İçeriğe atla

Bir/Eski Nisan

Bir/Eski Nisan
İncesaz stüdyo albümü
YayımlanmaTürkiye 1999
Kaydedilme1999
TarzKlasik Türk müziği
Süre36:30
YapımcıKalan Müzik
İncesaz kronolojisi
Bir/Eski Nisan
(1999)
İkinci Bahar
(2000)

Bir/Eski Nisan, İncesaz'ın 1999'da çıkardığı ilk albümüdür.

Albümdeki şarkılar

  1. Faytonlu (neveser) Longa - 3:05
  2. Eski Nisan - 3:51
  3. Şehnaz Zeybek - 4:07
  4. Ferahfeza - 4:50
  5. Ege'yi düşünmek - 2:01
  6. İncesaz Çiftetellisi 2:08
  7. Evc - 3:00
  8. Hisar - 3:51
  9. Bilge - 3:24
  10. Zavil Zeybek - 4:02
  11. Suya Damlalar - 2:26
  12. İstanbul'a Dair - 3:45

Albümde yer alan müzisyenler

Kaynakça

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Bendir</span>

Bendir, zikir defi veya zikir bendiri Klasik Türk müziğinde kullanılan başlıca vurmalı ritim çalgılarından biridir.

<span class="mw-page-title-main">Cengiz Onural</span> Türk müzisyen, besteci, makine mühendisi ve yüksek işletme mühendisi

Mustafa Cengiz Onural, Türk müzisyen, besteci, makine mühendisi, yüksek işletme mühendisi.

<span class="mw-page-title-main">Klasik Türk müziği</span> müzik türü

Klasik Türk müziği, klasik Türk mûsıkîsi, Osmanlı'daki adıyla mûsıkî veya günümüzde kullanılan adıyla Türk sanat müziği; Türk kültürüne has makamlı bir müzik türü. Klasik batı müziği ve Hint müziği ile beraber dünya üzerinde süreklilik ve gelenek oluşturma bakımından mevcut birkaç klasik müzikten birisi olarak kabul edilir.

<i>Yıldızlar Kuşandık</i> Grup Yorumun 2006 tarihinde çıkardığı on dokuzuncu albümü

Yıldızlar Kuşandık, Grup Yorum'un 20. albümüdür. Nisan 2006'da yayımlanmıştır.

Perküsyon veya vurmalı çalgı; bagetle, elle veya benzer başka bir çalgıyla vurma, sürtme veya ovma yoluyla ses çıkaran çalgı türüdür. Vurmalı çalgıların insan sesinden sonra en eski çalgı türü olduğu düşünülmektedir.

Orkestra, dört ana enstrüman grubundan çeşitli elemanların birlikte müzik yaptığı, büyüklüğü esere göre değişebilen çalgılar topluluğudur. Sözcük, Antik Yunan tiyatrosunda koraya ayrılan yer anlamına gelen Grekçe ὀρχήστρα sözünden türemiştir. Orkestra elemanları 18. ve 19. yüzyıl boyunca yapılan çeşitli eklemelerle hızlı bir büyüme göstermiştir. 20. yüzyılda ise orkestralarda kompozisyon açısından ciddi bir değişiklik yaşanmamıştır. Elli ya da daha az müzisyenden oluşan görece küçük orkestralar oda orkestrası olarak adlandırılabilir. Tam kadro bir orkestra ise yaklaşık 100 kişiden oluşur ve senfoni orkestrası ya da filarmoni orkestrası olarak anılabilir. Bu iki adlandırma arasında orkestranın özelliğini aktaran kesin bir ayrım bulunmamaktadır. Ancak farklı adlandırmalar aynı şehirde yerleşik iki orkestrayı ayırmak için kullanılabilir. Orkestralar, bazı eserlerde bir soliste eşlik ederken, koro ile birlikte de kullanılabilir. Her enstrüman grubunun farklı teknik özellikleri, tınısı ve önemi vardır. Besteci ifade etmek istediği konuyu ya da duyguları bu enstrümanların ses tınılarına veya çalınma tekniklerine göre kendine en yakın şekilde, belirli bir teknik bilgi ve mantık içerisinde kullanır.

<span class="mw-page-title-main">Kemençe</span>

Kemençe, rebap, keman türü yaylı çalgılarla akraba olduğu düşünülen, bir yay yardımıyla çalınan üç telli geleneksel halk çalgısının adı olup, klasik kemençe ile karıştırılmasını önlemek amacıyla Karadeniz kemençesi olarak da adlandırılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">İncesaz</span> müzik grubu

İncesaz, 1997 yılında Murat Aydemir, Derya Türkan ve Cengiz Onural tarafından oluşturulan bir müzik grubu.

<span class="mw-page-title-main">Derya Türkan</span> Türk müzisyen

Derya Türkan, Türk kemençeci.

<i>İkinci Bahar</i> (albüm)

İkinci Bahar, İncesaz ile Vedat Sakman'ın 26 Haziran 2000 tarihinde çıkan albümleridir. Albümde İkinci Bahar dizisinin müzikleri toplanmıştır.

<i>İki/Eylül Şarkıları</i>

İki/Eylül Şarkıları, İncesaz'ın 2002'de çıkardığı ikinci albümüdür.

<i>Üç/İstanbula Dair</i>

Üç/İstanbul'a Dair, İncesaz'ın 2004'te çıkardığı üçüncü albümüdür.

<i>Dört/Mazi Kalbimde</i>

Dört/Mazi Kalbimde, İncesaz'ın 2005 Kasım ayında çıkardığı dördüncü albümüdür.

<i>Beş/Elif</i>

Beş/Elif, İncesaz'ın 2007 Haziran ayında çıkardığı beşinci albümüdür.

İncesaz, aşağıdaki anlamlara gelebilir:

<span class="mw-page-title-main">Türk halk müziği</span> Türkçe yöresel etnik müziklerin tümü

Türk halk müziği ya da kısaca Türkü, Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen Türkçe yöresel etnik müziklerin tümü. Yapısal olarak folklorun bir parçası olan Türk halk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziğine ise ezgi adı verilir. Klasik Türk halk müziği, çeşitli yörelerden derlenmiş birçoğu anonim olan türkülerden ve sözsüz halk müziklerinden oluşur, anonim eserlerin sözü ve bestesinin kime ait olduğu bilinmez ve yöreye mâl olmuştur. Modern Türk halk müziği ise, 1970'li yıllardan sonraki dönemde eski yöresel müzik kalıpları örnek alınarak oluşturulmuş, sözü ve bestesi belli olan halk müzikleridir. Türk halk müziği, halk oyunları ve halkbilim ile de yakından ilgilidir. Bunun dışında genel karakteristiğine göre; bektaşi, halay, teke, zeybek gibi türlere ayrılır. Ayrıca il bazında türküler kategorilendirilmiştir.

<i>Altı/Kalbimdeki Deniz</i>

Altı/Kalbimdeki Deniz, İncesaz'ın 2009 yılında çıkardığı altıncı albümüdür. Albümün solistliğini Dilek Türkan ve Bora Ebeoğlu yaptı. Albümde Neveser Kökdeş, Muhlis Sabahattin Ezgi ve Sadi Işılay'ın birer şarkısı, Murat Aydemir'in bir saz eseri ve Cengiz Onural'ın saz eserleri ile şarkıları yer almaktadır.

Grup Yorum albüm ve konserlerinde çok farklı sanatçı ile beraber çalışmıştır. Bu sanatçılardan bazıları aşağıda sıralanmıştır.

Erdal Tuğcular, Türk bestecisi ve müzik eğitimcisi.

<span class="mw-page-title-main">Azerbaycan müzik aletleri</span>

Azerbaycan müzik aletleri(Azerice: Azərbaycan musiqi alətləri) Azerbaycan'da, öncelikle halk çalgı aletleri topluluğunda kullanılan müzik aletleridir. Eski müzik aletleri, halkın tarihi, kültürel ve manevi anıtlarıdır. Azerbaycan halk çalgı aletlerinin sınıflandırılması Azerbaycan'da var olan çalgı aletlerinin türleri belirlenirken klasik şiirlerden alınan dizeler de çok değerli kaynaklardır.