İçeriğe atla

Blackthorne

Blackthorne
GeliştiricilerBlizzard
Paradox (32X)
Mass Media (GBA)
YayımcılarInterplay
MacPlay (Mac OS)
Blizzard (GBA)
YapımcılarRonald Millar Sr.
Matthew Findley
TasarımcıRonald Millar Sr.
ProgramcılarFrank Pearce Jr.
Patrick Wyatt
SanatçılarRoman Kenney
Stuart Rose
Jason Magness
Ronald Millar Sr.
Sam Didier
SenaristlerMicky Neilson
Ronald Millar Sr.
Frank Pearce Jr.
BesteciGlenn Stafford
PlatformlarSNES, MS-DOS, Sega 32X, Mac OS, GBA, Windows
Çıkış1994 (SNES ve MS-DOS)
1995 (Sega 32X)
1996 (Mac)
2003 (GBA)
2013 (Windows) (Battle.net)
TürPlatform oyunu
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Blackthorne (bazı Avrupa ülkelerinde Blackhawk ismiyle yayınlanmıştır), Blizzard Entertainment tarafından yayınlanan bir platform video oyunu. 1994 yılında SNES ve MS-DOS sistemleri için yayınlanmıştır.[1] SNES sürümünün kapak resmi Jim Lee tarafından çizilmiştir.[2] 2013 yılında, oyun us.battle.net isimli sunucuya bedava olarak eklenmiştir, DOSBox yoluyla uyarlanmıştır.[3]

Oyunun hikâyesi Tuul isimli gezegende geçmektedir. İnsanoğlunun haberi olmadan bu gezegen yüzyıllar boyunca varoluşunu sürdürmüştür. Bunca zamandır, Tuul insanlarının tamamı yalnızca "bütün ilimle kutsanmış olan" bir şaman tarafından yönetilmiştir. Oyunun başlangıcından yıllar önce, son yönetici Thoros, iki oğlu ve bir sonraki yönetici arasında bir seçim yapmayı neredeyse imkânsız bulur. Bu ikilemi çözeceğini tahmin ederek, onları çöllere yönlendirir ve kendisini öldürür. Vücudu, bir kara ve bir ışık olmak üzere iki taşa dönüşür ve ikisini de, çocuklarının kendi krallıklarını yönetmeleri için onlara verir. Işıktaşı insanları Androth krallığındadır ve karataş insanları da Ka'dra'suul krallığındandır. Androth halkı kendi taşlarına saygı duyarken, Ka'dra'suul karataşı reddeder ve nihayetinde bu taş dolayısıyla hepsi birer canavara dönüşür. Bu süre zarfında, Sarlac isminde bir ka'dra güç toplar. Bir ordu toplar ve onları Androth'a karşı doldurur. Halkının kaderini tahmin eden Androth yöneticisi Kral Vlaros, Androthi büyücüsü Galadril'in yardımıyla, oğlu Kyle'ı hayatını kurtarmak için Dünya'ya gönderir. Vlaros ayrıca ışıktaşını güvende olması için Kyle'a verir.

20 sene sonra, Kyle artık bir ünlü ordu yüzbaşı ve paralı asker olmuştur. Askerî mahkemeler ile yüzleştikten sonra hapisten kaçan Kyle derin rüyalar görmeye başlar ve nihayetinde Galadril ile yüzleşir. Artık Tuul'a dönmesi ve halkını kurtarması gerektiğini öğrenir. Oyun ise burada başlayıp, Kyle'ın, Sarlac'ı öldürüp tahtını ele geçirmesi ile geçer.

Oynanış

Oyun eksen karakter olan ve Sarlac ve adamlarından intikam almak isteyen Kyle "Blackthorne" Vlaros'un etrafında döner. Oynanış esnasında büyük platform serileri bulunur; Kyle etrafında bulunan doğada koşabilmekte ve tırmanabilmektedir, anahtarları ve bazı nesneleri bularak her labirent tarzı seviyenin sonuna gelmeye çalışır. Blackthorne'da savaşlar silah savaşları biçimindedir. Hem Blackthorne hem de düşmanları gelen mermileri engellemek için duvarlara basabilmektedir. Blackthorne ayrıca bakmadan arkasına ateş edebilmektedir. Oyun esnadında, Kyle ana silahı olarak bir pompalı av tüfeği kullanır. Oyun ilerledikçe, Androthi müttefikleri onun bu silahı geliştirmesine yardımcı olarak hızını ve gücünü artırır.

Oyunda dört alanda geçen toplam on yedi seviye bulunur, bu alanlar - Androth madenleri, Karrellian ormanları/bataklıkları, Wasteland çölü ve Shadow kalesi. Sega 32X versiyonu ayrıca beşinci bir alan olan, karlı dağlar alanına sahiptir. Oyunun diğer sürümlerinde bu alan yoktur. Oyun bu alanlar arasında ilerledikçe, Kyle güçlenir ve daha iyi zırhlı hale gelir, ama düşmanları da aynı şekilde güçlenir.

Diğer sürümler

Blackthorne, 1995 yılında Sega 32X için daha yüksek renk seti ve karlı bir dağda yer alan dört yeni seviyeye sahip değiştirilmiş grafikler ile yayınlanmıştır. Oyunun müzikleri SNES sürümüne benzemektedir, DOS sürümünde olduğunun aksine MIDI kullanılmıştır. Bu sürüm ayrıca daha sonra 1996 yılında Klasik Mac OS için iki katı çözünürlükte yayınlanmıştır.[4] Game Boy Advance için olan bir sürüm de 2003 yılında orijinal sürüme göre yeniden üretilmiş grafikler ile tekrar yayınlanmıştır.

Tepkiler

Electronic Gaming Monthly, SNES sürümüne "Oyun Oyunu" ödülünü vermiştir; karanlık tonuna, harika pürüzsüz animasyonuna, karmaşık ve zekice tasarlanmış oynanışına ve tutsaklardan bilgi aldıktan sonra onları öldürebilme kabiliyetine özellikle değinmişlerdir.[10] GamePro ise SNES sürümüne, "Flashback oyununun tutumlu versiyonu" diyerek olumlu bir eleştiri yapmıştır. Özellikle detaylı grafiklerine ve benzer oyunlarla karşılaştırıldığında bulmaca çözme üzerine aksiyona vurgu yapmışlardır.[12] 32X sürümüne de ayrıca olumlu eleştiri yapmışlardır, "Güçlü bir grafik revizyonuyla, Blackthorne 16-bitlik dönüşümlerin çoğunun gittiği 32X kitaplığını hayrete düşürüyor."[13]

Bir Next Generation eleştirmeni, Blackthorne'a "[PC]'de görülmüş en iyi arcade oyunlarından bir tanesi" demiş erişimi kolay ve zekice tasarlanmış oynanışına, düzgün animasyonuna ve "oyunun karanlık hissine" olumlu yorum yapmıştır.[11]

Kaynakça

  1. ^ "Blackthorne". 30 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2017. 
  2. ^ "At the Deadline". GamePro, 72. IDG. Eylül 1994. s. 162. 
  3. ^ Sykes, Tom (3 Kasım 2013). "Blizzard's 16-bit platformer Blackthorne is now available as free download". PC Gamer UK. Future plc. 31 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Kasım 2013. 
  4. ^ "Hardcoregaming101, Blackthorne / Blackhawk". HardcoreGaming101. 20 Kasım 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2017. 
  5. ^ "Blackthorne for SNES". GameRankings. 6 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2017. 
  6. ^ "Blackthorne for GBA". Metacritic. 18 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2017. 
  7. ^ "Blackthorne Review". GameSpot. 16 Ocak 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2017. 
  8. ^ "Blackthorne Review". IGN. 2 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2017. 
  9. ^ Charles Ardai (Ocak 1995). "Interplay's Swashbuckling BLACKTHORNE Challenges PRINCE OF PERSIA'S Rule" (PDF). Computer Gaming World, 126. ss. 168-170. 23 Eylül 2015 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ağustos 2015. 
  10. ^ a b "Review Crew: Blackthorne". Electronic Gaming Monthly, 62. Ziff Davis. Eylül 1994. s. 28. 
  11. ^ a b c "Blackthorne". Next Generation, 4. Imagine Media. Nisan 1995. ss. 90-91. 
  12. ^ "ProReview: Blackthorne". GamePro, 72. IDG. Eylül 1994. s. 72. 
  13. ^ "ProReview: Blackthorne". GamePro, 85. IDG. Ekim 1995. s. 54. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">3DO Interactive Multiplayer</span> video oyunu konsolu

3DO Interactive Multiplayer, kısaca 3DO, üretildiği zamana göre güçlü grafik ve ses işlemcileri bulunan, RISC tabanlı işlemciye sahip, dahili CD-ROM okuyucusu olan bir video oyunu konsoludur. Tasarım ve üretimine katılmış elektronik, medya ve eğlence alanlarındaki kuruluşların oluşturduğu video oyun konsorsiyumunun adı da 3DO'dur.

<span class="mw-page-title-main">Blizzard Entertainment</span> video oyun üreticisi

Blizzard Entertainment, bilgisayar oyunları üreten Irvine, Kaliforniya merkezli bir şirkettir. 1991'de elektronik oyunlara ilgisi bulunan 3 UCLA mezunu tarafından Silicon & Synapse adı altında kurulmuştur. 1994'te şirketin ismi halen daha kullanılan Blizzard Entertainment olarak değiştirilmiştir.1994'te Warcraft oyununu çıkardığından beri, dünyaca bilinen bir oyun şirketi olmuştur. Ürettiği Diablo, StarCraft, Warcraft oyunları ve bunların devam oyunları sayesinde tek oyunculu ve çok oyunculu video oyunları alanında büyük hayran kitlesi elde etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Super Nintendo Entertainment System</span> 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip 4.nesil bir oyun konsolu

Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

Dördüncü jenerasyon 30 Ekim 1987 yılında Japon NEC firmasının TurboGrafx-16 model sistemini piyasaya sürmesi ile başlayan ve 16-bit çağı olarak da bilinen dönemdir. 4. Jenerasyonda damgasını vuran oyun konsoları Sega Mega Drive, Nintendo SNES cihazlarıdır. Oyun salonları furyasının evlere taşınmaya başladığı dönem olarak da kabul edilir.

<i>Prince of Persia</i> (1989 video oyunu) 1989 yapımı video oyunu

Prince of Persia 3 Ekim, 1989'da Apple II için ilk olarak Jordan Mechner tarafından geliştirilen, bilgisayar oyunlarında görülen animasyon kalitesinde büyük bir sıçramayı temsil eden platform oyunudur. Mechner tüm hareketlerin gerçekteki gibi göründüğünden emin olmak için saatlerce küçük kardeşi David'in beyaz kıyafetle koşma ve atlama filmi üzerinde çalışırken rotoscoping olarak adlandırılan bir yöntemi kullandı. Kavga yöntemi de alışılmadıktı. Ana karakter ve düşmanlar çoğu çağdaş oyunda olduğu gibi menzilli silahlarla değil kılıçlarla savaşıyordu. Mechner oyunu programlamaya başladığında, Kutsal Hazine Avcıları’nın ilk on dakikasının, tehlikeli bir ortam içindeki karakterlerin akrobatik tepkilerini oluşturmak için ana ilham kaynaklarından biri olduğunu söyledi.

<i>FIFA Soccer 96</i> 1995 video oyunu

FIFA Soccer 96 Extended Play Productions tarafından geliştirilip, EA Sports tarafından 1995 yılında piyasaya sürülen video oyunu. Oyun, Sega Genesis, Sega Saturn, Sega 32X, Sega Game Gear, Playstation, SNES ve DOS platformları için satışa çıkmıştır. FIFA serisinin üçüncü oyunu olan FIFA Soccer 96'nın resmî sloganı "Next Generation Soccer" idi.

<i>StarCraft II: Wings of Liberty</i> 2010 video oyunu

StarCraft II: Wings of Liberty, Blizzard Entertainment tarafından geliştiren, yine aynı firma tarafından 1998 yılında yayınlanmış StarCraft oyununun devamı niteliğindeki askeri bilimkurgu gerçek zamanlı strateji türünde bir bilgisayar oyunudur. Microsoft Windows ve Mac OS X ortamları için geliştirilen oyun, ilk paketi Wings of Liberty adında piyasaya sürülmüştür ve ek olarak Heart of the Swarm ve Legacy of the Void adlarında iki genişleme paketi çıkarılacaktır.

<span class="mw-page-title-main">Sega 32X oyunları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Sega 32X, Sega Genesis video oyunu konsolu için bir eklenti oldu. "Project Mars" kod adlı 32X, Genesis'in gücünü büyütmek için tasarlandı ve Sega Saturn çıkana kadar erteleme görevi gördü. Genesis'in bağımsızlığı, 32X'in kendi ROM kartuşundan yararlanması ve kendi oyun kütüphanesine sahip olmasıyla oldu. Altı tanesi Sega 32X ve Sega Mega-CD eklentileri için gerekli olan toplam kırk tane oyun üretildi.

<i>Kirpi Sonic</i> (video oyunu, 1991) 1991 yapımı video oyunu

Kirpi Sonic, Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan platform oyunudur. Oyun 23 Haziran 1991'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da, 26 Temmuz 1991'de Japonya'da satışa sunuldu. Oyunda Sonic isminde insan biçimli bir kirpi, hayvanları kaçırıp metal kapsüllere hapseden çılgın bilim adamı Dr. Robotnik'i yenmek ve çalınan kaos zümrütlerini bulmak için harekete geçer. Oyunun oynanışı, yüzükleri bir çeşit can sağlayıcı olarak toplama ve atlamayla saldırı hareketlerinin aynı tuşla yapıldığı basit bir kontrol şeması üzerine kuruludur.

<i>Rocket League</i> 2015 video oyunu

Rocket League, Psyonix tarafından geliştirilen ve yayınlanan, arabalarla oynanan bir futbol video oyunudur. Oyun ilk olarak Temmuz 2015'te PlayStation 4 ve Windows için piyasaya sürüldü ve daha sonra Xbox One ve Nintendo Switch için bağlantı noktaları piyasaya sürüldü. Haziran 2016'da 505 Games, PlayStation 4 ve Xbox One için fiziksel bir perakende sürümünü dağıtmaya başladı ve 2017'nin sonuna kadar bu görevleri Warner Bros. Interactive Entertainment devraldı. macOS ve Linux sürümleri de 2016'da piyasaya sürüldü, ancak çevrimiçi hizmetlerine yönelik destek 2020'de kaldırıldı. Oyun, Eylül 2020'de oynaması ücretsiz hale geldi.

<span class="mw-page-title-main">Oyun kasedi</span>

Oyun kasedi, bir ev bilgisayarı veya video oyunu konsoluna bağlanmak üzere tasarlanmış ROM kasettir. Video oyunlarının yanı sıra diğer bilgisayar programları yüklemek için kullanılabilmektedir.

Surgical Strike, The Code Monkeys tarafından geliştirilen ve 6 Kasım 1993 tarihinde piyasaya sürülen interaktif film tarzı aksiyon oyunu. Oyunun 32X geliştirilmiş versiyonu Tectoy tarafından 1995 yılında Brezilya'da yayınlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Sega 32X</span>

Sega 32X, Sega tarafından Sega Genesis oyun konsolu için üretilen bir aparattır. "Project Mars" koduna sahip olup Genesis'in gücünü genişletmek için tasarlandı ve Sega Saturn'un piyasaya sürülmesine kadar 32-bit dönemine bir geçiş konsolu olarak hizmet verdi. Genesis'den bağımsız olarak, kendi ROM kasetlerini kullanmaktaydı ve kendi oyunlarına sahipti. 32X, Japonya'da Super 32X, Kuzey Amerika'da Genesis 32X, PAL bölgesinde Mega Drive 32X ve Brezilya'da Mega 32X adı altında satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">PC-FX</span>

PC-FX, NEC tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 23 Aralık 1994 tarihinde Japonya'da Sony'nin PlayStation'ından birkaç hafta sonra ve Sega Saturn'dan bir ay sonra piyasaya sürüldü.

Virtua Fighter, 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen dövüş arcade oyunudur. Oyun, Sega Model 1 arcade platformu için Yū Suzuki'nin başkanlığında AM2 tarafından geliştirildi ve Ekim 1993'te Japonya, Avrupa ve Birleşik Krallık'ta ve 28 Kasım 1993'te Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyun aynı zamanda Virtua Fighter serisinin ilk oyunu ve tamamen 3D çokgen grafiklere sahip ilk arcade dövüş oyunudur. Virtua Fighter, Sega Saturn, Sega 32X ve Microsoft Windows gibi çeşitli platformlara da çıktı. Eleştirmenlerce beğenilen ve hit bir oyun olan Virtua Fighter, derinlemesine dövüş motoru ve gerçek dünyadaki dövüş teknikleriyle büyük ilgi gördü ve genel olarak video oyunlarının evriminde devrim niteliğinde bir etkiye sahip oldu.

Sonic Adventure, 1998 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin altıncı oyunu olup Aralık 1998 tarihinde Japonya ve Eylül 1999 tarihinde diğer ülkelerde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

<i>Beavis and Butt-Head</i> (video oyunu)

Beavis and Butt-Head, 1994 yılında kendisiyle aynı adı taşıyan animasyon serisinden esinlenilmiş ve Viacom New Media tarafından yayınlanmış olan bir Super Nintendo Entertainment System (SNES), Sega Genesis/Mega Drive ve Game Gear video oyunudur. Birbirinden farklı üç versiyonu bulunan oyunların tek ortak tarafı, karakterlerin Gwar konserine bilet arama macerasını konu almasıdır. Oyunların gruptan parçalar içerdiği şekliyle reklamı yapıldı. 1998 yılında GT Interactive Software tarafından, Gwar içermeyen ve Game Boy için yapılmış bir dördüncü oyun yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Super Street Fighter II</span>

Super Street Fighter II: The New Challengers, Capcom tarafından üretilen, ilk olarak 1993 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen rekabetçi bir dövüş oyunudur. Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting'in devamı niteliğindedir; Street Fighter II'nin Street Fighter oyunlarının alt serisinde Street Fighter (1987)'dan sonra dördüncü oyundur. Önceki sürümlerdeki mevcut karakter listesini iyileştirir, dengeler ve dört yeni karakter sunar. Capcom'un CP System II donanımındaki ilk oyunudur. Street Fighter II'nin önceki sürümlerinde kullanılan orijinal CP System donanımından daha gelişmiş grafikler ve ses sunar.

<i>Pro Evolution Soccer 2018</i> 2017 video oyunu

Pro Evolution Soccer 2018 Konami tarafından Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Android ve iOS platformu için geliştirilen ve yayınlanan bir spor oyunudur. Oyun, Pro Evolution Soccer serisinin 17. oyunudur ve Eylül 2017'de dünya çapında satışa sunuldu. PES 2018, ayrıca PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için piyasaya sürülen son PES oyunudur. Oyunda UEFA Şampiyonlar Ligi, UEFA Avrupa Ligi ve UEFA Süper Kupası lisanslıdır. Ayrıca Borussia Dortmund'da lisanslı konumdadır.