İçeriğe atla

Bubble Bobble

Bubble Bobble
Bubble Bobble arcade makinesi
GeliştiriciTaito
YayımcıTaito
TasarımcıFukio Mitsuji
BesteciTadashi Kimijima
SeriBubble Bobble
PlatformlarArcade, Commodore 64, ZX Spectrum, Amiga, Atari ST, MSX2, Amstrad CPC, Sharp X68000, MS-DOS, Apple II, FM Towns Marty, Master System, Game Boy, Game Boy Color, PlayStation, Sega Saturn, Nintendo Entertainment System, Famicom Disk System, Game Gear, Cep telefonu, Android, iOS
ÇıkışAğustos 1986[1]
TürPlatform
Modco-op mode Bunu Vikiveri'de düzenleyin
CPU2× Z80 (6MHz), Z80 (3MHz), M6801 (1MHz)
SesYM2203 (3MHz), YM3526 (3MHz)
GörüntüRaster, 256×224 yatay standart çözünürlük (horizontal), 256 renk

Bubble Bobble (Japoncaバブルボブル Baburu Boburu), 1986 yılında Taito tarafından geliştirilen platform arcade oyunudur.[2] İkiz Bubble Dragons Bub ve Bob'un başrol oynadığı oyun, oyunculara yüz aşamada yolculuk yapma, baloncukları üfleme ve patlatma, baloncukları atlama ve patlatma, seviye engellerinde gezinmek, düşmanlardan kaçmak ve ortadan kaldırmak ve power-ups ve önemli ikramiye taşıyan çeşitli eşyaları toplamak gibi görevleri içermektedir. Oyunun temel amacı Bub ve Bob'un kızarkadaşlarını Canavarlar Mağarası'ndan kurtarmaktır. Şemsiyeler gibi diğer öğeler, son seviyeye yaklaşarak sayısız seviyeyi atlamayı sağlamaktadır.[3] Oyun, oyuncunun performansına ve sırların keşfedilmesine bağlı olarak birçok son ile tamamlanmaktadır.[4]

Bubble Bobble, popülaritesi sayesinde birçok devam ve yan oyunu ile ayrıca diğer birçok platform için de piyasaya sürüldü.[5]

Kaynakça

  1. ^ "Bubble Bobble The Arcade Video Game by Taito Corp". Arcade History.com. 8 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Haziran 2019. 
  2. ^ "Bubble Bobble Video Game by Taito (1986)". The International Arcade Museum. 22 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Haziran 2019. 
  3. ^ "Bubble Bobble/Special items — StrategyWiki, the video game walkthrough and strategy guide wiki". strategywiki.org. 23 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Haziran 2019. 
  4. ^ Dawes, Adam (Eylül 2004), "Bubble Trouble", Retro Gamer, Imagine Publishing, 8, ss. 36-41, 15 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 4 Haziran 2019 
  5. ^ "Bubble Bobble & Rainbow Islands games". mobygames.com. 11 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Haziran 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Arcade</span>

Arcade oyunu, genellikle restoranlar, barlar ve atari salonları gibi halka açık işletmelerde kurulu jetonla çalışan bir oyun makinesi ve bu makinelerde oynanan oyunlardır. Arcade oyunlarının çoğu video oyunları, langırt makineleri, elektromekanik oyunlar, itfa oyunları veya satıcılardır.

<span class="mw-page-title-main">Atari</span> ABD merkezli video oyunu şirketi ve markası

Atari, Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir video oyunu şirketi ve markasıdır. Şirket, 27 Haziran 1972 tarihinde kurulmuş olup günümüzde Atari, SA'nın yan kuruluşudur ve çeşitli konsollar için video oyunları üretmektedir. Şirketin merkezi New York'ta yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

Commando 1985 yılında Capcom piyasaya sürülen shoot 'em up tarzı arcade oyunudur. Oyunun yarattığı etki, kendisinden sonra yayınlanan bazı video oyunlarındada görülebilir.

<span class="mw-page-title-main">Square Enix</span> Japonya merkezli video oyunu şirketi

Square Enix Holdings Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 1 Nisan 2003 tarihinde Enix Corporation ile Square şirketlerinin birleşmesi sonucu kurulmuş olup şirketinin %80 hissesi eski adıyla Square şirketine aittir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinjuku semtinde yer almaktadır.

Popüler Marvel Comics süper kahramanı Örümcek Adam'ın yer aldığı yayınlanmış çok sayıda elektronik oyun vardır. Örümcek Adam, bugüne kadar cep telefonlarındaki mobil oyunlar da dahil olmak üzere 15'in üzerinde oyun platformunda görünmüştür.

Space Invaders , Tomohiro Nishikado tarafından geliştirilen ve 1978'de yayımlanan bir arcade oyunudur. Japonya'da Taito tarafından üretildi ve satıldı, ABD'de ise Bally Technologies'e bağlı olan Midway tarafından yapımı üstlenildi. Oyunun amacı bir lazer silahı ile uzaylıları yenmektir. Türkiye'de oyunun Atari 2600 kartuşları Uzay Korsanlari adıyla piyasa sürülmüştür.

<i>Kirpi Sonic</i> (video oyunu, 1991) 1991 yapımı video oyunu

Kirpi Sonic, Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan platform oyunudur. Oyun 23 Haziran 1991'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da, 26 Temmuz 1991'de Japonya'da satışa sunuldu. Oyunda Sonic isminde insan biçimli bir kirpi, hayvanları kaçırıp metal kapsüllere hapseden çılgın bilim adamı Dr. Robotnik'i yenmek ve çalınan kaos zümrütlerini bulmak için harekete geçer. Oyunun oynanışı, yüzükleri bir çeşit can sağlayıcı olarak toplama ve atlamayla saldırı hareketlerinin aynı tuşla yapıldığı basit bir kontrol şeması üzerine kuruludur.

<i>Breakout</i> (video oyunu) 1976 video oyunu

Breakout, Atari tarafından ilk kez 1976 yılında yayınlanan bir arcade oyunudur. Takip eden yıllarda, Super Breakout adıyla 1978'de Arcade, 1981'de Atari 2600, 1999'da Game Boy Color, 2008'de iOS platformlarına; Breakout 2000 adıyla 1996'da Atari Jaguar için 3 boyutlu çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Taito</span>

Taito Corporation, Japonya merkezli bir video oyun geliştiricisi ve yayım şirketidir. 2005 yılında Square Enix tarafından satın alınmıştır. Özellikle Space Invaders ve Bubble Bobble gibi arcade oyunları ile bilinir. Merkezi Tokyo'nun Shibuya semtinde sahibi olan şirket ile aynı binada yer almaktadır.

Galaxian, 1979 yılında Namco tarafından geliştirilen shoot 'em up arcade oyunudur. Oyuncu ekranın altındaki bir yıldız gemisini kontrol ederek Galaxian adlı uzaylıları yok etmeye çalışmaktadır. Uzaylılar, ekranın tepesine doğru belirlenmiş bir formasyonda görünmekte ve oyuncuları vurmak için bomba atışı yapmaktadırlar. Bonus puanları, gruplardaki uzaylıları yok etmek ya da uçuş sırasında düşmanları almakla verilir. Oyun, Kuzey Amerika'da Midway Games tarafından piyasaya sürüldü.

<i>Arkanoid</i> 1986 video oyunu

Arkanoid, 1986 yılında Taito tarafından geliştirilen breakout arcade oyunudur. Oyun, Atari'nin 1970'lerin Breakout oyunlarına güçlendirici, farklı tipte tuğlalar, çeşitli seviye düzenleri ve daha yontulmuş, katmanlı görseller eklenerek genişletilmiş bir türevidir. Oyunun adı oyuncunun gemisi Vaus'un kaçtığı ana gemiyi ifade eder. Yaygın olarak çağdaş sistemlere aktarıldı ve ardından 1987 arcade oyunu Arkanoid: Revenge of Doh da dahil olmak üzere bir dizi devam ve yeniden yapım oyunu üretildi. Arkanoid, Breakout kavramını canlandırdı ve on yıl sonra bile ev bilgisayarları için pek çok klon ve benzeri oyunlara ilham oldu.

<span class="mw-page-title-main">1983 video oyunu krizi</span>

1983 video oyunu krizi, 1983-1985 yılları arasında özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunu endüstrisinde yaşanan büyük çapta bir durgunluktu. Kriz, video oyunu konsolları ve mevcut oyunların sayısındaki pazarın doygunluğu ve video oyunu konsolu oyunlarına ev bilgisayarların lehine ilgi duyulması gibi çeşitli faktörlerle ilişkilendirildi. 1983'te gelirler yaklaşık 3,2 milyar dolar iken 1985'te 100 milyon dolar olmak üzere %97 oranda düştü. Kriz, Kuzey Amerika'daki ikinci nesil konsol video oyunlarının geriye dönük olarak düşünüldüğü bir anda sona eren ciddi bir olaydı.

<span class="mw-page-title-main">ColecoVision</span>

ColecoVision, Coleco tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1982 yılında piyasaya sürülmüş olup Atari 2600 ve Atari 5200 gibi rakiplere kıyasla daha güçlü arcade oyunu sistemlerine, sistemin temel donanımını genişletmek için daha yakın bir deneyim sundu.

<i>Heavyweight Champ</i> 1976 bilgisayar oyunu

Heavyweight Champ, Sega tarafından geliştirilen ve yayınlanan boks video oyunudur.

Bu liste, tüm zamanların en çok satan video oyunlarını göstermektedir. Bugüne kadar en çok satan video oyunu, Mojang tarafından Mayıs 2009 tarihinde bilgisayar, mobil ve konsol gibi pek çok platformda yayımlanan açık dünya oyunu Minecraft, bütün platformalarda 300,000,000'dan fazla kopya satmıştır. EA tarafından yayımlanan Tetris ile Grand Theft Auto V, 100 milyondan fazla kopya satan diğer video oyunlarıdır. Tek bir platformda en çok satan oyun ise Wii konsolu için piyasaya sürülmüş olan yaklaşık 83 milyon satışla Wii Sports'dur.

Super Bubble Pop, 2002 yılında Runecraft tarafından yayınlanan bir bulmaca video oyunudur.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.

Crystal Castles, Atari, Inc. tarafından 1983 yılında piyasaya sürülen bir arcade oyunudur. Oyuncu, bazıları mücevherlerin peşinde olan düşmanlardan kaçarken, trimetrik projeksiyonlu işlenmiş kalelerde bulunan mücevherleri toplamak zorunda olan Bentley Bear'ı kontrol eder. Crystal Castles, süresiz olarak devam etmek, bir öldürme ekranında döngü yapmak veya bitirmek ve gelişmiş warp bölgeleri içermek yerine, bir sonu olan ilk atari aksiyon oyunlarından biridir.