İçeriğe atla

Bilibili

Bilibili
SahipShanghai Hode Information Technology Co., Ltd.
OluşturanXu Yi (⑨bishi)
URLbilibili.com
Ticari?Evet
Site türüOnline video platformu
Kayıtİsteğe bağlı (video yükleme ve yorum yapma için gerekli)
Üye sayısı560,000 (Ekim 2012) 31.6 milyondan fazla kayıtlı kullanıcı (Aralık 2017)
Kullanılabilir dil(ler)Çince
Başlama tarihi14 Ocak 2010 (14 yıl önce) (2010-01-14)
Geçerli durumAktif (web sitesi ve servis)
Uygulama mağazalarında kullanılamıyor (mobil uygulama)[1]

Bilibili, Çince: 哔哩哔哩; pinyin: bìlībìlī olarak stilize edilen; ÇinceB站 takma adıyla bilinen, anlamı "B sitesi" NASDAQ: BILI) olan bir video paylaşım sitesidir. Çin merkezli olan sitede, genel olarak animasyon, çizgi roman ve oyun (ACG) temalı içerikler paylaşılır. Kullanıcılar, videolara altyazı gönderebilir, videodaki altyazıları görüntüleyebilir ve altyazılara yorum yapabilir. Bilibili, manuel olarak değiştirilebilen Adobe Flash ve HTML5 oynatıcılarını kullanır. Bu sayede hem siteye yüklenen videoları, hem de üçüncü taraf kaynaklı videoları oynatabilir. Etkileşimli oynatma deneyimi için gerçek zamanlı bir altyazı sistemine sahiptir.

Bilibili, hızla artan ziyaretçi sayısından dolayı fonksiyonlarını genişletmeye karar verdi. Günümüzde Bilibili, ACG temalı içeriklerin yanı sıra, müzik, dans, bilim ve teknoloji, eğlence, film, tiyatro, moda, günlük yaşam ve hatta reklam filmleri gibi çeşitli alanların videolarını da yayınlar. Ayrıca Bilibili, kullanıcıların yayıncılar ile etkileşimde bulunabileceği bir canlı yayın hizmeti sunar. Canlı yayın hizmeti genellikle anime, içerik oluşturma, oyun stratejisi ve benzeri konular hakkındadır.

Bilibili, videoların dışında, ACG (animasyon, çizgi ve oyun) temalı mobil oyunlar da sunar.

Nico Nico Douga ve AcFun gibi video paylaşım sitelerinden esinlenen Xu Yi (Çince: 徐逸; pinyin: xúyì (İnternette "⑨bishi" olarak bilinir), okuldan mezun olduktan 3 gün sonra Mikufans.cn adlı prototip bir web sitesi oluşturdu. Web sitesini 24 Ocak 2010'da Bilibili adıyla yeniden başlattı.[2] 2011'de, Bilibili'nin gelişimini ve işleyişini yönetmek amacıyla, "Hangzhou Huandian Technology" adında bir girişim şirketi kurdu.[3]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "关于全面进行内容整改的公告". 27 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Ağustos 2018. 
  2. ^ Lou, Xiaojing (30 Nisan 2012). "哔哩哔哩吐槽动漫" [Bilibili Talks About Anime & Manga Industry]. CBN Weekly. Cilt 16. Shanghai Media Group. 3 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Ağustos 2018. 
  3. ^ 杭州幻电科技有限公司开业公告 [The Opening Announcement of Hangzhou Huandian Technology Co., Ltd.] (Basın açıklaması) (Çince). News Center of Zhejiang Provincial Administration for Industry & Commerce. 20 Aralık 2011. 13 Nisan 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Ekim 2012. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Aşağıdaki liste şu anda mevcut olan İnternet üst seviye alan adlarıdır (TLD'ler). Daha fazla bilgi için Üst seviye alan adına bakabilirsiniz.

<span class="mw-page-title-main">Gerçek zamanlı veri akışı</span>

Bir gerçek zamanlı veri akışı sisteminde, indirilmekte olan veri içeriği indirme işlemi bitmeden işlenmeye başlanır. Popüler kullanım alanları şunlardır:

<span class="mw-page-title-main">Grafi2000</span> Çizgi film şirketi

Grafi2000, Türkiye'de animasyon ile ilgilenen bir ekiptir.

YouTube, Google'a ait bir Amerikan çevrimiçi video paylaşım ve sosyal medya platformudur. Merkezi San Bruno, Kaliforniya'da olan platform; 15 Şubat 2005'te üç eski PayPal çalışanı tarafından kuruldu. Platform; kullanıcılarına video yükleme, izleme ve paylaşma imkânı sunmakta olup medya şirketleri ve kullanıcı üretimi videoların gösterimi için WebM, H.264 ve Adobe Flash Video teknolojilerini kullanır. Genel olarak video klipler, televizyon klipleri, müzik videoları, video bloglar, kısa özgün videolar ve eğitim videoları gibi içerikler yayınlanmaktadır.

Video barındırma, sağlayıcı tarafından video barındırma hizmetinin sunulduğu türdür. Video barındırma hizmeti veren internet siteleri hem video ekleme veya izleme hem de resim ekleme veya var olan resimlere bakma imkânı sağlamaktadırlar. Hizmet bireysel son kullanıcıların kişisel, ticari veya telif ücretsiz videoları yükleyip paylaşmasına ve bunları izlemesine olanak tanır. Kullanıcılar genelde barındırma hizmetinin web sitesi, mobil veya masaüstü uygulaması veya diğer arayüz (API) aracılığıyla video içeriği yükleyecektir. Yüklenen video içeriği kısa video kliplerinden tam uzunlukta televizyon programı ve filmlere kadar değişebilir. Video sunucusu, videoyu kendi sunucusunda saklar ve kullanıcıların farklı türdeki katıştırma kodlarını veya başkalarının video içeriğini görüntülemesine izin veren bağlantıları etkinleştirmesine olanak tanır. Özellikle video barındırma web sitesi olarak kullanılan web sitesi, genellikle video paylaşımı web sitesi olarak adlandırılır. Tanınmış video barındırma sistemleri:

<span class="mw-page-title-main">Metacafe</span> Video paylaşım sitesi

Metacafe, Temmuz 2003'te kurulan İsrailli bir video paylaşım sitesiydi. Ağustos 2021'de platformun web sitesi pasif hale geldi ve sosyal medya sayfaları da terk edildi.

<span class="mw-page-title-main">Video blog</span>

Video günlüğü, video blog veya vlog belli bir zaman aralığı dahilinde ve yine çoğu kez belli bir konuya bağlı olarak video kaydı yöntemi ile blog (günlük) tutulması. Genelde rastlanan vlog türü, kullanıcının video kamera ve webcam karşısına geçmesi ve belli bir konuda her gün bir video kaydı oluşturmasıdır. Bazı durumlarda ise hiçbir konuya bağlı olmadan video kaydını yapan kullanıcının o günkü ruh haline bağlı olarak bir konu seçilebilir. Tepki videosu, araştırma, amatör, yaşam tarzı, moda, kozmetik, spor, oyun, seyahat, eğitim, röportaj, haber, gerilim, komedi, sosyal deney, ürün testi, pişirme, challenge, ASMR, inceleme gibi videolar yaygındır. Ayrıca canlı yayın vlogları da popülerdir. Şu anda Facebook, İnstagram, YouTube, TikTok, LinkedIn video blogların yapıldığı popüler sosyal medya'larıdır.

Tamindir veya Tamindir.com, 2004 yılında Caner Bayraktar tarafından İzmir'de kurulmuş Türkçe teknoloji ve indirme sitesidir. 2006 yılında kurumsallaşıp CNT Bilişim Teknolojisi Tic. Ltd. Şti. bünyesinde geliştirilmesine ve işletilmesine devam edilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Steam</span> çevrimiçi içerik sunan, dijital dağıtım ve hak yönetimi platformu

Steam, Valve Corporation tarafından geliştirilen, bir dijital dağıtım, dijital hak yönetimi, çok oyunculu oynanış ve iletişim sunan platformdur. Oyunların geniş çapta dağıtımı ve onlarla ilgili çoklu ortamların tamamen internet üzerinden yayılımı için kullanılmaktadır. Pek çok oyun, eklenti paketi, yazılım, video ve oyunlar ile ilgili programların satışı Steam üzerinden yapılmakta ve bu sayede bilgisayara doğrudan çevrimiçi olarak indirilebilmektedir. Ayrıca Steam, kullanım açısından performans sağlayan sistem tepsisi/sistem çekmecesi ve görev çubuğundaki pozisyonu ile benzerlerinden ayrılır.

<span class="mw-page-title-main">Instagram</span> sosyal medya platformu

Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video paylaşma uygulamasıdır. Uygulama, kullanıcıların medya yüklemesine izin verir. Medyalar filtrelerle, Hashtag'ler ve coğrafi etiketleme ile düzenlenebilir. Gönderiler herkese açık olarak veya önceden onaylanmış takipçilerle paylaşılabilir. Kullanıcılar, diğer kullanıcıların içeriğine etiketlere ve konumlara göre göz atabilir ve trend olan içeriği görüntüleyebilir. Kullanıcılar, içeriklerini kişisel bir beslemeye eklemek için fotoğrafları beğenebilir ve diğer kullanıcıları takip edebilir. Ekim 2010'da kurulduğunda, kullanıcılarına çektikleri bir fotoğraf üzerinde dijital filtre kullanma ve bu fotoğrafı Instagram'ın da dâhil olduğu, sosyal medya servisleri ile paylaşma imkânı tanımıştır. Instagram başlangıçta yalnızca içeriğin 640 piksel ile kare (1:1) en boy oranında çerçeve oranına izin vererek ayırt edildi. 2015 yılında bu kısıtlamalar 1080 piksele yükseltilerek hafifletildi. Servis ayrıca mesajlaşma özellikleri, tek bir gönderiye birden fazla resim veya video ekleme yeteneği ve "hikâye" özelliği ekledi. Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kurulan Instagram Nisan 2012 yılında Facebook tarafından 1 milyar dolara satın alındı. 6 Eylül 2012'de Instagram ile Facebook arasındaki anlaşma, 300 milyon dolarlık nakit satın alma fiyatı ve 23 milyon hisse senedi ile resmen kapandı.

Netd Müzik Video Dijital Platform ve Ticaret A.Ş. kısaca netd, Doğan Holding bünyesinde internet, eğlence ve medya sektöründe faaliyet gösteren bir şirkettir. netd.com, eğlence amaçlı oluşturulmuş video, görsel ve müzik alanlarında netd müzik ve netd Influencer Marketing'in hak sahibi olduğu eserlerin paylaşımlarının yapıldığı, hemen her platformdan ulaşılabilen bir web sitesidir. 11 Ocak 2013 tarihinde kurulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Pornhub</span> Pornografik video paylaşım sitesi

Pornhub, pornografik video paylaşım ve izleme sitesi. 2007'de Montreal'de kuruldu. İlerleyen yıllarda San Francisco, Houston, New Orleans ve Londra'da da ofis açtı.

Patreon, içerik oluşturucularına kendi abonelik içeriği hizmetlerini kurmalarına izin veren, İnternet tabanlı bir platformdur. YouTube içerik yaratıcıları, web çizgi romanı sanatçıları, yazarlar, podcast oyuncuları, müzisyenler ve düzenli olarak çevrimiçi olarak yayın yapan diğer içerik oluşturucular arasında popülerdir. Sanatçıların, hayranlarından ya da müşterileri tarafından doğrudan ya da art arda eserleri ya da eser başına kaynak tahsis etmesini sağlar. Müzisyen Jack Conte ve geliştirici Sam Yam tarafından 2013 yılında açılan şirketin genel merkezi San Francisco'dadır.

ByteDance ), TikTok, Musical.ly, Toutiao, BuzzVideo, Vigo Video uygulamaların sahibi, Pekin merkezli, birkaç makine öğrenimi içerik platformunu işleten Çinli bir İnternet teknolojisi şirketidir. 2012 yılında Zhang Yiming tarafından kurulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Canlı yayın</span>

Canlı yayın, aynı anda kaydedilen ve gerçek zamanlı olarak yayınlanan çevrimiçi akış ortamını ifade eder. İsteğe bağlı video, vlog'lar ve YouTube videoları gibi canlı olmayan medya tekniki olarak yayınlanır, ancak canlı akış gerçekleştirilmez. Sohbet odası aracılığıyla kullanıcı etkileşimi, canlı akışın önemli bir bileşenini oluşturur. Platformlar genellikle yayıncıyla konuşma veya sohbetlere katılma özelliğini içerir. Canlı akış hizmetleri, sosyal medyadan video oyunlarına ve profesyonel spor dallarına kadar çok çeşitli konuları kapsar. Facebook Watch, Facebook Live, Periscope, Kuaishou, Douyu, bilibili ve başka platformlar, videotelefonda olduğu gibi planlanmış promosyonları, ünlü etkinliklerin akışını ve kullanıcılar arasında akışı içerir.

Vox Media, Inc. Washington, DC ve New York merkezli olarak yayın yapan Amerikan dijital medya şirketidir.

<span class="mw-page-title-main">TwitchCon</span> Amerikan hayran buluşma etkinliği

TwitchCon bir hayran buluşması etkinliğidir. Canlı yayın video barındırma platformu Twitch için Kuzey Amerika'da ve Avrupa'da olmak üzere yılda iki kez gerçekleşir. Twitch Interactive tarafından organize edilmektedir ve ana odak noktası, genel olarak video oyunu yayıncılığı ve video oyunu kültürü etrafında şekillenmiştir.

<i>The Kings Avatar</i> (2017 web serisi) Hu Die Lanın Çin web romanı serisi

The King's Avatar Hu Die lan tarafından yazılan ve aynı adlı light novel serisine dayanan, 2017'de yayınlanmış bir donghua ONA serisidir. Seri, Çin'deki kurgusal e-spor müsabakasını tasvir eden, Glory adlı çok oyunculu bir çevrimiçi video oyununu konu alır. Animasyon serisi, Çinli internet şirketi olan Tencent tarafından üretilmiştir. 3 bölümlük özel bölümleri 2018'de, ikinci sezonu ise 2020'de yayınlanmıştır. Ayrıca Quan Zhi Gao Shou: For the Glory adlı geçmişi anlatan filmi de 2019'da yayınlanmıştır.

Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır.

Bilim Genç, TÜBİTAK'ın 2015 yılında yayın hayatına başlayan dijital popüler bilim yayınıdır. Bilim Genç'e bilimgenc.tubitak.gov.tr adresinden, sosyal medya hesaplarından, YouTube kanalından ve podcast kanallarından erişilebilmektedir. Bilim ve teknoloji alanlarında etkileşimli, özgün ve merak uyandıran içerikler yayınlamakta ve her gün güncellenmektedir. Tüm içeriği ücretsizdir, üyelik ya da abonelik şartı olmadan tüm okuyucuların erişimine açıktır.