İçeriğe atla

Cosimo Tura

Allegorik bir figür, Kalliope, yaklaşık 1460.

Cosimo Tura, (yaklaşık 1433[1]-1495), Il Cosmè[2] veya Cosmê Tura[2] (İtalyanca telaffuzu: [koˈzmɛ tˈtuːra]) olarak da bilinir, İtalyan erken Rönesans (veya Quattrocento) ressamıydı[3] ve Ferrara Okulu'nun kurucularından biri olarak kabul edilir.[4] Ferrara'daki Rönesans'a büyük katkılarda bulunmuştur.

Biyografi

Ferrara'da doğmuş, mütevazı bir kökene sahip olan Domenico di Tura adlı bir kunduracının oğluydu.[1] Vasari'nin Ferrara'lı gizemli sanatçı Galasso Galassi'ye bağladığı Cosmè'nin çıraklığına dair hiçbir kayıt yoktur;[5] bu, Piero della Francesca ile dostluk yoluyla bağlantılı, yakalanması zor ve yetersiz belgelenmiş bir figürdür.[6]

Kendisiyle ilgili ilk tarihi belgeler, Ferrara Dükleri olan Este ailesinin sarayı için, Şato'da sergilenmek üzere ailenin armalarını taşıyan bayraklar, duvar resimleri, sunak resimleri ve daha küçük dini resimler üzerinde çalışmasının yanı sıra turnuvalar, at yarışları, düğünler ve cenazeler için dekorasyonlar üretti, sandıkları ve diğer mobilya parçalarını boyadı ve yaldızladı ve duvar halıları, sunak örtüleri, turnuva kostümleri ve at koşumları, kapı ve yatak örtüleri, at bezleri ve katır örtüleri, intarsia işleri, gümüş eşyalar ve muhtemelen portre madalyaları için tasarımlar yaptığı[1] veya turnuva ödülü olarak verilecek bir miğfer gibi bazı nesneleri süslediği 1451-1452 yıllarına tarihlenmektedir. Bu tür eserler, o dönemde bir sanatçı atölyesinin aldığı komisyonlar arasında temel bir yer tutuyordu ve önemli bir gelir kaynağı oluşturuyordu. Tura'nın saray müzehhipleri arasında iş bulmuş olması da mümkün olabilir.

1452 ortasından 1456 Nisanına kadar Tura'nın Ferrara'da bulunduğuna dair başka hiçbir belge yoktur, bu da bir yolculuğa çıkmış olabileceği, belki de Venedik'te veya Padova'da zaman geçirmiş olabileceği önerisine yol açmıştır . Aslında, eserlerindeki çok sayıda unsur özellikle Padova'dan gelen yerel bir üslup etkisi olduğunu düşündürmektedir. Este'nin erken gelişmiş sanatsal becerileri ışığında çıraklık yolculuğuna sponsor olmuş olması mümkündür. Padova'daki sahnenin dikkat çekici bir özelliği, kuzey İtalya'da önemli bir yetenek yatağı olan ve Carlo Crivelli, Michael Pacher ve hepsinden önemlisi Andrea Mantegna gibi birçok ustanın yetiştiği gelişen Francesco Squarcione atölyesiydi; hepsi de Rönesans stilinin yayılmasına katkıda bulunmuştur.

Tura'nın, antik çağlardan alıntılarla birlikte, açık ve keskin işaretler ve dekoratif coşku için zevkini Padua'da yaşadığı böyle bir deneyimden almış olması muhtemeldir ve bunları daha sonra aşırı seviyelere taşımıştır. Dahası, Squarcione, Donatello'nun Padua'ya getirdiği doğrusal perspektif kullanımı, formların güçlü, kare çizgileri ve insan figürlerine verilen ifadenin ustaca sunumu gibi Toskana yeniliklerinden bazılarını tanıtmaya ve yaymaya hizmet etmiştir.

Tura için bir diğer temel usta, muhtemelen 1458-1459'da Ferrara'da şahsen tanıştığı Piero della Francesca'ydı.[4] Piero'dan geometrik mekansal yapı duygusu, anıtsal bir ruh ve özellikle arka planlarında kullandığı keskin ve net ışıklandırma kullanımı ödünç aldı. Üçüncü temel girdi öğesi, Marki tarafından tutulan koleksiyonlar arasında Ferrara'da da temsil edilen Flaman sanatçıların çalışmalarıydı. Tura, bunlardan ayrıntıların ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve tasvir edilen malzemelerin farklı dokularını, mücevherlerin parıltısından kadifenin yumuşak yansımalarına kadar, sunmak için yağlı boya kullanımı konusunda bir zevk edindi.[7]

Borso d'Este'nin himayesinde

Aziz Jerome, 1474, Ulusal Galeri, Londra

1456'da Tura, bu nedenle Ferrara'ya döndü ve burada tam anlamıyla bir ressam oldu, hatta Şato'da ikamet etmesine rağmen saray maaş listelerinde yer aldı. Bu, o yılın 5 Ağustos'unda ölen Angelo di Pietro da Siena (ayrıca Angelo Maccagnino veya Angelo Parrasio olarak da bilinir) yerine saray ressamı olarak bir görevde bulunduğuna tanıklık ediyor.[4] Tura, Ferrara'da aktif hayatının geri kalanını Borso d'Este ve Ercole I d'Este için çalıştı.[4] Canlı bir kişiliğe ve çeşitli becerilere sahip olarak, Este sarayının tüm sanatsal tezahürlerinde mevcuttu. Tura'nın elli yıllık sanatsal hayatı boyunca, çeşitli ardışık Dükler yeteneklerinden en farklı eserlerde yararlandılar: bu, görevlerin katı bir şekilde bölümlendirilmesini deneyimlemeyen o zamanın saray sanatçıları için normdu. Tura, usta bir ressam olarak sanatını icra etmesinin yanı sıra, partiler ve turnuvalar için set tasarımcısı, mobilya, giysi, battaniye, çanak çömlek dekoratörü ve tasarımcısı ve goblen karikatürleri çizeriydi.[8]

En erken eserleri arasında, katedralin kapısı için kayıp bir lünetten bahsedilmektedir. Genellikle bu döneme atfedilen eserler arasında Azizlerle Madonna ve Çocuk (Ajaccio'daki Fesch Müzesi) ve bir Madonna ve Çocuk (Washington, DC'deki Ulusal Sanat Galerisi) yer almaktadır.

1458 kayıtlarında Tura'nın, Maccagnino'nun çalışmalarını sürdürdüğü Belfiore Sarayı'nın Studiolo'sunda çalıştığı belirtiliyor; ayrıca muhtemelen onun başlattığı bazı eserleri (Milano'daki Poldi Pezzoli Müzesi'ndeki Terpsichore ve Londra'daki Ulusal Galeri'deki Calliope) yeniden boyadı .

1460'da Tura'ya mahkeme tarafından bir maaş verildi. Bilinen öğrencileri arasında Francesco del Cossa ve Francesco Bianchi yer almaktadır.[8]

Sonraki yıllarda San Domenico'daki Francesco Sacrati şapelinde (1467) ve Borso d'Este için Belriguardo'nun "Zevki" olarak adlandırılan eserinde (1469-1472) Meryem'in Hikâyeleri gibi freskler üzerinde çalıştı; bu döngülerin ikisi de artık kaybolmuştur ancak kaynaklardan bilinmektedir.

Bunlar ateşli faaliyet yılları olmasına rağmen, Ferrara Katedrali'nin orgunun görkemli kapıları kaldı, 2 Haziran 1469'da ödendi. Tura burada bir tarafa Müjde'yi, diğer tarafa ise Aziz George ve prensesi çizdi. Ferrara'daki Leonello d'Este'nin Belfiore "studiolo"su için bir dizi "ilham perisi"nin resminde işbirliği yaptı, bunlara daha önce bahsedilen ve şu anda Londra Ulusal Galerisi'nde bulunan Calliope'nin alegorik figürü de dahildi.[9] Bireysel atıflar sıklıkla tartışılsa da, seriye katkıda bulunduğu düşünülen sanatçılar arasında Angelo di Pietro da Siena ve Michele Pannonio vardı.

Tura'nın Ferrara'da ressam olarak görev yaptığı dönemde işgal ettiği evlerden biri kesinlikle "Via delle Vecchie"de yer alıyordu ve bu nedenle uzun süre "Strada del Tura" olarak adlandırıldı. Muhtemelen bu, onun orada öldüğünün de bir işaretidir.

Ercole I dönemi

Madonna Roverella (1470-1474), Ulusal Galeri, Londra

Ercole I d'Este'nin (1471) iktidara gelmesiyle birlikte Tura, saray portre ressamı olarak atandı ve 1486'da yerini genç Ercole de' Roberti'ye bırakana kadar kendini bu role adadı.

Roverella Sunağı veya Roverella Poliptiği, Kardinal Bartolomeo Roverella tarafından Ferrara'daki San Giorgio fuori le mura (Surların Dışındaki Aziz George) için, kardeşi Ferrara Piskoposu Lorenzo Roverella anısına sipariş edilmiş olup, Tura tarafından 1470-1474 yılları arasında kavak panel çalışması üzerine yağlıboya ve yumurta tempera kullanılarak yapılmıştır. Tura tarafından boyanmış orijinal daha sonra parçalanmış ve paneller çeşitli müzeler arasında dağıtılmıştır. Orta kısım Londra'daki Ulusal Galeri'de bulunmaktadır ve müzisyen meleklerle çevrili, ayrıntılı bir tahtta oturan Meryem Ana ve Çocuk'u tasvir etmektedir.

Tura ayrıca Giovanni Pico della Mirandola'nın odalarının, çalışma odalarının ve kütüphanesinin dekorasyonu üzerinde çalıştı. Ferrara'da Palazzo Schifanoia'daki (1469–71) fresklerle iyi bir şekilde temsil edilmektedir.[10]  Cephesi ve mimarisi pek dikkat çekmeyen bu zevk sarayı, d'Este ailesine aitti ve Orta Çağ şehir surlarının hemen dışında yer almaktadır. Francesco del Cossa ve Ercole de' Roberti ile birlikte Tura, yılın ayları ve burç sembolleri hakkında karmaşık bir şekilde tasarlanmış alegorik bir dizi üretmeye yardımcı oldu.[9] Dizi, pastoral geçit törenlerindeki müzisyenlerin, işçilerin ve karnaval arabalarının çağdaş portrelerini içeriyor. Piero della Francesca'nın dünyasında olduğu gibi, duygusuz figürler klasik bir dinginlik içinde dolaşıyor. Bu, Ferrara okulunun en büyük kolektif denemesi ve aynı zamanda Avrupa Rönesansının en eşsiz resimsel döngülerinden biri olarak kabul edilir.

Este ailesine olan bağlılığına rağmen, neredeyse hayatının tüm eserlerini onlara adadı ve bir grup Emilian sanatçının lideri olmasına rağmen, Cosmè Tura fakir ve yorgun öldü. Bu, 1490'da Dük Ercole'ye yazdığı ve eserlerinden biri olan, muhtemelen şu anda Modena'daki Galleria Estense'de bulunan Padua'lı Aziz Anthony'nin muhteşem tasviri için ödeme talep eden bir mektupla doğrulanmıştır. Mektupta " Bu şekilde nasıl yaşayacağımı ve geçineceğimi bilmiyorum, iş bulamıyorum veya ailemi ve kendimi geçindirecek fırsat bulamıyorum" yazmaktadır.

Ferrara tarihinin 16. yüzyılın sonlarında düklerin çöküşüyle başlayan yıkıcı seyri, Tura'nın eserlerinin çoğunun yok olmasına yol açtı.

Stil

Pieta, 1474, panel üzerine yağlı boya

Tura'nın resmi, dönemin İtalyan panoramasında büyük bir özgünlükle donatılmış olup, cömertçe dekore edilmiş kompozisyonlar ve figürlerin neredeyse heykelsi bir esnekliğini, gerçeklikten çok fanteziye ait görünen bir gerçekçilikle sergiler.[1] Renkler parlak ve gerçek dışıdır, bu da genellikle konuların metal veya taş gibi görünmesini, gergin ve gerçeküstü bir atmosfere dalmış, rüya gibi bir hisle görünmesini sağlar.[1] Kutlamayı amaçlayan uluslararası Gotik saray sanatından türetilen deneyimler, Padua Rönesansı, Piero della Francesca ve Flaman resminin etkisiyle harmanlanır ve dönüştürülür. Ayrıntılar ve imkansız manzaralar için titiz arayış, daha sonra Tuna okulunun ressamlarında tekrar bulunur.

Seçilmiş eserleri

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ a b c d e "Cavallini to Veronese - Italian Renaissance Art". cavallinitoveronese.co.uk. 9 Haziran 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  2. ^ a b "Cosmè Tura". Google Arts & Culture. 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  3. ^ "Cosimo Tura | 8 Artworks at Auction | MutualArt". www.mutualart.com (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  4. ^ a b c d "Cosmè Tura | 15th Century Italian Painter & Fresco Artist | Britannica". www.britannica.com (İngilizce). 27 Kasım 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  5. ^ "Smartify | Cosimo Tura". Smartify. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  6. ^ "Cosmè Tura | 15th Century Italian Painter & Fresco Artist | Britannica". www.britannica.com (İngilizce). 27 Kasım 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Temmuz 2024. 
  7. ^ Tutta la pittura di Cosmè Tura. Piero Bianconi (İtalyanca). Rizzoli. 1963. 
  8. ^ a b "Cosimo Tura" (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  9. ^ a b "Cosmè Tura :: Biography ► Virtual Uffizi". Virtual Uffizi Gallery (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  10. ^ "ECA - Este Court Archives: il patrimonio artistico della Corte Estense". web.archive.org. 9 Aralık 2014. 9 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  11. ^ a b c d e "ISGM Exhibitions: Cosme Tura". web.archive.org. 11 Nisan 2005. 11 Nisan 2005 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  12. ^ "Isabella Stewart Gardner Museum : Browse". web.archive.org. 7 Ekim 2014. 7 Ekim 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  13. ^ "Free art print of Spring by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  14. ^ "Free art print of The Princess by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 30 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  15. ^ "Saint John the Evangelist in Patmos - Tura, Cosmè. Museo Nacional Thyssen-Bornemisza". www.museothyssen.org (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  16. ^ "Free art print of St. George and the Dragon by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  17. ^ "Free art print of Madonna Enthroned by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  18. ^ "Free art print of St. Sebastian by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  19. ^ "Free art print of St. Dominic by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  20. ^ "Free art print of Pietà by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  21. ^ "Cosmè Tura'nın (kat. 241a,b) Aziz Petrus ve Vaftizci Yahya'yı Gösteren Küçük Bir Sunak Parçasından Paneller". Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. []
  22. ^ "Free art print of St. Anthony of Padua Reading by Cosmè Tura (A.K.A. Cosimo Tura)". FreeArt (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  23. ^ "Cosimo Tura: Paintings and Drawings. Complete edition by (Tura, Cosimo) Eberhard Ruhmer: (1958) | Paul Brown". www.abebooks.com (İngilizce). 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  24. ^ "Cosimo Tura: Assumption of the Virgin in an Initial A: Cutting from an Antiphonary: enlarged view | Object Page | Timeline of Art History | The Metropolitan Museum of Art". web.archive.org. 30 Eylül 2007. 30 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  25. ^ "Cosmè Tura (Cosimo di Domenico di Bonaventura) | Portrait of a Young Man". The Metropolitan Museum of Art (İngilizce). 28 Kasım 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  26. ^ "Cosmè Tura (Cosimo di Domenico di Bonaventura) | The Flight into Egypt". The Metropolitan Museum of Art (İngilizce). 17 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 
  27. ^ "Cosimo Tura Artwork Authentication & Art Appraisal". www.artexpertswebsite.com. 23 Temmuz 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Temmuz 2024. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Titian</span> İtalyan ressam (1488/90-1576)

Titian ya da tam adıyla Tiziano Vecellio, İtalyan ressam.

<span class="mw-page-title-main">Floransa</span> Floransa iline bağlı komün (Toskana, İtalya)

Floransa, İtalya'da, San Marino'nun batısında bulunan bir şehirdir. Kuzey İtalya'daki Toskana Bölgesi'nin başkentidir ve kendi ismini taşıyan ilin merkezidir. Kısa bir dönem, İtalya Krallığı'na da başkentlik yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Medici Hanedanı</span> Floransalı Soylu Aile

Medici ailesi 14. ve 17. yüzyıllar arasında Floransa'da (İtalya) yaşamış güçlü ve etkin bir ailedir. Aile üç papa, çok sayıda Floransa hükümdarı ve daha sonra Fransa kraliyet mensupları yetiştirmiş, ayrıca İtalyan Rönesansı'nı etkilemiştir.

<span class="mw-page-title-main">Uffizi</span>

Uffizi Galerisi, Floransa'da tarihi şehir merkezinde bulunan ünlü bir sanat müzesi. İtalya'nın en önemli ve en çok ziyaret edilen müzelerinden biri olmanın yanı sıra dünyanın en büyük ve en ünlü müzelerinden biridir. Özellikle İtalyan Rönesansı dönemine ait paha biçilmez eserlere sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Aziz Antonio'nun Azabı</span> Michelangelonun yağlı boya tablosu

Aziz Antonio'nun azabı Michelangelo' nun en erken bilinen, boyutlarıinda, tempera ve yağlı boya tablosudur.

Lorenzo Ghiberti,, , İtalyan sanatçı.

Domenico Ghirlandaio. Asıl adı Domenico di Tommaso Curradi di Doffo Bigordi idi. İtalyan Rönesans akimi Floransa ekolünde bulunan ressam.

Vittore Carpaccio (yak. 1465, Venedik – 1526 Capodistria. Venedik Cumhuriyetinde doğup büyüyüp yaşamış İtalyan asıllı Venedik Rönesansı ekolüne bağlı bir ressam. Venedik Rönesansı resminin 15. yüzyıldan 16. yüzyıla geçiş döneminde önemli olmakla beraber belirli resim akımlarına katılmayıp şahsen kendine mahsus özel bir resim stili geliştirmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Giambologna</span>

Giambologna, Flandralı asıllı ama önemli eserlerini Floransa, İtalya'da vermiş olan, maniyerizm güzel sanatlar stilinde heykeller yapan bir heykeltıraş sanatçı.

Andrea del Sarto, Yüksek Rönesans ve Maniyerizm üslubunun başlangıç döneminde Floransa'da yaşamış ve resimler hazırlamış İtalyan bir ressamdır. Yaşadığı dönemde hazırladığı resimler ve resim yapma yetenekleri gayet övülmüş ve beğenilmiş ve bu dönemde "senza errori " ressam olarak lakap verilmiştir. Fakat aynı dönemde yaşayıp ve aynı üslupla eserler hazırlamış olan Leonardo da Vinci, Michelangelo ve Raffaello Sanzio gibi ressamların ünleri onun ressamlık ününü gölgede bırakmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Cosimo de' Medici</span>

Cosimo de' Medici Floransa'da yaşamış bankacı ve siyasetçidir. Medici Bankası'nın ikinci kurucusu olarak da bilinmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Giovanni Santi</span>

Giovanni Santi İtalyan ressam, rönesans iç mimarı ve yüksek rönesans ressamı Rafael'in babası. Urbino Dükalığının Colbordolo komününde dünyaya geldi. İlk başlarda tüccarlık yaptı, sonrasında Piero della Francescadan eğitim aldı. Fiorenzo di Lorenzo'dan etkilenmiş ve Melozzo da Forlì'nin asistanlığını yapmış aynı zamanda iyi arkadaş olmuşlardır. Federico da Montefeltro 'nun mahkeme ressamlığını yaptı. Döneminin bazı mihrap ardı resimlerinden; ikisi Berlin Müzesinde, bir diğeri Fano, Santa Croce'daki kilisede, biri Londra Ulusal Galerisinde, biri Urbino'daki bir galeride sergilenmekte; ayrıca Beşaret ile ilgili eseri Milanodaki Brera Resim Galerisinde; Mesih ile alakalı tablosu Budapeşte Güzel Sanatlar Müzesi ve Hieronymus ile ilgili eseri Lateran Sarayı'nda sergilenmektedir. Urbino, San Francesco'daki kilisedeki Madonna'da onun eseridir. Urbino'da ölmüştür.

1400-1499 dönemindeki İtalya'nın kültürel ve sanatsal olaylarına toplu olarak Quattrocento denir. İtalyan'ların 1400 yılını tanımlamak için kullandıkları 400 kelimesinin İtalyanca anlamı olan ''millequattrocento'' kelimesinden gelir. Quattrocento, Geç Orta çağ'ın, erken Rönesans'ın ve genellikle 1495 ile 1500 arasında başladığı iddia edilen Yüksek Rönesans'ın sanatsal stillerini kapsar.

<span class="mw-page-title-main">Pisanello</span>

Pisanello,, İtalyan Rönesansının ve Quattrocento döneminin seçkin ressamlarından biriydi. Guarino da Verona gibi şairler tarafından övülen Pisanello, döneminin hümanistlerince Cimabue, Fidias ve Praksiteles gibi ünlü isimlerle karşılaştırılmıştır.

William M. Griswold şu an Cleveland Museum of Art'ta müdür pozisyonunda olan Amerikalı müze müdürü ve küratördür.

<span class="mw-page-title-main">Bolognalı Katerina</span> İtalyan rahibe, mistik, tarikat kurucusu, eski İtalyan yazar, öğretmen ve ressam (1413-1463)

Bolognalı Katerina [Caterina de' Vigri], İtalyan rahibe, mistik, tarikat kurucusu, eski İtalyan yazar, öğretmen ve ressam. Catherine de' Vigri, 1712 yılında resmen azizleştirilmeden önce, ana vatanı Bologna'da yaklaşık üç yüzyıl boyunca hürmet gördü. 1712 yılında Katolik Kilisesi tarafında Azize olarak ilan edildi. Caterina de' Vigri'nin Azizler takvimindeki anma günü 9 Mart'tır.

<span class="mw-page-title-main">Ferrara Dukalığı</span>

Ferrara Dukalığı, günümüzde kuzey İtalya'nın bir eyaleti olan eski bir dukalıktı. Sınırları Po Nehri'nin güneyi ve Ferrara kenti de dahil olmak üzere yaklaşık 1.100 km2 lik bir alandan oluşuyordu. Dükalığın bir parçası olan bölge, 1146'dan 1597'ye kadar Este Hanedanı tarafından yönetildi.

<span class="mw-page-title-main">I. Borso (Ferrara dükü)</span>

I. Borso Ferrara dükü ve 1450'den ölümüne kadar yönettiği ilk Modena ve Reggio dükü idi. Ayrıca Este Hanedanı'nın bir üyesiydi.

<span class="mw-page-title-main">Piero della Francesca</span>

Piero della Francesca, (,, Piero di Benedetto;, ilk dönem Rönesans'ı İtalyan ressamıydı. Çağdaşları onu matematikçi ve geometri uzmanı olarak da tanıyordu. Günümüzde Piero della Francesca, esasen sanatıyla takdir edilir. Resmi, sakin hümanizm, geometrik formlar ve perspektif kullanımı ile nitelenir. En ünlü eseri, Toskana'nın Arezzo kasabasındaki San Francesco kilisesindeki Gerçek Haç Tarihi fresk döngüsüdür.

<span class="mw-page-title-main">Francesco Bianchi (ressam)</span> İtalyan besteci (1752-1810)

Francesco Bianchi, Rönesans dönemi İtalyan ressamıydı. Aynı zamanda Francesco del Bianchi Ferrara ve Il Frare olarak da bilinir. Ferrara'da doğdu. Modena'da doğduğu da öne sürülmektedir. Onun zamanında eserleri çok itibar görmüştür. Cosimo Tura'nın öğrencisiydi. Correggio'nun eğitmeni olduğu söyleniyor, ancak Bianchi sadece 16 yaşındayken ölmüştü.