İçeriğe atla

Codemasters

Codemasters
Eski ad(lar)Code Masters
TipHerkese açık
EndüstriVideo oyunları
Kuruluş1985
KurucuRichard Darling
David Darling
Genel merkeziWarwickshire, Birleşik Krallık
Önemli kişilerFrank Sagnier (CEO)
ÜrünDizzy serisi
Dirt serisi
F1 serisi
Micro Machines serisi
BölümleriCodemasters Birmingham
Codemasters Cheshire
Codemasters Kuala Lumpur
Codemasters India
Alt kuruluş(lar)Slightly Mad Studios
Çalışan sayısı700
Web sitesihttp://www.codemasters.com/
Şirketin eski logosu

The Codemasters Ltd. (borsada Codemasters) Southam, İngiltere temelli bir video oyunu geliştiricisi ve yayımlayıcısıdır. 1986 yılının Ekim ayında 2 kardeş Richard ve David Darling tarafından kuruldu. Codemasters, en eski İngiltere temelli video oyunu geliştirme şirketlerinden biri olarak bilinir ve 2005'te Develop dergisi tarafından "Yılın En İyi Bağımsız Oyun Geliştiricisi" olarak seçilmiştir.

Race Driver: GRID grafikleriyle ve oyun akışıyla bir oyuncu kitlesi kazanmıştır. Bunun üzerine GRID 2 ve GRID Autosport adlı iki devam oyunu çıkmışsa da bu oyunlar ilk oyundaki etkiyi yaratamamıştır.

Dirt serisi, Codemasters'ın yaptığı en ünlü seridir. Oyunlardaki bütün araçlar ve markalar lisanslıdır. Rally'nin yanında Rallycross yarışlarını da barındıran bu serinin ilk dört oyununda arcade tarzı öne çıkarken son oyunlarında simülasyon tarzını barındırmaktadır. Son oyunu Dirt 4'te firma bir önceki oyunu olan Dirt Rally'deki simülasyon tarzından ödün vererek simülasyon ile arcade oynanışı bir araya getirmiş ve bunu bir seçenek olarak oyunculara sunmuştur. Firma Rally Oyunları/Simülasyonları kategorisinde lider konumdadır.

10 Kasım 2020'de 2K, Codemasters'ı 994 milyon dolara satın almak istediğini açıkladı. Anlaşmanın da 2021 yılında bitmesi beklendiği söylendi.[1][2]

Kaynakça

  1. ^ McWhertor, Michael (10 Kasım 2020). "Take-Two is buying Codemasters". Polygon (İngilizce). 10 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Kasım 2020. 
  2. ^ Wales, Matt (6 Kasım 2020). "Take-Two is in talks to buy Codemasters". Eurogamer (İngilizce). 6 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Kasım 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Super Mario Bros.</i> 1985 video oyunu

Super Mario Bros. Nintendo tarafından 1985'te piyasaya sürülen bir video oyunudur. Oyun, baş kahramanı Mario'nun yarattığı popülerlik sayesinde halk arasında kısaca Süper Mario olarak bilinir.

<span class="mw-page-title-main">Arcade</span>

Arcade oyunu, genellikle restoranlar, barlar ve atari salonları gibi halka açık işletmelerde kurulu jetonla çalışan bir oyun makinesi ve bu makinelerde oynanan oyunlardır. Arcade oyunlarının çoğu video oyunları, langırt makineleri, elektromekanik oyunlar, itfa oyunları veya satıcılardır.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Entertainment System</span> 1985te Nintendonun geliştirilip piyasaya sürdüğü 8-bit üçüncü-jenerasyon video oyun konsolu

Nintendo Entertainment System, Nintendo tarafından yapılmış, 8-bit ev konsoludur. Aslen Japonya'da Family Computer (Famicom) ismiyle 1983 yılında satılmaya başlanmıştır. Kuzey Amerika'da 1985, Avrupa'da ve Kanada'da 1986, Avustralya'da 1987'de satışa sunulmuştur. Güney Kore'de Hyundai Comboy olarak bilinir. Halefi Super Nintendo Entertainment System konsoludur. Zamanının en çok satan konsollarındandır.

Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">OnLive</span>

OnLive, oyunların uzak bir bilgisayarda saklandığı ve çalıştırıldığı bir bulut bilgisayar sistemidir. Görüntüler uzak sunuculardan internet aracılığıyla bilgisayara aktarılır. OnLive Game System aracılığıyla çalışan sistem Microsoft Windows, Intel merkezli Mac OS X 10.5.8 ve sonrasında uyumludur. OnLive sistemi sayesinde, sadece video oynatabilecek derecede düşük sistemli bir bilgisayarda bile yüksek kalitede oyunları son ayarlarda sorunsuzca oynanabilir. Bu nedenle servis, konsol oyun sistemlerinin ciddi bir rakibi olarak görülmektedir. Oyunlar 720p çözünürlüğe kadar destek sağlar. OnLive hizmeti, 5 Mbit/Sn veya daha üstü internet hızını tavsiye ederken, minimum hız olarak da 3 Mbit/s yazılımı gerekmektedir. Şu an, Take-Two, Ubisoft, Epic Games, Atari, Codemasters, THQ, Warner Bros, 2D Boy, Eidos Interactive gibi 20'den fazla yayımcı OnLive'ı desteklemektedir. 2015 yılında Sony tarafında satın alınıp bir süre sonra tüm hizmetlerine son verilip kapatılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Remedy Entertainment</span> fin video oyunu geliştiricisi

Remedy Entertainment, 1995 yılında Finlandiya'nın Espoo şehrinde kurulmuş olan Finlandiyalı bir bilgisayar oyunu geliştiricisidir. Şirket en çok Max Payne video oyunları serisi ile tanınmaktadır.

Rocksteady Studios, Londra'da kurulu İngiliz video oyunu geliştiricisi firmadır. Firma Urban Chaos: Riot Response, Batman: Arkham Asylum, Batman: Arkham City ve Batman: Arkham Knight yapımlarını geliştirmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Araç simülasyon oyunu</span>

Araç simülasyon oyunları, araçların çeşitli işletimsel sistemler tarafından gerçekçi bir şekilde yorumlanarak oyuncuya sunulan video oyunlarıdır. Otomobil, uçak, deniz taşıtları, uzay araçları, askeri araçlar vb. çeşitli araçları ve taşıtları içerir. Oyuncunun, sürücünün perspektifinden bu taşıtları kullanmasına veya rakip araçlar ile mücadele etmesine olanak sağlar. Oyunlar genellikle gerçekçiliğe dayalıdır ve yakıt yönetimi, belirlenen noktaya ve belirlenen zamanda yapılan yolcu ve yük teslimatlarını içerebilir.

Air Duel, Irem oyun firmasının 1990 yılında piyasaya çıkardığı Shoot 'em up türünde arcade video oyunudur.

Feral Interactive, macOS ve Linux platformlarında yayım yapan bir için bir video oyunu yayımcısıdır. 1996 yılında kurulmuş olup Londra, İngiltere merkezlidir. Feral Interactive; Square Enix, 2K Games, Sega, Warner Bros. Interactive Entertainment and Codemasters gibi yayımcılar ile çalışmaktadır. Feral, Total War serisi, Batman: Arkham, Tomb Raider ve XCOM: Enemy Unknown gibi ortaklarının popüler oyunlarının yazılım uyarlamasını yapar ve yayınlar.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

Soulcalibur, Bandai Namco tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Seri yedi ana video oyunu ile müzik albümleri ve bir dizi manga kitabı da dahil olmak üzere çeşitli medya yayınları bulunmaktadır. Serinin ilk oyunu olan Soul Edge 1995'te başlangıçta bir arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü ve daha sonra video oyunu konsollarına taşındı. Daha yeni oyunlar ise yalnızca konsollar için piyasaya sürüldü ve çevrimiçi oyun modlarını içerecek şekilde geliştirildi.

Blitz Games Studios, İngiltere'deki Leamington Spa'da bulunan ve The Fairly OddParents, Bratz, SpongeBob SquarePants, The Biggest Loser ve Karaoke Revolution oyunlarını üretmesiyle tanınan bir video oyun geliştiricisiydi.

Playground Games Limited, İngiltere merkezli bir İngiliz video oyunu geliştiricisi. Daha büyük Forza serisinin bir parçası olan Forza Horizon serisini geliştirmesiyle tanınır. 2018'de Playground Games, Microsoft Studios'un bir parçası oldu. Ayrıca şu anda Fable serisindeki bir sonraki oyunun geliştirme aşamasındalar.

<span class="mw-page-title-main">Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu</span>

Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu, ülkedeki en hızlı büyüyen eğlence endüstrilerinden biridir. Eğlence Yazılımı Derneği tarafından yayınlanan 2010 tarihli bir araştırmaya göre bilgisayar ve video oyun sektörü ABD ekonomisine ilaveten 4.9 milyar $ katkı sağlıyor.

<span class="mw-page-title-main">Luigi</span>

Luigi, Nintendo'nun Mario video oyunu serisinde bulunan bir kurgusal karakterdir. Shigeru Miyamoto tarafından yaratılan Luigi, Nintendo'nun maskotu Mario'nun biraz daha genç ama daha uzun erkek kardeşi olarak belirtilir ve Mario serisindeki birçok oyunda, genellikle ağabeyinin yardımcısı olarak görünür.

The Idolmaster veya resmen stilize edilmiş olarak THE iDOLM@STER, Namco ve daha sonra Bandai Namco Entertainment tarafından geliştirilen bir yaşam simülasyonu ve ritim video oyunu serisidir. Seri öncelikle yetenek ajansı 765 Production'da bir grup potansiyel pop idolü ile çalışan bir yapımcının kariyerine odaklanmaktadır. İlk olarak 2005 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen seri, birkaç sosyal ağ oyunu da dahil olmak üzere birden fazla video oyun konsolunda sayısız bağlantı noktasına, devam oyununa ve yan ürüne uyarlandı. Seri, anime, basılı medya, drama CD, bir Kore televizyon dizisi ve radyo şovları gibi çeşitli diğer medyaları içermektedir.

Dirt 5 (DIRT 5 olarak stilize edilmiştir), Codemasters tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir simcade yarış video oyunudur. Oyun 6 Kasım 2020'de Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One, 10 Kasım'da Xbox Series X / S, 12 Kasım'da PlayStation 5, ve 19 Kasım'da ve 24 Mart 2021'de Stadia için piyasaya sürüldü. 18 Şubat 2021'de eski rakibi Electronic Arts tarafından satın alınmadan önce Codemasters tarafından bağımsız bir şirket olarak piyasaya sürülen son video oyunuydu.

Yarış simülasyonu veya Sim yarışı yakıt kullanımı, araç yol tutuşu, hasar, lastik aşınması, süspansiyon gibi gerçek dünyadaki değişkenlerin ayarlanabildiği ve etkili olduğu araç yarışlarını en doğru şekilde simüle etmeyi amaçlayan yarış uygulaması çeşididir. Bir yarış simülasyonunda başarılı olmak için sürücü araç kullanımının eşik frenlemesi, lastik çekişleri ve yol tutuşu gibi tüm yönlerini ve bunları nasıl kontrol edebileceğini bilmelidir. Bu tarz oyunları arcade yarış oyunlarından ayıran şey bu zorluk seviyesidir. Yarış simülasyonlarında gerçeğe en yakın sürüş hissi yaşamak öncelikli amaç iken arcade oyunlarda bu öncelik yerini hız hissine bırakır.