Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.
Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.
Video oyunu, bilgisayar veya oyun konsolu gibi görüntü sinyali gönderen bir video ile görsel bir kullanıcı arayüzü kullanılarak oynanan oyun türü.
Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.
Big Huge Games, bilgisayar oyunları geliştiren bir oyun firmasıdır. 2000 yılında Brian Reynolds ve Firaxis Games 'ten ayrılan üç arkadaşı tarafından Maryland 'da kurulmuştur. Şirket genellikle strateji oyunları üzerinde çalışmaktadır. 15 Ocak, 2008 'de THQ bünyesine katılmıştır.
Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.
Cinemaware, 1985 yılında kurulan, bilgisayar, konsol ve mobil oyun cihazları üreten Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir oyun/yazılım firmasıdır.
Bulut oyun veya oyun akışı bulut bilişimin en yeni türlerinden biridir. Bulut oyundaki mantık uzak sunucularda çalıştırılan bir bilgisayar veya konsol oyunu anlık görüntü olarak oyuncuya internet vasıtasıyla ulaştırılmasıdır. Oyuncunun klavye ve fare hareketleri de anlık olarak uzaktaki sunuculara aktarılır. Bu sayede yüksek donanım gerektiren en yeni oyunları düşük donanım özelliklerine sahip cihazlarda veya desteklenmeyen platformlar arasında oynamak mümkündür. Ancak buradaki dezavantaj yüksek ve kesintisiz internet bağlantısı gerekmesidir.
Ev bilgisayarı, 1977 yılında pazara giren ve 1980'lerde yaygınlaşan uygun fiyatlı ve küçük boyutlu kişisel bilgisayar türüdür. Yıllarca şekil ve donanım olarak gelişen ev bilgisayarları günümüzde bir monitör ile iç içe tek bir sistem hâline gelmiştir. Tüketicilere, ilk kez teknik olmayan tek bir kullanıcının kullanımına yönelik, uygun fiyatlı ve erişilebilir bilgisayarlar olarak pazarlandılar. Bununla birlikte, bir ev bilgisayarı genellikle dönemin iş bilgisayarlarından daha iyi grafiklere ve sese sahipti. En yaygın kullanımları video oyunlarıydı ancak düzenli olarak kelime işlem ve programlama için de kullanılıyorlardı.
Türkiye'de video oyunculuğu, Türkiye'deki video oyunu kültürü ve endüstrisi.
Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.
Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.
1983 video oyunu krizi, 1983-1985 yılları arasında özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunu endüstrisinde yaşanan büyük çapta bir durgunluktu. Kriz, video oyunu konsolları ve mevcut oyunların sayısındaki pazarın doygunluğu ve video oyunu konsolu oyunlarına ev bilgisayarların lehine ilgi duyulması gibi çeşitli faktörlerle ilişkilendirildi. 1983'te gelirler yaklaşık 3,2 milyar dolar iken 1985'te 100 milyon dolar olmak üzere %97 oranda düştü. Kriz, Kuzey Amerika'daki ikinci nesil konsol video oyunlarının geriye dönük olarak düşünüldüğü bir anda sona eren ciddi bir olaydı.
Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir.
Klasik oyun ve eski okul oyunları olarak da bilinen Retrogaming, eski bilgisayar oyunu, video oyunu konsolu veya arcade video oyunlarını çağdaş zamanlarda oynamak veya toplamaktır. Bazen bu, eski mobil oyun'lar için de geçerli olur.
Oyun bilgisayarı, yüksek miktarda bilgi işlem gücü gerektiren bilgisayar oyunu ve video oyunlarını oynamak için tasarlanmış kişisel bilgisayardır. Modern bir oyun bilgisayarı, yüksek performanslı ekran kartı ve yüksek çekirdek sayılı merkezi işlem birimi gibi performans odaklı bileşenlerin eklenmesiyle genel bir bilgisayarla karşılaştırılabilir. Oyun bilgisayarları alt sınıf, orta düzey ve üst düzey pazarlara bölünebilir. Oyun bilgisayarları ile beraber oyun oynamak için farklı konsollar, kameralar ve diğer aksesuarlar da tasarlanır. Oyun bilgisayarları genellikle çok oyunculu oyun, simülasyon oyunu, tarayıcı oyunu, çevrimiçi oyun, sosyal ağ oyunu, konsol oyunu, video düzenleme gibi diğer yoğun görevler için de uygundur.
Audio oyun, kişisel bilgisayarlar gibi cihazda oynanan elektronik oyundur. Bir video oyununa benzer; ancak görsel değil, sesli ve dokunsal geri bildirim vardır.
Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu, ülkedeki en hızlı büyüyen eğlence endüstrilerinden biridir. Eğlence Yazılımı Derneği tarafından yayınlanan 2010 tarihli bir araştırmaya göre bilgisayar ve video oyun sektörü ABD ekonomisine ilaveten 4.9 milyar $ katkı sağlıyor.
Video oyun geliştirme, tek kişiden bütün dünyaya dağılmış uluslararası bir ekibe kadar değişen bir geliştirici ekip veya firma tarafından üstlenilen video oyun geliştirme sürecidir. Geleneksel ticari PC ve konsol oyunlarının geliştirilmesi normalde bir yayımcı tarafından finanse edilir ve tamamlanması birkaç yıl alabilir. Bağımsız oyunlar genellikle daha az zaman ve sınırlı bütçe ile bireyler ve daha küçük geliştirici ekip tarafından üretilebilir. Bağımsız oyun endüstrisi, Unity, Unreal Engine ve CryEngine gibi herkes tarafından erişilebilir oyun geliştirme motorlarının ve Steam, Ubisoft Connect gibi yeni çevrimiçi dağıtım sistemlerinin yanı sıra Android ve iOS cihazları için mobil oyun pazarının büyümesinin kolaylaştırmasıyla yükseliştedir.
Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.