İçeriğe atla

Cinema 4D

Cinema 4D bir 3 boyutlu modelleme programıdır. Yaygın olarak Almanya ve civarındaki ülkeler kullanmakta fakat son zamanlardaki performans artışları yapılan işlerin göz doldurmasıyla diğer ülkerlerde de popülaritesini artırmaktadır.

Cinema 4D Modülleri

  • MoGraph
  • MOCCA 3
  • HAIR
  • Thinking Particles
  • Dynamics
  • NET Render
  • Sketch and Toon
  • BodyPaint 3D'dir.

Bu modüller, satın alırsanız Cinema 4D ile entege olarak gelmektedir. Kendi render modülü diğer 3 Boyutlu programların render modüllerinden daha hızlı, pratik ve anlaşılırdır.

Mocca 3

Animasyonlar için gelişmiş bir kemik yapılandırma sistemidir. Yeni versiyonlar birlikte deri deformasyonları ve kaslar daha da kullanılabilir hale getirilmiş ve kullanan kişiye büyük kolaylık sağlanmıştır.

Hair

Adından da anlaşılacağı gibi deri üzerindeki kıl ve saç gibi 3 boyutlu modellerde yapılması zor olan işlemler için geliştirilmiş bir modüldür.

Thinking Particles

Gelişmiş partikül efektleri için geliştirilmiş bir modüldür. Daha anlaşılır bir biçimde anlatmak gerekirse; duman, alev vb. ışık oyunları ve efektleri için kullanılan bir modüldür. Hollywood filmlerindeki sahnelerde kullanılan efektleri kolayca bu modül ile yaratabilirsiniz.

Dynamics

Animasyon oluştururken fizik efektlerini bu modül ile ekleyebilirsiniz. Örneğin bir tilt animasyonunda bu modülü ya da top sekmesinde bu modülü kullanabilirsiniz.

Sketch and Toon

Bu modül 3 boyutlu modeller için gerekli eskiz çalışmaları ya da o çalışmaları eskiz gibi göstermenize yarar. Ayrıca çizgi film türü videolarda kullanabilirsiniz.

Bodypaint 3

Bu modül ise en çok kullanılan modüldür nedeni ise diğer 3 boyutlu programlarıyla sağlanan kolay ilişkisi ve kaplama konusunda çok kullanışlı olması ve rahat kullanılmasıdır.

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">GIMP</span> Ücretsiz resim düzenleme aracı

GIMP, GNU Tasarısı dahilinde geliştirilen piksel tabanlı özgür ve ücretsiz bir görüntü işleme yazılımı. GIMP, Adobe Photoshop ve benzeri kapalı kaynak resim işleme araçlarına eşdeğer bir işlevler bütünü sunar. Linux, Windows, Mac OS gibi pek çok platformu destekler.

<span class="mw-page-title-main">Animasyon</span> animasyon filmleri ve dizileri oluşturma süreci

Animasyon (canlandırma), birden çok resmin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. İlk animasyonlar birkaç kâğıda istenen resimlerin çizilmesi, kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. Animasyon yapan kişilere animatör denir.

<span class="mw-page-title-main">Blender (yazılım)</span> ücretsiz ve açık kaynaklı kreasyon programı

Blender, özgür ve açık kaynak kodlu bir üç boyutlu modelleme ve canlandırma uygulamasıdır. Blender ile animasyon, görsel efekt, üç boyutlu model, Sanal gerçeklik modelleri üretiminde kullanılır. Blender programı ile 3D modelleme, UV haritalandırma, dokulandırma(texturing), dijital çizim, fotoğraf düzenleme, kemiklendirme(Rigging), sıvı ve gaz simüle etme, Parçacık simüle etme, Yumuşak madde simüle etme, 3D çizim, animasyon yapma ve düzenleme, dijital kopya işleme(render), video düzenleme yapılabilmektedir.

Autodesk, endüstriyel kullanıma dönük profesyonel yazılımlar geliştiren bir ABD firmasıdır. Dünyada en çok kullanılan endüstriyel amaçlı yazılımları portföyünde bulundurmakla birlikte en çok yazılım kodu üreten firmaların başında olmasıyla da tanınır. En çok kullanılan yazılımı Autocad'dir.

3ds Max, Autodesk tarafından geliştirilen bir 3B modelleme, görselleştirme ve animasyon programıdır. MSDOS ortamında çalışan 3D Studio DOS yazılımının devamı olan 3ds Max'in son sürümü, 3ds Max 2024'dür.

İngilizce simplified molecular input line entry specification deyiminin kısaltması olan SMILES molekül yapılarının kısa ASCII dizileri şeklinde kesin olarak tanımlanabilmesi için geliştirilmiş bir sistemdir. Çoğu kimyasal çizim programı SMILES dizilerini okuyup bunları iki boyutlu çizimlere veya üç boyutlu modellere dönüştürebilirler.

<span class="mw-page-title-main">Game Maker</span> Oyun motoru

Game Maker, YoYo Games tarafından Delphi programlama dili ile geliştirilmiş bir oyun yapımı programıdır.

<span class="mw-page-title-main">SolidWorks</span>

SolidWorks, bilgisayar destekli 3 boyutlu katı modelleme ve tasarım yazılımıdır.

<span class="mw-page-title-main">V-Ray</span>

V-Ray 3Boyutlu grafik uygulamaları için Chaos Group Ltd. tarafından geliştirilmiş bir render motorudur. V-Ray'in en yaygın kullanıldığı alan mimari görselleştirmelerdir. En son sürümü 22 Mayıs 2018 tarihinde piyasaya sürülen V-Ray Next 4.02.04'dir. Son sürüm Build 4.02.04

<span class="mw-page-title-main">Adobe After Effects</span>

Adobe After Effects, Adobe Systems tarafından geliştirilmiş olan, hareketli grafikler ve görsel efektler oluşturmaya olanak sağlayan bir yazılımdır. Adobe After Effects ile 2 ve 3 boyutlu ortamlarda animasyonlar oluşturulabilir. Animasyonlara görsel ögeler ekleyebildiği gibi yazılar ve infografik videolar yapılmasını sağlayan kapsamlı grafik tasarım programlarından biridir. Genelde film ve dizi efektleri bu program ile oluşturulur. Lisanlı bir yazılım olup resmi sitesinden aylık ücret karşılığı edinilir.

Ultimate 3D, oyun geliştirme yazılımı olan Game Maker üzerinden çalıştırılabilen ücretsiz bir 3 boyut motorudur. Fazla efor ve bilgi gerekmeden üst düzey 3B grafikler elde etme fikrine dayanan motor, Christoph Peters tarafından C++ ile yazılmıştır. Directx 8.1 kullanmaktadır. Ancak geliştiricisi tarafından Temmuz 2008'den beri çalışmalarına son verilmiştir. Universal 3D (U3D) üç boyutlu grafik dosya formatı ile karıştırılmamalıdır.

Lightwave 3D Newtek firması tarafından geliştirilen bir bilgisayar grafiği yazılımıdır. Üç boyutlu modeller oluşturmak ve bu modellerin render adı verilen işlem sonrası statik veya animasyon şeklindeki çıktılarını almak mümkündür. Lightwave 3D animasyon filmleri, çizgi filmler, görsel efektler (VFX), video oyunları ve mimari görselleştirme çalışmalarında kullanılabilir. Bu alanlarda kullanılan diğer başlıca yazılımlar Autodesk 3DS Max, Autodesk Maya, Autodesk Softimage, Maxon Cinema 4D ve Blender'dır.

C4 Engine. Terathon Software tarafından Microsoft Windows XP/Vista/7, Apple Mac OS X, Linux ve Sony PlayStation 3 platformları için üç boyutlu oyun, simülasyon ve interaktif uygulamalar üretmek üzere geliştirilmiş, tescilli bir oyun motorudur.

Toolchain, bilgisayar yazılımı dilinde Araç Zinciri, bir ürün (genellikle başka bir bilgisayar programı veya sistem programları) oluşturmak için kullanılan programlama araçlarının setidir. Araçlar bir zincir içerisinde kullanılabilir, böylece her bir aracın çıktısı bir sonrakinin girdisi olmuş olur. Fakat bu terim yaygın bir şekilde, bağlı geliştirim araçlarının herhangi bir setine işaret eder.

jQuery, John Resig tarafından 2006 yılında geliştirilmiş ve şu an geniş bir jQuery ekibi tarafından gelişimi sürdürülen bir açık kaynak JavaScript kütüphanesidir.

Video oyunu tasarımı bir video oyununun, bütün detayları ile tasarlanması ve satışa sunulmadan önceki bütün aşamalarını konu almaktadır.

Bilgisayar grafikleri, bilgisayarların ve özel bir grafik donanımı ve yazılımının yardımıyla bir bilgisayar tarafından görüntü verisinin temsilini kullanarak oluşturulmuş grafiklerdir. Bilgisayarların etkileşimi ve anlaşılması ve verinin yorumlanması bilgisayar grafikleri sayesinde oldukça kolaylaşmıştır. Bilgisayar grafik gelişimi birçok çoklu ortam (media) tiplerinde önemli bir etkiye sahiptir ve animasyon, sinema ve video oyun endüstrisinin gelişmesini sağlamıştır.

<span class="mw-page-title-main">RealFlow</span>

Realflow, sıvı dinamiğini gerçekçi olarak bilgisayar ortamında üretmenizi sağlayan Next Limit teknolojileri tarafından Madrid, İspanya'da geliştirilmiş bir yazılımdır. Next Limit, Realflow için geliştirmiş olduğu eklentiler aracılığı ile, üretmiş olduğunuz dataları Autodesk Maya, Autodesk 3D Studio Max, Cinema 4D programlarında kullanmanıza olanak sağlar. Yine diğer eklentilerle 3D yazılımlardan katı model, animasyonları kendi sahnenize eklemenizi sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar animasyonu</span>

Bilgisayar animasyonu, animasyonlu görüntüler üretmek için kullanılan işlemdir. Bilgisayar üretimli imgeleme (CGI) daha genel bir terim olarak hem statik hem de dinamik görüntüleri kapsarken, bilgisayar animasyonu yalnızca hareketli görüntüleri ifade eder. 2 boyutlu bilgisayar grafikleri hâlen üslup, düşük bant genişliği ve daha hızlı gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmakla birlikte, modern bilgisayar animasyonu genellikle 3 boyutlu bilgisayar grafikleri kullanır. Bazen animasyonun hedefi bilgisayarın kendisidir, ancak bazen de filmdir.

Görsel efekt, görüntülerin film yapımında ve video prodüksiyonunda canlı aksiyon çekimi bağlamı dışında oluşturulduğu veya manipüle edildiği süreçtir. Gerçekçi görüntüler oluşturmak için esas canlı çekim ve diğer canlı çekim görüntülerinin veya bilgisayar tabanlı görüntü (CGI) öğelerinin filme bütünleştirilmesine VFX denir.