İçeriğe atla

Color TV-Game

Color TV-Game
Color TV-Game
ÜreticiNintendo
TipVideo oyunu konsolu
NesilBirinci nesil
Çıkış tarihi
  • JP: 1 Haziran 1971
Üretimin sonlanması1980[1]
Satış rakamı3 milyon (2016)[2]
ArdılıNintendo Entertainment System

Color TV-Game (Japoncaカラー テレビゲーム Karā Terebi-Gēmu), Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Color TV-Game 6, Color TV-Game 15, Color TV-Game Block Breaker, Color TV-Game Racing 112 ile Computer TV-Game olmak üzere beş çeşidi bulunmaktaydı. 3 milyon adet satış rakamı ile en çok satan birinci nesil video oyunu konsoludur.[2] C pilleri veya AC adaptörü ile çalışabilmektedir.[3]

Kaynakça

  1. ^ DeMaria, Rusel; Wilson, Johnny L. (2003). High Score!: The Illustrated History of Electronic Games (2 bas.). McGraw-Hill. ss. 363, 378. ISBN 978-0-07-223172-4. 
  2. ^ a b Sheff, David; Eddy, Andy (1999). Game Over: How Nintendo Zapped an American Industry, Captured Your Dollars, and Enslaved Your Children. GamePress. s. 27. ISBN 978-0-9669617-0-6. 
  3. ^ "History of Consoles: Nintendo's Color TV Game Consoles (1977-1979) | Gamester 81". gamester81.com. 23 Mayıs 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mayıs 2018. 

Konuyla ilgili yayınlar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Dreamcast</span> 1998 yılında Sega tarafından piyasaya sürülen 6.nesil oyun konsolu

Dreamcast, 27 Kasım 1998'de Japonya'da, 9 Eylül 1999'de Amerika'da ve 14 Ekim 1999'de Avrupa'da Sega'ca çıkarılan ev video oyunu konsolu. Sony'nin PlayStation 2'sine, Nintendo'nun Gamecube'üne ve Microsoft'un Xbox'ına öncü olarak oyun konsollarında altıncı kuşak döneminin başlatıcısı olmakla birlikte Sega'nın son ev oyun konsolu olarak ortaklığın, oyun konsolu pazarındaki 18 yılının sonuna işaret etmekteydi.

<span class="mw-page-title-main">Super Nintendo Entertainment System</span> 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip 4.nesil bir oyun konsolu

Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.

Dördüncü jenerasyon 30 Ekim 1987 yılında Japon NEC firmasının TurboGrafx-16 model sistemini piyasaya sürmesi ile başlayan ve 16-bit çağı olarak da bilinen dönemdir. 4. Jenerasyonda damgasını vuran oyun konsoları Sega Mega Drive, Nintendo SNES cihazlarıdır. Oyun salonları furyasının evlere taşınmaya başladığı dönem olarak da kabul edilir.

Birinci nesil oyun konsolları, 1972 tarihinde ABD'de piyasaya sürülen Magnavox Odyssey ile başlayıp, pong türevi-video tenis tarzı oyun konsollarının üretiminin sonlandırıldığı 1977 yılına kadar süren bir dönemi kapsamaktadır. Söz konusu dönem, resmî olarak satışa sunulan ve bugün bildiğimiz oyun konsollarının ataları olarak kabul edilen ilk türlerini kapsamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Wii U</span> 2012 yılında Nintendo tarafından piyasaya sürülen oyun konsolu

Wii U, Nintendo'nun Wii'nin ardılı olarak piyasaya sürdüğü ev konsolu. 18 Kasım 2012'de Amerika'da 30 Kasım 2012'de Avrupa'da ve 8 Aralık 2012'de Japonya'da satışa sunulmuştur. Ancak, Nintendo Türkiye distrübitör'ü Nortec Euroasia kapandığından Türkiye'ye resmi olarak satışa sunulmamıştır. Cihaz, sekizinci neslin ilk konsolu olarak kabul edilip Microsoft'un Xbox One'ı ve Sony'nin PlayStation 4'ü ile karşılaştırılır.

<span class="mw-page-title-main">Satoru Iwata</span>

Satoru Iwata, Japon iş adamı, video oyun programcısı, video oyun tasarımcısı ve üreticisidir. 2002’den ölüm yılı olan 2015’e kadar Japon firması Nintendo’nun CEO’luğunu yapmıştır. Nintendo’nun 4. ve aynı zamanda şirketin kurucusu olan Yamauchi ailesinden gelmeyen ilk CEO’sudur.

<span class="mw-page-title-main">Game Boy Color</span>

Game Boy Color , Nintendo tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Konsol Japonya'da 21 Ekim 1998 tarihinde ve uluslararası piyasalarda ise aynı yılın Kasım ayında satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Taşınabilir oyun konsolu</span>

Taşınabilir oyun konsolu, dahili bir ekran, oyun kontrolleri ve hoparlörler içeren küçük, elde taşınabilir bağımsız bir video oyunu konsoludur. Taşınabilir oyun konsolları, ev video oyun konsollarından daha küçük olup konsol, ekran, hoparlörler ve kontrolleri tek bir ünitede barındırır ve bu sayede herhangi bir zamanda veya yerde kullanılabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Oyun kasedi</span>

Oyun kasedi, bir ev bilgisayarı veya video oyunu konsoluna bağlanmak üzere tasarlanmış ROM kasettir. Video oyunlarının yanı sıra diğer bilgisayar programları yüklemek için kullanılabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">WonderSwan</span> oyun konsolu

WonderSwan, Bandai tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. 1999 yılında piyasaya sürülmüş olup 2000 yılında renkli WonderSwan Colour ve 2002 yılında daha geliştirilmiş SwanCrystal modelleri satışa sunuldu. Yalnızca Japonya'da satışa sunuldu ve 2003 yılında üretimi durduruldu.

<span class="mw-page-title-main">Playdia</span> oyun konsolu

Playdia, Bandai tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. "BA-X" adı altında geliştirildi ve 23 Eylül 1994 tarihinde Japonya'da satışa sunulmuştur. Genç bir izleyici kitlesi için tasarlandı ve LaserActive ve 3DO Interactive Multiplayer gibi dönem birçok oyun konsolları gibi oyun serilerinin çoğunu oluşturan anime soru yazılımı ve eğitici oyunlar ile özel bir oyun konsolu olmaktan çok bir multimedya ev eğlence sistemi olarak pazarlandı. Playdia, basit kontrollerle tek bir kızılötesi gamepad kullanmaktadır.

<i>The Legend of Zelda</i> (video oyunu) 1986 video oyunu

The Legend of Zelda, 1986 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ilk oyunu olup 21 Şubat 1986 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Philips CD-i</span>

Philips CD-i, Philips tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1991 yılında piyasaya sürülmüş olup bir ses CD çalarından veya oyun konsolundan daha fazla işlevselliğe sahip ancak CD-ROM sürücüsüne sahip bir kişisel bilgisayardan daha düşük bir fiyata sahip olacak şekilde geliştirildi. Maliyet tasarrufu, disket sürücü, klavye, fare ve monitör ve daha az işletim sistemi yazılımı olmasından kaynaklanıyordu. "CD-i", Philips ve Sony tarafından ortak olarak geliştirilen Green Book olarak da bilinen CD-i konsolu tarafından kullanılan multimedya Kompakt Disk standardını da ifade eder.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo 64DD</span> Nintendo 64 video oyunu konsolunun çevre birimi

Nintendo 64DD, Nintendo'nun Nintendo 64 video oyunu konsolunun bir çevre birimidir. İlk olarak 1995'te Nintendo 64'ün çıkışından önce duyuruldu ve sayısız gecikmeden sonra yalnızca 1 Aralık 1999'da Japonya'da piyasaya sürüldü. "64", adını Nintendo 64 konsolunu hem de 64 MB depolama kapasitesinden, "DD" ise "disk sürücüsü" veya "dinamik sürücü" kelimelerinin kısaltmasıdır.

Virtual Console (VC), Nintendo'nun Wii ve Wii U ev video oyun konsolları ile Nintendo 3DS taşınabilir oyun konsolu için indirilebilir video oyunları için bir hattır.

<i>Mario Party</i> parti video oyunu serisidir

Mario Party, Hudson Soft ve daha sonra NDcube tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir parti video oyunu serisidir. Seri, Super Mario serisinin bir yan ürünü olup en fazla dört, bazen de sekiz oyuncu veya bilgisayar kontrollü karakterler ile oynamaya olanak tanıyan, genellikle öngörülemeyen çok oyunculu modları da içeren parti oyun öğeleriyle tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">ColecoVision</span>

ColecoVision, Coleco tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1982 yılında piyasaya sürülmüş olup Atari 2600 ve Atari 5200 gibi rakiplere kıyasla daha güçlü arcade oyunu sistemlerine, sistemin temel donanımını genişletmek için daha yakın bir deneyim sundu.

<span class="mw-page-title-main">Intellivision</span>

Intellivision, Mattel tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Aralık 1979 tarihinde piyasaya sürülmüş olup adını "intelligent television" tanımından almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Pop ikonu</span> Popüler kültürde ikonik bir kişi ya da nesne

Pop ikonu, popüler kültürdeki varlığıyla ve çalışmalarıyla toplumun veya dönemin belirleyici bir özelliğini oluşturduğu kabul edilen ünlü, karakter veya nesneler için kullanılan bir terim. Kullanımı oldukça öznel olup kesin nesnel kıstasları bulunmamaktadır. Sınıflandırma genelde kalıcılık, farklı alanlarda var olma ve özgünlük gibi terimlerle açıklanır. Buna ek olarak, "pop ikonu" statüsü, tarihi figürler gibi pop kültürü dışındaki isimlerden ayrı tutulur. Bazı tarihi figürler, kendi çağlarında "pop ikonu" olarak gösterilebilirler ve sonraki dönemlerde de bu isimle anılabilirler. Böylesi pop ikonları arasında Benjamin Franklin ve Mozart gösterilebilir.