İçeriğe atla

Bravely Default 2

Bravely Default II
Oyunun tanıtım görseli.
GeliştiriciClaytechworks
Yayımcı
Yönetmen
  • Shunsuke Iwami
Yapımcı
  • Tomoya Asano
  • Masashi Takahashi
TasarımcıShota Fukubaru
ProgramcıKei Sone
Sanatçı
  • Hajime Onuma
  • Naoki Ikushima
Senarist
  • Yura Kubota
  • Tomoyoshi Nagai
BesteciRevo
SeriBravely Default Bunu Vikiveri'de düzenleyin
MotorUnreal Engine 4
PlatformNintendo Switch
Çıkış26 Şubat 2021
TürRol yapma
ModTek oyunculu

Bravely Default II, Claytechworks tarafından Nintendo Switch için geliştirilen yeni bir rol yapma video oyunudur. Japonya'da Square Enix tarafından yayınlanacak ve Nintendo oyunun Batı bölgelerinde piyasaya sürülmesini sağlayacak. 26 Şubat 2021'de dünya çapında yayınlanması planlanıyor.

Öncül ve oynanış

Bravely Default II, Bravely serisindeki üçüncü oyundur. İlk oyun olan Bravely Default ve doğrudan devam oyunu olan Bravely Second: End Layer'ın devamı niteliğindedir.[1][2] Second, orijinalden doğrudan bir hikâye devamı iken, Default II yeni bir hikâye ve karakter kadrosuna sahiptir.[3] Önceki oyunlara benzer şekilde oyun, sıra tabanlı savaşlarla bir rol yapma video oyunu türündedir.[4] Oyun aynı zamanda önceki oyunların "Brave Point" sisteminin bir çeşidini ve bir karakterin iş sınıfını değiştirmek için farklı "yıldız işaretleri" toplamasını barındırmaktadır.

Hikâye ve karakterler

Beş farklı krallığa bölünmüş Excillant adlı bir kıtada, önceki oyunlardan farklı olarak yeni bir dünyada geçiyor. Oyunun örgüsü dört ana karakterin etrafında gelişiyor; Seth adında genç bir denizci, Gloria adında mülteci bir prenses, Elvis adında bir gezgin bilim adamı ve Adelle adında bir paralı asker.[5]

Geliştirme süreci

Oyun Aralık 2019'da The Game Awards'da Nintendo Switch için duyuruldu.[3] Serinin yapımcısı Tomoya Asano, oyunun adının Bravely Default II konulmasındaki sebebi, Bravely Second'ın hayranların beklentisini karşılamamış olmasına ve kritik-ticari performans düşüklüğünün seriye devam edilmesini güç kılması olarak belirtmiştir.[6] Yalnızca Japonya'ya özel Bravely Default: Fairy's Effect ve 2018 Nintendo Switch oyunu Octopath Traveler'ın piyasaya sürülmesinin ardından takımın morali ve finansmanı gelişti, böylece ekip seriye yeni bir başlangıçla geri dönmeye karar verdi. Default için müzik parçalarını besteleyen ancak Second için geri dönmeyen Revo'nun da Default II için geri döneceği açıklandı.[1]

Oyunun bir demosu 26 Mart 2020'de Nintendo Direct sunumunda duyuruldu ve yayınlandı.[7] Square Enix ayrıca demodan hayran geri bildirimlerini alacaklarını ve bunları son sürüme uygulayacaklarını duyurdu. Demo, final oyunda yer almayan bir hikâye içeriyor.[8]

Tepkiler

Ön sürüm

Bravely Default II demosu genel olarak övgüyle karşılandı, ancak birçok yayın demonun beklenenden daha zor olduğunu belirtti,[4][8][9][10] ve seride yer alan önceki oyunların isteğe bağlı değişken zorluk ayarlarının yer alacağını umdu. USGamer, özellikle bir oyun demosu için düşmanlara karşı rekabetçi kalabilmek için çok fazla grind yapılmasının zorunlu olduğunu söyledi. Tersine, Kotaku, grind yapmanın türün diğer birçok oyunundan daha eğlenceli olduğunu belirtti. RPGamer, Bravely Default II sanat tarzı ile Octopath Traveler'da bulunan özel efektlerin etkileyici bir karışımı olmasıyla oyunun grafiklerini övdü.[11]

GameSpot'tan Steve Watts, oyunu 2020'nin en çok beklenen oyunu olarak adlandırdı.[12]

Kaynakça

  1. ^ a b "Bravely Default II (confusingly the third in the series) comes to Switch in 2020". Venture Beat. 12 Aralık 2019. 13 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  2. ^ "Switch Exclusive Bravely Default 2 (Not To Be Confused With Bravely Second) Coming Next Year". GameSpot. 13 Aralık 2019. 30 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  3. ^ a b "Bravely Default 2 coming to Switch in 2020". Polygon. 12 Aralık 2019. 13 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  4. ^ a b "Bravely Default 2 Demo: Turn-Based JRPG Goodness in a Gorgeous New Wrapper". IGN. 26 Mart 2020. 1 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  5. ^ "Square Enix's J-RPG follow-up Bravely Default 2 now has a demo on Switch". Eurogamer. 26 Mart 2020. 29 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  6. ^ "Bravely Default II Producer Asano Apologizes for Bravely Second". Siliconera. 14 Nisan 2020. 27 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  7. ^ "Bravely Default II demo releases on Switch". Venturebeat. 26 Mart 2020. 29 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  8. ^ a b "The Bravely Default II Demo Is Weirdly Hard, So Here's How To Survive". Kotaku. 31 Mart 2020. 28 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  9. ^ "The Bravely Default 2 Demo Wants to Drink Your Blood and Eat Your Bones". US Gamer. 26 Mart 2020. 1 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  10. ^ "The Bravely Default 2 demo is not here to make nice". Destructoid. 29 Mart 2020. 1 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  11. ^ "Bravely Default II Demo Impression". RPGamer. 1 Nisan 2020. 29 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 
  12. ^ "Bravely Default 2 - Steve Watts' Most Anticipated Game Of 2020". GameSpot. 31 Aralık 2019. 29 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Square Enix</span> Japonya merkezli video oyunu şirketi

Square Enix Holdings Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 1 Nisan 2003 tarihinde Enix Corporation ile Square şirketlerinin birleşmesi sonucu kurulmuş olup şirketinin %80 hissesi eski adıyla Square şirketine aittir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinjuku semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch</span> 2017 oyun konsolu

Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.

Final Fantasy XII, 2006 yılında Square Enix tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin 12. oyunu olup 16 Mart 2006 tarihinde piyasaya sürüldü. Oyun, açık dünya, kesintisiz bir savaş sistemi, kontrol edilebilir bir kamera, oyuncunun savaştaki karakterlerin yapay zekâsını kontrol etmesini sağlayan özelleştirilebilir bir "gambit" sistemi, hangi yeteneklerin ve ekipmanların karakterler tarafından kullanılabileceğini belirleyen bir “lisans” sistemi ve oyuncunun, oyunun açık dünyasında giderek zorlaşan canavarları bulup yenmesini sağlayan bir avlanma görevi olmak üzere seriye birkaç yenilik getirdi. Final Fantasy XII, ayrıca Chocobos ve Moogles gibi serideki önceki oyunlardan elementleri de içermektedir.

Final Fantasy III, 1990 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin üçüncü oyunu olup 27 Nisan 1990 tarihinde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve daha sonra remake versiyonları çeşitli konsollar ile birden fazla mobil ve akıllı telefon sürümleri de çıkmıştır. İş değiştirme sistemini içeren ilk Final Fantasy oyunudur.

<i>Super Mario Odyssey</i> 2017 video oyunu

Super Mario Odyssey, 2017 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 20. oyunu olup 27 Ekim 2017 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

<i>Kingdom Hearts</i> Video oyunu

Kingdom Hearts, Square Enix tarafından geliştirilen bir aksiyon-rol yapma video oyunu serisidir. Seri, Disney Interactive ve Square Enix arasında bir işbirliği olup uzun zamandır Square Enix karakter tasarımcısı Tetsuya Nomura'nın yönetimindedir.

<span class="mw-page-title-main">Japonya Oyun Ödülleri</span>

Japonya Oyun Ödülleri, Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığınca 1996 yılından beri video oyunu endüstrisine yönelik düzenlenen ödül töreni. Etkinlik yalnızca Japon video oyunu endüstrisine yönelik olmayıp aynı zamanda uluslararası video oyunlar da adaylık alabilmektedir.

Square Enix, 1 Nisan 2003'te video oyunu geliştiricisi Square ve yayıncı Enix'in birleşmesinden oluşan bir Japon video oyunu geliştirme ve yayıncılık şirketidir. Şirket, Final Fantasy, Dragon Quest ve Kingdom Hearts serilerini içeren rol oynayan video oyunu serileriyle tanınıyor. Final Fantasy serisi, mülklerinden dünya çapında toplam 144 milyon adet satışla en çok satanlar arasına girmiştir. Dragon Quest serisi dünya çapında 78 milyondan fazla sattı ve Kingdom Hearts serisi dünya çapında 24 milyondan fazla satmıştır. Kuruluşundan bu yana, şirket çeşitli oyun sistemlerinde çeşitli video oyunu serilerinde yüzlerce oyun geliştirdi veya yayınlamıştır.

<i>Cat Quest</i>

Cat Quest, Singapur merkezli The Gentlebros ekibi tarafından geliştirilen ve PQube tarafından yayınlanan bir aksiyon rol yapma video oyunudur. Oyun 2017 yılında piyasaya sürüldü ve genel olarak profesyonel eleştirmenlerden olumlu eleştiriler aldı.

Just Dance 2019, Ubisoft tarafından geliştirilmiş bir dans ritim oyunudur. 11 Haziran 2018'de E3 basın toplantısında serinin onuncu ana bölümü olarak tanıtıldı ve 23 Ekim 2018'de Nintendo Switch, Wii, Wii U, PlayStation 4, Xbox One ve Xbox'ta yayınlandı. Kuzey Amerika'da 360. Ayrıca 25 Ekim 2018'de Avrupa ve Avustralya'da yayınlandı. Aynı zamanda dünya çapında Xbox 360 için piyasaya sürülen en son oyun oldu. Ubisoft tarafından Wii U için yapılan son oyundur.

Just Dance 2020, Ubisoft tarafından geliştirilen bir dans ritim oyunudur. 5 Kasım 2019'da Nintendo Switch, Wii, PlayStation 4, Xbox için yayınlandı. Aynı zamanda Stadia'da yayınlanan serinin ilk oyunuydu. Oyun, 12 Mart 2020'de Japonya'daki Nintendo Switch için özel olarak yayınlandı.

<i>Kings Bounty II</i> 2021 video oyunu

King's Bounty II, Mart 2021'de Nintendo Switch, Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürülecek, 1C Entertainment tarafından geliştirilen ve Deep Silver tarafından yayınlanacak yeni bir sıra tabanlı taktiksel rol yapma oyunudur. 1990 yılında piyasaya sürülen ilk King's Bounty oyununun doğrudan devamı niteliğindedir, ancak yine 1C tarafından geliştirilen King's Bounty: The Legend adlı bir yan oyun 2008'de piyasaya sürülmüştür. King's Bounty II ilk olarak 14 Ağustos 2019'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için duyuruldu. Nintendo Switch sürümü 26 Mart 2020'de bir Nintendo Direct Mini sunumunda duyuruldu.

Square Enix, 1 Nisan 2003'te video oyunu geliştirme şirketi Square ve video oyunu yayımcısı Enix'in birleşmesiyle oluşan Japon video oyunu yapımcısı ve dağıtımcısı şirketidir. Şirket en çok Final Fantasy serisi, Dragon Quest serisi ve aksiyon-RPG Kingdom Hearts serisi gibi rol yapma oyunu serileriyle biliniyor. Finaly Fantasy serisi dünya çapında 100 milyondan fazla satarak en çok satan oyunları olmuştur. Kingdom Hearts serisi toplam 12 milyondan fazla kopya satarken, Dragon Quest serisi 57 milyondan fazla satarak Japonya'da en popüler video oyunu serilerinden biri hâline gelmiştir. Şirket, kuruluşundan beri çok sayıda oyun sistemi için yüzlerce oyun ve seri geliştirmiş veya yayımlamıştır.

Kingdom Hearts II, Square Enix tarafından geliştirilen 2005 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin üçüncü oyunu olup Square ve The Walt Disney Company ortaklığında geliştirilmiştir. Aralık 2005 tarihinde Japonya, Mart 2006 tarihinde Kuzey Amerika ve aynı yılın Eylül ayında Avrupa ve Avustralasya'da PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Oyunun yeni ve ek içerik içeren genişletilmiş bir yeniden sürümü olan Kingdom Hearts II Final Mix, Mart 2007'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, Square Enix tarafından geliştirilen 2012 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin yedinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2012 tarihinde Japonya ve aynı yılın Temmuz ayında diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyunun yüksek çözünürlükte yeniden düzenlenmiş sürümü olan Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.8 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Kingdom Hearts III, Square Enix tarafından geliştirilen 2019 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin 12. oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2019 tarihinde PlayStation 4 ve Xbox One, Mart 2021 tarihinde Microsoft Windows ve Şubat 2022 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Square Enix Europe, tamamı bir Japon video oyun şirketi olan Square Enix'e ait olan bir İngiliz video oyunu yayıncısıdır. Square Enix, 22 Nisan 2009'da oyun yayıncısı Eidos Interactive'i satın aldı ve daha sonra Square Enix'in Avrupa yayıncılık kanadıyla birleştirerek Square Enix Europe şemsiyesi altında yeniden düzenlendi. Bu liste, Nisan 2009'daki kuruluşundan bu yana Square Enix Europe tarafından yayınlanan perakende, indirilebilir ve mobil oyunları içerir. Satın alınmadan önce Eidos plc, yayıncı Eidos Interactive ve Crystal Dynamics, IO Interactive, Beautiful Game Studios ve Eidos-Montréal gibi geliştirme stüdyoları dahil olmak üzere Eidos şirketler grubunun holding şirketiydi. Square Enix Europe ayrıca Square Enix External Studios olarak harici yayıncılık ve Square Enix Collective markası altında bağımsız oyun yayıncılığı yapmaktadır.

Nier: Automata, PlatinumGames tarafından geliştirilen ve Square Enix tarafından yayınlanan 2017 yapımı bir aksiyon rol yapma video oyunudur. Oyun, Nier oyunun devamı olup 23 Şubat 2017 tarihinde Japonya ve Mart 2017 tarihinde daha sonra Kuzey Amerika ve PAL bölgesinde PlayStation 4 için piyasaya sürüldü. Aynı yılın Mart ayında Microsoft Windows ve Become as Gods Edition adıyla Xbox One ve The End of YoRHa Edition adıyla Nintendo Switch için de piyasaya sürüldü.

Square Enix Collective, Square Enix Europe'un bağımsız oyun farkındalık girişimi ve bölümüdür. 2014 yılında Phil Elliot tarafından yaratılan oluşum, kendini geliştiricinin oyununun yaratıcı kontrollerini korurken yayınlamasına yardımcı olan "bağımsız geliştiriciler için hizmet sağlayıcı" olarak adlandırmaktadır.

Neo: The World Ends with You Square Enix tarafından ortaklaşa geliştirilen ve Square Enix tarafından yayınlanan bir aksiyon rol yapma oyunudur. Bu oyun, 2007 video oyunu The World Ends with You'nun devamı niteliğindedir. Temmuz 2021'de Nintendo Switch ve PlayStation 4 için ve Eylül'de Windows için piyasaya sürüldü.