İçeriğe atla

Brancacci Şapeli

Koordinatlar: 43°46′3.80″K 11°14′36.87″D / 43.7677222°K 11.2435750°D / 43.7677222; 11.2435750
Brancacci Şapeli
The Tribute Money, Masaccio tarafından yapılan Brancaci Şapeli'ndeki fresk

Brancacci Chapel (İtalyanca, "Capella dei Brancacci"), Floransa'da Santa Maria del Carmine Kilisesi içinde bir şapeldir.[1] Bazen boyanma dönemi ve çok meşhur ve sözü geçen dönem için erken rönesansın Sistine Şapeli olarak adlandırılır.[2] Şapelin yapımı için Pietro Brancacci görevlendirildi ve kendisi 1386 yılında işe başladı.[3] Halk girişi civar manastırlar vasıtasıyla elde edildi ve Brunelleschi tarafından dizayn edildi. Kilise ve şapel ziyaret etmek için ayrı yerler olarak düşünüldü ve bu nedenle ayrı açılış zamanlarına sahiptirler. Şapelden dolayı kilisenin geri kalanını görmek gayet zordur.[4]

Resimlerle ilgili süslemenin patronu Pietro'nun torunu Felice Brancacci idi. Kendisi 1423 yılına kadar Kahire'de Floransa elçisi olarak görevde bulunmuştu. Floransa'ya dönüşü üzerine şapelini boyaması için Masolino da Panicale'yi kiraladı. Masolino'nun yardımcısı, 21 yaşındaki Masaccio,[5] Masolino'dan 18 yaş daha gençti, yardım etti fakat boyama devam ederken Masolino Macaristan'a gitti ve orada kralın ressamı oldu. Masolino'nun dönüşüne kadar o eski yetenekli öğrencisinden öğreniyordu. Masaccio, o şapeli bitirmeden Roma'ya çağrıldı ve 27 yaşında iken Roma'da öldü (1401-1418). Şapelin parçası daha sonra Filippino Lippi tarafından tamamlandı. Fakat Barok dönemi süresinde bazı tablolar uygun görülmedi ve onların önlerine bir mezar yerleştirildi.[6]

Tablolar

Tablolar, onların anlatı sanatı düzeninde açıklanır.

Cennetin Bahçesi'nden kovulma

Cennet bahçesi'nden kovulma, restorasyondan önce ve sonra.

Masaccio'nun Cennetin Bahçesi'nden kovulma şapelin üst kısmındaki sol taraftaki duvarda Tribute Money nin tam sol tarafındaki ilk freskdir. Tablo canlı enerjik ve eşsiz dokunaklı realizm ile meşhurdur. Dramatik olarak karşı duvarda boyalı olan Masolino'nun Adem ve Havva'nın Cennetten kovulmadan önceki nefis ve dekoratif imajıyla ters düşer.

Restorasyon

Şapelin fresklerinin ilk restorasyonu 1481-1482 yıllarında Filippino Lippi tarafından yapıldı ve kendisi ayrıca dönemi tamamlamakla görevliydi. Karanlık şapeli aydınlatmak için lamba kullanılmasından dolayı, freskler dumandan oldukça kolay bir şekilde toz ve kir ile kaplandı. Diğer bir restorasyon 16ncı yüzyılın sonunda yapıldı. Yaklaşık 1670 yıllarında heykeller eklendi ve çeşitli çıplak durumları gizlemek için yeni fresk boyama teknikleri (fresco-secco)uygulandı. 20. yüzyıl sonlarında üst boyamalar uzaklaştırıldı, toz ve kirler toplandı. Profesörleri içeren bazı eleştirmenler ki bunların içinde sanat tarihçisi olan, James H. Beck de vardır, profesörler, tarihçiler ve restorasyoncuların dahil olduğu bir grubun bu çalışmaları övmesine karşın bu hareketi eleştirmişlerdir.

Kaynakça

  1. ^ Gilbert, Mark (2020). Historical dictionary of modern Italy (3. bas.). Lanham, Md.: Rowman & Littlefield Publishers. ISBN 978-1538102534. 
  2. ^ Campbell, Gordon (2003). The Oxford dictionary of the Renaissance. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0198601753. 
  3. ^ Wyatt, Michael (2014). The Cambridge companion to the Italian Renaissance. Cambridge, Birleşik Krallık: Cambridge University Press. ISBN 978-0521876063. 
  4. ^ Welch, Evelyn S. (2000). Art in Renaissance Italy, 1350-1500. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0192842794. 
  5. ^ n.a., n.a. (2006). Benezit Dictionary of Artists. Paris, Fransa: Editions Gründ. ISBN 978-2700030709. 
  6. ^ Lyons, John D. (2019). The Oxford handbook of the Baroque. New York, NY: Oxford University Press. ISBN 978-0190678449. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Davut</i> (Michelangelo)

Davut, 1501 ile 1504 yılları arasında Michelangelo tarafından yapılan, İtalyan Rönesans mimar sanatının mermerden bir şaheseridir. Davut, 5,17 metre yüksekliğiyle Yüksek Rönesans döneminde yapılan ilk devasa mermer heykeldir ve klasik antik çağdan bu yana 16. yüzyıl ve sonrası için bir emsal teşkil etmektedir. Davut, başlangıçta Floransa Katedrali'nin doğu ucunun çatı hattı boyunca konumlandırılmak üzere on iki peygamberden oluşan bir dizi heykelden biri olarak sipariş edildi, ancak bunun yerine Floransa'daki sivil yönetimin merkezi olan Palazzo della Signoria'nın önündeki halka açık meydana yerleştirildi ve burada 8 Eylül 1504'te açıldı. Heykel, 1873 yılında Floransa'daki Galleria dell'Accademia'ya taşındı ve 1910 yılında heykelin bir kopyası meydandaki orijinal yerine yerleştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Rönesans</span> Orta Çağ ve Reformasyon arasındaki tarihi dönem

Rönesans, Orta Çağ ve Reform arasındaki tarihsel dönem olarak bilinir. 15 - 16. yüzyıl İtalya'sında batı ile klasik İlk Çağ arasında güzel sanatlar, bilim, felsefe ve mimarlıkta bağın tekrar kurulmasını sağlayan, Antik Yunan filozoflarının ve bilim insanlarının çalışmalarının çeviri yoluyla alındığı, deneysel düşüncenin canlandığı, insan yaşamı (hümanizm) üzerine yoğunlaşıldığı, matbaanın icat edilmesiyle bilginin geniş kitlelerle paylaşımının arttığı ve kökten değişimlerin yaşandığı bir dönemdir.

Giotto Di Bondone, İtalyan ressam ve mimar. Rönesans resminin öncüsüdür.

<span class="mw-page-title-main">Neptün Çeşmesi (Floransa)</span>

Neptün Çeşmesi, Floransa'nın merkezindeki Signoria Meydanı'ndadır. Neptün Havuzu'nun ortasında mermerden yapılmış Deniz Tanrısı Neptün'ün heykeli, mermer atlar ve etrafında deniz kızları ve erkek deniz tanrıları vardır.

Sandro Botticelli ya da Il Botticello, Rönesans dönemi İtalyan ressamdır. lakabı aslında kuyumcu ağabeyi Antonio Filipepi'ye aittir. Ancak resim eğitiminden önce ağabeyinin yanında çıraklık yaptığı süreçte Alessandro da aynı lakap ile anılmaya başlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Platonculuk</span>

Platonizm ya da Platonculuk, genel anlamda, Platon'un kurduğu ve daha sonra takipçileri tarafından geliştirilen felsefe öğretisi. Bu düşünce duyular dünyası ile gerçek dünya arasındaki karşıtlığa dayanır.

Masaccio, İtalyan Rönesans akımı başlangıç döneminin ilk önemli ressamlarındandır.

<span class="mw-page-title-main">Aziz Petrus Bazilikası</span> Romada bazilika

Aziz Petrus Bazilikası veya San Pietro Bazilikası Roma'daki en büyük 4 bazilikadan ikincisidir. Vatikan'daki en göze çarpan binadır. Kubbesi ile Roma'nın silüetindeki en önemli parçalardan biridir. Hıristiyanlığın en büyük kilisesidir. 23.000 m² arazi üzerine kuruludur. 60.000 kişilik kapasitesi vardır. İstanbul'un Fethi'nden sonra, Kızıl Elma'nın, Roma'da bulunan Saint-Pierre Kilisesinin mihrabındaki altın top olduğu ileri sürülmüştür. Yapının inşaatına 18 Nisan 1506 tarihinde başlanıp 1626 yılında inşaat tamamlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">San Lorenzo Bazilikası</span> Floransada bazilika

San Lorenzo Bazilikası, İtalya'nın Floransa şehir merkezinde ana pazar bölgesinde konumlanıp ve en büyük kiliselerden biri olup, Medici ailesinin Cosimo de' Medici'den III. Cosimo de' Medici'e kadar bütün önemli üyelerinin mezar yeridir. 393 yılında kutsandığında Floransa'da en eski olduğu iddia edilen kiliselerden biridir. Şehir surlarının dışında yer alır. Piskoposun ikamet yerinin Floransa'da Santa Repata'ya transferinden önce üç yüz yıldır şehrin katedraliydi. 1419 yılında Giovanni di Bicci de' Medici yeni bir kilise yapımı için gerekli finansmanı vereceğini önerdi. Onbeşinci yüzyılın ilk yarısında Rönesans mimari tarzının önde gelen mimarı Filippo Brunelleschi bu yapıyı yapması için görevlendirildi. Fakat yapı, değişiklikler ile onun ölümüne kadar tamamlanamadı. Kilise diğer önemli mimari işleri içeren karmaşık bir daha geniş manastırın parçası olup, Brunelleschi'nin Eski Sacristy, Michelangelo'nun Lorenzo Kütüphanesi, Yeni Sacristy Michelangelo'nun dizaynına dayanıyordu ve Matteo Nigetti'nin Medici şapelleri'ni içeriyordu.

<span class="mw-page-title-main">Santa Maria Novella Bazilikası</span> Floransada bazilika

Santa Maria Novella İtalya Floransa'da aynı isimle anılan ana tren istasyonunun karşısında yer alan bir kilisedir. Tarihsel olarak Floransa'da ilk büyük basilikadır ve şehrin önemli Dominikan mezhebinin kilisesidir.

<span class="mw-page-title-main">Aziz Petrus Meydanı</span> Romada meydan

Aziz Petrus Meydanı, Vatikan devleti ve şehrinde yer alan, aynı zamanda devletin en ünlü meydanıdır. Aziz Petrus Meydanı her yıl binlerce Katolikin ibadet için geldikleri Aziz Petrus Bazilikası'nın önünde geniş bir alan üzerinde yer alır. Alan dünyanın en büyük meydanlarından biridir.

Sistina Şapeli tavanı, 1508-1512 yılları arasında Michelangelo tarafından resimlerle süslenmiştir. Yaklaşık dört yıl süren bu çalışmalar sonucunda, Rönesans döneminin en görkemli ve önemli eserlerinden birisi ortaya çıkmıştır. İsmini IV. Sixtus'tan alan ve 1477-1480 yılları arasında yapımı tamamlanan Sistina Şapeli'nin tavanı, II. Julius'un emriyle yenileme ve görselleştirme projesi kapsamında boyanmıştır. Şapelin tavan süslemelerinde aslında bir hikâye anlatılmış; orta kısımda yer alan 9 sahne ile Tekvin'deki yaratılışın 9 mühim olayına gönderme yapılmıştır. Bu projede Michelangelo'nun yanı sıra Sandro Botticelli, Domenico Ghirlandaio, Pietro Perugino ve Raffaello Sanzio gibi dönemin birçok önde gelen sanatçısı yer almıştır. Şapelin tavanındaki birçok fresk ve Kutsal Duvardaki büyük Kıyamet Günü tasviri Michelangelo tarafından çizilmiştir. Raffaello şapelin goblenlerini işlemiş, diğer sanatçılar ise yaptıkları duvar resimleriyle bu işe katkıda bulunmuşlardır. Özellikle Michelangelo'nun yaptığı fresklerde kullandığı kendine has figürleri, giyinik ve nü insan modelleri onun yaratıcı sanat anlayışının üstünlüğünü ve gelişmişliği kanıtlamış; gelecek kuşaklar için de önemli ve öğretici örnekler haline gelmiştir. Michelangelo'nun Adem'in Yaratılışı'ndaki Tanrı ile Adem'in ellerinin kavuşması detayı, Leonardo da Vinci'nin Mona Lisa tablosundan sonra dünyada en çok taklit edilen ve reprodüksiyonu yapılan sanat eseridir.

Filippino Lippi(d. 1457, Prato - ö. 20 Nisan 1504, Floransa), Babası tanınmış ressam Fra' Lippo Lippi'dir. 15. yüzyıl Quattrocento Yṻksek Ronesans okulundan, İtalyan ressam.

Fra Diamante, İtalyan Rönesans dönemi ressamı ve din adamı.

1400-1499 dönemindeki İtalya'nın kültürel ve sanatsal olaylarına toplu olarak Quattrocento denir. İtalyan'ların 1400 yılını tanımlamak için kullandıkları 400 kelimesinin İtalyanca anlamı olan ''millequattrocento'' kelimesinden gelir. Quattrocento, Geç Orta çağ'ın, erken Rönesans'ın ve genellikle 1495 ile 1500 arasında başladığı iddia edilen Yüksek Rönesans'ın sanatsal stillerini kapsar.

<span class="mw-page-title-main">Pietro da Cortona</span>

Pietro da Cortona, İtalyan Barok Dönemi ressamı ve mimar. Çağdaşları ve rakipleri olan Gian Lorenzo Bernini ve Francesco Borromini ile birlikte Barok mimarinin ortaya çıkışındaki kilit isimlerden biri olmuştur. Aynı zamanda önemli bir iç dekorasyon tasarımcısıydı. Maniyerist Andrea Commodi'nin stüdyosunda Floransa'da eğitim almış Toskana ressamı ve mimarı. c. 1612, Commodi Cortona'yı Roma'ya götürdü ve onu meslektaşı Baccio Ciarpi'nin atölyesine yerleştirdi. 1620'lerde Cortona, en önemli erken patronları haline gelen Papa VIII. Urban'ın iyi arkadaşları Sacchetti ile temasa geçti. c. 1623-1624, onlar için Bacchus'un Zaferi'ni verdi ve c'de. 1629, Sabine Kadınlarının Tecavüzü, Cortona'nın Venedik renkçiliğine ve gevşek fırça işçiliğine yakın yakınlığını gösteren iki eser. 1633'te Cortona, Urban'ın ailesi olan Barberini için çalışıyordu ve onlar için Roma'daki palazzolarının büyük salonunda en önemli eserlerinden biri olan VIII. Quadratura çerçevesinin içinde ve dışında örülen figürlerle bu dinamik kompozisyon, tavan boyama tarihindeki en büyük başyapıtlardan biridir. Cortona'nın Grand Duke Ferdinand II de' Medici tarafından yaptırılan Floransa Palazzo Pitti'deki (1637-1647) ve Papa Masum X için boyanmış Roma Palazzo Pamphili (1651-1654) freskleri de daha az coşkulu değildir.

<span class="mw-page-title-main">Laterano'daki Aziz Yuhanna Bazilikası</span> Romada bazilika

Laterano'daki Aziz Yuhanna Bazilikası olarak da bilinen, Roma Şehri'nde Roma Diyosezi'nin Katolik katedralidir. Baş bazilika 4 kilometre (2,5 mi) uzaklıkta bulunan Vatikan Şehri'nin hemen dışında yer almaktadır. kuzeybatıya. Yine de, olarak Papalığın özellikleri, archbazilika ve onun bitişiğindeki yapıların bir zevk dışı statü gelen İtalya'ya şartlarını, uygun Lateran Antlaşması 1929 Hem Aziz Yuhanna Bazilikası hem de Lateran Sarayı, merkezde Roma'nın en eskisi olan bir Mısır dikilitaşı ile 16. yüzyılın sonunda ortaya konan büyük bir açık alana, Piazza di San Giovanni'ye bakmaktadır. Ne yazık ki, Porta San Giovanni üzerinden şehre giren ve çıkan trafik, şehrin ihtişamını azaltma eğilimindedir. Meydanın karşısında, Roma'daki en saygın kalıntılardan biri ve birçok hacı için hedef olan Scala Santa'yı barındıran bina var. Bölge aynı zamanda siyasi mitingler için bir mekandır ve 24 Haziran'daki Vaftizci Aziz Yahya'nın Doğuşu bayramı, Romalıların rosto porchetta yedikleri bir panayırla kutlanır.

<span class="mw-page-title-main">Santissima Trinità dei Pellegrini, Roma</span> Romada kilise

Chiesa della Santissima Trinità dei Pellegrini, 16. yüzyılda, San Filippo Neri tarafından yoksullara ve hastalara, özellikle de Jubilees olarak bilinen özel kutsal yıllarda Roma'ya hacca akın eden binlerce yoksula bakmak için kurulan bir kilise. 16. yüzyılda, San Filippo Neri tarafından yoksullara ve hastalara, özellikle de Jubilees olarak bilinen özel kutsal yıllarda Roma'ya hacca akın eden binlerce yoksula bakmak için kurulan bir hayır kurumuna bağışlandı. 18. yüzyıl cephesinde Bernardino Ludovisi'nin Evangelist heykellerinin bulunduğu nişler vardır. Korint sütunlu iç mekan, Guido Reni'nin Kutsal Teslis'in (1625) çarpıcı sunağının hakim olduğu bir at nalı tonoz ve apsis ile sona ermektedir. Fenerdeki freskler de Reni'ye ait. Diğer ilginç tablolar arasında, Baldassarre Croce'nin Araf'tan Büyük Özgürleşen Ruhları Aziz Gregory; Cavalier d'Arpino'nun Bakire ve Azizleri ; ve Borgognone'un (1677) Bakire ve son zamanlarda azizleri tasvir eden bir tablosu. Kutsallıkta, San Filippo tarafından başlatılan bir gelenek olan hacıların ayaklarını yıkayan soyluların tasvirleri vardır.

<span class="mw-page-title-main">Giovanni Pietro Bellori</span>

Giovanni Pietro Bellori, özellikle Roma'nın Barok dönemine damgasını vurmuş olan İtalyan ressam, antikacı, sanat kuramcısı ve yazar. 17.yy'daki sanatçıların biyografi yazarı Bellori, 16. yy'daki sanat tarihi yazarlığının kurucusu Giorgio Vasari'nin dengi olarak ünlenmiştir.

Sienalı Guido, 13. yüzyılda Siena'da çalışan ve İtalyan-Bizans tarzındaki tablolarıyla tanınan İtalyan ressam.