan animasyon televizyon dizisi Simpsonlar'ın birinci sezonunun ikinci bölümüdür ve ilk olarak 14 Ocak 1990 tarihinde Fox'ta yayınlandı. Bölüm, Jon Vitti tarafından yazılan ve dizinin başlık sekansının kullanıldığı ilk ve düzenli bölümdü. Bölümde Bart, bir zekâ testinde kopya çeker ve bir dâhi ilan edilir, böylece yetenekli öğrencilerin olduğu bir okula gönderilir. Önceleri bir dâhi olarak muamele görmekten zevk alırken, sonrasında yeni hayatının olumsuz yönlerini görmeye başlar.

<span class="mw-page-title-main">Eric Cornell</span> Amerikalı fizikçi

Eric Allin Cornell Carl E. Wieman ile Bose-Einstein yoğunlaşması üzerine yaptıkları buluş nedeniyle 2001 Nobel Fizik Ödülü kazanmış Amerikan fizikçidir.

<span class="mw-page-title-main">Üsküdar Üniversitesi</span> İstanbulda kurulu vakıf üniversitesi

Üsküdar Üniversitesi, Prof Dr. Nevzat Tarhan öncülüğünde İnsani Değerler ve Ruh Sağlığı Vakfı tarafından 2011 yılında İstanbul'da kurulmuş olan bir vakıf üniversitesidir.

<span class="mw-page-title-main">Mark Oliphant</span> Avustralyalı fizikçi ve siyasetçi (1901 – 2000)

Sör Marcus ‘’Mark’’ Laurence Elwin Oliphant Avustralyalı fizikçi ve hümanist. Nükleer füzyonun ilk deneysel gösterimlerinde ve nükleer silahların geliştirilmesinde büyük rol oynamıştır. Güney Avustralya'da Adelaide’de doğmuştur. Oliphant 1922 yılında Adelaide Üniversitesi’nden mezun olmuştur. 1927 yılında 1851 Sergileme Ödülü’nü, cıva üzerinde yaptığı dayanım deneyleri sayesinde kazandı ve İngiltere Cambridge Üniversitesi Cavedish Laboratuvarı'nda Sör Ernest Rutheford’un öğrencisi olarak çalışmaya gitti. Cavendish Laboratuvarı'nda parçacık hızlandırıcısını kullanarak, ağır hidrojen çekirdeğini çeşitli hedeflere ateşlemiştir. Helyum-3 ve trityum çekirdeğini keşfetmiştir. Ayrıca bu iki çekirdeğin reaksiyonu sonucunda, parçacıkların başlangıç enerjilerinden daha fazla enerji açığa çıkardığını keşfetmiştir. Enerji çekirdeğin içinden ayrı değerlendirilmiştir ve Oliphant bunun nükleer füzyonun bir sonucu olduğunu anlamıştır.

<i>İbi</i> Türk çizgi dizisi (2015–günümüz)

İbi, 15 Haziran 2015 tarihinde TRT Çocuk'ta yayınlanmaya başlayan, Koza Yayın AŞ’ye ait olan Kelebek Animasyon Stüdyosu’nda eser sahibi ve yönetmen Sinan Ölmez tarafından hazırlanan macera, eğlence, öğretici ve fantastik türündeki Türk çizgi dizisidir.

<span class="mw-page-title-main">TLC (televizyon kanalı)</span> Amerikan TV kanalı

TLC, Discovery Communications'a ait bir ABD kablo ve uydu televizyon kanalı. İlk olarak eğitim ve öğrenim içeriğine odaklanan kanal, 2001 yılından itibaren, öncelikli olarak yaşam tarzlarını, aile yaşamını ve kişisel öyküleri kapsayan reality türündeki programlara odaklanmaya başladı.

<span class="mw-page-title-main">Sandbox oyunu</span>

Sandbox oyunu, genellikle önceden belirlenmiş bir hedef olmaksızın ve alternatif olarak oyuncunun kendisi için belirlediği bir hedefle, oyuncuya etkileşim için büyük ölçüde yaratıcılık sağlayan bir oyun öğesi içeren bir video oyun türüdür. Bu tür oyunların herhangi bir amacı olmayabilir ve bazen oyun dışı veya yazılım oyuncakları olarak anılır. Daha sık olarak, sandbox oyunları, bu yaratıcı unsurların diğer türlere dahil edilmesinden ve yeni ortaya çıkan oyunlara izin verilmesinden kaynaklanır. Sandbox oyunları genellikle oyuncuya oyun dünyasında hareket ve ilerleme özgürlüğü veren bir açık dünya konseptiyle ilişkilendirilir. "Korumalı alan" terimi, çocukların içinde istedikleri hemen hemen her şeyi yaratmalarına izin veren bir sanal alanın doğasından gelir.

Hesaplamalı arkeoloji, uzun vadedeki insan davranışı ve davranışsal evrimin incelenmesi için bilgisayar tabanlı analitik yöntemleri ifade eder. Adlarının önüne 'hesaplamalı' sözcüğü eklenmiş olan diğer alt disiplinlerde olduğu gibi, terim, bilgisayar yardımı olmadan gerçekçi bir şekilde gerçekleştirilemeyen yöntemleri temsil etmektedir.