İçeriğe atla

Circle Studio

Circle Studio, Birleşik Krallık'ta Derby'de bulunan bir video oyun geliştiricisiydi.

Şirket, Eidos Interactive'e ait bir stüdyo olan Core Design'da Ekim 2003'te bir grup eski çalışan tarafından kuruldu. Jeremy Heath-Smith ve Adrian Smith liderliğindeki yeni şirketin kurucu çalışanları, Core Design'ın en iyi bilinen eseri olan Tomb Raider serisinde önemli bir rol oynadı. 2005 yılında PlayStation 2 ve Xbox için üçüncü şahıs nişancı olan Without Warning adlı bir başlık üzerinde çalışmayı bitirdi. Capcom tarafından yayınlandı. Oyun genellikle kötü karşılandı ve yayınlandıktan sonra video oyunları yerine DVD oyunları yapmaya ve yayınlamaya başladı. Şirket, toplam 9 DVD oyunu ve 1 video oyunu çıkardıktan sonra Şubat 2007'de tasfiye edildi.[]


İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">DVD</span>

DVD, CD-ROM görünümünde elektronik kayıt ortamıdır. İngilizce Digital Versatile Disc sözcüklerinin akronimidir. CD'ye göre, çok daha yüksek kayıt kapasitesine sahiptir. DVD-Video, DVD-Audio, DVD-ROM, DVD-RAM, DVD-R ve DVD-RW gibi çeşitleri vardır. Gündelik yaşamda, teknik tanımı dikkate alınmadan ve sözcüğün açılımı düşünülmeden, yaygın olarak, DVD üzerine kaydedilmiş, film ya da video anlamında kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 2</span> video oyunu konsolu

PlayStation 2 ya da resmî kısaltmasıyla PS2, Sony Computer Entertainment'in PlayStation'dan sonra 2000 yılında ürettiği ikinci video oyunu konsoludur. Yapımı 1998 senesinde duyurulan konsol, 4 Şubat 2000'de Japonya'da, 3 Ağustos 2000'de Kuzey Amerika'da, 10 Eylül 2000'de Avrupa'da satışa sunulmuş, kısa sürede herkes tarafından beğeni kazanmıştır. PlayStation 2 çıkışından itibaren şu ana kadar yaklaşık 150 milyon adet satılmıştır. Kalın ve ince olmak üzere iki ayrı boyutta satışa çıktı. Donanım olarak rakibi Xbox'dan düşük olmasına rağmen yüksek oyun bulunabilirliğiyle Xbox'ın önüne geçmiştir. Yakın bir zamanda ise PlayStation 3, kullanıcılarıyla tanıştı.

<span class="mw-page-title-main">Derby</span>

Derby, Birleşik Krallık'ın İngiltere ülkesinin Doğu Midlands bölgesinde bulunan yerleşim merkezidir. 1997'den itibaren tek-seviyeli Derby Şehri yerel idaresinin merkezidir.

Tomb Raider: The Angel of Darkness, Tomb Raider serisinin altıncı video oyunudur. Core Design tarafından geliştirilip Eidos Interactive tarafından piyasaya sürülmüştür. Core Design şirketinin geliştirdiği son Tomb Raider oyunudur. Her ne kadar serinin önceki iki oyunu 'Last Revelation' ve 'Chronicles' ile bağlantılı olsa da konsept ve hikâye bakımından oldukça farklıdır.

<i>Tomb Raider</i> (1996 video oyunu) 1996 video oyunu

Tomb Raider Core Design tarafından geliştirilerek, Eidos Interactive tarafından 1996'da dağıtılan, bir video oyunu. Sega Saturn için tasarlanan oyun, kısa zaman içinde MS-DOS ve PlayStation platformları için uyarlanmıştır. Ayrıca daha sonradan PC Pocket (2002) ve N-Gage (2003) gibi mobile oyun platformları içinde uyarlanmıştır. Bu klasik, Playstation Network'de Psone klasikleri adı altında satışa sunulmuştur. Bu efsane olmuş klasiği tekrar oynamak isteyenler Ps3 de bunu yaşayabilir.

<span class="mw-page-title-main">Tomb Raider Chronicles</span> 2001 video oyunu

Tomb Raider Chronicles, Tomb Raider video oyunları serisinin beşincisidir. Core Design tarafından geliştirilip Eidos Interactive tarafından piyasaya sürülmüştür. 2000 yılında PlayStation, PC ve Sega Dreamcast için aynı anda çıkarılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Core Design</span>

Core Design Limited, Derby merkezli bir İngiliz video oyunu geliştiricisiydi. Mayıs 1988'de eski Gremlin Graphics çalışanları tarafından kurulan şirket, aynı yılın Ekim ayında Core Design olarak yeniden markalaşana kadar Megabrite adını taşıyordu. Şirket, Aralık 1994'te çatı şirketi CentreGold tarafından satın alındı ve ardından Nisan 1996'da Eidos Interactive tarafından satın alındı. Mayıs 2006'da Core Design personeli ve varlıkları Rebellion Developments tarafından satın alındı ve şirket Rebellion Derby oldu. Daha sonra Mart 2010'da kapandı.

Video oyunları ABD, Japonya ve Avrupa'da 70'lerin sonu ve 80'lerin başlarında oluşacak yeni eğlence sektörünün temellerini, 1971 yılı ortalarında ticari bir eğlence olarak ortaya çıkmasıyla atmıştır. Kuzey Amerika video oyun çöküşü olarak da bilinen ve 1983 yılında Kuzey Amerika'daki oyun şirketlerinin birer birer iflas ettiği ve 2 sene sonra toparlandığı dönemden sonra video oyun endüstrisi 10 yıllık bir dönemden fazla süren büyüme dönemine girmiştir. Video oyun piyasası 11 milyon USD'lik bir büyüklüğe ulaştığında, eğlence sektöründeki en kârlı endüstri olan sinema endüstrisine rakip olmaya başlamıştır.

Video oyunu geliştiricisi takımlı ya da bireysel olarak video oyunları yapan bir yazılım geliştiricidir. Bir geliştirici Sony'nin PlayStation 3'ü, Microsoft'un Xbox 360'ı, Nintendo'nun Wii'si gibi belli video oyunu konsollarına yoğunlaşabilir ya da kişisel bilgisayarlar dahil olmak üzere türlü sistemler için geliştirebilir. Bir oyun geliştirici büyük bir yapım şirketinin takımına dahil olabileceği gibi, kendi başına ya da çok küçük bir ekibin parçası olarak bağımsız oyunlar geliştirebilir.

Media Molecule, merkezi Guildford, Surrey'de bulunan Britanyalı video oyunu geliştirme stüdyosu. 4 Ocak 2006'da, Lionhead Studios eski çalışanları Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith ve Kareem Ettouney tarafından kuruldu. Şirketin kurucuları, Media Molecule kurulmadan önce Healey'nin önderliğinde Rag Doll Kung Fu adlı oyunu yayımlamışlardı.

Square Enix Europe, bir İngiliz video oyun yapım firmasıdır. 2009 yılına kadar ismi Eidos Interactive idi. Şirketin ana binası İngiltere'nin Londra şehrinde Southwark semtindedir. Şirketin Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Çin'de stüdyoları vardır.

Video oyunu yayımcısı, Farklı ülkelerde video oyun yapımcılarının hazırladıkları video oyunlarını pazarlayan ve dağıtımını yapan şirketlere denir.

<span class="mw-page-title-main">Toby Gard</span> Video oyunu tasarımcısı

Toby Gard, İngiliz video oyun tasarımcısı.

Oyun programcısı, yazılım mühendisi ve programlamacı olup, öncelikle video oyun geliştirme araçlarını video oyunları için üreten veya yazılımı için kod tabanını geliştiren bilgisayar bilimcisidir. Oyun programlama bir "oyun programcısı" terimidir ve alt dal olarak pek çok özel uzmanlık alanı disiplini bulunmaktadır. Oyun programcısı, bir oyunun tasarımı üzerinde çalışan "oyun tasarımcısı" terimi ile karıştırılmamalıdır.

Apple Inc. ABD merkezli çok uluslu anonim şirket. Apple şirketi, cep telefonu, tablet gibi tüketici elektroniği ürünleri, kişisel bilgisayar ve bilgisayar yazılım tasarlamakta ve satmaktadır. Şirketin bilinen ürünleri arasında Macintosh serisi bilgisayarlar, iPod, iPhone ve iPad bulunmaktadır. Mart 2014 itibarı ile şirketin 16 ülkede 425 mağazası ve 39 ülkede çevrimiçi mağazası mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">Bulmaca oyunu</span>

Bulmaca oyunu, bulmaca çözme üzerine kurulu video oyunu türüdür. Farklı bulmaca çeşitleri ile oyuncunun mantık, örüntü tanıma, sıralama ve kelime tamamlama gibi problem çözme kabiliyetleri sınanır. Oyuncunun bir bulmacayı çözmek için sınırsız zamanı olabileceği gibi basit bulmacaları zaman kısıtıyla çözmesi gerekebilir.

<span class="mw-page-title-main">Rol yapma video oyunu</span>

Rol yapma video oyunu, oyuncuların kurgusal bir sahnede farklı karakterlerin rollerini üstlendikleri bir video oyunu türüdür. Birçok rol yapma video oyunları, masa üstü rol yapma oyunları kökenlidir ve aynı terminolojinin, ayarların ve oyun mekaniğinin çoğunu kullanmaktadır. Kalem kâğıt oyunları ile diğer önemli benzerlikler arasında, geliştirilmiş öykü anlatma ve öyküleyici unsurlar, oyuncu karakter geliştirme, karmaşıklık, ayrıca oynatılabilirlik ve dalma sayılabilir. Elektronik bir ortam, oyun görevlisi gerekliliğini ortadan kaldırır ve muharebe çözünürlüğü hızını arttırır. RPG'ler, basit metin tabanlı konsol-pencere oyunlarından görsel olarak zengin 3D deneyimler haline gelmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Strateji video oyunu</span>

Strateji video oyunu, ustaca düşünmeye ve zafere ulaşmak için planlamaya odaklanan bir video oyunu türüdür. Strateji video oyunları, stratejik, taktiksel ve bazen lojistik zorlukları ve keşifleri vurgular. Genel olarak, oyunun dönüşüme dayalı mı yoksa gerçek zamanlı mı olduğuna ve oyunun strateji veya taktik üzerinde yoğunlaşıp durmadığına bağlı olarak dört alt tipe ayrılırlar.

Sosyal ağ oyunu sosyal ağlar üzerinden oynanan bir çevrimiçi oyun türüdür. Genellikle çok oyunculu oyun mekaniği içerirler. Sosyal ağ oyunları başlangıçta tarayıcı oyunu olarak uygulandı.

<span class="mw-page-title-main">Can (video oyunu)</span>

Video oyunlarında can, bir oyuncu-karakterin sahip olduğu, oyunun başlangıcı ile bitişi arasındaki süre olarak tanımlanan bir oyun sırasıdır. Canlar bir ile oyun sona ermeden denemede sonlu sayısına atıfta üzerinde oyun. Bazen, özellikle her yaştan oyunlarda, birinin " hayatını " kaybetmenin ürkütücü imalarından kaçınmak için bir şans veya deneme olarak adlandırılır. Genel olarak, oyuncu tüm sağlık puanlarını kaybederse, bir can kaybeder. Tüm canları kaybetmek genellikle oyuncu-karakterine " oyunun bitmesini " sağlayarak onları ya yeniden başlamaya ya da oyunu durdurmaya zorlar.