İçeriğe atla

Coleco Telstar

Coleco Telstar
Coleco Telstar
ÜreticiColeco
TipVideo oyunu konsolu
NesilBirinci nesil
Çıkış tarihi1976
Üretimin sonlanması1978
Satış rakamı1 milyon
ArdılıColecoVision

Coleco Telstar, Coleco tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1976 yılında piyasaya sürülmüş olup General Instrument'in AY-3-8500 çipi ile donatılan bir Pong klonu temelli bir konsoldu.[1] Yaklaşık 14 modeli üretilmiş olup ilk modeli yaklaşık bir milyon adet sattı.[2]

Modelleri

  • Telstar (6040, 1976)
  • Telstar Classic (6045, 1976)
  • Telstar Deluxe (1977)
  • Telstar Ranger (6046, 1977)
  • Telstar Alpha (6030, 1977)
  • Telstar Colormatic (6130, 1977)
  • Telstar Regent (6036, 1977)
  • Telstar Combat (6065, 1977)
  • Telstar Sportsman (1978)
  • Telstar Colortron (6135, 1978)
  • Telstar Marksman (6136, 1978)
  • Telstar Galaxy (1978)
  • Telstar Gemini (1978)
  • Telstar Arcade (1978)

Kaynakça

  1. ^ "The Next Generation 1996 Lexicon A to Z: Coleco". Next Generation, 15. Imagine Media. Mart 1996. s. 31. 
  2. ^ Herman, Leonard (1997). Phoenix: the fall & rise of videogames (2. bas.). Union, NJ: Rolenta Press. s. 20. ISBN 0-9643848-2-5. 31 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Aralık 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">3DO Interactive Multiplayer</span> video oyunu konsolu

3DO Interactive Multiplayer, kısaca 3DO, üretildiği zamana göre güçlü grafik ve ses işlemcileri bulunan, RISC tabanlı işlemciye sahip, dahili CD-ROM okuyucusu olan bir video oyunu konsoludur. Tasarım ve üretimine katılmış elektronik, medya ve eğlence alanlarındaki kuruluşların oluşturduğu video oyun konsorsiyumunun adı da 3DO'dur.

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Kris Kristofferson</span> Amerikalı country şarkıcısı

Kristoffer Kristofferson, Amerikalı oyuncu, şarkıcı ve şarkı yazarı.

<span class="mw-page-title-main">Jeff Goldblum</span> Amerikalı müzisyen ve sinema oyuncusu

Jeffrey Lynn Goldblum, Amerikalı oyuncu ve müzisyendir. Büyük hasılat yapmış Jurassic Park (1993) ve Kurtuluş Günü (1996) filmlerinde oynamıştır.

<span class="mw-page-title-main">Taşınabilir oyun konsolu</span>

Taşınabilir oyun konsolu, dahili bir ekran, oyun kontrolleri ve hoparlörler içeren küçük, elde taşınabilir bağımsız bir video oyunu konsoludur. Taşınabilir oyun konsolları, ev video oyun konsollarından daha küçük olup konsol, ekran, hoparlörler ve kontrolleri tek bir ünitede barındırır ve bu sayede herhangi bir zamanda veya yerde kullanılabilmektedir.

Tatsunoko Production Company, bir Japon animasyon stüdyosudur. 19 Ekim 1962 tarihinde Tatsuo Yoshida, Kenji Yoshida ve Ippei Kuri tarafından kurulmuştur. Şirketin merkezi Tokyo'nun Musashino kentinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Sega Mega-CD</span>

Sega Mega-CD, Sega tarafından Mega Drive oyun konsolu için üretilen bir aparattır. Sega Mega-CD, kullanıcının CD tabanlı oyunlar oynamasına izin vermektedir ve daha hızlı bir merkezi işlem birimi ve grafik geliştirmeleri gibi donanım işlevselliğine sahiptir. Ayrıca audio CD ve CD+G diskleri de oynatabilmektedir. Mega-CD, ilk olarak 1991 Tokyo Oyuncak Fuarı'nda tanıtılmış olup 12 Aralık 1991 tarihinde Japonya'da, 15 Ekim 1992 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 1993'te Avrupa'da satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Sega Game Gear</span>

Sega Game Gear, Sega tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Game Gear, "Project Mercury" adı altında geliştirilmiş olup öncelikli olarak Nintendo'nun Game Boy, Atari Lynx ve NEC'in TurboExpress'i ile rekabet etmekteydi. Donanımının büyük bir kısmını Master System ile paylaşmakta ve kendi oyunlarının yanı sıra bir adaptörün kullanılmasıyla Master System oyunlarını da oynatabilmektedir. Manzara formatlı tam renkli arkadan aydınlatmalı ekran içeren Game Gear, Game Boy'a teknolojik açıdan üstün bir el konsolu olarak konumlandırıldı. Game Gear, 6 Ekim 1990 tarihinde Japonya'da, Nisan 1991'de Kuzey Amerika ve Avrupa'da ve 1992'de Avustralya'da satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">PC-FX</span>

PC-FX, NEC tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 23 Aralık 1994 tarihinde Japonya'da Sony'nin PlayStation'ından birkaç hafta sonra ve Sega Saturn'dan bir ay sonra piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Yū Suzuki</span>

Yū Suzuki, Japon video oyunu tasarımcısı, yapımcısı ve programcısıdır. 18 yıl boyunca Sega'nın AM2 ekibine başkanlık etmiş olup Hang-On, Space Harrier, Out Run ve After Burner gibi üç boyutlu sprite oyunları ve Virtua Racing ve Virtua Fighter gibi çokgen 3D oyunları ile aynı zamanda video oyunlarda 3D grafiklerin popüler hale getirilmesinden ve eleştirel beğeni toplayan Shenmue serisi açık dünya macera oyunlarının öncülüğünü de içeren birçok Sega arcade oyununun geliştirilmesinden sorumluydı. Bir donanım mühendisi olarak, Sega Space Harrier, Model 1, Model 2 ve Model 3 dahil olmak üzere çeşitli arcade sistem kartlarının geliştirilmesine öncülük etti ve Dreamcast konsolunun ve ilgili NAOMI arcade donanımının geliştirilmesinde dahil oldu.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo 64DD</span> Nintendo 64 video oyunu konsolunun çevre birimi

Nintendo 64DD, Nintendo'nun Nintendo 64 video oyunu konsolunun bir çevre birimidir. İlk olarak 1995'te Nintendo 64'ün çıkışından önce duyuruldu ve sayısız gecikmeden sonra yalnızca 1 Aralık 1999'da Japonya'da piyasaya sürüldü. "64", adını Nintendo 64 konsolunu hem de 64 MB depolama kapasitesinden, "DD" ise "disk sürücüsü" veya "dinamik sürücü" kelimelerinin kısaltmasıdır.

<span class="mw-page-title-main">Simülasyon video oyunu</span>

Simülasyon oyunu, genellikle gerçek dünyadaki etkinlikleri yakından simüle etmek için tasarlanmış video oyunlarıdır. Simülasyon oyunları eğitim, analiz veya tahmin gibi çeşitli amaçlar için bir oyun biçiminde çeşitli etkinlikleri gerçek hayattan kopyalamaya çalışır. Genellikle oyunda kesin olarak tanımlanmış hedefler yoktur, oyuncunun bir karakteri veya çevreyi serbestçe kontrol etmesine izin verilir. İyi bilinen örnekler savaş oyunları, iş oyunları ve rol yapma simülasyonudur.

<span class="mw-page-title-main">ColecoVision</span>

ColecoVision, Coleco tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1982 yılında piyasaya sürülmüş olup Atari 2600 ve Atari 5200 gibi rakiplere kıyasla daha güçlü arcade oyunu sistemlerine, sistemin temel donanımını genişletmek için daha yakın bir deneyim sundu.

Coleco Industries, Inc., Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir oyuncak ve video oyunu şirketiydi. Şirket, 29 Şubat 1932 tarihinde Maurice Greenberg tarafından The Connecticut Leather Company adıyla dericilik şirketi olarak kuruldu. 1980'lerde, Cabbage Patch Kids bebekleri ile Coleco Telstar ve ColecoVision video oyun konsolları ile tanınan oldukça başarılı bir oyuncak şirketi haline geldi. Şirketin merkezi West Hartford'da yer almaktaydı.

<span class="mw-page-title-main">Atari 5200</span>

Atari 5200 SuperSystem, Atari tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1982 yılında piyasaya sürülmüş olup popüler Atari 2600'ün için üst düzey bir tamamlayıcı konsol tanıtıldı. 5200, başlangıçta Intellivision ile rekabet etmek için tasarlandıysa da kısa bir süre sonra daha çok ColecoVision ile rekabet etti.

<span class="mw-page-title-main">Magnavox Odyssey²</span>

Magnavox Odyssey² veya Philips Odyssey², Magnavox ve Philips tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Aralık 1978 tarihinde piyasaya sürülmüş olup Avrupa'da Philips Videopac G7000, Brezilya'da Philips Odyssey ve Japonya'da Odyssey2 adıyla satıldı. Odyssey², Atari 2600 ve Intellivision ile birlikte 1983'te video oyunu pazarının çökmesinden önce üç büyük ev konsolundan biriydi.

<span class="mw-page-title-main">Fairchild Channel F</span>

Fairchild Channel F, Fairchild Camera and Instrument tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Kasım 1976 tarihinde piyasaya sürülmüş olup programlanabilir ilk ROM kaset tabanlı video oyun konsolu ve mikroişlemci kullanan ilk konsoldu. Ertesi yıl Ekim ayında Japonya'da da piyasaya sürüldü. Başlangıçta "Video Entertainment System" olarak adlandırıldı, ancak Atari gelecek yıl Video Computer System'ı piyasaya sürdüğünde Fairchild, eski adını yanında kullanmaya devam etse de, konsolun adını değiştirdi. 1977'de Fairchild Channel F yaklaşık 250.000 adet sattı.

<span class="mw-page-title-main">RCA Studio II</span>

RCA Studio II, RCA tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Ocak 1977 tarihinde piyasaya sürülmüş olup oyunlarının grafikleri siyah beyazdı ve önceki Pong konsollarının ve klonlarınınkine benzemekteydi. Studio II'de ayrıca joystick veya benzer oyun kontrolörleri yoktu, bunun yerine konsolun içine yerleştirilmiş on düğmeli iki tuş takımı kullanıldı. Konsol, hafif ton ve uzunluk değişimleriyle basit bip sesleri çıkarabiliyordu. Studio II'de beş dahili oyun bulunmaktaydı.